کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک دربی میان محصولات کُره ای سال 2014


کد خبر : ۵۹۳۰یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴:۱۲۵۶۳۸ بازدید

در این مطلب قرار است شاهد رقابت ال‌جی G3 و سامسونگ گلکسی S5 باشیم و ببینیم کدام یک از این پرچم‌داران تازه‌وارد بر دیگری برتری دارد.
یک دربی میان محصولات کُره ای سال 2014یک دربی میان محصولات کُره ای سال 2014

در این مطلب قرار است شاهد رقابت ال‌جی G3 و سامسونگ گلکسی S5 باشیم و ببینیم کدام یک از این پرچم‌دارانِ تازه‌وارد بر دیگری برتری دارد.

طراحی

طراحی گوشی S5 به پای ال‌جی G3 نمی‌رسد. گوشی‌های سامسونگ همیشه از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند و این کهکشان هم همچون بقیه پلاستیکی است که به کم شدن وزن دستگاه کمک بسیاری می‌کند. بدنه ال‌جی G3 بسیار شبیه فلز است اما به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است. البته شاید در نگاه نخست به هیچ عنوان متوجه نشوید که این گوشی از پلاستیک ساخته شده است. پرداخت قاب پشت آن دقیقه مشابه آلومینیوم است.

صفحه‌نمایش

صفحه نمایش گلکسی S5 از نوع سوپر AMOLED و نمایشگر ال‌جی G3 با فناوری True HD-IPS بعلاوه ال‌سی‌دی است. اندازه نمایشگر گلکسی S5، 1/5 اینج با رزولوشن 1080p و تراکم تصویر 432 پیکسل در هر اینچ است. پانل ال‌جی G3 نیز رزولوشن 1440×2650 پیکسل و 5/5 اینچ اندازه دارد. تراکم تصویر این نمایشگر 534 پیکسل در هر اینچ است. با نگاه به این نمایشگرها زیر میکروسکوپ می‌توان به وضوح تفاوتشان را مشاهده کرد.

عمر باتری

سامسونگ گلکسی S5، باتری کوچک‌تر و 2800 میلی آمپر ساعتی دارد. این در حالی است که باتری G3، 3 هزار میلی آمپر ساعتی است. البته گوشی G3 به این باتری بزرگ نیاز دارد زیرا صفحه‌نمایش QHD آن باتری بسیاری مصرف می‌کند. سامسونگ Galaxy S5 حدود 72 ساعت استفاده و دقیقا سه روز را با یک بار شارژ پشتیبانی می‌کند. ال‌جی G3 نیز در همین حد عمر می‌کند و تا 69 ساعت استفاده را دوام می‌آورد. در مورد مکالمه 3G باید گفت گوشی ال‌جی G3 از S5 پیشی می‌گیرد و بهتر از آن ظاهر شده است. این گوشی حدود سه ساعت بیشتر از گلکسی S5 می‌توان کاربر را همراهی کند که میزان قابل توجهی است.

عملکرد

پردازنده گوشی هوشمند ال‌جی G3، کوالکوم MSM8975AC اسنپ‌دراگون 801 است. البته مشخصات این تراشه در نسخه‌های کره‌ای و اروپایی این گوشی هوشمند متفاوت است. مدل کره‌ای 2 گیگابایت رم دارد اما نسخه اروپایی آن با سه گیگابایت رم عرضه شده است.گلکسی S5 سامسونگ نیز با تراشه اسنپ‌دراگون 801 از نوع MSM8974AC عرضه شده است. سرعت این پردازنده 5/2 گیگاهرتز برای هر چهار هسته Krait 400 است. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 330 است که در هر دو دستگاه عملکرد مشابهی دارد. البته از نظر گرافیکی، ال‌جی G3 به دلیل داشتن پیکسل‌های بیشتر یک قدم جلوتر از رقیب خود قرار دارد.  

کیفیت صدا

ال‌جی G3، از نظر کیفیت صدا بسیار عالی است. رتبه صدای استریو این گوشی 100 است اما متاسفانه از نظر میزان بلندی صدا خیلی راضی‌کننده نیست. اما کیفیت صدای آن حتی با هدفون نیز همچنان عالی است. کاربر کمترین میزان نویز را با بیشتر وضوح دریافت می‌کند. از این نظر باید گفت گوشی ال‌جی بسیار بهتر از گلکسی S5 سامسونگ ظاهر شده است.

کیفیت عکس

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S5، عمق دید (FoV) بسیار وسیع‌تر و عریض‌تر از ال‌جی G3 دارد. نسبت تصویر حسگر دوربین این گوشی به وطر پیش‌فرض 16:9 است. عکس‌های گوشی ال‌جی بلندتر از S5 هستند اما این تفاوت فقط 130 پیکسل است. در گلکسی S5، شاهد جزئیات بیشتر با کیفیت بهتر هستیم و تصاویر نیز شفافیت بیشتری دارند. اما در کناره‌ها کمی اشکال دارند. این در حالی است که G3 همه‌جانبه بسیار خوب ظاهر شده است و از جلو یا کنار، کیفیت تصویر فرقی ندارد و خوب است.

کیفیت ویدئو

هر دو گوشی با نسبت تصویر 16:9 فیلم‌برداری می‌کنند و عمق دید برابر با هم دارند. البته گلکسی S5 از زاویه دید عریض‌تر بهره می‌برد. هنگامی که از کیفیت 2160p  به 1080p سوئیچ می‌کنید، ال‌جی G3 نیز تا اندازه‌ای زاویه دید عریض‌تر پیدا می‌کند.

این را باید به یاد داشته باشید هر دو گوشی در کیفیت 2160p فقط 5 دقیقه می‌توانند فیلم‌برداری کنند و اگر می‌خواهید طولانی‌تر تصویربرداری کنید، باید با کیفیت 1080p این کار را ادامه دهید. تصاویر با کیفیت MP4 و فرمت AAC ضبط می‌شوند.  نرخ بیت بیشتر در گلکسی S5 این ویژگی را دارد که جزئیات بیشتری ثبت می‌کند و رنگ‌ها نیز دقت بالاتری دارند. در مقایسه ویدئوهای 2160p در این گوشی‌ها، باید گفت ال‌جی G3 تصاویر تیره‌تر و تاریک‌تر دارد و دمای رنگ‌ها نیز تناژ نارنجی‌مانند دارد.

دوربین فیلم‌برداری گلکسی S5، قابلیت‌های متنوعی دارد. از جمله باید به 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه و 720p با سرعت 120 فریم در ثانیه اشاره کرد. ال‌جی G3 نیز قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720p با سرعت 120 فریم در ثانیه دارد. البته کیفیت آن ضعیف است. گلکسی S5 قابلیت فیلم‌برداری HDR نیز دارد. اما در قابلیت بالا  2160p نمی‌توان از آن استفاده کرد.هر دو دوربین لرزش‌گیر نوری دارند. اما S5 ترفندهای نرم‌افزای مضاعف نیز دارد که به کیفیت بهتر تصایور و نویز کمتر آنها کمک بسیاری می‌کند.

کلام آخر

زیبایی و قابلیت‌های خوب هیچ کدام از دو گوشی گلکسی S5 سامسونگ و G3 ال‌جی را نمی‌توان انکار کرد. هر دو کمپانی کره‌ای در تولید گوشی‌های اندرویدی بسیار عالی ظاهر شده‌اند. اما سامسونگ شهرت بیشتر و گوشی‌های بهتری دارد و همیشه در صدر برترین‌ها قرار داشته است. البته، ال‌جی هم بیکار نبوده است و در چند سال گذشته، پیشرفت‌های بسیاری داشته است.

کدام یک ارزش بیشتری برای خرید دارند؟ بدون شک گوشی سامسونگ. با اینکه ال‌جی همه تلاش خود را کرده است اما سامسونگ تجربه موفقیت بیشتری دارد و این گوشی نیز در واقعیت عملکرد و قابلیت‌های بهتر از G3 دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها