کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

5 شرط اعلامي شوراي رقابت شوخي‌ای بيش نيست

کدخبر:۵۷۴۳سه شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱:۵۵۵۳۰۷ بازدید

مهرداد بذر پاش با غیرمنطقی خواندن قیمت‌گذاری جدید خودرو در شورای رقابت، گفت که این کار اصلا به عهده شورای رقابت نیست و دولت می‌تواند جلوی مصوبه شورا درباره افزایش قیمت خودرو را بگیرد.

 بحث افزايش قيمت خودرو بيش از سه هفته پيش توسط رئيس شوراي رقابت مطرح شد و در همان ابتدا با واكنش خودرو‌سازان روبه‌رو گرديد.خودرو‌سازان معتقد بودند كه وقتي كالاهاي اساسي بيش از 8 تا 10 درصد رشد قيمت داشته‌اند چگونه مي‌شود كه با افزايش كمتر قيمت خودرو نسبت به ساير كالاها ضمن جبران خسارت دوسال گذشته اين صنعت براي خودروسازان سودآوري نيز داشته باشد .به هر حال پس از كش و قوس‌هاي فراوان روز شنبه هفته جاري رضا شيوا، رئيس شوراي رقابت با تعيين 5 شرط الزامي براي خودرو‌سازان قيمت‌هاي نهايي را اعلام کرد، ارقامي كه رضايت خودرو‌سازان رادر پي داشت و دو شركت بزرگ خودرو‌سازي خود را ملزم به اجراي آن دانستند.نكته جالب اينجاست كه خودروسازان در اين مدت مدام بر عدم دخالت دولت و شوراي رقابت بر قيمت‌گذاري خودرو تاكيد داشتند و  خواهان تعيين قيمت توسط حاشيه بازار بودند.فرصت را غنيمت شمرده و به سراغ يكي از جوان‌ترين مديران خودروساز كشور در دولت گذشته رفتيم، وي كه در دهه سوم زندگي عهده‌دار مديرعاملي سايپا بود به آرمان گفت: به نظر مي‌رسد بين خودرو‌سازان و شوراي رقابت تباني صورت گرفته است و تعيين 5 شرط شوراي رقابت چيزي شبيه شوخي است .

 قيمت‌گذاري بر عهده شوراي رقابت نيست

مهرداد بذر پاش با غیرمنطقی خواندن قیمت‌گذاری جدید خودرو در شورای رقابت، گفت که این کار اصلا به عهده شورای رقابت نیست و دولت می‌تواند جلوی مصوبه شورا درباره افزایش قیمت خودرو را بگیرد.وي اظهار کرد: شورای رقابت محل قانونی برای افزایش قیمت نیست و نباید توجیه‌کننده افزایش قیمت باشد چرا که این شورا برای جلوگیری از انحصار در یک مجموعه و شکستن انحصار در برخی کالاها یا تعریف آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها شکل گرفته و قیمت‌گذاری خودرو یا هیچ کالای دیگری به عهده شورای رقابت نیست.عضو هيات رئيسه مجلس افزود: من معتقدم این میزان افزایش قیمت خودرو هیچ توجیه منطقی ندارد و غیرطبیعی است؛ زیرا سال گذشته برخی اقلام با ارز 3800 تومان وارد کشور می‌شد و اکنون قیمت ارز به 3300 تومان رسیده یعنی 400 تا 500 تومان کاهش قیمت داشته است. طبیعتا همین میزان باید در اقلام خودروهای وارداتی شاهد کاهش قیمت باشیم در حالی که نه تنها کاهشی دیده نشده بلکه شاهد افزایش قیمت هستیم.نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته به خاطر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در جریان هدفمندی یارانه‌ها و افزایش حقوق و دستمزد کارگران که سالانه توسط دولت اعمال می‌شود، این افزایش قیمت‌ها به قیمت تمام شده خودروسازان تحمیل می‌شود اما بخش زیادی از هزینه‌های خودروسازان بابت ارز و هزینه‌های مالی و همچنین کاهش تولید بوده است.این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به کاهش چشمگیر تولید خودرو در سال گذشته، اظهار کرد: در پی کاهش تولید، هزینه‌های سربار و توزیع شده در خودرو نیز افزایش یافت اما اکنون که تولید بیشتر شده طبیعتا هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد. پس هم هزینه‌های سربار و هم قیمت ارز کاهش یافته اما متاسفانه در مقابل شاهد هستیم که قیمت برخی خودروها تا 20 درصد افزایش می‌یابد.بذرپاش ادامه داد: ما باید این موضوع را به روش‌های دیگری جبران کنیم. مثلا هزینه‌های مالی را کاهش دهیم یا سرمایه‌گذاری‌های غیرعملیاتی را کاهش دهیم و آنها را در حوزه عملیاتی مصروف کنیم.

 توجيه افزايش قيمت

از بذرپاش در مورد اينكه شما در زمان مديرعاملي سايپا گفتيد قيمت تيبا زير 10 ميليون تومان خواهد بود ولي اين امر محقق نشد پرسيديم و وي پاسخ داد: خودروي مينياتور (تيبا) براي كلاس بين B و Cطراحي شده و همانطور كه اعلام شده بود مي‌بايست زير 10 ميليون تومان و حدود 9700000 تومان عرضه مي شد.وي در پاسخ به علت تاخير در تحويل و قيمت بالاتر به آرمان گفت: در آن‌زمان من از سايپا رفته بودم و اين در زمان مديريت من نبود.بذرپاش با تاكيد بر اينكه توجیه در حاشیه بازار عرضه کردن، توجیه سوخته‌ای است به آرمان گفت: این یک توجیه برای افزایش قیمت است و در زمانی که من مسئولیت یکی از شرکت‌های خودروسازی را به عهده داشتم نیز این منطق گفته می‌شد اما من در آن زمان هیچ وقت آن را قبول نکردم زیرا تجربه نشان داده که قیمت بازار هیچگاه پایین نمی‌آید و همیشه بالاتر می‌رود یعنی همین قیمت‌هایی که اعلام شده در بازار چندین میلیون تفاوت قیمت وجود خواهد داشت زیرا نظام عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و همیشه در کشور ما عرضه برای خودرو وجود داشته است. البته شاید به شکل مقطعی و در عرض 10 تا 15 روز قیمت‌ خودرو در بازار کاهش یابد اما مجددا قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.بذرپاش با اشاره به اینکه نحوه قیمت‌گذاری خودرو در یک لوپ معیوب افتاده که به ضرر مردم است، افزود: ما خودروسازی را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که هم مردم، هم خودروسازان و هم دولت ناراضی هستند و باید فکر اساسی برای آن شود.این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو در یکی دو سال اخیر تا صددرصد افزایش داشته است، گفت: آیا همه عوامل حقوق و دستمزد کارگران صددرصد افزایش یافته یا میزان تولید صددرصد کاهش داشته؟ یا نرخ سود بانکی صددرصد افزایش پیدا کرده است؟ اینطور نبوده پس این میزان افزایش قیمت هم هیچ توجیهی نداشت. ما با این میزان افزایش عملا جبران تولید کاهش یافته سال قبل را می‌کنیم که این به ضرر مردم است و مردم گناهی نکرده‌اند که اگر تولید خودروسازان کاهش یافت پولش را از مردم بگیریم.وی خاطرنشان کرد: برخی شروطی که شورای رقابت اعلام کرده چیزی شبیه شوخی است و این شورا کاری هم نمی‌تواند انجام دهد همان‌طور که یک بار قیمتی اعلام کرد و خودروسازان آن را قبول نکردند و دوباره شورای رقابت قیمت جدیدی را توافق کرد اما به هر حال شورای رقابت بالاتر از دولت نیست و نه حتی دولت و وزیر صنعت، بلکه رئیس سازمان گسترش می‌تواند جلوی مصوبه شورای رقابت و به تبع آن افزایش قیمت خودرو را بگیرد.بذرپاش گفت: دولت از سویی اعلام می‌کند که تورم را به 14 درصد رسانده و از سوی دیگر قیمت خودرو را 20 درصد افزایش می‌دهیم. مردم این را باور نمی‌کنند و خودشان در بازار قیمت‌ها را نظاره می‌کنند لذا اتخاذ تصمیم باید به گونه‌ای باشد که نفع مردم در آن لحاظ شود.

 افزایش 20 درصدی قیمت کذب است

گفتني است اظهارات بذرپاش در نطق ميان دستور در خصوص افزايش 20 درصدي قيمت خودرو واكنش ميرخاني رشتي را برانگيخت .در رابطه با این اظهارات مشاور انجمن خودروسازان ایران با کذب دانستن آن می‌گوید: همان‌گونه که رئیس شورای رقابت نیز اعلام کرده قیمت خودروها به‌طور میانگین پنج درصد افزایش یافته است.داوود میرخانی رشتی با بیان این‌که ممکن است برخی نمایندگان قیمت پایه و خام خودروها را با قیمت نهایی اشتباه گرفته باشند، خاطرنشان می‌کند: شورای رقابت ابتدا قیمت پایه خودروها را اعلام کرد که فاقد هزینه‌های مربوط به عوارض شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث، استاندارد آلایندگی یورو 4 و کیسه هوا بود.وی ادامه می‌دهد: پس از آن شورای رقابت این هزینه‌ها را به قیمت‌های پایه اضافه کرده و در نهایت قیمت نهایی خودروها با افزایش قیمت میانگین پنج درصدی به دست آمد.مشاور انجمن خودروسازان ایران اضافه می‌کند: نکته قابل توجه آن است که شورای رقابت دو درصد از قیمت‌های جدید خودروها را نیز به عنوان جریمه عدم رشد بهره‌وری کسر کرده است این در حالی است که شرکت‌های خودروساز با وجود فعالیت با نصف ظرفیت حتی یکی از کارگران خود را بیکار نکردند.میرخانی رشتی با بیان این‌که خودروسازان از قیمت‌های جدید خودروها راضی نیستند، تصریح می‌کند: این حداقل افزایش قیمت کفاف هزینه‌های خودروسازان و ضرر و زیان آنها را نمی‌دهد.وی ادامه می‌دهد: در شرایطی که تورم کشور به‌طور میانگین 25 تا 30 درصد بوده است چگونه با افزایش پنج درصدی می‌توان افزایش هزینه‌های تولید صنعت خودرو و قطعه را جبران کرد.مشاور انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان می‌کند: با این حال با توجه به جایگاه قانونی شورای رقابت خودروسازان مجبور به اجرای قیمت‌های جدید بوده و آنها را اعمال خواهند کرد.
 

تاثیرات قیمت‌های جدید بر بازار خودرو!

اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی اگرچه تاثیر چندانی بر نرخ این محصولات در بازار آزاد نداشته اما گرم شدن تنور معاملات را به دنبال داشته است.

 رییس شورای رقابت چند روز پیش قیمت نهایی خودروهای داخلی را با میانگین افزایش قیمت 5.5 درصدی اعلام کرد.با این حال با وجود گذشت سه روز از اعلام قیمت‌های رسمی جدید، نرخ خودروها در بازار آزاد تغییری نکرده و تنها در حد 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته است.البته به گفته فعالان بازار خودرو در چند روز اخیر میزان مراجعه مشتریان به بازار آزاد افزایش یافته و تعداد معاملات نیز بیشتر شده است.

پورحسنی یکی از فعالان بازار خودرو در این زمینه می‌گوید: قیمت خودروهای داخلی در چند روز اخیر در حد 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته است.وی با بیان این‌که ممکن است افزایش قیمت رسمی خودروها در روزهای آینده تاثیر خود را بر بازار آزاد خودرو بگذارد، خاطرنشان می‌کند: به هر حال در روزهای ابتدایی ماه رمضان قرار داریم و بازار به طور طبیعی کشش افزایش قیمتها را ندارد.

این فعال بازار خودرو ادامه می‌دهد: البته پیش‌بینی می‌شود که با توجه به اعلام رشد حدود 5.5 درصدی قیمت رسمی خودروها، قیمت این محصولات در بازار آزاد نیز به همین میزان افزایش یابد.وی اضافه می‌کند: البته اگر خودروسازان بتوانند با رشد عرضه تقاضای بازار آزاد را کنترل کنند افزایشی در قیمت‌ها رخ نداده و قیمت‌ها در همین حد تثبیت خواهد شد.

به گفته وی، اگر حجم تقاضای محصولات در بازار آزاد در همین حد باقی بماند خودروسازان توان پاسخگویی به آن‌را خواهند داشت اما اگر تقاضا افزایش یابد خودروسازان احتمالا نمی‌توانند در حد لازم محصولات خود را عرضه کنند.پورحسنی با بیان این‌که در چند روز اخیر میزان مراجعه مشتریان به بازار خودرو افزایش یافته است، تصریح می‌کند: ‌در گذشته رکود کامل بر بازار حاکم بود با این حال هم‌اکنون مشتریان بیشتری به بازار مراجعه می‌کنند.

 مذاکرات وین، قیمت خودرو را کاهش می‌دهد

اما ظاهرا رئيس شوراي رقابت احساس افزايش قيمت بيشتر از تصور را کرده، وي كه قبلا از آشفتگي چند روزه بازار گفته بود ديروز به مردم نويد كاهش قيمت داد و گفت: چشم انداز مثبت رخ داده در مذاکرات وین، باعث ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بخش خودروی کشور می‌شود که این موضوع نقش مهمی در رقابتی شدن بازار خودروی کشور و کاهش قیمت این محصول در پی خواهد داشت.رضا شیوا روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این مذاکرات به‌طور حتم باعث ایجاد آرامش در تمام بازارهای اقتصادی کشور می‌شود اما در بخش خودرو منجر به ورود سرمایه‌گذاران و فعالان خارجی در عرصه خودروسازی خواهد شد.وی اظهار داشت: این مذاکرات نتایج مثبتی را روی کاهش قیمت خودرو و رقابتی شدن این بازار دارد.رئیس شورای رقابت با بیان آنکه روند مثبت این مذاکرات باعث ایجاد آرامش و کاهش نوسان در بازار ارز و سرمایه کشور می شود، تصریح کرد: مذاکرات وین منجر به بازگشت اعتماد و ثبات به بازارهای مالی کشور از جمله بازارهای ارز و سرمایه می شود زیرا این دو بازار نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارند.وی در پایان افزود: به‌طور حتم روند روبه مثبت مذاکرات باعث ایجاد خروج اقتصاد کشور از رکود و اعتماد مردم به بازار مالی کشور می شود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

مجید: 1393/4/1707:35:32،
91
14
من یه سوال دارم

مگه دستمزد کارگر بی زبون تو قیمت تمام شده خودرو لحاظ نمیشه ؟!

پس چرا اون 3 برابر نشده ؟
چرا کارگرا حقشون و نمیگیرن ؟


مگه تین پراید و قبلا نمگفت 500 هرار تومن تو دلار 1000 تومنی

حالا هم میگن تهش شده 4 میلیون !

آقایون چرا خجالت نمیکشن ؟


میدونی چرا تولید کم شده ، چون همون پول و دارن از تعداد کمتر در میارن ، چرا تولید بیشتر !!!!!!
وحید: 1393/4/1708:49:11،
16
107
دلبندم! حقوق کارگران 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته! تازه اگه این 20 درصد بخواد اعمال شه که پراید میشه 28 میلیون! حالا شما میگی 3 برابر لحاظ شه ؟! خوبی شما ؟!
طفلکی: 1393/4/1708:52:19،
17
96
پاسخ به مجید: شما حرص نخور! واست خوب نیستا! معلومه از ایران خودرو اخراج شدی و حقت رو ندادنا. آخی
عاقل باشید لطفا: 1393/4/1709:29:29،
44
14
آقای بذرپاش، شورای رقابت در زمان دولت احمدی نژاد وارد بازی قیمت گذاری خودرو شد و در زمان دولت قبل هم فرمول ارائه کرد، آن زمان شما کجا بودی که مصاحبه کنی؟
زمانی که در سن 28 سالگی بدون هیچ گونه سابقه مدیریتی مدیر عامل سایپا شدی، چرا اعلام نکردی که این جایگاه شایسته تو نیست؟
در همه دنیا مقامات آهسته آهسته به پستهای بالا میرسند، نه یک شبه و با یک امضا. مطمئن باش یکی از دلایل وضعیت آشفته خودروسازی امروز ایران مدیریت شما بر سایپا است.
مجید: 1393/4/1709:44:20،
51
12
تا وقتی 2 تا آدم یا آدمایی مثه وحید و طفلکی باشن دیگه حقمون که همین بیاد سرمون

آدم با سواد تورم 40 % و 30 % ، تو دلت و به 20 % افزایش دستمزد خوش کردی ؟


همینه که اینیک دیگه


من کارگر کارخونه نیستم ، صبحها که رد میشم شیفت کاری کارگرای بنده خدا رو میبینم ، به این چیزا فک می کنم آدم بی سواد


20 % ، خوشحال باش
پاسخ به عاقل باشید لطفا: 1393/4/1722:22:51،
10
9
عاقل باش لفطا
majid: 1393/4/1707:41:28،
60
12
بابا جمع کنید کاسه کوزتونو با ابن شورای رفاقت. همه این داستانا زیر سر دولته. اون اگه بخواد همه چی ارزون میشه. پس این شورای رفاقتا همه کشکن
اردلان: 1393/4/1711:55:01،
11
31
پاسخ به ج سحر: پس لطفا هیس! شرایط ایران همینه. همینی که هست. میخواید باید تحمل کنید - نمیخواید تشریف ببرید اروپا! اینقدر هم تشویش اذهان عمومی نکنید !!!! افتاد ؟!
میلاد: 1393/4/1707:45:13،
79
12
کاری کردین با مردم که ملت از مسلمون بودن و ایرانی بودنشون بدشون میاد
مهدی: 1393/4/1708:52:53،
19
81
چه ربطی داره؟! خب شما برو اروپا زندگی کن
نسل سوخته: 1393/4/1709:20:13،
47
14
آقا مهدی، شما هم میتونی اسم خودت رو به عنوان منفورترین کامنت گذار ایران جیب در کتاب گینه بیسائو اول ابتدایی ثبت کنی و بری آفریقا زندگی کنی! آدم وقتی این کامنت تکراری تو رو میبینه دچار التهاب روحی میشه
محمد: 1393/4/1710:19:18،
21
12
جناب نسل سوخته منم مثل شماهام به جواب این مهدی ها توجه نکنید اینها از اینکه امثال ما رو بکوبن لذت میبرن
میلاد: 1393/4/1710:33:18،
37
6
مگه مالزی کشور مسلمونی نیست؟
برو اونجا ببین چه انسان های شریفی زندگی میکنند
نه خبری از بیکاری هست و نه شعار و جنگ و جدل
همه ی شرکت های بزرگ دنیا اونجا سرمایه گذاری کردند و هر کالایی میبینم ساخت مالزی هست
ایرانی بودن و مسلمون بودن خوبه ، ولی اینا کاری کردن که مردم ذکر و فکرشون شده دلار و طلا و مسکن و خودرو و همه چیز رو فراموش کردند

انقدر مسئولین سر مردم کلاه گذاشتن که مردم رو هم مثل خودشون کردن
اینجا اخلاقیات زیر صفره
سحر: 1393/4/1710:58:54،
10
39
آقای نسل سوخته! چهار تا مثل شما هستند که مدام غر میزنند و کشور به جایی نمیرسه! راست میگه بنده خدا، اگه مشکل داری برو اروپا زندگی کن. کسی جلوت رو گرفته ؟؟؟؟
ج به سحر: 1393/4/1711:44:14،
30
16
ببین آبجی شما که نمیدونم چند سالته
تحصیلاتت چیه ؟

برو اروپا پول می خواد ، میدونی یه بلیط هواپیماش چنده ؟

اصلا تهش اوج پولداری شما

میگم شما میدونی ویزا چیه ؟

پاتو تو یه فرودگاه غیر داخلی گذاشتی ؟


میفهمی وقتی عرب ازت انگشت نگاری کنی یعنی چی ؟


ج همه سوالا از طرف شما : نه
آفرین: 1393/4/1715:53:49،
20
14
آفرین میلاد باهات موافقم...مسئولین انقدردروغ گفتن ماباید از نو مسلون بشیم...دروغگو دشمن خداست ...پس به راحنی می تونن با مردم هم دشمنی کنن.....
pepan: 1393/4/1708:03:12،
49
13
پورحسنی چرا خالی میبندی تموم نمایشگاها تعطیله ..کجا هستی تو...ضمنا ربطی به مذاکران وین نداره..چرا بحث رو با اون یکی قاطی میکنی شیواااا...تو هیچ کجای دنیا در باره خودرو این حد بحث نمیکنن.بابا این تعرفه رو بردارین بریم نیو سوناتا بخریم 70 تومن.نه این ال لگن 50 تومنی رو..بابا بخدا گنا داره اذیت نکنین...ولاه با پول پراید مرسدس مدل 2004 یا 2005 میتونیم بخریم که تا عمر داریم بهمون کار میده
من: 1393/4/1708:11:58،
57
11
عمراً این زالوها بزارن خودرو ساز خارجی بیاد تو ایران کار کنه. اینها فقط خودروهایی که 10 سال پیش از رده خارج شده را میارن و با نصف امکانات و کیفیت به مردم میندازن البته دو برابر قیمت.
تو: 1393/4/1708:53:21،
14
63
کسی مجبورت کرده ماشین بخری؟! پیاده گز کن
ايراني: 1393/4/1708:26:04،
17
91
خودرو سازي ايران در حال پيشرفت است +++++++
خودر سازي ايران به هيچ كجا نمي رسد ------------
مجید: 1393/4/1708:50:07،
50
14
عزیزم سوالت ار پایه غلطه

شما باید بگی خودرو سازی ؟؟

اصلاح کن

زورگیران
گاری سازان
چپاولگران
آشغال سازا
پول مردم خورا و ...
ايراني: 1393/4/1708:38:41،
52
12
اقاي بذر پاش شما كه قبلاً مدير سايپا بودي چه گلي به سر اين ملت زدي كه حالا در قالب يك نماينده ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
حقوق بگير: 1393/4/1708:44:58،
38
11
آقاي شيوا مگر مذاكرات وين هم شما تشريف داشتيد؟؟؟؟ ، فكر مي كردم كه وظيفه اصلي شوراي رقابت سياستگذاري و ايجاد فضاي رقابتي در بازارهاي انحصاري داخلي با شرايط موجود داخل كشور باشد نه با انتظار كشيدن به نتيجه مذاكرات ايران با 5+1!!!!!!!
مهدی: 1393/4/1708:56:47،
34
15
بابا دور مملکت حصار کشیدن ،هر بلایی که می خوان سر مردم میارن....حالا اونوقت که تولید بالا بود و سود چند برابری داشتن مردم رو شریک می کردن که به قول خودشون تو ضرر شریک می کنن.
ساسان: 1393/4/1709:23:10،
20
8
همین آقا زمانیکه به اصطلاح مدیر سایپا بود یه خبرنگاری در مورد لزوم افزایش نیافتن قیمت خودرو و کاهش قیمت خودرو باهاش مصاحبه می کرد دقیقا جوابش این بود : این صنعت تازه داره به یه جاهایی میرسه اگه میخواین زمین بخوره حرف از کاهش قیمت بزنید، دقیقا همینو گفت ، حالا چی شده که سنگ ارزونی رو به سینه میزنه شاید دلش نمیخواد این صنعت به یه جاهایی برسه یا اینکه دلش واسه ریاست دوباره بر اون گاو نه من شیرده تنگ شده!
ویلانو وا: 1393/4/1709:34:05،
24
8
وقتی سیبیلشون چرب شد میگن حق با شورای رفاقت و لگن سازاست
ملك: 1393/4/1709:42:11،
8
12
ميترسم اين بذر پاشم بياد مثل اون شيوا ابروشو درست كنه چششو كور كنه. الان باز بذر گروني كاشته ميشه.
شهرام-بهرام: 1393/4/1710:00:03،
11
11
شوخي جي؟ خيليم جديه نميبيني مكه ايران جيب قيمتا رفت بالا ما هم نشستيم تشويق كرديم
حالا البته بعضيامونم يه جندتا فحشم داديم
مردم: 1393/4/1710:01:19،
20
11
اول توصیه میکنیم اگر گوش شنوایی نداشت ما مردم طبق وصیت نامه امام خمینی وارد عمل میشیم وحق خائنین و گران کنندگان را میزاریم کف دستشون
1-رئیس شورا باید اخراج و محاکمه بشه
2-وزیرصنایع بایداستضاح بشه
3-همه مسببین ونبانی کنندگاه در خودروساز شناسایی و به مجازات برسنداونی که حقش اعدامه باید اعدام بشه
4-روئسای خودروسازان باید اخراج و محاکمه بشند
5-قیمتها باید متعادل وبقیمت منطقی برگرده
امیرجونی: 1393/4/1710:10:24،
15
11
حالا این پولایی که از ما میگیرن بابت این فرقونا تو جیب کی میره؟
fer: 1393/4/1710:12:39،
15
11
واقعا خیلی جالبه
یک جور وانمود میکنن که دولت و خودرو سازها از هم جدا هستن
اون جاهای که به اصطلاح خودشون خصوصی سازی شده هنوز دولت داره اداره میکنه
در حکومت های تمامیت خواه انحصار همه چیز به دست حکومت هست
حسین: 1393/4/1710:16:14،
20
11
سلام

یکی از این آقای بذرپاش بپرسه، شما که می فرمایید سال پیش برخی از قطعات خودرو بادلار 3800 تومانی وارد می شد، چه کسی این دلار زبون بسته رو به 3800 تومان رسونده بود؟
بله کاملا درسته، دوست و رفیق شفیق جناب آقای دکتر بذرپاش، بنام دکتر محمود احمدی نژاد.

خجالت هم خوب چیزیه.
اگر به این قیمت خودروها ایراد می گیرید، چرا دوران 8 سال قبل به هیچ کدام از گرانی های ایجاد شده ایرادی نگرفتید. مگر اون زمون گرونی نبود؟! نه نبود کی می گه بود!!!!
میلاد: 1393/4/1710:21:54،
16
11
مگه مالزی کشور مسلمونی نیست؟
برو اونجا ببین چه انسان های شریفی زندگی میکنند
نه خبری از بیکاری هست و نه شعار و جنگ و جدل
همه ی شرکت های بزرگ دنیا اونجا سرمایه گذاری کردند و هر کالایی میبینم ساخت مالزی هست
ایرانی بودن و مسلمون بودن خوبه ، ولی اینا کاری کردن که مردم ذکر و فکرشون شده دلار و طلا و مسکن و خودرو و همه چیز رو فراموش کردند
الان بجز مسئولین که سر مردم کلاه میذارن ، مردم یاد گرفتن سر همدیگه کلاه بذارن و به همدیگه رحم نمیکنن
sama: 1393/4/1710:44:17،
16
16
کدام رقابت؟
شورای رقابت چند؟
دله مینه پخلو: 1393/4/1710:59:38،
15
9
چی شده حالا همه یقه خودرو رو گرفتن همه چی داره بی سرو صدا گرون میشه
آلفرد: 1393/4/1711:19:57،
13
9
كسي يقه خودرو رو نگرفته اونا زرنگ تشزيف دارند مردم رو به اين خبر مشغول كردن تا متوجه گروني لبنيات و .... نشند.
احمد: 1393/4/1711:21:39،
15
12
شورای رفاقت رو عشقه
میثم: 1393/4/1713:43:33،
18
10
فقط میتونم بهت بگم خدا ازت نگذره که با این قیمت ها به مردم ماشین میدید.یا در کارخونتو ببند یا برو یاد بگیر چجور ماشین بسازی.هرچی ماشین اشغال دارید میدید به مردم بیچاره چون راهی ندارن.اونایم که میگن نخر کسی مجبورت کرده اره مجبوریم چون فقط چندتا انتخاب داریم چون هنوز نمیفهمی
بی طرف : 1393/4/1716:43:55،
14
6
خوب ضرب المثلیه : اگه خواستی حکومت کنی عرب جماعتو سیر نگهدار عجم جماعتو گرسنه ......
محمد: 1393/4/1717:15:18،
8
10
هر موقع خودرو یا چیزای دیگه مثل قیمت بلیت هواپیما رو میخوان گرون کنن میگن این افزایش به شرطی اعمال میشه که کیفیت هم بالا بره،فکر کردن ما خریم،آخر سر قیمت میره بالا کیفیتم میاد پایین
میلاد: 1393/4/1717:26:30،
10
9
آقا راحت بگید حلال حرام نداریم
amin: 1393/4/1720:34:03،
11
10
دارن مرحم بر دل مردم میذارن...آخی نااااااااااااااااااااازی
محمد علی: 1393/4/1800:21:53،
12
8
این آقا و تمام کسانی که در دولت قبلی با سن کم و بدون تجربه به پست های مدیریتی بالا رسیدند ، خودشون از عوامل اصلی به هم ریختن اقتصاد ایران هستند ، حالا برای دولت فعلی که با کلی کارشناس و وزیر با سابقه که داره تازه بعد یک سال ویرانه های کارهای اینا رو جمع میکنه نسخه می پیچند و اعتراض بیخود می کنند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما