کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا در مرز رکورد سه‌ماهه


کد خبر : ۵۹۷۸سه شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰:۴۹۲۳۷۶ بازدید

قیمت این فلز از رکورد 1345 دلار 12 روز قبل عقب نشینی کرده و هفته گذشته نخستین کاهش هفتگی در هفت هفته گذشته را تجربه کرد.

قیمت جهانی طلا با قوی‌تر شدن دلار در بحبوحه دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا و در شرایطی که افزایش تنش‌ها در اوکراین و غزه تقاضا برای پناهگاه مطمئن سرمایه را افزایش داده است، اندکی کاهش یافت اما همچنان نزدیک به رکورد سه ماه گذشته قرار دارد. 

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات سه شنبه بازار سنگاپور 1312 دلار معامله شد. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.3 درصد کاهش، 1310 دلار معامله شد. قیمت این فلز از رکورد 1345 دلار 12 روز قبل عقب نشینی کرده و هفته گذشته نخستین کاهش هفتگی در هفت هفته گذشته را تجربه کرد. 

بر اساس گزارش بلومبرگ، روند صعود 12 ساله طلا سال گذشته پس از اعلام آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد و قیمت این فلز گرانبها 28 درصد سقوط کرد. آمار اقتصادی مثبت آمریکا دورنمای افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را تقویت کرده و ضمن تقویت دلار بر قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته است. 

از سوی دیگر به دنبال سرنگونی یک هواپیمای مسافری مالزیایی در اوکراین که رویارویی میان روسیه و غرب را تشدید کرده است و همچنین تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه، جایگاه طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه تقویت شده و قیمت این فلز مورد پشتیبانی قرار گرفته است. 

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 20.9414 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش قیمت، 1478 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.5 درصد کاهش، 871 دلار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها