کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

مجلس درصدد کاهش 30 درصدی قیمت خودرو

کدخبر:۵۹۴۱دوشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵:۱۷۹۱۶۵ بازدید

فروش نقدی خودروسازان با قیمت‌های جدید شورای رقابت بیش از یک‌هفته است که آغاز شده و وزیر صنعت مُهر منطقی‌بودن را بر قیمت‌های جدید زده است، با این همه نمایندگان مجلس همچنان ...

فروش نقدی خودروسازان با قیمت‌های جدید شورای رقابت بیش از یک‌هفته است که آغاز شده و وزیر صنعت مُهر منطقی‌بودن را بر قیمت‌های جدید زده است، با این همه نمایندگان مجلس همچنان موضوع سوال و استیضاح وزیر را مطرح می‌کنند و از ابزارهای قانونی‌ای نام می‌برند که با تکیه به آن افزایش 30درصدی قیمت خودرو را منتفی کنند.

موضوع قیمت‌گذاری خودرو این‌روزها از بحث‌های داغ مجلس است. دیروز در صحن علنی مجلس گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان قرائت شد و متن آن به همراه 13پرونده تخلف خودروسازان به قوه‌قضاییه ارسال شد. بعد از آن هم رییس شورای رقابت برای پاسخگویی در مورد نحوه تعیین قیمت خودرو به کمیسیون صنایع مجلس رفت اما نمایندگان از پاسخ‌های شیوا قانع نشدند.

انتقاد از اظهارات غیرکارشناسی وزیر

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت خودرو در حالی اتفاق افتاده که تحقیق و تفحص مجلس نشان می‌دهد قیمت خودروها باید 30درصد کاهش یابد. رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی هم به «تسنیم» گفته است یکی از موضوعات مطرح‌شده در متن گزارش تحقیق و تفحص، بررسی قیمت‌گذاری خودرو در کشور است. اگرچه وزیر صنعت دو روز پیش دفاع تمام‌قدی از قیمت‌های جدید خودرو داشت و اعلام کرد: قیمت‌های اعلام‌شده توسط شورا معقول و منطقی است اما علی علیلو با غیرکارشناسی‌دانستن اظهارات وزیر صنعت مبنی بر معقول‌بودن قیمت خودرو گفت: سخنان نعمت‌زاده مبنی بر معقول‌بودن قیمت خودرو به هیچ عنوان کارشناسی نیست. وی در ادامه تاکید کرد: مجلس نخست با تعامل و برگزاری جلسات متعدد موضوع قیمت خودرو را پیگیری می‌کند اما اگر آقایان بخواهند همچنان بر تصمیم‌های غیرمنطقی خود اصرار داشته باشند مجلس از ابزارهای قانونی خود همانند سوال یا استیضاح استفاده خواهد کرد. بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با جلسه نمایندگان کمیسیون متبوع خود با رییس شورای رقابت، اظهار کرد: جلسه امروز بدون کسب نتیجه قانع‌کننده‌ای پایان یافت چون نمایندگان در طول این جلسه به هیچ عنوان از توضیحات رییس شورای رقابت در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو قانع نشدند. اما باید این نکته را متذکر شوم که نمایندگان از پیگیری دلایل افزایش قیمت خودرو کوتاه نخواهند آمد.  بعد از شیوا؛ نوبت نعمت‌زاده است که به مجلس برود. آن‌طور که «فارس» گزارش داده وزیر صنعت و معدن قرار است امروز میهمان کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس باشد و فردا پاسخگوی سوالات علی ایران‌پور، جبار کوچکی‌نژاد، حسن فتاحی، موید حسینی، علیرضا سلیمی و مهرداد بذرپاش. احتمالا با توجه به اعتراضات گسترده نمایندگان، نعمت‌زاده در این دو روز با سوالات خودرویی هم مواجه خواهد شد.

کاهش فروش، در پی سخنان نوبخت

در این میان خودروسارزان هم کم‌کم زبان به انتقاد گشوده‌اند. خودروسازان عنوان می‌کنند همزمان با اعلام قیمت‌های جدید خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت فروش این محصولات نیز افزایش یافته و بازار خودروسازان روبه‌رونق بود اما پس از اظهارات سخنگوی دولت، مردم دوباره نسبت به کاهش قیمت‌ها امیدوار شده و میزان فروش کاهش یافته است. به گزارش ایسنا پنجشنبه هفته گذشته جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. در این جلسه نمایندگان شرکت‌های خودروساز انتقاداتی را به اظهارات اخیر سخنگوی دولت عنوان کردند و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرد که این موضوع را دنبال و حل خواهد کرد. در ادامه جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو، خودروسازان از طولانی‌بودن روند تخصیص ارز مبادله‌ای و همچنین هزینه‌های انتقال آن انتقاد کردند.

پاسکاری قیمت‌ خودرو میان نهادها

در این میان، مشخص این است که مجادله بر سر قیمت خودرو، تبدیل به مجادله‌ای دیرپا و طولانی شده است. خودروسازان و شورای رقابت بالاخره در مورد قیمت‌ها به توافق رسیده‌اند و یک طرف این مجادله قرار گرفته‌اند. وزیر صنعت هم مدافع آنهاست و می‌گوید قیمت‌ها رشد دو تا 10درصدی داشته و در مواردی با احتساب هزینه‌ها، حتی رشد قیمت خودرو منفی هم بوده است. در طرف دیگر مجادله نمایندگان مجلس قرار دارند که معتقدند قیمت‌ها تا 30درصد افزایش داشته است و نرخ تورم دو‌بار در قیمت خودرو لحاظ شده است و وعده رسیدگی به پرونده با اتکا به ابزارهای قانونی را می‌دهند. دولت هم موضع چندان مشخصی ندارد. یک‌بار سخنگوی دولت می‌گوید رییس‌جمهور از قیمت‌های جدید خودرو مکدر است و بار دیگر وزیر صنعت می‌گوید رسانه‌ها به رییس‌جمهور آمار غلط داده‌اند. یک‌بار نوبخت اعلام می‌کند اگر قرار است بازار‌ آزاد تعیین‌کننده قیمت‌ها باشد واردات خودرو را آزاد می‌کنیم و بار دیگر سیدمحمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید در حالت فعلی آزادسازی واردات خودرو به سود این صنعت نیست چون هنوز کیفیت خودروهای کشور به حد مطلوب نرسیده و به لحاظ کیفی محصولات داخلی توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند. اخیرا هم علی‌اکبر ترکان موضوع ساخت قطب سوم تولید خودرو کشور در منطقه چابهار را عنوان کرده و هدف را شکستن انحصار تولید خودرو دانسته و گفته تاسیس این قطب خواست رییس دولت است. در میان این‌همه پاسکاری‌ها، مصرف‌کنندگان حلقه نهایی هستند؛ افرادی که مجبور به خرید خودرو داخلند خواه قیمت خودرو 30درصد افزایش یافته باشد یا دودرصد.  

------------------------

نکات مهم گزارش هیات تحقیق‌وتفحص

1- بررسی اجمالی صورت‌های مالی اساسی دو شرکت بزرگ خودروساز؛ ایران‌خودرو و سایپا حاکی از خروج این شرکت‌ها از مسیر ایفای وظایف اصلی خود (تولیدخودرو) و ایجاد انبوهی از شرکت‌های اقماری (به‌ترتیب در حدود 150 و 90 شرکت) ‌و بعضا صوری در داخل و خارج از کشور با مدیریت‌های ماتریسی، تودرتو، پیچیده و فاقد کارآمدی لازم یا غیرفعال است و بعضا با تهیه و تنظیم صورت‌های مالی غیرشفاف و غیرقابل اتکا، در نهایت سبب افزایش هزینه‌های سربار و فشار به مصرف‌کننده نهایی شده‌اند.

2- با وجود حدود 80هزارمیلیاردریال حجم مطالبات سررسیدشده در صورت‌های مالی اساسی دو شرکت، اقدام جدی و اثربخشی درخصوص وصول مطالبات صورت نپذیرفته است؛ این در حالی است که طی سال‌های اخیر این شرکت‌ها عامل اصلی کاهش تولید را ضعف توان مالی و سرمایه در گردش ناشی از عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها اعلام کرد‌ه‌اند.

3- یکی از اقلام مهم بهای تمام‌شده محصولات شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو هزینه‌های مالی است که پس از مواد اولیه مستقیم مهم‌ترین عامل در تعیین بهای تمام‌شده محسوب می‌شود. هزینه‌های مالی حدود ۱۳درصد از بهای تمام‌شده محصولات بوده و مبلغ آن به‌طور متوسط در هر خودرو بالغ بر ۴۰میلیون‌ریال و در برخی از خودروهای‌گرانقیمت مانند سوزوکی گراندویتارا بیش از ۱۵۰میلیون‌ریال برآورد می‌شود. قابل ذکر است حدود هفت‌درصد هزینه‌های مالی ناشی از بهره تسهیلات دریافتی از بانک‌هاست. در صورت وجود یک مدیریت مالی صحیح و منظم و با تاکید بر وصول مطالبات حدود 80هزارمیلیاردی؛ هیچ‌گونه نیازی به اخذ تسهیلات بانکی نخواهد بود.

4- شرکت ایران‌خودرو بر اساس صورت‌های مالی تجدید ارایه‌شده در عملکردهای مالی به‌جز سال‌های 1384 و 1385 دارای سود عملیاتی بوده است، اما با وجود زیان‌های انباشته و بدون کسر سود مذکور از آن زیان‌ها، مجمع عمومی با استناد به گزارش حسابرسان نسبت به تصویب سود سالانه اقدام کرده است. نکته مهم آنکه طی 10 سال اخیر حساب‌های بلاتکلیف متعددی در شرکت وجود داشته و بدون گرفتن ذخیره اقدام به تعدیل در سال‌های متمادی کرده که این اقدام موجب تغییر وضعیت از سود‌دهی به زیان‌دهی شده است.

5- محصولات تولیدی ناقص موجود در کف پارکینگ عمدتا ناشی از کسری یک یا دو قطعه می‌باشند. ارزش تقریبی محصولات کف شرکت ایران‌خودرو بالغ بر 18هزارمیلیاردریال بوده که ناشی از عدم استفاده صحیح از امکانات و تجهیزات و منابع یا ناهماهنگی در تامین قطعات می‌باشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بابا: 1393/4/3007:41:06،
214
162
خدا پدر مجلسی ها رو بیامرزه .خدا کنه قیمت ها اصلاح بشه
زلزله: 1393/4/3007:59:30،
160
75
فایده نداره وقتی مردم دست وپامیشکنن برای این قیمتها وسریع رفتن برای خرید ومهرتایید براین قیمتهازدن مجلسیها چکارکنن
عاقل باشید لطفا: 1393/4/3008:36:23،
236
29
مثل اینکه شما یادتون نمیاد. همین مجلسی ها چندسال پیش که قرار بود تعرفه های واردات به صورت پلکانی هر سال کاهش پیدا بکنه، اول روی این موضوع اصرار کردند و بعد تا بهشون از بالا دستور رسید همه شون کوتاه اومدند.
اینبار هم اینگونه خواهد بود و با پیغامی مبنی بر اینکه "بنده عرض کنم که قضیه را امتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــداد ندهید" مجلسی ها از این موضع خود عقب نشینی خواهند کرد. الکی که نیست، خودروسازی داره هزینه های ماجراجویی های "ایشون" رو تقبل میکنه و ایشون هم از خودروسازی حمایت خواهد کرد.
دانشجو: 1393/4/3008:41:24،
176
26
مطمین باش، دعوای ظاهریه. همه شون باهم یکی اند. نماینده ها هم اگه حرفی میزنن، به خاطر اینه که برای انتخابات دوره بعد کم کم باید برنامه ریزی کنن.
حسین 2: 1393/4/3009:23:53،
28
21
اسفند درسال گذشته داشته و مصوبه شورای رقابت، این قیمت در تیرماه امسال به انجا رسیده است. این یعنی ماشین که زیاد واجب نیست .تحمل کنید درست میشه!!!!!!!!!!!
محمد: 1393/4/3009:31:19،
85
21
یک دروغ بزرگ.اینقدر بزرگ گه خودشونم باورشون نمیشه.یعنی 405سی وپنج میلیونی میشه24میلیون.اگه بشه شبیه معجزه بلکه خودخوده معجزه اتفاق افتاده.
مرسی از تحریم فورقون: 1393/4/3009:51:30،
104
19
یعنی ممکنه مجلس عرضه نشون بده
همین خبر باعث میشه مردمی که لازم دارن خرید رو چند ماه به عقب بندازن
و همین تعویق باعث ارزون تر شدن یا دست کم رکود شدید تر میشه
فرقون سازان هم عصبانی تر
مرسی از تحریم فورقون: 1393/4/3009:58:24،
75
19
کار برنامه ریزی شده همیشه نتیجه میده
مردم باید به تحریم ادامه بدن تا لگن ساز به زانو دربیاد
حسین : 1393/4/3010:08:38،
31
50
آقای مرسی فورقون ! اونی که به زانو درومده همین مردم هستن ! خودرو سازا قیمتاشون رو افزایش دادن و مردم هم خریدن ، این کار مردم به نوعی مهر تایید بوده که افزایش قیمتها رو قبول کردن . از قدیم گفتن خود کرده را تدبیر نیست !
با تجربه: 1393/4/3010:38:25،
59
17
دلت خوشه ها اینا همه بازیه.تو این چند سال این چندمین باره..هر کاری خودرو ساز بخواد می کنه.به امید ورشکستی کامل خودروسازان
نماینده فروش: 1393/4/3011:09:29،
50
17
آخه سایت ایرانخودرو فقط فروش پارس ودوگانه جی ال ایکس رو فروخته و مردم محصولات دیگشونو نخریدن.یعنی این اوضاع اگه ادامه پیداکنه خیلی برای خودروسازان گرون تموم میشه
علی: 1393/4/3011:25:14،
24
29
دلم میخواد بدونم کیا منفی دادن به جمله خوب بابا
سيا: 1393/4/3012:12:29،
38
18
به قولِ دوستان اگر شخص اول مملكت دوباره از اين صنعتِ منحرفِ باج گير انحصار طلب دفاعِ بي قيد و شرط نكنه و رقابتِ ازادِ عادلانه ايجاد بشه،فاتحه ي اين دو خونخوار خوانده ميشه،دوستان راهِ نجات كم شدنِ پلكانيِ گمركيِ،بايد اقتصادِ عادلانه و ازاد دستِ اين لگن سازهاي قلابي رو رو كنه،ما مردم ايران خواستار كم شدن پلكاني گمركي هستيد
اگر در اسلام راي مردم مهمه پس شما كه ادعاي اسلام داريد چرا حرف مردم رو نميشنويد...
سارا: 1393/4/3013:39:06،
41
13
نمی دونم قیمت ها اصلاح می شن یا نه ؟ خرداد ماه یه 206 SD از پیش فروش سایت خریداری کرده بودم ولی امروز رفتم انصراف دادم .
به امید نابودی خودروساز ها.
مسعود موسوی: 1393/4/3013:56:34،
34
16
و نگاهان دستور آمد از بالا که که: کـــــــــــــــــــــــــــــــــش ندین! و همگان ساکت شدند و همان شد که باید میشد...
ss: 1393/4/3016:37:23،
22
20
دلشون واسه مردم نسوخته بازار خرید خراب شده
هبلمتک: 1393/4/3104:31:41،
16
14
قیمت خودرو رو از من بپرسید. پراید ۱۴_ پژو ۱۶_ النترا دو ایربگ ۴۰_ قیمتها همه به میلیون میباشد.اگه همه به این اجماع برسیم که نظر اینجانب در صحن علنی مجلس مطرح شودانوقت قیمتها تعدیل خواهد شد.
علیزاده : 1393/4/3007:46:48،
117
27
آقایان یکی روزی دلار تواین مملکت 38000ریال تا40000ریال بود مرای مثال آن روز خودرو پژو 405 چهارده میلیون تومان بودکه بعلت اینکه قیمت دلاربالا رفته قیمت پژو405به 19میلیون رسید حالاکه دلار به 31000ریال رسیده چطور قیمت 405شده 30میلیون تومان این سودجوئی دولت نیست
دوستان منطقي لطفا: : 1393/4/3011:27:36،
58
24
زماني كه دلار 1000 تومن بود ، قيمت پژو405 هم 14 ميليون بود الان كه دلار 3 برابر شده و به عبارتي ارزش پول ملي ما ، يك سوم قبل شده و همه چيز رو همه ما مجبوريم با قيمت سه برابر قبلي خريد كنيم ، بنابراين ميشه گفت قيمت 28 ميليوني پژو 405 يعني قيمت دوبرابري قبل كه خيلي هم جاي انتقاد شايد نداشته باشه ، لطفا با توجه به كاهش 200 درصدي ارزش پولي كشور به قضيه نگه كنيد و زياد فكر خودتون رو درگير قيمت ماشين اونهم فقط داخلي نكنيد جون همه ما با اين موضوع سر كاريم و يك عده هم كه دارند از سركار بودن ما حالشون رو ميبرند و به ريش ملت ميخندند.
آتیلا: 1393/4/3012:25:34،
37
27
آقای منطقی 40 سال از جیب این ملت زدن که خودروساز داخلی داشته باشیم وگرنه اگه قراره به دلار قیمت ماشین رو بدیم دیگه خودروساز داخلی چه معنی داره.در ضمن خیلی راه دور نرو فقط کافیه منطقی باشی و قیمت ماشینهای خارجی بدون تعرفه رو با قیمت و کیفیت ماشینهای ایران خر رو و سایپا لگن مقایسه کنی تا ببینی که ملت چطور چاپیده میشن
غفور: 1393/4/3008:03:25،
95
35
ما ديگه پوستمون كلفت شده سه ميليون مي‌كشند بالا بعد يك ميليون كاهش قيمت مي كنند خدا لعنتشون كنه الهي ايران فرغون و سايپا ورشكست بشن بعد ماشينهاي باكيفيت خارجي وارد بشه مردم از دست اين دروغ گوها راحت بشن
مجتبی: 1393/4/3008:03:42،
83
51
عزیزان خام این حرفها نشوید دعوازرگری هست فقط سزای گران فروش نخریدن محصولاتش هست
مهدی: 1393/4/3008:13:39،
31
43
از امروز خودرو سازا دیگه ماشین بیرون نمیدن خدا بخیر کنه
ملت: 1393/4/3008:51:59،
64
18
همان بهتر که این لگنا رو بیرون ندن . خیلی هم بهتر !!!
احمد: 1393/4/3008:47:38،
69
19
چرا مجلس دنبال استیضاح و این مسخره بازی هاست
اگه راست میگین با این ابزار قانونیتون تعرفه گمرکی
خودرو را بردارین خودش خود به خود درست میشه
علي: 1393/4/3008:49:43،
59
20
جناب وزير صنعت چون تو فضا دارند زندگي مي كنند از اوضاع فلاكت بار اكثريت مردم بي خبرند و همه چيز رو منطقي مي بينند
نمايندگان مجلس ! هر چه سريع تر اين اقا و باندشو از صنعت بندازيد بيرون.تا بفهمه منطق چيه
majidchilis: 1393/5/109:54:25،
20
14
نه داداش من. اگه من و شما هم مثل این وزیر خرفت ماهی چند ده میلیون حقوق و مزایا و رانت داشتیم ماهم می گفتیم قیمتها خوبه چون این پولا واسمون پول نیست.
نيما: 1393/4/3008:54:32،
50
20
دوستاني كه منفي ميدن لطف كنن دليلش را هم بگن. يعني واقعا اعتقاد به اين دارن كه قيمت ها بأيد همين قدر باشه ؟؟؟؟؟
منتقد: 1393/4/3008:55:25،
75
25
همه یک صدا از حرکت مردم پسندانه مجلسی ها در برابر ظلم چندین ساله ی خودروسازها حمایت می کنیم..
تا نصفه: 1393/4/3009:30:35،
41
29
اامسال به انجا رسیده است. این یعنی ماشین که زیاد واجب نیست .تحمل کنید درست میشه!!!!!!!!!!!نتانم
زغال فروش: 1393/4/3008:59:52،
80
22
بريد بابا خودتونو سياه كنيد ما خودمون ذغال فروشيم ..حقوق همين مجلس هم خودروسازا وامثال اونا ميدن كي حاضر بياد نون خوده شو آجركنه
سعيد: 1393/4/3009:02:52،
36
22
متاسفانه خودرو سازهاي به جاي اينكه فكر توليد وكيفيت و به روز رساني محصولاتشون باشن به فكر سند سازي براي كلاه برداري از مردم هستن و تمام اين مسائل زير سر نعمت زاده هست به خدا اگه در مرزها باز بشه وتعرفه گمركي برداشته بشه ايران خودرو و سايپا بايد برن تو كارخونه هاشون گوجه خيار بكارن اونوقته كه معلوم ميشه توليد كننده واقعي كيه
ساسان: 1393/4/3009:03:59،
49
43
این مجلس اگه راست میگه قیمت زمین و مسکنو 30 درصد کاهش بده اگه میتونه، بدون ماشین هم چرخ زندگی می چرخه اما بدوم خونه...چرا گیر دادن به ماشین خب ملومه سیاسی کاری میکنن میترسن دوره بعدی مجلس دست... ها بیفته از الان شعارهای عوام فریبانه میدن
رضا: 1393/4/3009:15:09،
42
19
ملت عزيز در صحنه سر كارند آنهم از نوع شديد !!!!
.*#$^: 1393/4/3009:20:50،
33
30
جان مادرتون بزارین همین قیمتا باشه. همه.میخوان ارزون کنن بعد گرون میشه
فرهاد: 1393/4/3009:29:08،
23
25
تشکیل کارگروه 3 نفره در مجلس :
شورای رقابت دلایل مجلس را پذیرفت / قیمت خودرو بازنگری می‌شودبه گزارش دنیای خودرو به نقل از مهر شورای رقابت هم قبول کرد که بررسی ها ناقص و قیمت اعلام شده غیرمنطقی است، از این رو مقرر شد که قیمت ها بازنگری شوند.
تادسته: 1393/4/3009:29:44،
51
20
اسفند درسال گذشته داشته و مصوبه شورای رقابت، این قیمت در تیرماه امسال به انجا رسیده است. این یعنی ماشین که زیاد واجب نیست .تحمل کنید درست میشه!!!!!!!!!!!
محمد: 1393/4/3009:37:31،
59
18
ما ایرانیها در همه موارد احساساتی عمل میکنیم نه عقلانی جاپون درزمان پیکان پیشنهاد داد مابه التفاوت درصد مصرف سوخت پیکان با ماشینهای کم مصرفشون رو به اونها بدیم و در عوض بازار خودرو ایران رو مجانن اونها تامین کنند به ما چه شده چرا ازروی منطق وفکر کارهامون رو جلو نمی بریم عربها بهترین وبروزترین ماشینهارو سوار شن به ریش ما ایرانیها بخندند
تيمور: 1393/4/3009:38:49،
45
21
نمي دونم تو اين كشور چرا هيچ كس قبول نمي كنه كه خودروسازان ايران تشكل مافيايي قدرتمند دارند كه مجلس سهله ريس جمهور هم نمي تونه به اونا چيزي رو تحميل كنه. اما اين صنعت با آنهمه حمايت دولت اگه تو يه كشور اروپاي بود خيلي وقت پيش بايد درب كارخانه را سه تخته مي كردند صنعتي كه تو سي و پنج سال عرضه نداشته و بخاطر يه تحريم توليداتش صددر صد صفر شده همين بهتره كه بي خيالش شوند. اما حسابي حال مي كنند مديرانشون با پاداشهاي ميلياردي و سفرهاي خارجي آنچناني و نيشخند زدن به اين دعواهاي الكي...
آرش: 1393/4/3009:39:03،
41
17
تنها راه مقابله با مافياي خودرو در ايران حذف تدريجي عوارض گمركي ورود خودرو حداكثر طي 5 سال است.
gh: 1393/4/3010:16:53،
35
16
از مجلس تقاضا‌داریم که قیمت محصولات مونتاژ کننده شرکت ایران خودرو و سایپا را صد در صد افزایش دهد اما کل کشور منطقه آزاد شود ممنون
اگر خدا بخواهد: 1393/4/3010:25:53،
62
18
دوستان اگر خوب دقت کنید متوجه اصل مطلب میشید و اونم اینه که دیگه این صنعت با این شرایط سود ده نیست.
اگر خدا بخواهد این صنعت ظالم با تحریم مردم به سزای خودش میرسه


وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا [٧٢:١٥]
و امّا ظالمان آتشگیره و هیزم دوزخند!
pepan: 1393/4/3010:28:51،
38
41
خودرو سازی که با تسهیلات ماشین تولید میکنه معلومه ضرر و زیانشو هم گردن خریدار میکشه....

به کمپانی های خارجی نگا کنین آقایان خودرو ساز خجالت بکشین جالب اینجاست اونا میان اعتراض می کنن ولی تو ایران همه لالیم .

فکر میکنین این دنیا واستون موندگاره...!
عطا: 1393/4/3010:39:41،
31
15
اینهمه مسئول نمی تونن جلوی این 2تا شرکت رو بگیرن.
206بز: 1393/4/3010:40:10،
22
26
206 چيني هندي وارد نكنن همه چيز درس ميشه .
lwxtd: 1393/4/3010:41:37،
31
18
و باز هم یک خیمه شب بازیه دیگه...

فیلم ماجراجویی مجلسیان در جریان کاهش نرخ خودرو...
farshid: 1393/4/3010:56:18،
44
19
حالا چرا 30% ؟
شما که زحمت میکشید بکنیتش 50 یا 55%
آدم میمونه که واقعااین اعداد چطور تولید میشه
کلا آمار ارقام تو این 35 سال معنایی خودشون از دست دادن
اجمد: 1393/4/3011:01:38،
28
16
چه مجلس وچه دولت چه شورای رقابت چه خودرسازان فقط یک کلام ثبات ندارند......وهرروزیک حرف....... وملت اواره
farshid: 1393/4/3011:01:46،
40
16
مجلس باید به کارهای مهمتر ازجمله تعبین مقدار مجازات برای کسی وازکتومی کرده برسه
وقت برای این بچه بازی ها نداره
طبل توخالی: 1393/4/3011:05:41،
40
22
تمام این سرو صداها و آی ال میکنیم بل میکنیم و قوه قضایه پدر همشون رو در میاره 206میشه20تومن.همه این حرف ها با یه اشاره تموم میشه و میشینن سرجاشون.
ss: 1393/4/3011:36:08،
20
20
ای اقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کی داده کی گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلخون: 1393/4/3012:41:44،
56
19
من میگم این دو کارخانه خودروسازی را با بولدزر بکوبند و با خاک یکسان کنند و محل آنها خانه درست کنند و به مردم بدهند تا عبرتی باشد برای سرکشان و قلدران که بفهمند خدایی هست قادر و توانا. خالی کردن جیب مردم عاقبت جز این نخواهد داشت
m: 1393/4/3013:28:29،
27
20
اینهاهم ماروگرفتن آخه ۳۰درصد کاهش کجا بوده اینها همش حرفه!
مهرداد: 1393/4/3014:54:32،
29
19
همش سیاه بازیه خود مجلسیها دستشون با خودرو سازها توی یک کاسه است اگر راست میگند تعرفه را لااقل نصف کنند
کار عملی انجام بدند نه شعار الکی
هالو: 1393/4/3015:06:23،
21
12
چزا به اینا خودرو سازمیگین. خدا کنه غیرت مجلسی ها تداوم داشته باشه و هیچ قدرتی مداخله نکنه و از خدا بترسه تا تکلیف حلبی فوش ها معلوم بشه.اقای ان مسئول میگن هر روز برزخ وجهنم هزار سال ماست اگه باور دارید اینقدر ضلم نکنید
نیما: 1393/4/3017:11:31،
24
6
همش شده اشغال من خدایی ماشین صفر خریدم یه ماه نشده پمپ بنزینش کار نمی کنه بردم نمایندگی میگه قطعه نیست حالا هم ماشینم درست نشده امیدوارم پولشو نخوره
شهروند: 1393/4/3101:27:19،
21
17
سلام

دوستان عزیز من به ضرس قاطع خدمت تون عرض کنم که مطمئن باشید یک درصد هم قیمت خودرو پایین نمی یاد. این حرف ها برای التیام درد من و توست و این که باور کنیم هنوز کسانی به فکر ما هستند. من خدا خدا می کنم حدسم غلط باشه و یکی باشه این مدیران ... را برکنار کند. و مدیرانی دلسوز به جای آن ها منصوب نماید. ولی دل به این حرف ها خوش نکنید.
مردم خشمگین: 1393/4/3102:03:24،
15
16
جناب مدیر سایت برات متاسفم:
اقا جان چرا مطلب ما رو یا کلا نمیزاری و یا قسمتهای از اون رو سانسور میکنی مطلب ازحالت رسا بودن خارج و نامفهوم میشه؟؟؟؟؟؟؟
واقعان که؟؟؟؟
مجید چیلیس: 1393/5/109:48:58،
20
16
اینا همه حرف مفته که میگن ما داریم ضرر میدیم و ... دارن مثل سگ دروغ میگن. اگه مشکلات مالی داشتند هیچوقت به یه دروازه بان دو میلیارد پول نمیدادند که واسه پیکان ایران خودرو بازی کنه
علی: 1393/5/213:16:13،
40
16
وقتی ماها یه چیز گرون می شه بیشتر می خریم تا گرون تر نشه (به جای اعتراض و نخریدن) دیگه چه اعتراضی دارین چرا همش علکی مقصریابی می کنید مقصر اینجاس خودمونیم..! خود ما هم فروشنده باشیم همین کار رو انجام می دیم.
با اینکه پول خرید ماشین رو دارم ترجیح می دم پیاده برم اما تن به این ذلت ندم .
حمید: 1393/5/219:07:19،
14
16
هنوز یه هفته نشده از اعلام کاهش دست کم 15 درصدی قیمت خوردو که رییس کمیسیون صنایع مجلس بی خاصیّت ما گفته این خبر درست نیست!
امروز هم شورای رفاقت نشست داشته که سر 2 درصد توافق نکردن.
این مافیا چه میکنه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل