کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای ایرانی را به اسم ایتالیایی و هندی می فروشند


کد خبر : ۵۸۶۵سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳:۱۷۲۶۶۲ بازدید

ورود، حمل و فروش مصنوعات خارجی طلا ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود ولی در ویترین مغازه‌ها با طلاهایی روبرو می‌شویم که با عنوان طلای ...

ورود، حمل و فروش مصنوعات خارجی طلا ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود ولی در ویترین مغازه‌ها با طلاهایی روبرو می‌شویم که با عنوان طلای ایتالیایی و یا هندی به فروش می‌رسند که یا به صورت قاچاق وارد می‌شوند و یا تولید داخل هستند!

مصرف بالای مصنوعات طلا در ایران و سود کلان نهفته در عرضه این مصنوعات، موجب شده عده‌ای ریسک قاچاق را پذیرفته و یا برخی طلای ایرانی را به اسم خارجی به فروش برسانند.حجم چشمگیر مصنوعات خارجی با عیارهای پائین که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، ویترین مغازه‌ها را پر کرده و در بازار تهران خرید طلای وارداتی به‌ویژه طلای ایتالیایی در بین خانم‌ها رایج است و در کنار طلای ایتالیایی، طلای هندی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.

این در حالی است که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، در ایران طلای ایتالیایی برای فروش وجود ندارد و طلای ساخت ایران که بسیار تمیز ساخته شده باشد، در اصطلاح ایتالیایی نامیده می شود.

محمد کشتی آرای با بیان این‌که در ایران مصنوعات طلای ایتالیایی برای فروش وجود ندارد و فروش طلای ساخته شده وارداتی ممنوع است تاکید کرد: با دیدن لوگوهای حک شده در داخل مصنوعات طلا می توان ایرانی بودن طلا را متوجه شد و طلایی که لوگو درون آن ثبت نشده باشد در کارگاه‌های به تایید رسیده اتحادیه تولید نشده است.

وی در عین حال بیان کرد: ورود هر نوع مصنوعات طلا به کشور ممنوع است و اگر در بازار وجود داشته باشد یا به صورت قاچاق وارد می‌شود و یا طلای ایرانی به اسم خارجی به فروش می رسد.

وی افزود: در حال حاضر بازار دادوستد طلا در حالت رکود به سر می برد و در بازار کشورهای همسایه نیز به دلیل رکود اقتصاد جهانی این روند حکمفرماست.

کشتی‌آرای با بیان اینکه در حال حاضر اکثر واحدهای تولید طلای کشور در حالت نیمه فعال هستند بیان کرد: در سه سال اخیر به دلیل مسایل تحریمی صادرات طلا نداشتیم و در حال حاضر که صادرات آزاد شده هنوز به دلیل شرایط اقتصادی حاکم این کار آغاز نشده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر یادآور شد: در بسیاری کشورهای دنیا استفاده از طلاهای عیار پائین نسبت به طلاهای عیار بالا، رونق زیادی دارد اما در کشورهای شرقی از آنجا که مردم به مصنوعات طلا نگاهی سرمایه‌ای دارند بازار بر محور طلاهای با عیار بالا می‌چرخد.

بنابراین نکته قابل تامل آن است که اگر طلایی با عنوان خارجی به قیمت بالایی خریداری شود و به هر دلیلی خریدار بخواهد آن طلا را به فروش برساند این طلا به چه قیمتی از او خریداری شده و چه میزان متضرر می‌شود؟!

به عنوان مثال النگویی که در کشورهای دیگر با عیار ۱۴ ساخته شده و در خود آن کشورها به عنوان طلای ۱۴ عیار فروخته می‌شود، وقتی به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود، برخی فروشندگان سودجو آن را به اسم طلای ۱۸ عیار به مشتری می‌فروشند و اجرت ساخت بالایی هم مطالبه می‌کنند ولی نکته مهم این جاست که مغازه دار همان طلا را به قیمت بالا از خریدار دریافت نمی‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها