کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدیدترین پیش بینی قیمت طلا در 2014


کد خبر : ۶۰۰۲چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰:۱۱۵۶۳۴ بازدید

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند با بازگشت سیاست پولی آمریکا به وضعیت عادی و ضعیف ماندن تقاضای آسیا، قیمت طلا در نیمه دوم سال 2014 کمتر خواهد شد و به سوی دومین کاهش سالانه پیش می‌رود.

 در این نظرسنجی که ماه جاری با حضور 31 تحلیلگر و معامله گر برگزار شد، متوسط قیمت هر اونس طلا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 1270 دلار پیش بینی کرد که در مقایسه با متوسط قیمت 1290 دلار در نیمه اول سال، پایین‌تر است. طلا در سه ماه گذشته متوسط قیمت 1255 دلار داشته است.تحلیلگران برای کل سال 2014 متوسط قیمت 1277 دلار برای هر اونس طلا را پیش بینی کرده اند که تغییر چندانی نسبت به نظرسنجی مشابه در اوایل آوریل نداشته است.

در صورت درست بودن این پیش بینی، قیمت طلا برای دومین سال کاهش خواهد داشت با این حال هیچ بهبودی در سال 2015 تصور نمی‌شود و انتظار می‌رود هر اونس طلا به قیمت پایین‌تر 1250 دلار برسد.این فلز گرانبها در نیمه اول امسال حدود 10 درصد رشد کرد و قیمت آن پس از افت شدیدی که در سال گذشته داشت اندکی متوازن شد.به گفته تحلیلگران، تقاضای کمتر بازارهای آسیا برای طلای فیزیکی مانع صعود بزرگتر قیمت می‌شود.

هند که دومین خریدار بزرگ طلا در جهان به شمار می‌رود، ماه جاری با حفظ تعرفه 10 درصدی برای واردات طلا و نقره در بودجه دولت که خریدهای خارجی را محدودتر می‌کند، بازارهای طلا را غافلگیر کرد.تحلیلگران متوسط قیمت هر اونس نقره در سال جاری میلادی را 20.20 دلار پیش بینی کردند که 15 درصد کمتر از 23.78 دلار در سال 2013 خواهد کرد. این پیش بینی اندکی کمتر از رقم 20.40 دلار پیش بینی شده برای قیمت این فلز در آوریل است.

سرمایه گذاران پس از نوسان شدید قیمت نقره در سال‌های اخیر از جمله دو موردی که طی آن این فلز حدود یک سوم از ارزش خود را در مدت چند روز از دست داد، برای خرید آن محتاط شده اند.متوسط قیمت هر اونس نقره در سال آینده 20 دلار پیش بینی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها