کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۵۷۶۷چهارشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵:۲۱۲۰۲۹ بازدید

به دنبال افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان برای دومین روز متوالی قیمت این فلز زرد بار دیگر با افزایش روبرو شده است.

افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی در شرایطی است که سرمایه گذاران و فعالان بازار منتظر انتشار متن مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا هستند تا چشم انداز سیاست های پولی فدرال رزرو روشن تر از قبل شود.

بر اساس این گزارش بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره را بیشتر کرده و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1322 دلار رسیده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 2 تن افزایش به بیش از 800 تن رسیده است. میزان ذخایر این صندوق روز دوشنبه نیز با رشد 1.8 تنی روبرو شده بود.

ادامه تنش های سیاسی و درگیری ها در خاور میانه و اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ادامه درگیری های خشونت آمیز در عراق و همچنین عملیات ارتش اوکراین در شرق این کشور از مهمترین عوامل موثر بر افزایش تقاضای طلا بوده است.

قیمت پالادیوم نیز امروز برای سیزدهمین روز متوالی با افزایش روبرو شده و به بالاترین حد خود از سال 2001 میلادی رسیده است.نگرانی نسبت به کاهش عرضه آفریقای جنوبی مهمترین عامل افزایش قیمت پالادیوم به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها