کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پورسانت اضافی در بنگاه‌های مسکن


کد خبر : ۵۹۸۷چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۲:۲۰۲۸۳۹ بازدید

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از قابل برگشت بودن مبالغ اضافه‌ای که بنگاه‌های متخلف بابت پورسانت یا حق کمیسیون معاملات مسکن دریافت می‌کنند، خبر داد.

 درحالی‌که برخی بنگاه‌های مسکن در زمان عقد قرارداد از بی‌اطلاعی طرفین در خصوص مبلغ قانونی پورسانت انجام معامله در بنگاه، سوءاستفاده کرده و از متعاملین – خریدار و فروشنده یا مالک و مستاجر – پول اضافه دریافت می‌کنند، طرفین می‌توانند هر زمانی که متوجه این تخلف شدند، با مراجعه به اتحادیه مشاوران املاک، از بنگاه متخلف شکایت و مبلغ اضافی را پس بگیرند.

در حال حاضر اغلب متعاملین تصور می‌کنند پس از انعقاد قرارداد و پرداخت پورسانت – حق کمیسیون بنگاه - دیگر مرجعی برای رسیدگی به تخلف مشاوران املاک وجود ندارد و نمی‌توانند شکایت کنند، این در حالی است که متعاملین می‌توانند هر زمانی که متوجه شدند بنگاه از آنها پول اضافی دریافت کرده است با طرح شکایت در اتحادیه مشاوران املاک، تخلف را پیگیری کنند. اتحادیه هم با الزام مشاور املاک متخلف به پس دادن مبلغ اضافی به طرفین معامله، برمبنای قانون برای بنگاه متخلف جریمه صادر خواهد کرد.

حسام عقبائی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص نحوه اخذ کمیسیون بابت قراردادها گفت: آنچه مشاوران املاک حق دریافت به‌عنوان کمیسیون را دارند، همان نرخ‌های مصوب است که در سایت اتحادیه نیز قرار داده شده است.

مبلغ پورسانت مشاوران املاک در معاملات خرید و فروش با ارزش تا 100 میلیون تومان، 550 هزار تومان است. در صورتی که ارزش معامله بیش از 100 میلیون تومان باشد، 0.25 درصد ارزش کل معامله منهای 100 میلیون تومان، محاسبه و به‌عنوان پورسانت به عدد 550 هزار تومان اضافه می‌شود. در مورد معاملات اجاره نیز، دریافت یک چهارم کل اجاره ماهانه، از هر یک از طرفین، به‌عنوان حق کمیسیون بنگاه، قانونی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها