کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خاموشی به درب منازل مشترکان رسید


کد خبر : ۵۹۷۰سه شنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸:۰۳۲۱۸۸ بازدید

با فرارسیدن موج جدید گرما در نخستین روز کاری هفته جاری پیک مصرف برق کشور بار دیگر از مرز 47 هزار مگاوات عبور کرد تا عملا روز گذشته ذخیره عملیاتی برق ...

با فرارسیدن موج جدید گرما در نخستین روز کاری هفته جاری پیک مصرف برق کشور بار دیگر از مرز 47 هزار مگاوات عبور کرد تا عملا روز گذشته ذخیره عملیاتی برق نیروگاه‌های کشور صفر شود.

پس از 3 روز سقوط مصرف برق در کشور با فرارسیدن موج جدید گرمای تابستانی به اکثر استان‌های کشور، پیک مصرف برق ایران بار دیگر رکورد زد. شرکت مدیریت شبکه برق ایران دیروز با انتشار گزارشی، اعلام کرد: یکشنبه گذشته پیک مصرف برق ایران بار دیگر از مرز 47 هزار مگاوات عبور کرد و به 47 هزار و 105 مگاوات رسید.

از این رو با اوج‌گیری پیک مصرف برق، یکشنبه گذشته ذخیره عملیاتی نیروگاه‌های برق کشور هم صفر شده که در صورت افزایش بیش از 47 هزار و 105 مگاوات شاهد خاموشی‌ها در برخی شهرهای کشور خواهیم بود. با وجود افزایش بی‌سابقه پیک مصرف برق برای تابستان سال جاری، ظرفیت تولید برق در مجموعه نیروگاه‌های حرارتی، برقابی و اتمی کشور از ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است. در این بین هرچند تولید برق امسال افزایش یافته اما مسؤولان وزارت نیرو هشدار داده‌اند در صورتی که مردم در تیر و مرداد سال جاری در مصرف این انرژی پاک 10 درصد صرفه‌جویی را در دستور کار قرار ندهند کشور با خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای روبه‌رو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها