کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بی ام و X1 ارزش خرید دارد ؟


کد خبر : ۶۱۷۲شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴:۵۷۲۶۲۳۹ بازدید

امروزه افزایش روز افزون جمعیت جهان مشکلات زیادی را به وجود آورده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمبود جا و فضا است. در این 10 سال اخیر اقدامات و اختراعات ...
بی ام و X1 ارزش خرید دارد ؟بی ام و X1 ارزش خرید دارد ؟

امروزه افزایش روز افزون جمعیت جهان مشکلات زیادی را به وجود آورده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمبود جا و فضا است. در این ۱۰ سال اخیر اقدامات و اختراعات فراوانی از جمله تبدیل شدن خانه‌های ویلایی سابق به آپارتمان، اختراع مانیتورهای LCD با ابعاد ناچیز و … برای مقابله با این مشکل انجام شده که یکی از مهم‌ترین این اقدامات به وجود آمدن کلاس‌های جدید خودرویی مانند کراس‌اوورهاست. کراس‌اوورها نمونه آب رفته شاسی‌بلندها هستند که بیشتر به درد خیابان‌های شهری می‌خورند تا پستی و بلندی‌های خارج از جاده.

X1 نام کراس‌اوور کمپانی BMW است که تولید آن از پنج سال پیش آغاز شده و این روزها باید منتظر نسل دوم خود باشد. X1 کوچک‌ترین عضو گروه X این کمپانی باواریایی بوده و در کنار X3، X4، X5 و X6 سبد محصولات شاسی‌بلند BMW را تشکیل داده است. کمپانی BMW در نمایشگاه خودرویی پاریس ۲۰۰۸ مدل کانسپتX1 را رونمایی و از سال ۲۰۰۹ آن را راهی خیابان‌ها کرد. همچنین سال گذشته یک بروزرسانی بر روی آن انجام شد تا از امکانات جدید کمپانی BMW بهره‌مند شود. این هفته به سراغ X1 رفته‌ایم تا آن را مورد بررسی قرار دهیم. X1 مورد نظر از نوع ۲۸i بوده و مجهز به پکیج M-Sport است. مالک BMW مورد نظر X1 خود را از شرکت پرشیاخودرو (نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش BMW در ایران) خریداری کرده که به مدت ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی شده است.

ظاهر شیک و جذاب

برای اولین بار که X1 M-Sport را از دور دیدم بیشتر شبیه به SUVهای متوسط بود. یعنی پکیج M کاری با این شاسی‌بلند جمع و جور می‌کند که ابعاد آن یک کلاس خودرویی بزرگ‌تر از آن چه هست نشان می‌دهد. ظاهر خندان و شاداب همیشگی X1 اکنون تبدیل به ظاهری با ابهت و قدرتمند شده است. هواکش‌های بزرگ روی سپر جلو در کنار جلوپنجره دو تکه‌ای نشان از تشنگی فراوان موتور توربو شارژر X1 به هوای خنک است. در مدل M-Sport رکاب‌ها، قسمت‌های زیرین سپر و لبه گلگیرها همگی هم رنگ با بدنه شده‌اند که باعث جذاب‌تر شدن ظاهر خودرو شده است.

مه‌شکن‌های جلو زیر چراغ‌های اصلی بوده که بیشتر شبیه خال زیر چشم است. استفاده درست از خطوط و حجم‌ها در قسمت کناری خودرو به همراه رینگ‌های پنج پره دوبل ۱۷ اینچی M-Power ظاهری اسپرت و عضلانی به این باواریایی کوچک بخشیده. نوشته X Drive 28i بر روی درهای جلو دو مفهوم را به بیننده القاء می‌کند عبارت ۲۸i یعنی قوی‌ترین مدل X1 و عبارت X Drive در محصولات BMW به معنی چهارچرخ متحرک بودن خودرو است. همچنین لوگوی ///M نصب شده بر روی گلگیرهای جلو مجهز بودن BMW مورد نظر به پکیج M-Sport را گوشزد می‌کند. هنگام رانندگی با X1 در شهر ظاهر شیک آن منظره زیبایی به ترافیک شهری می‌بخشد و چراغ‌های روشن در روز آن که پیرو سنت دیرینه BMW به شکل دو جفت دایره است زیبایی آن را دو چندان می‌کند. بسیاری به طراحی X1 لقب بچه جغد می‌دهند اما اگر X1 بچه جغد هم باشد بچه جغد جذاب و زیبایی است.


کابین راحت و اسپرت

اگر از تماشای ظاهر زیبای X1 به وجد نیامده‌اید پس وارد کابین آن شوید. کابین X1 که در طراحی آن از ترکیب دو رنگ قرمز و مشکی استفاده شده حس شادابی و قدرت را به سرنشینان القا می‌کند. کابین X1 شبیه دیگر محصولات BMW بوده و کاملاً منظم و زیبا طراحی شده است. داشبورد به رنگ مشکی بوده و در مرکز آن یک نمایشگر به زیبایی هر چه تمام‌تر جا خوش کرده است. صفحه کیلومترشمار به سبک منحصربه‌فرد و کاملاً ساده کمپانی BMW طراحی شده که شامل دو دایره بزرگ که در دایره سمت چپ سرعت خودرو به همراه مقدار بنزین موجود در باک و در دایره سمت راست دور موتور و میزان مصرف سوخت لحظه‌ای خودرو را شامل می‌شود. میان این دو دایره بزرگ کامپیوتر سفری خودرو قرار دارد که اطلاعاتی از قبیل زمان، دمای بیرون، وضعیت گیربکس، مسافت طی شده، مقدار مسافت قابل پیمایش با بنزین موجود در باک و … را نشان می‌دهد.

در قسمت میانی داشبورد نیز پایین‌تر از صفحه نمایشگر به ترتیب دو دریچه تهویه هوا، سیستم تهویه هوا با قابلیت تنظیم دو دمای مختلف به همراه گرمکن صندلی‌ها و سیستم صوتی خودرو با قابلیت ذخیره محتوای CD در حافظه خود و متصل به ۹ بلندگو قرار گرفته‌اند. اهرم تعویض‌دنده، درگاه USB، درگاه AUX، موس به همراه کلیدهای میانبر، اهرم ترمز دستی و درگاه فندک ادوات و امکاناتی هستند که بر روی کنسول میانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از زیباترین و بهترین بخش همه BMWها اهرم تعویض‌دنده آن‌هاست که علاوه بر زیبایی ظاهری کاملاً ارگونومیک هستند. کمپانی BMW برای مبارزه با استعمال دخانیات در محصولات جدید خود آپشن فندک را حذف کرده و تنها درگاه آن را برای کارهایی مانند شارژ موبایل و … نگه داشته است. در کنسول میانی X1 علاوه بر امکانات نام برده دو عدد جا لیوانی برای لیوان‌های بدون دسته تعبیه شده است اما اگر لیوان مورد استفاده‌تان دسته دار است BMW به این قضیه هم فکر کرده و برای لیوان دسته دار شما یک جا لیوانی سیار در صندوق داشبورد خودرو قرار داده است! صندلی‌های BMW X1 با چرم قرمز پوشیده شده و به خوبی سرنشینان را در بر می‌گیرد. علاوه بر این X1 با داشتن امکاناتی ایمنی همچون کمربند پیش کشنده و کیسه هوا برای تمامی سرنشینان به همراه کیسه هوای پرده ای و جانبی و… از نظر ایمنی نیز چیزی کم نگذاشته است و در آزمون ایمنی خودرو از موسسه معتبر EuroNCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده است. فضای داخلی X1 برای یک خانواده چهار نفره مناسب بوده و ادوات داخل کابین به راحتی در دسترس است. همچنین فضای بار آن توانایی حمل ۵۵۰ کیلوگرم بار را دارد که ۹۰ کیلوگرم از پراید وانت بیشتر است!


یک رانندگی لذت‌بخش

هنگامی که بر روی صندلی راننده قرار می‌گیرید صندلی برقی شش حالته به خوبی شما را در بر می‌گیرد ولی اگر احساس کردید که صندلی شما را به خوبی در برنمی‌گیرد می‌توانید به کمک کلید دو طرفه تعبیه شده در گوشه سمت چپ صندلی که قسمت‌های کناری صندلی را پر و خالی می‌کند صندلی را برای خودتان تنظیم کنید. غربیلک فرمان تلسکوپی هم دارای قدرت کمکی الکترونیکی است که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد. همچنین آینه‌های جانبی به صورت برقی تنظیم شده و دارای سیستم گرمکن نیز هستند. در قسمت پایینی سیستم صوتی پنج دکمه تعبیه شده‌اند که کاربر آن‌ها از چپ به راست عبارتند از: ۱٫ سیستم ECO که با فعال کردن آن نحوه کارکرد پیشرانه به حالت اقتصادی درآمده و در مصرف سوخت به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کند. ۲٫ سیستم پارک که با فعال شدنش کمک شایانی در زمان پارک کردن خودرو می‌کند. ۳٫ سیستم ESP که با خاموش کردن آن کنترل خودرو کاملاً در اختیار شماست. ۴٫ کاربرد این سیستم در عبور از مسیرهای شیب دار است. ۵٫ تاثیر این سیستم نیز صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌باشد با این تفاوت که با فعال شدن آن هنگام توقف‌های چند دقیقه‌ای پیشرانه خاموش می‌شود و با فشردن پدال گاز دوباره پیشرانه روشن می‌شود. وجود این پنج سیستم در X1 کاملاً مفید بوده و زمان رانندگی کاملاً کاربردی هستند. هنگام رانندگی در حالت ECO این باواریایی کوچک کاملاً آرام و راحت است و هیچ‌گونه صدای مزاحمی در داخل کابین وجود ندارد.

اما وقتی سیستم ECO را غیر فعال کنید و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را در حالت اسپرت قرار دهید پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۹۹۷ سی‌سی تویین توربو شارژر روی دیگر خود را به شما نشان می‌دهد. اکنون دیگر رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در عرض ۶٫۱ ثانیه اتفاق می‌افتد. در زمان عبور از پیچ‌های تند نیز X1 در هر سرعتی کم نمی‌آورد و هندلینگ آن ستودنی است. البته یکی از مهم‌ترین عوامل آن چهارچرخ متحرک بودن خودرو است. البته ترمزهای دیسکی خنک‌شونده با سیستم‌های مختلف کمکی مانند BA، ABS، DSC و CBC کار متوقف کردن این BMW تند و تیز را راحت کرده است. لازم به ذکر است غربیلک فرمان X1 حساس به سرعت بوده و با بالا رفتن سرعت عملکرد آن سفت‌تر می‌شود. بر روی این غربیلک فرمان تعدادی دکمه تعبیه شده است که کارهایی از قبیل پاسخ به تلفن همراه، دادن فرامین صوتی به خودرو، کم و زیاد کردن صدا و تنظیمات سیستم صوتی را انجام می‌دهند. مخزن سوخت X1 گنجایش ۶۳ لیتر بنزین را دارد که با توجه به مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۸ لیتری آن می‌توان بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسافت پیمود که رقم قابل توجهی است.

X1 به این نیازها پاسخ می‌دهد

BMW X1 با توجه به قابلیت‌هایی که دارد به خوبی به نیازهای یک خانواده چهارنفره پاسخ می‌دهد. به عنوان مثال X1 به دلیل داشتن کابین نرم و راحت و مصرف سوخت پایین، خودروی مناسبی برای پدر خانواده است تا با آن به کارهای روزمره خود برسد. همچنین ابعاد کوچک و فضای بار بزرگ آن باعث شده تا مادر خانواده برای خرید، با آن راحت‌تر، از خیابان شلوغ عبور کند. علاوه بر این، شتاب بالا و قابلیت‌های اسپرت آن گزینه مناسبی برای پسر خانواده به نظر می‌رسد و در آخر، دوربین و حسگرهای مختلف تعبیه شده در دور تا دور خودرو رانندگی و پارک دوبل بی‌دردسری را برای دختر خانواده به ارمغان می‌آورد!در حال حاضر X1 در کلاس کراس اوورهای لوکس در بازار ایران یکه‌تاز بوده و روز به روز تعداد آن در خیابان‌های سطح شهر بیشتر می‌شود. قطعاً مهم‌ترین دلیل این موفقیت قابلیت‌های زیاد این خودروی ۳۰۰ میلیون تومانی بوده و عدم حضور رقبای آن در این بازار هم در فروش بالای آن بی‌تاثیر نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها