کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

آشنایی با عضو جدید باشگاه میلیاردی‌های ایران

کدخبر:۶۱۲۶سه شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶:۰۶۱۰۷۵۰ بازدید

چندی پیش در یک مراسم جنجالی از محصول جدید مازراتی در بازار ایران رونمایی شد. این خودرو Ghibli نام داشت. کوپه اسپرتی که از نظر طراحی ...
آشنایی با عضو جدید باشگاه میلیاردی‌های ایران

چندی پیش در یک مراسم جنجالی از محصول جدید مازراتی در بازار ایران رونمایی شد. این خودرو Ghibli نام داشت. کوپه اسپرتی که از نظر طراحی با دیگر تولیدات این شرکت تفاوت دارد. روی گیبلی آن خشونت و جسارتی که در گرن‌توریزمو یا آن وقار و ابهتی که روی کواتروپورت موج می‌زد را نمی‌بینیم. حالا خوب یا بد، این خودرو آمده، قیمت‌گذاری شده و تا چندی دیگر هم به فروش می‌رسد.

چه بود و چه شد؟

گیبلی در حقیقت یک محصول تازه‌وارد از سوی مازراتی نیست. این شرکت نسل اول آن را سال ۱۹۶۷ رونمایی کرده بود. یک جی‌تی دو درب ۲+۲ (دو نفر جلو، دو نفر عقب) که همان ابتدا برای رقبای سرشناسی چون فراری دیتونا و لامبورگینی میورا شاخ‌وشانه کشید. گیبلی را طراح چیره‌دست ایتالیایی جیورجتو جیوجیارو خلق کرده بود. خودرویی که یکی از پایه‌گذاران سبک کوسه در طراحی بدنه بود. گیبلی با یک پیشرانه ۴٫۷ لیتری هشت سیلندر V شکل ۳۱۰ اسب‌بخاری حرف‌هایی برای گفتن داشت. خودرویی که صفر تا صد را در ۶٫۸ ثانیه می‌پیمود و سپس به سرعت نهایی ۲۴۸ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کرد. عدد و رقمی که در دوره خودش واقعاً چشم‌گیر بود. دو سال بعد یعنی در ۱۹۶۹ ویرایش روباز آن به اسم spider نیز رونمایی شد. این را هم بدانید بد نیست که واژه Ghibli در زبان ایتالیایی به معنی باد داغی است که از صحرا می‌گذرد.

درحالی‌که تصور می‌شد دوران پرفروغ مازراتی با این خودرو آغاز شده است، نسل دوم آن به طرزی ناامیدکننده معرفی شد. خودرویی که در سال ۱۹۹۲ رونمایی شد ذهنیت خوبی را که با نسل اول شکل گرفته بود به کلی خراب کرد. اگرچه Ghibli II از نظر آپشن یک سر و گردن بالاتر آمده بود ولی به دلیل تغییر ناگهانی فرم طراحی خشن با زاویه تیز به فرم طراحی محافظه‌کار با زوایای مربعی، ماهیت کاری آن را از یک اسپرت جوان‌پسند به یک اسپرت خانواده پسند تبدیل کرد. جالب آن است که روی نسل دوم گیبلی دیگر خبری از آن پیشرانه‌های حجیم هشت سیلندر V شکل نبود. مازراتی روی آن از نمونه‌های ۲ و ۲٫۸ لیتری شش سیلندر V شکل بهره گرفته بود؛ اما این شرکت به لطف تعبیه توربوشارژرهای دوقلو کاری کرد که قدرت این پیشرانه‌های کم‌حجم به ترتیب ۲۸۸ و ۳۱۰ اسب‌بخار شود؛ یعنی تقریباً برابر با نمونه‌های قدیم. جالب است بدانید نسل دوم مازراتی گیبلی در همان دهه ۹۰ با فراری ۳۵۵Challenge، بوگاتی EB110 و جگوار XJ220 رقابت می‌کرد. علاوه بر نوآوری در نصب توربوشارژرهای دوگانه، این خودرو به دلیل استفاده از ترمزهای Brembo، صندلی‌های MOMO و فیبر کربن در بدنه سرآمد بود.

اما نسل سوم

مازراتی در حالی Ghibli III را رونمایی کرد که این شرکت دیگر یکی از زیرمجموعه‌های فیات محسوب می‌شود. حقیقت آن است که این خودرو «اما و اگر» های بسیاری دارد.بعد از رونمایی غول‌هایی چون گرن‌توریزمو، گرن‌کوپه و حتی آن کواتروپورت چهار درب مغرور، همه فکر می‌کردند دستاورد جدید مازراتی در سال ۲۰۱۳ می‌بایست یک خودرو خاص باشد. ولی این‌طور نبود و نشد. گیبلی جدید در اوج تعجب آمد تا با آئودی A6، ب‌ام‌و سری ۵، مرسدس‌بنز E کلاس، دوج چارجر و کرایسلر ۳۰۰ رقابت کند. این یعنی دیگر خبری از جدال با سوپراسپرت‌های هم‌وطن و غول‌های مطرح بازار نخواهد بود. در حقیقت گیبلی بیش از آنکه یک اسپرت با قابلیت‌های لوکس باشد، یک لوکس با قابلیت‌های اسپرت است. مازراتی آن را با ۲ پیشرانه عرضه می‌کند ۳ لیتری بنزینی دوتوربو ۳۲۵ اسب‌بخاری و ۳ لیتری گازوئیلی توربودیزل ۲۴۷ اسب‌بخاری. البته باید اشاره کرد که ویرایش گیبلی S نیز با قدرت بیشتر ۴۰۴ اسب‌بخاری راهی بازار می‌شود؛ اما این را در نظر داشته باشید که ما هنوز نمی‌دانیم برای بازار کدام‌یک در نظر گرفته شده است. شاید هم هر دو. البته مازراتی روی همین خودرو ویرایش Q4 را نیز اجرا کرده که نمونه‌ای است با چهار چرخ متحرک.

امکانات و آپشن‌ها

مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی که شامل: جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی برای همه سرنشینان می‌شود. دارای سیستم ریموت هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای سیستم ضد سرقت مدرن. بستن و باز کردن درب‌ها بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار و کاپوت فعال در هنگام تصادف که برای چنین خودرویی عادی است. فرمان این خودرو با قدرت کمکی الکتروهیدرولیکی به همراه سیستم حساس به سرعت طراحی شده است. غربیلک آن به سبک اسپرت‌های تمام مسابقه‌ای ۳ شاخه لوکس طراحی شده است. فرمانی با ریموت کنترل صوتی، روکش چرمی و گرم‌کن. سیستم تهویه مطبوع آن مجهز به کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوای خوش‌بویی است. داخل اتاق یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی چندمنظوره لمسی به همراه موس چندکاره در کنسول میانی جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده مشاهده می‌شود. پخش DVD و موقعیت‌یاب GPS را هم به لیست خود اضافه کنید.

روی این نمایشگر ریز اطلاعات خودرو، سیستم تعلیق، نمایش مکانیسم حرکتی خودرو، اطلاعات مهندسی پیشرانه، گشتاور و حالت جعبه‌دنده مشاهده می‌شود. صندلی‌های جلویی آن دارای سیستم هوشمند پشت‌سری برای جلوگیری از صدمات تصادف هستند. این صندلی‌ها با روکش چرم و مجهز به تنظیم برقی در ۱۴ جهت خواهند بود. به نظر می‌رسد سیستم گرم‌کن صندلی‌ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، سردکن، حافظه یک‌پارچه و ماساژور روی چنین خودرویی به‌صورت استاندارد نصب شود. در ادامه به آینه‌های الکتروکرومیک برای دید راننده در شب و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و گرم‌کن برمی‌خوریم. همه شیشه‌های این خودرو شامل بخارزدا و یخ‌زدای خودکار هستند. شیشه‌هایی سولار که اشعه مخرب خورشید را نیز تا حد بسیاری کاهش می‌دهند.

چراغ‌های جلویی آن زنون با کنترل اتوماتیک نور، قابلیت چرخش در پیچ‌ها و شستشو هستند. جالب است بدانید گیبلی مجهز به سیستم تعقیب نور چراغ‌های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب است. راستش را بخواهید گفتن اینکه مازراتی فوق مجهز به سنسور باران شده، کمی کسرشان است. در عوض حضور سیستم‌های پیش‌اخطار خواب‌آلودگی، دید نقطه کور و کروز کنترل رادارای یک مزیت کم رقیب تلقی می‌شود. گیبلی جدید با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک درب صندوق‌عقب، سیستم کم کردن باد تایرها، دوربین عقب و جلو و شاید عجیب‌تر از همه سیستم تعقیب خطوط است.

در بازار ایران

با قیمتی معادل یک میلیارد و 410 میلیون تومان حتی از گرن‌کبریو S مدل 2013 روباز که چهره‌ای به مراتب گیراتر و پیشرانه‌ای قوی‌تر دارد نیز گران‌تر است. قیمت گیبلی حتی از کواتروپورت و گرن‌توریزمو نیز بیشتر است. نکته حیرت‌انگیز آنجاست که گیبلی در آن سوی آب‌ها بین ۶۷ تا ۷۷ هزار دلار قیمت دارد ولی گرن‌کبریو ۲۰۱۴ قیمتی بین ۱۰۲ تا ۱۴۰ هزار دلار دارد. شاید بتوان نزدیک‌ترین رقیب او را مرسدس‌بنز CL600 که یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان و ب‌ام‌و ۶۵۰ کوپه که ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارند مقایسه کرد. راستش را بخواهید این دو رقیب آلمانی هم از نظر چهره وهم از نظر آپشن یک سر و چند گردن از این خودخواه ایتالیایی بالاتر هستند. با این پول می‌شود رفت سراغ بهترین مدل پانامرا یعنی توربو که یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون قیمت خورده است.


tx814ixr2zw5zgr0rxg.jpg

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

s.h: 1393/5/1409:27:53،
494
22
بنویس. زمین مال ما نیست، هوا مال ما نیست، اسایش مال ما نیست، مازراتی مال ما نیست ، حتی پراید هم مال ما نیست ، فقر مال ما هست ، گرانی مال ما هست ، بیکاری مال ما هست .
میثم امانیان: 1393/5/1409:48:06،
99
89
داشبوردش شبیه پراید نیست ؟
nadi: 1393/5/1410:59:15،
92
22
ایول دادا حال کردم با حرفت.
میثم امانیان: 1393/5/1414:47:08،
37
19
فقط nadi منظورو گرفت
خودم: 1393/5/1415:02:34،
44
18
من واقعا برای بعضی از دوستان متاسفم
دلیل منفی دادنتون چیه؟؟؟
اگه 1% احساح میکنین دلیلتون منطقیه بنویسید...
وحیددد: 1393/5/1422:47:36،
36
30
تا جایی که من میدونم کوپه یعنی ماشین دو در نه چهار در
Zebel: 1393/5/1509:10:54،
17
17
مزراتی ، سوپر اسپورت ساز درجه 3 دنیا از اونجا که هیچ مملکتی رو به خرتوخری اینجا پیدا نکرده دندون تیز کرده که نیزۀ سه پرۀ خودشو تو تن ما فرو کنه! یکی نیس سوال کنه خوب اگه ما اینقدر پول داریم پس چرا فراری و لامبورگینی و پاگانی و ... اینجا نمایندگی فروش ندارم! ما که هرچی تو محصولات اینها گشتیم ماشینی که درحد جیبمون بالا باشه یافت نکردیم!
Majid: 1393/5/1513:31:56،
17
17
تو تهراني كه شده مده تازه لاتيو،پره مازراتي،بگووو واسه تو چي مونده......
جالب انگیز: 1393/5/1513:37:53،
15
47
تو قسمت اخبار مرتبط با این خبر ببین چی زده..
فروش محصولات ایران خودرو..
هوهو.. هه هه.. هاها..
ستذ: 1393/5/1517:49:45،
13
25
ساخت چینه.فقط بزک داره و اسم و رسم. تماما در چین تولید میشه.
گرفتار: 1393/5/1609:17:51،
15
13
عوضش انرژی هسته ای مال ما هست .مسئول بیسواد پررررو مال ما هست و..... ما ملت بی اختیار و گرفتار در دست مافیا
مترسک: 1393/5/1710:16:02،
14
17
بنویس با چشمای خیس
احسان: 1393/5/1409:27:59،
137
20
يعني اوني كه اين ماشين ميخره
يارانه ميگيره؟
m: 1393/5/1410:56:48،
102
21
پس فکرکردی از پول توچیبیش خریده نه داداش یارانه هاشو چمع کرده
کارمندیان: 1393/5/1412:34:36،
46
17
بله اون یارانه میگیره چون طفلکی حقوق ثابت نداره .ولی یارانه کارمندا حذف میشه چون حقوق ثابت دارن بالای یک میلیونم میگیرن.اجاره و خرج و مخرج هم که چیزی نیست یه جوری جورش میکنن . بهر حال چون میلیونرن یارانه بهشون تعلق نمیگیره .
melvin: 1393/5/1409:30:03،
135
43
من فقط میخوام بدونم یه ماشین 77 هزار دلاری رو با چه فرمولی حساب کردن که تو ایران یک میلیارد و 410 میلیون تومن قیمت خورده
آفرودر حرفه ای: 1393/5/1409:45:41،
84
19
عمو 77 هزارتا میشه 250 تومن 140 درصد تعرفه و 100 درصد شیرینی میشه 850 یه 600 تومنی هم ناقابل سود واردکننده دیگه پولی نیس صاحب اول و آخرشم خودش باشه مبارکش چون من با این پول یه آپارتمان دو خواب تو انزلی می گرفتم با بقیشم دوتا کادیلاک اسکالید می گرفتم شیش ماه با یکیش تو ایران میرفتم شیشماه دیگه با اون یکی پلاک آزاد
سعید: 1393/5/1415:28:22،
43
17
اگه فرض کنیم که یه میلیاردر هم یکی ازینا بخره واقعا باید گفت میلیاردره شاسکولیه
علی: 1393/5/1410:03:52،
37
13
جالبه این ماشین اگه مردم بدونن تا ۲ سال البته این مدل نه قیمتش بوده ۳۰۰ میلیون تازه میفهمن چقدر بدبخت شدیم ولی هی....
پاچه: 1393/5/1410:09:30،
45
19
خیلی خیلی جالبه 77 هزار دلارو ببین چه جوری میکنن تو پاچه پولدارا
با 1/5 میلیارد تومن.... اینا دیگه کیین
آتیلا: 1393/5/1412:48:32،
37
19
در نهایت تو پاچه من وتو میره چون تو و من به خاطر تعرفه واردات بالا باید بریم پراید لگن 4 میلیونی رو 24 میلیون بخریم. اون پولداری هم که منظورت هست اینا اولا واسش پول خورده ثانیا در نهایت میاد همون پول خورد رو هم از من وتو در میاره
کوکو: 1393/5/1410:12:56،
35
75
الان مخاطب این خبر کیه؟؟؟مردم ایرانن؟!!
بهنام: 1393/5/1411:19:07،
27
18
پژو پارس هم شیشه هاش سولاره
آرمین: 1393/5/1411:20:06،
24
25
مخاطب زیاد داره خریدارم زیاد داره اینجا ایرانه عزیزم
...: 1393/5/1412:21:23،
25
62
گيبلي بيبلي....انگوري
گیبلی: 1393/5/1413:16:36،
52
31
قیمت تمام شده گیبلی Q4 شرکتی با گارانتی 3 ساله
قیمت خرید با دلار 3200 تومان=255,000,000
هزینه گمرک+ ارزش افزوده+ پلاک+ اسقاط+ حمل + بیمه= 400,000,000
هزینه خرید مجوز خاص= 120,000,000
هزینه گارنتی 3 ساله + خدمات رایگان سرویس های ادواری VIP= 100,000,000
سود 25% فروش شرکت= 200,000,000
مجموع شیرینی های پرداختی= 125,000,000

جمع کل 1,200,000,000 تومان

اختلاف قیمت در بازار 200,000,000 تومان که حباب جدید و کم بودن آن در بازار است.
میثم: 1393/5/1416:08:12،
14
19
شما اونوقت ؟
بی نام: 1393/5/1418:47:39،
61
19
خب پس با این محاسبات، عامل گرانی خودرو های وارداتی مربوط به خود ارگان های وابسته (دولت، پلیس و افراد صادر کننده مجوز و ...) می باشند که بیشترین سود را بدون زحمت از جیب ملت دریافت می کنند. چه کاسبی خوبی.
زخم خورده: 1393/5/1414:05:21،
25
19
جالبه قیمت خودرو های خارجی فقط تو کشور ما که مردمش با مشکلات اقتصادی دارن زندگی میکنن 3 الی 4 برابر هست
مگه بالای 2500 سی سی ممنوع نیس: 1393/5/1417:02:07،
19
19
مگه بالای 2500 سی سی ممنوع نیست؟
امیر: 1393/5/1421:10:10،
16
81
40 سال پیش یک مازراتی تو ایران بود. اونم مال شاه بود. الان دارن ازینا وارد می کنن.اولیشم نیست. برید تو بخش قیمت خودروی وارداتی همین ایران جیب ببینید.
سوار شدن به ماشین صد، دویست، سیصد میلیونی رو میشه یه جوری توجیه کرد. اما وقتی یه عده ای هستن که ماشین یک و نیم میلیاردی سوار میشن؟ خوب چی باید گفت؟
زلزله: 1393/5/1422:24:58،
19
16
خدایاماچرااکسیژن این بدبختهارامصرف می کنیم؟
پیام: 1393/5/1516:26:27،
19
13
اونایی که منفی میدند بادنجون دور بشقابهای اقا زاده هستند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما