کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

سرنوشت قیمت خودرو چه می شود؟

کدخبر:۵۸۷۱سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶:۰۲۱۲۶۸۰ بازدید

همین چند سال پیش، درست یکی دو هفته قبل از هدفمندی یارانه ها، تویوتا کمری، مدل 2008 را 33 میلیون تومان خریده بود. به قول خودش، بعد از آن، قیمت ماشین یک دفعه بالا کشیده و کلی ...

همین چند سال پیش، درست یکی دو هفته قبل از هدفمندی یارانه ها، تویوتا کمری، مدل 2008 را 33 میلیون تومان خریده بود. به قول خودش، بعد از آن، قیمت ماشین یک دفعه بالا کشیده و کلی شانس آورده است. شانس آورده، برای اینکه الان محمد با همان پول در بهترین حالت تنها می تواند یک و نصفی پراید بخرد و دیگر از تویوتا کمری و خانواده پرفروش ترین ماشین ساخت کشور ژاپن هم خبری نبود. او می گوید: «الان ماشینم رو حدود 80 تا 85 می تونم بفروشم.» یعنی تقریبا به اندازه قیمت چهار پراید.

قیمت خودرو هرسال افزایش پیدا می کند. این آخری ها هم که شورای رقابت درصدی روی آن گذاشت و داد تولید کنندگان خودرو و فعالان این بخش را درآورد. البته این داد تنها برای قیمت بعضی خودروها بود. قیمت خودروهایی که با فرمول جدید شورای رقابت، ارزانتر از قیمت کارخانه در می آمدند. مثل پژو 206 که حدود 6 میلیون تومان ارزان تر از قیمت کارخانه تمام می شد. ولی باز هم به طور کلی خودروسازان افزایش قیمت با میانگین حدود 6 درصدی را معقول و هم راستا با تورم و هزینه های تولیدشان نمی دانستند. همین هم راستا نبودن باعث شد تا شورای رقابت که ابتدا خیلی سفت و محکم روی مواضع خود ایستاده بود و تاکید می کرد، همه باید به فرمول جدید پایبند باشند و به آن عمل کنند، دوباره به بررسی بپردازد و به قول نمایندگان مجلس در بعضی خودروها حتی افزایش 20 درصدی قیمت را لحاظ کند. به طوری که به گفته وکلای ملت در نطق میان دستور، «‌دولت از سویی اعلام می‌کند که تورم را به 14 درصد رسانده و از سوی دیگر قیمت خودرو را 20 درصد افزایش می‌دهد.»

به گزارش هفته نامه صدا اما شورای رقابت افزایش 20 درصدی را کذب می داند به هرحال، این سری دوم است که افزایش قیمت خودرو در سال جدید عنوان می شود. رضا شیوا، رییس شورای رقابت در این باره گفت: اعلام افزایش 20 درصدی قیمت خودرو کاملا بی پایه و اساس است و خودرو به طور میانگین 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

همین طور هم، داوود میرخوانی رشتی، مشاور انجمن خودروسازان ایران می گوید: طبق اعلام رییس شورای رقابت قیمت خودروها به طور میانگین 5.5 درصد و حداکثر 6.9 درصد افزایش یافته است. البته به گفته او، برخی نمایندگان قیمت پایه و خام خودروها را با قیمت نهایی اشتباه گرفته باشند، در حالی که شورای رقابت ابتدا قیمت پایه خودروها را اعلام کرد که فاقد هزینه‌های مربوط به عوارض شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث، استاندارد آلایندگی یورو 4 و کیسه هوا بود. پس از آن شورای رقابت این هزینه‌ها را به قیمت‌های پایه اضافه کرده و در نهایت قیمت نهایی خودروها با افزایش قیمت میانگین پنج درصدی به دست آمد.

به هر حال، براساس بررسی دوباره شورای رقابت، قیمت خودروی پراید ۱۳۱اس‌ال که تا همین ماه پیش، 15 میلیون تومان اعلام شده بود، به 20 میلیون تومان رسید. همین طور براساس این بررسی ها مشخص شد که تعیین ارقام ۵ برابری هزینه ارتقای استاندارد و همچنین هزینه بالای نصب ایربگ بر روی خودروها، دلیل اصلی رشد چشمگیر قیمت‌ها اعلام شده است. چرا که برای مثال، شورای رقابت، 3 میلیون تومان، بابت اعمال استاندارد یورو 4 در خودروی پژو 405 اس‌ال‌ایکس و نوع دوگانه سوز این خودرو، 3 میلیون و 300 هزار تومان بابت ارتقاء استاندارد در پژو 206 تیپ 5، 3 میلیون تومان بابت پژو پارس جدید و سمند ال‌ایکس، سمند سورن و سمند بهینه ای‌ام‌اس ،2 میلیون و 300 هزار تومان برای پراید و 3 میلیون و 300 هزار تومان برای تیبا در نظر گرفته است.

این مبالغ در حالی به قیمت خودروها اضافه شده که به گزارش فارس، حتی بابت آن مالیات و هزینه‌های جانبی دیگر هم از خریدار دریافت می‌شود. همین طور هم از طرف دیگر، برای تبدیل استاندارد یورو 2 به یورو 4 باید 3 قطعه بر روی خودروها تغییر کند که این قطعات شامل کاتالیست، باک بنزین و کالیبراسیون ECU است و این کار در دنیا معمولاً بین 130 تا 160 یورو هزینه به همراه دارد. یعنی هزینه تبدیل این استاندارد در ایران حدود 600 هزار تومان است.

البته اگر قرار باشد تنها همین افزایش قیمت تبدیل به استاندارد یورو 4 را با دلار 3100 تومانی بررسی کرد، تنها بابت 3 میلیون و 300 تومانی که برای استاندارد یورو 4 به خودروی تیبا اضافه شده، می توان به معادل دلار آن یعنی 1064 دلار در خارج از کشور یک خودرو هرچند قدیمی خرید. در لیست ده ماشین ارزان زیر هزار دلار دنیا، جگوار XJ Vanden سال 1999 با موتور هشت سیلندر، اوپل Corsa 2003، ولوو S60 سال 2001 با پنج سیلندر موتور و گیربکس اتوماتیک، سوزوکی مدل سال 2001 و فیات اسپرت مدل 2003 را خرید.

به هرحال، موضوع افزایش غیرمنطقی قیمت در استاندارد یورو 4 در نصب ایربگ هم تکرار شده است. به طوری که شورای رقابت، بابت نصب کیسه هوا بر روی پژو 405 اس‌ال‌ایکس یک میلیون و 800 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 ، 2 میلیون تومان و پژو 405 دوگانه سوز یک میلیون و 600 هزار تومان، پژو پارس جدید 2 میلیون و 200 هزار تومان و انواع پراید یک میلیون و 300 هزار تومان در نظر گرفته است. در حالی که به گفته کارشناسان خودرو، نصب ایربگ راننده بر روی خودروهای داخلی، مشکل و هزینه زیادی را به همراه ندارد. به این ترتیب، اگر قرار باشد قیمت ایربگ را هم به افزایش قیمت تبدیل به یورو 4 اضافه کرد، حتما می توان به ازای دلارش، خودروی خارجی نو تر و شیک تری هم خرید.

به همین دلیل هم بهارستان نشین ها می گویند، افزایش قیمت خودرو را بررسی می کنند. حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در قیمت‌گذاری جدید خودروها، اعضای کمیسیون صنایع این ابهام را داشتند، چرا که این افزایش قیمت بیشتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت و با قیمت‌های قبلی اعلام شده توسط شورای رقابت طی هفته‌های اخیر هم تفاوت داشت. علاوه بر این، اصل روش تعیین قیمت خودرو هم مورد ابهام است، زیرا طبق قانون، شورای رقابت باید دستورالعمل‌ و رویه قیمت‌گذاری را تعیین کند، نه اینکه قیمت تک تک خودروها توسط این شورا اعلام شود.

براساس گزارش ها، بیشترین افزایش قیمت متعلق به دو خودروی پژو 405 دوگانه‌سوز و پارس دوگانه‌سوز است. به این ترتیب، از محصولات ایران خودرو، پژو پارس با رشد 6.59 درصدی و افزایش حدود 7 میلیون تومان به 36 میلیون و 420 هزار تومان افزایش پیدا کرد و قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز با افزایش 6.59 درصدی به 30 میلیون و 117 هزار تومان رسید.

اما در مقابل، خودروهایی هم بودند که کمترین افزایش قیمت را داشته اند. خودروهایی از جمله، پیکان وانت دوگانه‌سوز و پژو 206 صندوق‌دار مدل v8 .قیمت پیکان وانت دوگانه‌سوز با رشد 2.8 درصدی به 14 میلیون و 720 هزار تومان و قیمت پژو 206 صندوق‌دار v8 با رشد 3.7 درصدی به 34 میلیون و 649 هزار تومان رسیده است.

محصولات گروه سایپا هم افزایش قیمت داشتند که بیشترین آن مربوط به تیبا SX بوده است. قیمت این خودرو با رشد 5.97 درصدی به 24 میلیون و 183 هزار تومان افزایش یافته است. در میان محصولات سایپا دو خودروی سایپا 132 مدل SL و SX دارای کمترین افزایش قیمت بوده‌اند به‌گونه‌ای که قیمت سایپا 132 مدل SL با رشد 4.57 درصدی به 19 میلیون و 685 هزار تومان و سایپا 132 SX با رشد 4.57 درصدی به 20 میلیون و 208 هزار تومان رسیده است.

از محصولات خودروسازی مدیران هم خودروی ام‌وی‌ام 530 بیشترین افزایش قیمت را داشت. افزایش به اندازه 4.57 درصد که قیمت این خودرو را به 43 میلیون و 382 هزار تومان رساند. ام‌وی‌ام چهار سیلندر هم کمترین افزایش قیمت را داشت. قیمت این خودرو با رشد 3.49 درصدی به 21 میلیون و 866 هزار تومان افزایش یافته است.

به این ترتیب، به گفته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، میانگین افزایش قیمت خودرو براساس فرمول کارشناسی و علمی دقیق پنج ونیم درصد است و با توجه به شرایط تولید و تعامل خودروسازان فاصله قیمت کارخانه تا قیمت حاشیه بازار به شدت کاهش خواهد یافت. براساس صحبت های شیوا، قیمت خودروهایی که اعلام شده شامل پرداختی های قانونی مانند 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره گذاری می شود و در فرمول تعیین قیمت خودرو به تورم نهاده های تولیدی و متغیر بهره وری و همچنین عامل کیفیت توجه کافی شده است.

قیمت نهاده های تولیدی شامل آهن، پلاستیک و شیشه که براساس کار علمی برآورد شده و کیفیت خودروها هم شامل 13 شاخص از جمله 7 شاخص عملکردی و 6 شاخص تزئینی است که شرکت بررسی استاندارد خودرو تعیین می کند. البته هر خودرویی که کیفیت را بهبود نبخشد تا دو و نیم درصد قیمت تعیین شده جریمه می شود و اگر بهره وری خود را با توجه به فناوری روز افزایش ندهد دو درصد جریمه خواهد شد.

با این حال و با توجه به افزایش قیمت برای بار دوم، واکنش خودروسازان به قیمت های جدید این است که «این قیمت ها کفاف هزینه های تولید را نمی دهد، بازهم باید گران شود». به گفته، محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان، نرخ های اعلام شده باز هم کفایت هزینه خودروسازان را نمی کند و تنها نکته ای مثبتی که در قیمت های جدید خودرو می توان دید همین افزایش قیمت هاست.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان هم معتقد است که در سال جاری علاوه بر قیمت مواد اولیه، دستمزد و سایر هزینه‌ها افزایش یافته که در صورت تداوم عرضه خودرو با قیمت‌های کنونی، خسارت خودروسازان در سال جاری بیش از سال گذشته خواهد بود.

نادر قاضی پور، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در این باره به نامه نیوز گفت: خودروسازان به دنبال بهانه برایافزایش قیمت خودرو هستند و این در شرایطی است که کیفیت خودروها چندان تعریفی ندارد. از طرفی هم باافزایش قیمت ها مشکل صنعت خودروسازی برطرف نمی شود و رکود در بازار ادامه خواهد یافت.

او همین طور ادامه داده است که قیمت خودروهای داخلی با قیمت های واقعی آنها اختلاف فراوانی دارد. به طور مثال هم اکنون قیمت پراید حدود 20 میلیون تومان است و این در شرایطی است که در بدترین شرایط باید قیمت این خودرو 5 میلیون تومان باشد.

صحبت به اینجا که رسید، درست مثل زمان محمود احمدی نژاد، رییس دولت نهم و دهم که هر کیلو پراید را محاسبه می کرد، دوباره آنالیز قیمت خودرو و بررسی قیمت خودروهای داخلی و مقایسه قیمت خودروهای داخلی و خارجی مساله روز بازار شد.

ساسان قربانی، عضو انجمن قطعه سازان در خصوص قیمت تمام شده خودرو در ایران به خبر آنلاین گفت: « قیمت تمام شده خودرو نه تنها در مورد خودروهای ایرانی بلکه اصولا در کل دنیا تقریبا به یک شکل است. خودرو از 2 بخش تشکیل می شود. یک بخش آن هزینه های قطعه سازی است و بخش دیگر هزینه های است که در خود خودرو سازی انجام می شود. هزینه های که در بخش قطعه سازی انجام می شود شامل 75 تا 85 درصد است که البته قاعدتا به نسبت خودرو ها و شرکت های مختلف با همدیگر متفاوت است. بخش دیگر که بین 15 تا 25 درصد را به خود اختصاص می دهد، بخش خودرو سازی ها است.» به گفته او، دومین مسئله ای که باید در تولید در نظر داشت، قیمت دستمزد پرسنل و نیروی انسانی است. سومین مسئله در قیمت تمام شده، هزینه های سربار است که شامل برق، آب، گاز، اصطحکاک ساختمان و موارد دیگر است و بخشی دیگر از این قیمت های تمام شده شامل تجهیزات، ماشین آلات، قالب ها، ابزار آلات به اضافه سود مورد انتظار است.

با توجه به این فرمول ها، قيمت متوسط پرايد در بازار بين 18 تا 20 ميليون تومان در نوسان است. اما کارخانه اعلام کرده است که 11 ميليون تومان از قيمت تمام شده پرايد مربوط به هزينه تمام شده مواد اوليه است. یعنی 270 هزار تومان مواد پلیمری، یک میلیون و 200 هزار تومان ورق و انوع فولاد، 260 هزار تومان لاستیک، 110 هزار تومان مس، 180 هزار تومان آلومینیوم، 140 هزار تومان چدن و حدود 3 میلیون و 300 هزار تومان سایر مواد اولیه به کار رفته در تولید این خودرو به اضافه هزینه‌های تولید شرکتهای قطعه‌ساز و همچنین حدود 1600 دلار ارزبری برای واردات قطعات خاص، هزينه تمام شده پرايد را تشکيل مي دهد. در صورتي که عوارض بعدي به قيمت پرايد افزوده نشود، بهاي تمام شده اين محصول به 11 ميليون تومان مي رسد. همچنین با احتساب هزینه‌های تولید و مونتاژ در شرکت خودروساز، هزینه‌های فروش و خدمات پس از فروش، هزینه‌های مالی، مالیات، عوارض، هزینه‌های شماره‌گذاری و هزینه‌های پست و بیمه در نهایت قیمت تمام شده تولید یک دستگاه پرايد به  حدود 19 میلیون و هفتصد هزار تومان مي رسد. همين نوع خودرو در بازار به بهاي بالاتر از 21 ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي رسد.

به این ترتیب، یکی از ارزان ترین ماشین ساخت داخل کشور، به پراید تعلق می گیرد. یعنی اگر کسی بخواهد یک پراید صفر کیلومتر از کارخانه بخرد با حساب حداقل دستمزد 609 هزار تومانی، باید 32 ماه حقوقش را جمع کند. البته به گزارش ایرنا از طرف دیگر هم باید دید که اگر قيمت هاي جديد خودروهاي ساخت داخل با ارز حدود سه هزار و 100 تومان معادل سازي شود، چه نوع خودروهاي خارجي صرف نظر از کيفيت آنها در مقايسه با خودروهاي داخلي، مي توان خريداري کرد. براساس اعلام شوراي رقابت، خودروهاي پژو پارس، پژو 405، پژو 206، پژو 206 صندوقدار، رانا، سمند، سمند سورن، ام.وي.ام 530، و ام.وي.ام 315 ، با قيمت هايي بين 30.3 تا 43.2 ميليون تومان به مردم عرضه مي شوند که معادل 9 هزار و 774 دلار تا 13 هزار و 900 دلار هستند. در جدول زیر این مقایسه انجام شده است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

تحریم، لطفا خودرو نخرید: 1393/4/2412:18:15،
350
43
سرنوشتش دست مردمه
با نخرید فرقونها مردم باید نعیین تکلیف کنن
تا فرقون سازان بیش از این گستاخی نکنن
مرسی از تحریم فورقون: 1393/4/2412:20:15،
194
34
دولت و مجلس و مسولین نسبتا بی عرضه هم از این به بعد باید دم فرقون ساز هارو بچینن تا یکه تازی نکنن
پاسخ ب تحریم: 1393/4/2412:26:04،
92
60
چقد ساده هستی شما تحریم کردن جنسی وقتی به ضرر اون شرکت تموم میشه که 1.خصوصی باشه نه دولتی 2.کالای مشابش با همون رنج قیمتی وجود داشته باشه.
حالا تو خودرو هیچکدومش نیس پس شما هرچقدر میخای تحریم رو ادامه بده راه به جایی نداره
سد ابرام: 1393/4/2412:34:32،
49
132
مسلما خودرو باید از اینی که هست حداقل دو برابر گرونتر بشه
اسفندیار: 1393/4/2412:36:10،
74
63
روزگارم گله مندی شده هست تو بگویی من بخندم شده است

عمر دورو زتون رو خراب کنید که چی بشه که پراید از 8تومن شده 20 تومن نخرین که دوباره بشه 8 تومن توخوابم این اتفاق دیگه نمیفته پس بهتره هرکس به اندازه توانش ماشین بخره لذت عمر دوروزشو ببره از کجا میدونیین فردازنده هستی که شاید ماشین 100هزارتومن ارزون شه
الکی خوش: 1393/4/2412:48:27،
74
37
ناراحت نباشید یه روز خوب میاد که................................<بقیشو شما بگید
اریا: 1393/4/2413:13:20،
135
26
آهای مسئول آهای دلواپس آهای آقای ایکس.... خطاب به شما میگویم:
کارگری ماهیانه اگر نخورد نیاشامد و کلا خرج نکند بیشتر از ۵۰۰ تومن نمیتونه پس انداز کنه یعنی چهل ماه پس انداز برابر با یک پراید.... خجالت بکشید شرم بکشید لعنت خداوند بر ظالمین
هم آشنا: 1393/4/2413:16:41،
79
24
هر دو گستاخن دولت و خودرو ساز،، چرا که در یک برنامه ای از زبونشون در رفت که دولت از هر خودرو7 یا 8 میلیون عایدش میشه، و الان این که کارخانه و دولت فیلم بازی میکنن ، و مردم بیچاره مجبور به خریدن چون گزینه ای ندارن ، انحصار شدیده ،،تا یکی از من وشما بخواد حمایت کنه ، بهش خودرو مفتی میدن و...
دلال: 1393/4/2414:29:51،
24
54
خدا رو شکر که مذاکرات به نتیجه نرسید بعد رمضان با سود دو برابر خودرو فروش میره.بچه مهندس بازهم تحریم کن تا یکمی بهت بخندم تو که از سیاست چیزی بلد نیستی مردم رو با تحریم سرکار نزار اگه از همون اول میخریدن 3 تا چهار میلیون سود میکردن حالا که سودش تو جیب ماها رفته پس کاریش نمیشه کرد بازهم میگم الان بهترین موقع خرید هست
یکی از خودرو داران: 1393/4/2417:57:19،
43
38
در پاسخ به همه منتقدان
1- خودروهای جدید نسبت به قدیم شدیدا کاهش کیفیت دارند
2- شما که خوردو ندارید سمت خودروهای دست دوم خارجی برید و انهایی که دارند یکی دو سال دیگر هم دندون رو جیگر بزارید. مجبور میشند بخاطر هزینهای سرباری که رودستشان می ماند یک فکر اساسی جهت ترقیب مردم به خرید بکنند
سيا: 1393/4/2421:49:58،
41
24
سرنوشت رو خودمون بايد رقم بزنيم
اقاي رئيس جمهور فقط ناراحت شدن،از پسِ ٤ تا خودرو سازِ پيزوري بر نمياد
شايدم نميخواد بر بياد
قانونِ جديدِ خودرويِ فرسوده ام كه راهِ گرون شدنِ خودرويِ وارداتي رو باز كرد،تا لگن سازا راحت اشغالاشونو بفروشن،اينم دولت
فقط خودمون مونديم،يعني مردم
دولت و رئيس جمهور فقط پاي صندوق مردم رو ميخوان،همين و بس....
حاجی: 1393/4/2412:22:50،
62
77
چقدر بیکارید شما. شب و روز دارید حرص میخورید میگید قیمت خودرو گرونه! خب نخرید مگه مجبورید! چطور حاضرید شیر و پنیر گرون بخرید و صداتون هم در نیاد!
جواب ب حاجی: 1393/4/2412:29:27،
78
51
دمت گرم گل گفتی. یه پنیری عرض ی هفته 500 رفته روش هیچ کس صداش در نمیاد یا ی چیپسی عرض 1سال 5 برابر شده. فقد مشتی بیکار گیر دادن ماشین
تا دسته: 1393/4/2414:59:36،
27
36
خودت فهمیدی چی گفتی؟
عاقل باشید لطفا: 1393/4/2412:23:39،
41
92
بهترین موقع خرید الان هست. حالا هی بشنید بگید نخرید نخرید تا خواب پراید 30 میلیونی رو هم نبینید!
باباعاقل: 1393/4/2413:22:48،
89
32
دلال به اصطلاح عاقل کجای کاری عمو!دوره دلالی گذشت برودنبال یه کاردرست درمون پسرم
تو دهنی: 1393/4/2416:09:48،
36
30
تو باید اسمتو بذاری دلال باشید لطفا
تونون خودتو از این راه ناثواب در میاری ما از این نونا نمی خوریم نمی خریم
تحریم تحریم
اسی: 1393/4/2412:26:26،
76
147
روزگاری نه چندان دور همه خواهند گفت احمدی نزاد کجایی به دادمان برس....
نوید: 1393/4/2412:47:33،
47
32
دلال عزیز دون دون نشو گولمون نزن :D
EDIT: 1393/4/2519:33:21،
25
45
هرچی بدبختی داریم از اونه که الانم نمیشه دیگه جمعش کرد این وضع را
mammad: 1393/4/2412:30:19،
32
31
وشیوا بازم ادامه داد.....................
ادامه بده موفق می شی.............
فقط یکی قیمت پارس رو که اون جوری صبح فروش فوری رفت بالا توجیه کنه!!!!!!!!!
رضاجون که وقت نداره رسیدگی کنه
درضمن اس دی وی8هم حدود37 نه 34
34 اس دی وی 1
شیوا جون خواب بود موقع اسم گذاری آپشن
rgh: 1393/4/2412:31:36،
39
26
جدول کو؟
Emaf: 1393/4/2412:46:10،
44
22
تو دنيا بي نظير يد كجاي دنيا ماشين كار كرده قيمتش ميره بالا كجا
پرهام: 1393/4/2412:46:32،
41
26
ببخشيد پژو پارس از29400000تومان شده 36400000تومان اين يعني چند درصد افزايش اونوقت
محمد: 1393/4/2412:51:37،
58
39
مزدا 3 new مدل 90 +++++

کیا سراتو 2000 مدل 2012 ---------
امیر: 1393/4/2413:01:46،
40
25
تو ایران که همش شده دوربین و جریمه و دست انداز به اندازه تپه پس قید سرعت رو باید بزنی پس اونی رو بگیر که سرو صداش کمتره و کم خرج تره
حسام: 1393/4/2413:09:35،
32
19
مزدا ماشین ژاپنیه. از یه کره ای بهتره. هرچند مدل مزدا رو 90 میخوای بخری. البته من زیاد سر رشته ندارم . افراد متخصص باید نظر بدن
احمد: 1393/4/2413:11:47،
38
206
اين كامنت مسخره چيه گذاشتي اينجا؟
پاسخ به احمد: 1393/4/2413:26:32،
151
29
از نظر شما مسخرست. شما میتونی نخونیش. خبر درباره خودرو بود. سوال بنده هم درباره مقایسه 2 خودرو بود تا نظر بقیه دوستان رو بدونم. بعضیا مغزشون رد داده اعصاب ندارن!!!!!
ب: 1393/4/2417:51:25،
33
105
لابد اگه یک خبر درمورد افزایش قیمت شیر بود کامنت میذاشتی
پنیر لیقوان++++
پنیر دانمارکی-----
خدایا همه ی مریضای اسلام رو جمیعا شفا بده
پ: 1393/4/2418:21:55،
46
15
آره اگه خبر درباره پنیر بود همینیکه میگیو میذاشتمو دنبال فزولش میگشتم.
خدایا همه فزولای اسلامو شفا بده :))))))))))
کوکو: 1393/4/2419:08:36،
17
25
دوست گرامی من مزدا3 مدل 87 داشتم.فکر نمیکنم حتی ماشین های تو رنج 100 تا 150 هم بتونن باهاش رقابت کنن.خدایی اگه همین کارکرده ها رو وارد کنن حتی با همین تعرفه واردات خیلی بهتره.تو این رنج مزدا ایده آل هستش
cnaa: 1393/4/2412:57:43،
65
22
میخوان ما رو برگردونن به 1400 سال پیش عربا تا مجبور شیم شتر و الاغ سوار شیم ...حالا ببینید اگه مردم برن به سمت الاغ اینا میان یه شورای رقابت هم میسازن و قیمت گذاری رو الاغا رو شروع میکنن ...ما که آدم نیستیم بابا
تحريم و نخريدن خودرو. : 1393/4/2413:03:45،
47
26
دادش،اين همه هزينه ميكنين كه چه بشه؟؟؟؟ پرايد و پارس ٣٠ سال پيش و از رده خارج شده رو مونتاژ كنين؟؟؟؟؟؟
اين كه همش ضرره!!!!!!!! تعطيلش كنين بره پس،عوارض ماشين وارداتي هم صفر كنين.
دلسوز: 1393/4/2413:07:09،
44
26
والا پول نداریم نه اینکه متحد شدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سرنوشت خودرو: 1393/4/2413:08:31،
56
21
من میگم سرنوشت خودرو چی میشود
حمایتهای35ساله مطلق و احمقانه و بی چون چرای دولت از خودروسازان باعث شده اونها به هیولا و مافیایی تبدیل شوند که هیشکی نتونه جلوشونو بگیره
مردم دیگه اگاه شدند وتحریم کردند.
در نهایت این پولهای کلان و حرامی رو که خورده اند بزودی تاوان پس میدن و زمین گیر میشن مردم به قصاص خودشون میرسند
محمد جومونگیان: 1393/4/2413:11:19،
61
27
19700000 هزینه ساخت پراید ، یعنی از هر پراید فقط 422000 تومان سود میبره؟
اینا ملت و چی فرض کردند!
هر پراید حداقل 15 میلیون تومان سود داره واسشون
دانش: 1393/4/2413:19:52،
53
21
ملت را امت اسکول وگوش به فرمان فرض کرده اند که سرپیچی نمیکنند.
بابک: 1393/4/2413:19:28،
62
26
تو آمریکا و اروپا با حقوق یک یا نهایتا دو ماه اول میشه ماشین خرید...
و اما ایران : حقوق ماهیانه ۶۰۰هزار تومان »» دوچرخه دو میلیون تومان
روحت شاد و یادت گرامی ....
ب: 1393/4/2417:47:10،
56
32
بی زحمت آدرس دوچرخه فروشی رو هم بده
حمید: 1393/4/2413:23:27،
43
29
خیلی بخوان به ملت تخفیف بدن و ارزون کنن قیمت فرقون ها رو نهایتش 200 هزار تومان کم میکنن، قیمت ها تثبیت میشه برای 6 ماه دیگه، نزدیک عید هم همین سناریو تکرار و بعد از افزایش چند میلیونی فرقون هاشون حدود 200 الی 300 هزار تومن به ملت تخفیف میدن.
تنها راه همون حذف تعرفه وارداته که اون هم بعید به نظر میرسه.
البته دولت هم از 40 درصد سود خودش از هر خودرو اگه کم کنه باز چند میلیون قیمت ها میاد پایین.
دادا رضا: 1393/4/2413:42:15،
32
23
اب ا ز اب تکون نمی خورد.صاحب کارخانه به سلامت باد .
ببری: 1393/4/2413:45:16،
36
17
سزای گرانفروشی نخریدنه.من میخوام یه موتور گازی کار کرده برند پژو بگیرم خدا وکیلی سگش شرف داره به پژو 30میلیونی.خیلی باحاله
الکی خوش: 1393/4/2414:55:55،
24
38
اون 3تومن اتاق مال اونوقتی بود که دلار 970تومن و آهن کیلویی 700تومن بود نه حالا که دلار امروز 3145تومن و آهن (ورق)کیلویی 2700تومن !!!!!!!!!!!!!!!
راستگو: 1393/4/2414:57:37،
59
22
آقا پول باتری و چراغ هاش رو حساب نکردی!خخخخخخخ :-)))
مهدی: 1393/4/2415:14:33،
41
26
چرا تو عراق ماشین پراید بین 3تا4 میلیون فروش میرسه
دادا رضا: 1393/4/2415:24:55،
30
33
عراق اوراق شد .فراموش
مجتبی: 1393/4/2415:25:44،
31
33
ای ملت چقدر ساده اید اینا دارن مردم رو با قیمت خودرو سرگرم میکنند تا از افزایش قیمتهای سیمان و لبنیات و پتروشیمی و غیره مردم چیزی نفهمند

در ضمن من نمیدونم چرا بعضی ها نمیفهمند که خودرو نسبت به پارسال 7 درصد گرون شده هزینه یورو4 و دو ایربگ رو بعضی ها حساب نمیکنند قبلا 131 بوده 18868000 تومان الان شده 20123000 تومان حالا چرا بعضی ها نمیفهمند نمیدونم
دا دا رضا: 1393/4/2416:18:04،
37
24
دیگه بسه از بس تو مترو فشارم دادند 35 سانتیمتر قدم بلند شده .اگه یکسال دیگه صبر کنم دیگه تو ماشین جام نمیشه
جدول: 1393/4/2416:20:06،
18
18
در جدول زیر این مقایسه انجام شده است.



کدوم جدول را میگی ایران جیب ؟؟؟
سید برهان: 1393/4/2416:21:29،
27
36
دلتونو خود به خود خوش نکنید...دیگه خودرو ارزون نمیشه...
برین دعا کنین گمرک اینارو باز کنن شاید یه فرجی شد...
امیرجونی: 1393/4/2416:27:35،
24
28
اگه خودرو سازا دارند ضرر میکنند خوب کارخانه تعطیل کنند دولت هم واردات خودرو برداره کارگرای کارخانه ها هم قطعه تولید کنند واسه ماشینای وارداتی

اگه خودرو سازا دارند ضرر میکنند چرا پراید میدن عربا سه میلیون پانصد هزار تومن سمند میدن روسیه با هفت میلیون پانصد هزار تومن مگه خون اونا از ما رنگین تره یا اونا نژاد برترند نکنه دارند بقیه پول خارجیا از ما میگیرند
مجتبی: 1393/4/2418:23:04،
25
21
اولا این قیمتهایی که شما گفتی مال اون موقع که دلار 1000 تومان بود هست دوما اون 131 اون زمان با الان فرق کرده الان یورو4 + 2 عدد کیسه هوا + abs + فرمان هیدرولیک + بدنه x100 + موتور قویتر m13
بعدشم این 131se که شما میبینی 20 م هست 8 میلیونش سهم دولت اگه اونو نگیره بعد میبینین که با خودروهای خارجی هم میتونن رقابت کنند
حالا باز بعضی ها نمیفهمند میان میگن خودروسازها فلانن بمانن
pepan : 1393/4/2421:36:51،
20
37
اقایی که طرفدار پرایدی...تنها رینگ و لاستیک کمری می ارزه به کل پراید..تو گوش فیل خوابیدی فک کنم..
احمد: 1393/4/2417:32:48،
30
28
من تازیگی یه پیکان 84 خریدم

شش میلیون قبلا تاکسی بوده

چه کیفی داره ماشین سواری


نصف عمرم در فنا بود حالا مزه زندگی رومیفهم .

خدایا شکرت .
استاد: 1393/4/2418:55:31،
27
21
حالت خوبه
استاد: 1393/4/2418:54:53،
28
18
بابا پس چی شد تحریم و ما متحدیم و نمیخریم و برید یه سری بزنید به سایت تهه کارخونه رو هم جارو کردن.
رضا1346: 1393/4/2506:46:17،
23
24
استاد سلام عزيزم من پيگيري كردم مردم براي سود انصرافش ميخرن
حسابدار: 1393/4/2419:30:31،
19
16
هزینه سربار شامل استهلاک ساختمان است.نه اصطکاک ساختمان!!!!!
يوسف: 1393/4/2419:50:09،
54
28
قيمت ماشين بايد ٣برابر باشه تامردم نتونن بخرند.
بد بخت: 1393/4/2421:51:53،
21
29
206 v8 قیمت 37800
بفروشم+
نفروشم_
بدبخت: 1393/4/2521:52:09،
22
25
فروختم خیالم راحت شد هر چه بادا باد میزارم بانک 23 درصد سودشو میگیرم میشه ماهی715 هزار
عصبانی از خودم: 1393/4/2422:16:29،
43
31
چه جالب،من هم حدود سال ٩٠ یک ماکسیما با قیمت ٢٨ میلیون پیداکردم که بیش از حد سالم بود،ولی پیش خودم گفتم چون ماکسیما کم کم داره تولیدش متوقف میشه از قیمت میفته،برای همین نخریدم،به جاش یه پارس ای ال ایکس که بیشتر دوستش داشتم خریدم،بعد حدود پنج ماه پیش همون کسی که ماکسیما رو برای من پیدا کرد دیدم،گفت همون ماشین رو دست سوم شده دوباره خریده اش و قیمت گذاشته ٧۵ میلیون تومن!!!!
البته بگم ها،ماشین خودم الان چهل و پنج میلیونی میخرند،ولی سود اون خیلی زیاد بود.......
سعید: 1393/4/2500:40:15،
17
21
206تیپ 5 ساده بدون شیشه بالابر عقب و تهویه اتومات وصندلی تاشو عقب و اینه برقی هست توجه کنید این داخل خودرو هست خارج خودرو هم تفاوت داره مثلا چراغ عقب ساده - اینه ساده - بدون سنسور عقب ... داخل موتور بدون عایق حرارتی و سنسور باز بودن کاپوت و .... تازه چراغ پارک هم نداره از 2 میلیون بشتر میرزه این امکانات پس فول بهتر از ساده - تیپ 5 فول چون تولیدش از اینی که هست نصفش ساده میشه گرون میشه .... :(
reza: 1393/4/2503:08:08،
19
27
اقای الکی خوش یعنی دلار 970تومن بود پراید 10.5 قیمت تمام شده بود ما 8تومن میخریدیم؟؟چقد ادمای خوبی بودن این ودرو سازا خخخخخ
احمد: 1393/4/2507:55:01،
49
21
چه استدلال مسخره ای خوب اون موقع هم 5 تا پراید میتونست بخری پراید 7 تومن بود .تورو خدا این مقایسه هارو نکنید و شیر هم بود 500 تومن الان شده 3000 هزارتومن همه چی تو این 2 و3 سال چند برابر شده به جز حقوق ما کارمند ها ....!!!!!!!!!!!!
آرش آقازاده: 1393/4/2509:11:20،
21
25
ایران جیب عزیز انتهای مطلب به جدول زیر اشاره کردی ولی جدولی نیست میشه لطفا مطلب اصلاح بشه؟
lwxtd: 1393/4/2509:13:39،
21
24
از هرچه بگذریم سخن دوست نیکوست...
بی ربط ولی زیبا بود .
دیگه زدیمش به بی خیالی .
وقتی که 26 سالت باشه ، لیسانس ، تخصص داشته باشی ، بیکار و علاف باشی از همه بدتر سرباز هم باشی .
دیگه چه روحیه ای میمونه ؟
شما دوستان بگید...
lwxtd: 1393/4/2509:18:41،
23
27
همه چی دو سه برابر شده ...
نا امیدی ما جوان ها هم 20 30 برابر شده....
نیکو: 1393/4/2509:50:27،
24
25
یادش بخیر سال 1356 پیکان صفر خریدیم 16هزارتومان .البته 4هزارتومان ابتدا پرداخت کردم . ودوازده چک هزار تومانی والبته حقوق ماهانه همکاران معمولی مثل من حدود 4000 تومان بود .
محمد: 1393/4/2510:12:40،
25
23
چه شخصی باشه چه دولتی وقتی مردم تحریم کنند ونخرند صددرصد فروشنده تجدید نظر خواهد کرد
ارش: 1393/4/2510:49:28،
24
22
من هم مثل روحانی از گران شدن خودرو ناراحت هستم و مثل روحانی هیچکاری از دستم برنمیاد خداروشکر همسطح رئیس جمهور هستیم و مثل اون هیچ قدرتی نداریم همسطح شدن در جامعه اسلامی اینجوریه
ناشناس: 1393/4/2518:17:49،
19
23
جدول کو؟؟؟؟؟؟
خالد خالدی: 1393/4/2601:58:29،
19
21
قیمت خودرو حتماً کاهش پیدا میکند. قیمت 6 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و بزرگوران حدود 50 تا 60 هزار توان از قیمت را کاهش می دهند. مردم بیچاره و گرفتار مدیران نالایق و غرق در رانت صنعت هستند. نعمت زاده و مدیران خودرو ساز پر پول باشند کافیست مردم هم کشکشان را بسایند کفایت می کند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل