کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تست و بررسی میتسوبیشی لنسر 2014 در ایران


کد خبر : ۵۷۵۳سه شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵:۰۵۱۵۸۹۹ بازدید

نوبت به سامورایی با اصالت ژاپنی رسید. آن هم برای حضور در ایران. حدود 20 سالی بود که میتسوبیشی از ایران رفته بود و ورود محصولات سواری آن به کشور امکان‌پذیر نبود. اما حالا با ورود برندهای ...

نوبت به سامورایی با اصالت ژاپنی رسید. آن هم برای حضور در ایران. حدود ۲۰ سالی بود که میتسوبیشی از ایران رفته بود و ورود محصولات سواری آن به کشور امکان‌پذیر نبود. اما حالا با ورود برندهای مطرح روز دنیا به کشور نوبت میتسوبیشی رسید تا به طور رسمی توسط تنها نماینده آن در کشور وارد ایران شود. البته تا قبل از این گروه خودروسازی بهمن مدل‌های مختلفی از پاجرو را وارد ایران کرد که با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شد.

حالا شرکت آرین موتور به عنوان عرضه‌کننده رسمی میتسوبیشی، محصولات این برند ژاپنی را وارد ایران کرده و تعداد قابل توجهی از مدل‌های عرضه شده را بفروش رسانده است. فروشی که در همان روز اول کاملاً نشان داد علاقه‌مندان بسیار زیادی مشتاق خرید این برند هستند. در اولین روز پیش فروش لنسر ۱٫۶ اتوماتیک تمامی آن‌ها خریداری شدند. در کنار لنسر ۱٫۶ اتوماتیک لنسر ۱٫۶ با جعبه‌دنده دستی و لنسر ۱٫۸ لیتری نیز عرضه شد. البته برای سال جدید دیگر نسخه ۱٫۶ با جعبه‌دنده دستی وارد بازار ایران نخواهد شد.چندی پیش فرصتی پیش آمد تا برای چند ساعت با مدل جدید لنسر ۱٫۸ ملاقاتی انجام دهیم. خودرویی که به عنوان کامل‌ترین و قوی‌ترین لنسر عرضه شده در بازار ایران شناخته می‌شود. مدل‌های ۲۰۱۴ لنسر هم‌اکنون با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان و مدل‌های ۲۰۱۵ با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان توسط نمایندگی‌ها عرضه می‌شوند.

لنسر 1.8 فقط در بازار ایران

فقط ژاپن، استرالیا، ایران و آمریکا از مدل‌های ۱٫۸ لیتری لنسر در بازار بهره‌مند هستند. به خاطر آلایندگی بیشتر از حد مجاز نسخه دو لیتری لنسر، اجازه ورود این مدل به ایران داده نشده است. اما شرکت آرین‌موتور به صورت انحصاری توانسته نسخه ۱٫۸ لیتری را آن هم به تعداد محدود وارد کشور کند. تعدادی که در کل سال شاید تیراژ آنها به ۸۰۰ دستگاه هم نرسد. میتسوبیشی نیز مدل ۱٫۸ لیتری سفارش ایران را تنها به نماینده اصلی در کشور تحویل می‌دهد. این موضوع باعث شده تا نمایشگاه‌داران و واردکنندگان شخصی نتوانند لنسر ۱٫۸ لیتری را وارد کشور کنند.

واردکنندگان شخصی تنها می‌توانند مدل ۱٫۶ لیتری را از کشورهای حوزه خلیج‌فارس وارد ایران کنند. ضمن آنکه تمامی لنسرهای ۱٫۸ لیتری به خاطر ورود در تیراژ کم، در همان ساعت اولیه پیش فروش می‌شوند. البته یکی از دلایل فروش سریع لنسر، قیمت مناسب آن نسبت به دیگر رقبا و محبوبیت برند آن است.

اصالت ژاپنی در رگ‌های لنسر

میتسوبیشی لنسر دارای یک نسخه قدرتمند و اسپرت با نام EVO است. این مدل هم از نظر فنی و ظاهری تفاوت‌های قابل توجهی با نمونه‌های استاندارد لنسر دارد. اما ورود این مدل در بازار ایران هنوز منتفی است و جوانانی که می‌خواهند حال و هوای رانندگی اسپرت شهری را با محصولات میتسوبیشی تجربه کنند باید به سراغ نسخه ۱٫۸ لیتری لنسر بروند. البته نصب کیت بدنه اسپرت بر روی لنسرهای ۱٫۸ لیتری تا حد قابل توجهی چهره اسپرت‌تری را به آن بخشیده است و همچنان طراحی لنسر همانند مدل‌های قبلی هیجان را به شما القا می‌کند.

فلاپ‌های جلو، رکاب‌های کناری به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچ و باله اندازه متوسط عقب چهره لنسر ۱٫۸را جوانپسندتر کرده است. وقتی از نمای روبه‌رو به خودرو نگاه می‌کنید، خط ابرو چراغ‌های جلو که به سمت جلو پنجره باریک کشیده شده‌اند، چهره یک گربه وحشی را تداعی می‌کند. قسمت کناری لنسر نیز تنها با نصب یک رکاب و رینگ‌های ۱۸ اینچی از یکنواختی خارج شده است. در داخل کابین نیز پوشش مشکی داشبورد، صندلی‌ها، رودری‌ها و دیگر بخش‌ها حس رانندگی اسپرت را برایتان به همراه دارد. کیفیت کابین نیز بسیار قابل قبول است. پوشش چرم صندلی‌ها و رودری‌ها این موضوع را تأیید می‌کند. هفت ایربگ، رینگ‌های اسپرت آلومینیومی ۱۸ اینچ، چراغ‌های زنون با سیستم گردش اتوماتیک با چرخش فرمان (AFS)، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و گرمکن صندلی‌های جلو از دیگر امکانات و تجهیزات مورد استفاده در این مدل به حساب می‌آید.

سواری با برادر EVO

پیشرانه درون خودرو از نوع چهار سیلندر خطی ۱٫۸ لیتری ۱۶ سوپاپ با استاندارد آلایندگی یورو۵ است. روشن شدن پیشرانه هیچ شباهتی با نمونه‌های EVO ندارد. کاملاً آرام و کم هیجان است. بسیاری از جوانانی که به سراغ لنسر ۱٫۸ می‌روند قصد دارند علاوه بر تغییرات در بخش ظاهری، بخش فنی و سیستم اگزوزها را نیز دست‌کاری کنند تا لذتی دوچندان را تجربه کنند. ذات لنسر همین است. اما نمونه مورد آزمایش که پیشرانه ۱۴۰ اسب‌بخاری دارد هم به خوبی از پس خواسته‌های شما برمی‌آید. صندلی‌های لنسر اسپرت نیستند. توقعی هم نباید داشت. شما سدان خانوادگی خریداری کرده‌اید. اما جعبه‌دنده شش سرعته CVT و فرمان الکتریکی با قابلیت تنظیم ارتفاع به خودی خود سبک رانندگی شما را تغییر خواهد داد. تعویض‌دنده‌ها در لنسر ۱٫۸ در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. البته تنها موضوعی که برای جلوگیری از هیجان رانندگی بیشتر احساس می‌شود سیستم انتقال قدرت است. تمامی لنسرهای عرضه شده در بازار ایران دیفرانسیل جلو هستند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در مدت زمان ۱۱٫۵ ثانیه صورت می‌گیرد. همچنین حداکثر سرعت لنسر ۱۹۲ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

رقبا همچنان پشت‌سر هم

نزدیک‌ترین رقیبی که می‌توان برای لنسر 1.8 در نظر گرفت، هوندا سیویک و مزدا3 جدید است. کمپانی‌های مادر این سه برند در یک کشور قرار دارد. پس به راحتی می‌توان حدس زد بازار ایران یکی از مهم‌ترین بازارهای رقابتی برای این سه برند به حساب می‌آید. هوندا سیویک نیز داری پیشرانه 1.8 لیتری است. این پیشرانه 140 اسب‌بخار قدرت در 6500 دور بر دقیقه و 177 نیوتن‌متر گشتاور در 4300 دور بر دقیقه تولید می‌کند. اما طراحی هوندا سیویک در مقابل لنسر چندان حرفی برای گفتن نخواهد داشت. تنها موضوع مشترک میان سیویک و لنسر کیفیت بالای قطعات خودرو است. اما جدی‌ترین رقیب برای لنسر، مزدا3 جدید است. خودرویی با سطح تجهیزات و امکانات فراوان که با رقیب خود برابری می‌کند.

مزدا3 با پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری 148 اسب‌بخاری خود چند سالی است که در بازار خودروی ایران جا باز کرده و به فروش خوبی دست یافته است. کیا سراتو جدید نیز از کشور کره جنوبی خود را به ایران رسانده است. پیشرانه 1.8 لیتری آن 148 اسب‌بخار و 178 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. طراحی این سدان خانوادگی نسبت به دیگر رقبا بسیار زیباتر و به روزتر است. اما امکاناتی که در این خودرو قرار دارد نسبت به میتسوبیشی لنسر چندان قابل توجه نیست. تویوتا نیز در کلاس سدان خانوادگی کوچک محصول قدیمی خود را با چهره‌ای جدید روانه بازار کرده است. البته هم‌اکنون در بازار ایران مدل 2013 کرولا عرضه شده است.

کرولا مجهز به پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری با 130 اسب‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور است. چهره نمونه 2013 این خودرو چندان برای جوانان جذاب و قابل قبول نیست. طراحی این مدل بیشتر مورد قبول افراد مسن و بالای 40 سال است. با این حال باید دید که آرین موتور با فروش بیش از 250 دستگاه لنسر در سال جدید می‌تواند سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد یا خیر؟ بازاری که در آن خودروهای ژاپنی بیشتر طرفداران را دارند.

برای باز کردن صندوق بار می‌توانید از دکمه درون کابین استفاده کنید. همچنین با توجه به سیستم Keyless شما می‌توانید از طریق دکمه قرار گرفته بر روی صندوق بار که بالای عبارت Lancer تعبیه شده در صندوق بار را باز کنید. البته حتماً باید سوئیچ خودرو همراهتان باشد.

یکی از ویژگی‌های نسخه 1.8 لیتری بهره‌مندی از سیستم صوتی پیشرفته Rockford Fosgate با ۹ اسپیکر است. در صندوق عقب نیز ساب ووفر قرار دارد. صفحه نمایش هفت اینچی رنگی به همراه تویترهای درون کابین از دیگر امکانات صوتی و تصویر در لنسر 1.8 به حساب می‌آید. همچنین در مدل‌های لنسر 1.6 تنها از سیستم صوتی کن‌وود با چهار اسپیکر استفاده شده است.

جعبه‌دنده مورد استفاده در لنسر تیپ 4 از نوع شش سرعته CVT با قابلیت تعویض به صورت دستی است. این جعبه‌دنده اتوماتیک تنها در نسخه 1.8 مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای حس رانندگی اسپرت‌تر می‌توانید از پدال‌های تعویض‌دنده در پشت فرمان استفاده کنید. پدال‌هایی که برای رانندگی جوانپسند گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شوند. حتی طراحی این پدال‌ها نسبت به پدال‌های تعویض‌دنده در مزدا3 جدید بسیار زیبا و اسپرت است.

فضای صندوق عقب لنسر در کلاس خود کاملاً جادار است. شما یک سدان کلاس اسپرت خریداری کرده‌اید که طیف‌های مختلفی را برای خریداری پوشش می‌دهد. پس برای مسافرت نیز می‌توانید حساب ویژه‌ای بر روی صندوق بار این خودرو باز کنید. ضمن آنکه صندلی‌های عقب نیز قابلیت خواباندن را دارند تا فضای بار بیشتری برای شما مهیا شود.

پیشرانه مورد استفاده در لنسر تیپ 4 داری حجم 1.8 لیتر است. این پیشرانه چهار سیلندر خطی قادر به تولید 140 اسب‌بخار قدرت در 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 176 نیوتن‌متر در 4200 دور بر دقیقه تولید کند. تیپ 4 با بهره‌مندی از پیشرانه 1.8 لیتری و قدرت 140 اسب‌بخاری رقابت سختی را با پیشرانه دو لیتری 148 اسب‌بخاری مزدا3 و 1.8 لیتری 130 اسب‌بخاری تویوتا کرولا آغاز کرده است.


13.jpg

41.jpg

91.jpg

5985_thumb.jpg

13920301092623563559633.jpg

unnamed-3.jpg


 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها