کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

چه راحت سر مردم کلاه میگذاریم !

کدخبر:۵۷۳۱دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸:۳۹۱۰۸۹۱ بازدید

افزایش 30 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروها طی روزهای اخیر در حالی با مهر تأیید شورای رقابت نهایی شد که تعیین ارقام 5 برابری هزینه ارتقاء استاندارد ...

افزایش 30 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروها طی روزهای اخیر در حالی با مهر تأیید شورای رقابت نهایی شد که تعیین ارقام 5 برابری هزینه ارتقاء استاندارد و همچنین هزینه بالای نصب ایربگ بر روی خودروها، دلیل اصلی رشد چشمگیر قیمت‌ها اعلام شده است.

 دو روز پیش قیمت جدید خودروها در حالی از سوی شورای رقابت اعلام شد که در این قیمت‌گذاری، مبالغ بالایی بابت تبدیل استاندارد یورو 2 به یورو 4 و همچنین نصب ایربگ بر روی خودروها در نظر گرفته شده است.

این نرخ‌ها در اعلام اولیه قیمت‌ خودروها توسط شورای رقابت منظور نشده بود ولی بعد از چند روز و پس از برگزاری جلساتی بین خودروسازان و مسئولان شورای رقابت، هزینه اعمال استاندارد یورو 4 و نصب ایربگ نیز به قیمت خودروها اضافه شد.

* دریافت 6 برابر هزینه استاندارد یورو 4 از مصرف‌کننده

در قیمت‌گذاری شورای رقابت بابت اعمال استاندارد یورو 4 در خودروی پژو 405 اس‌ال‌ایکس و نوع دوگانه سوز این خودرو 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بابت ارتقاء استاندارد در پژو 206 تیپ 5 نیز 3 میلیون و 300 هزار تومان منظور شده است.

این رقم برای پژو پارس جدید و سمند ال‌ایکس، سمند سورن و سمند بهینه ای‌ام‌اس نیز 3 میلیون تومان تعیین شده است.

در مورد انواع پراید نیز 2 میلیون و 300 هزار تومان هزینه بابت ارتقاء استاندارد این خودروها از یورو 2 به یورو 4 منظور شده است. این رقم برای تیبا بالاتر بوده و 3 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.
 


این مبالغ در حالی به قیمت خودروها اضافه شده و حتی بابت آن مالیات و هزینه‌های جانبی دیگر نیز از خریدار دریافت می‌شود که یک کارشناس صنعت خودرو در این مورد با تشریح قیمت تمام شده نصب ایربگ بر روی خودروها و همچنین تغییر استاندارد یورو 2 به یورو 4 به خبرنگار فارس گفت: برای تبدیل استاندارد یورو 2 به یورو 4 باید 3 قطعه بر روی خودروها تغییر کند که این قطعات شامل کاتالیست، باک بنزین و کالیبراسیون ECU است و این کار در دنیا معمولاً بین 130 تا 160 یورو هزینه به همراه دارد.

وی با بیان اینکه هزینه تبدیل این استاندارد در ایران حدود 600 هزار تومان است، گفت: هزینه‌ای که بابت تبدیل استاندارد یورو 2 به یورو 4 در قیمت‌گذاری جدید خودروها لحاظ شده، رقمی بسیار بالا و غیرمنطقی است.

وی تصریح کرد: حتی اگر خودروساز بخواهد در این زمینه برای خودش سودی را در نظر بگیرد، نباید هزینه تبدیل این استاندارد بیشتر از 800 هزار تومان باشد.

به گزارش فارس، این در حالی است که در قیمت‌گذاری جدید خودروها بابت اعمال استاندارد یورو 4 بین 2 میلیون تا 3 میلیون و 300 هزار تومان هزینه تعیین شده است.

* دریافت هزینه نصب ایربگ برای خودروهایی که نیازی به تغییر ندارند

در کنار هزینه‌ای که بابت ارتقاء استاندارد خودروها تعیین شده است، هزینه جداگانه ای نیز بابت نصب ایربگ بر روی خودروها لحاظ شده که از خریدار دریافت خواهد شد.

بر این اساس، بابت نصب کیسه هوا بر روی پژو 405 اس‌ال‌ایکس یک میلیون و 800 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 معادل 2 میلیون تومان و پژو 405 دوگانه سوز یک میلیون و 600 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین برای نصب ایربگ بر روی پژو پارس جدید 2 میلیون و 200 هزار تومان و انواع پراید یک میلیون و 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
 


در تحلیل نرخ‌های تعیین شده برای نصب ایربگ بر روی خودروها، این کارشناس صنعت خودرو فارس گفت: نصب ایربگ راننده بر روی خودروهای داخلی، مشکل و هزینه زیادی را به همراه ندارد.

وی با بیان اینکه نصب ایربگ سرنشین نیاز به وجود محل مشخص بر روی داشبورد دارد، ادامه داد: داشبورد جدید پژو 405 و پژو پارس طوری طراحی شده که امکان نصب ایربگ سرنشین بر روی آن وجود دارد و برای این کار نیاز به هزینه بالایی نیست.

وی افزود: برای نصب ایربگ سرنشین بر روی داشبورد این دو خودرو، طراحی جدید انجام شده و این کار با مقداری هزینه برای خریدار همراه است.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد نصب ایربگ بر روی پژو 206 نیز گفت: داشبورد پژو 206 به صورت قرینه طراحی شده و از روز اول امکان نصب یک ایربگ یا دو ایربگ بر روی آن وجود داشته است.

وی افزود: فقط طراحی پژو 206 تیپ 2 ، تک ایربگه بود، ولی در مورد پژو 206 تیپ 5 و 6 داشبور دو ایربگه طراحی شده است که هزینه‌ای برای نصب ایربگ بر روی این خودروها وجود ندارد.

وی در مورد نصب ایربگ بر روی سمند نیز گفت: داشبورد فعلی سمند دارای محل مشخص برای نصب ایربگ راننده است و برای نصب ایربگ سرنشین نیز فقط باید یک دریچه روی داشبورد برش زده شود و ایربگ در آن محل جای گیرد که آن هم هزینه‌ای به همراه ندارد.

وی در مورد تغییر لازم برای نصب ایربگ بر روی پراید نیز گفت: داشبورد پراید نیز مانند داشبورد پژو پارس و پژو 405 نیاز به تغییر داشت که این کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مورد تیبا از ابتدا نصب دو ایربگ پیش‌بینی شده بود.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، طراحی رانا نیز از ابتدا بر مبنای دو ایربگ و استاندارد یورو 4 انجام شده و به همین دلیل نیازی به دریافت مبلغ جداگانه در این مورد نیست.

* چه کسی برای شورای رقابت کارشناسی کرد؟

ابهام و ایراد نسبت به قیمت‌گذاری جدید خودروها در حالی مطرح است که به نظر می‌رسد در تعیین قیمت جدید خودروها، کارشناسی لازم توسط شورای رقابت صورت نگرفته است و شورا نظرات و هزینه‌های اعلامی خودروسازان را بی چون و چرا پذیرفته‌است.

رئیس شورای رقابت در نشست دو روز قبل خود با خبرنگاران در واکنش به برخی ابهامات موجود در مورد قیمت‌گذاری خودروها بدون ارائه توجیه قابل قبول، با بیان اینکه اطلاعات مربوطه از سوی خودروسازان ارائه شده است، توضیح مشخصی در مورد این ابهامات ارائه نکرد.

واکنش رضا شیوا، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا اطلاعات ارائه شده از سوی خودروسازان توسط شورای رقابت مورد ارزیابی قرار نگرفته است؟ و اگر قرار است که این اطلاعات بدون صحه‌گذاری و ارزیابی مورد استناد قرار گیرد، پس اصولاً فلسفه وجودی شورای رقابت و تعیین قیمت‌ها توسط این شورا چیست؟ حال که قیمت خودرو بدون ارزیابی دقیق اطلاعات خودروسازان تعیین شده است، آیا خودروساز نمی‌توانست خود قیمت محصولاتش را تعیین و اعمال کند؟

نکته قابل تامل شاید نحوه مدیریت شورای رقابت باشد و اینکه تا کنون کسانی که در راس آن قرار گرفته‌اند، یعنی جمشید پژویان و رضا شیوا هر دو اساتید مطرح اقتصاد در کشور بوده‌ و هستند، اما کمتر در سوابق آنان می توان تجربه فعالیت‌های تجاری و بازار و چالش با پیچیدگی‌های خاص این حوزه را یافت. علاوه بر این در هر دو دوره مدیریت کمتر دیده و شنیده شده است که در تصمیمات شورای رقابت نظرات مجامع کارشناسی و تخصصی و اصحاب فن هر حوزه مد نظر قرار گرفته باشد،در واقع به نظر می رسد شورای رقابت در تصمیم‌گیری ‌های خود بیش از آنکه وارد فضای کارشناسی و تخصصی هر حوزه شود به قضاوت بین طرفین دعوا آنهم بدون حضور کارشناسان بسنده کرده است و اینگونه است که خودروسازان هزینه‌تراشی‌های غیر منطقی خود را به عنوان هزینه واقعی در این شورا مطرح و مجوز افزایش قیمت خود را دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش پاسخ به سوالات و ابهامات مطرح می‌تواند تعیین کننده موضع دولت در مورد قیمت‌گذاری خودروها باشد، مسئله‌ای که از سوی سخنگوی دولت با عنوان «مخالفت دولت با افزایش قیمت‌ها» و از سوی شورای رقابت و وزارت صنعت به عنوان «حامی افزایش قیمت خودرو» مطرح است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رضا: 1393/4/1612:59:54،
294
27
چون ایرانی هستیم! ذات ایرانی همین است!
رضا: 1393/4/1613:17:30،
56
336
خوشم میاد هیچ عیبی به رانا نمیتونن بذارن چون همه آپشن ها رو داره
سيا: 1393/4/1613:56:48،
233
17
خنده داره
حالا كه قيمتا تعين شده و همه چي رو تموم كردن به نفع خودشون،كلي كارشناس و مسئولِ به فكرِ مردم پيداشون شده...
شما قبل ازين كجا بوديد
چرا كسي حرفي نميزد؟؟؟؟؟
آتشِ دوزخ در انتظار شما شعله ميكشه
جفا كنيد و خوش باشيد،دنيا بهشتِ شماست...
میلاد: 1393/4/1614:15:31،
133
14
ایران جیب یادت رفت هزینه داشبورد جدید پژوها رو هم بگی که
انگار که داشبورد قبلی رو جداگونه به مصرف کننده تحویل میدن و این داشبورد جدید رو روی ماشین کار میذارن که قیمتشو جدا حساب کردند

بابا مصرف کننده یه داشبورد گیرش میاد و باید پول 2تاشو بده
این چه وضعیه آخه؟
بیکار: 1393/4/1614:17:55،
238
15
از قدیم گفتن اگه میخوای حکومت کنی عرب رو سیر نگه دار و عجم رو گرسنه

از ماست که در ماست
حسین: 1393/4/1614:22:32،
99
15
متاسف این شرایط رو همین ملت خودشون خواستند
شورجا: 1393/4/1614:37:08،
79
36
پس روی کدوم قسمت پیکان وانت باردو یورو4 ایربگ گذاشتن؟
اصلا عاشق این یورو4 بودن وانت باردو هستم؟ 12 لیتر مصرف داره میگن یورو4؟ خوبه یورو 7 و 8 و 9 و... وجود نداره وگرنه
وانت پیکان همرو کسب میکرد.
مصرف کننده ناراضی: 1393/4/1614:49:04،
65
11
قیمتهای بالاشون به کنار گارانتیشونم به کنار
برا تعمیر گیرباکسم یه یه روز و یه 5 روز ماشینم خوابید نمایندگی و دو تا عیب جدید اضافه شده به ماشین.یکی صدای جیرجیر چرخ و دومی که صدای شدید کلاچ
خدا لعنتشون کنه ادمهای بی مسئولیت رو
داریوش: 1393/4/1615:06:06،
47
16
آخرین سنگر سکوتهه!!!
57 خسته: 1393/4/1615:34:04،
36
36
بین همه شما فقط حرف حقو آقای بیکار زد و بس!!!!!!!!!!!!! دیگه جای بحثی نزاشت
اسفندیار: 1393/4/1615:37:26،
49
10
تا کسی خودش دولا نشه کسی دیگه جل نمیتونه بندازه روش خلاص
محمد: 1393/4/1621:39:46،
25
14
هزینه ایربگ سرنشین در سایت خود سایپا 450 هزار تومان است اما شورای رفاقت آن را 1300000 تا 1800000 محاسبه کرده.
blog: 1393/4/1700:47:03،
21
12
نمیدونم چرا مسئولین این بلاها سر ملت میارن
اینااصلا طعم منزل استیجاری رو شنیدن
طعم بی ماشینی رو کشیدن
طعم فقر رو کشیدن
اصلا میدونن چند ماه گوشت نخوردن ینی چه
اصلا میدونن لباس گرم تو زمستون نپوشیدن ینی چه
ایا سرمای زمستون رو سوار موتور حس کردن
نه هیچ کدومشو حس نکردن
مگه پول و ثروت چقدر ارزش داره که اخرت خودتون رو خراب میکنید
ارش: 1393/4/1708:28:48،
15
8
یه عده ادم بی سواد شدن مسئول شورای رقابت
خدا میدونه چجوری به توافق رسیدن
اسکن: 1393/4/1613:03:42،
95
69
قیمت ال نود هنوز مشخص نشده.به امید توقف تولید این غول بی خاصیت آهنی
حسین: 1393/4/1613:54:07،
75
43
ای 206 شیطون ، تغییر اسم دادی؟
کاوه 56: 1393/4/1613:05:19،
153
16
فقط با تحریم و نخریدن می توان خودروسازان را وادار به ارزان فروشی و تمکین به خواست مردم کرد.
محمد: 1393/4/1809:43:32،
12
16
من و امثال من مجبوریم تحریم کنیم، چون پولی دیگر برای خرید ماشین نمی ماند، تحریم نکنیم چی کار کنیم. اونی که پول داره می ره ماشین خارجی سوار میشه نه این ها رو.
حسين : 1393/4/1613:08:07،
194
11
خدا لعنتتون كنه مگر مجبوريد خودرو توليد كنيد از بس كه داشبورد و ايربك صحبت كرديد حالمون بهم خورد.
سینا: 1393/4/1613:10:27،
60
14
درد دل همه مردم رو گفتی با تشکر از ایرا جیب
مهدی: 1393/4/1613:12:03،
93
18
خلایق هر چه لایق.
حسین: 1393/4/1613:16:54،
49
18
وظیفشونه حداقل استانداردروی ماشین بزارن...یعنی چی هزینه یورو4و....به مردم تحمیل میکنن؟!
مهدي: 1393/4/1613:17:09،
48
13
بايد گفت "چه راحت سر مردم را ميزنيم "
به نظر شما "مردم " چه مفهومي دارد؟
علیرضا: 1393/4/1613:25:05،
55
12
با با جمع کنید این چرت وپرتها روز به روز دارین فشار رو ملت زیاد میکنین این اشغالهاشون به خرد ملت میدن همه کار سران دولته که فکر جیب خودشون هستن راست مبگن مثل تموم دنیا تعرفه گمرک ۴٪بکنن ببینم کی این اشغالها که داره دو برابر جنگ جون ملت میگره بخره
رضا مهدوی: 1393/4/1613:31:58،
56
13
پراید باید میشد 50 میلیون.
جلال: 1393/4/1619:15:36،
21
10
آین آقای مهدوی راست میگن. آخه ایشون معتقدند که تو دوره قبل میمون میفرستادن فضا کلی پیشرفت داشتیم الان نداریم چون میمون نمیره فضا. کلا ایشون فضایی اند
کودن: 1393/4/1613:36:26،
29
117
من نمی فهمم
چیپس 3000 تومن خوبه
نوشابه 2300 تومن خوبه
سیگار وینستون پاکتی 4500 خوبه
آدامس ریلکس 2500 خوبه
بستنی 2000 تومن خوبه
پیتزا 20 هزار تومن خوبه
اما
پراید 20 میلیون زیاده ؟!!!!!
زرنگ: 1393/4/1614:25:33،
66
10
تو می فهمی ولی اینو چرا نمیگی تویتا کرولا همفیمت 207 ایران خودرو باید باشه تو بازار جهانی؟!اونم با کارگر و سوخت گرون تر و همچنین پلتفرم جدیدتر؟مردم رو چی فرض کردی آقایه زی نفع در گرونیها!!
طغرل: 1393/4/1614:29:01،
65
15
فکرکنم جناب عالی یه سهمی تو این ۲۰میلیون داری
مهندس: 1393/4/1614:59:21،
47
12
پراید 40 تومنی هم خوبه اما با ازاد شدن تعرفه ها .
ادمای مغز منجمد مثل شما نمیذارن ملت به حقشون برسه
یک جهان سومی: 1393/4/1615:22:47،
42
15
نکنه شما آقایی ؟!!!
مهدی: 1393/4/1711:52:35،
10
10
حالا حالا ها مونده بفهمی ! خیلی برای فهمیدن عجله نکن
مهدی: 1393/4/1613:39:31،
37
14
ببین مملکن ما داره به کدوم سمت میره. مشکل کشورمون شده قیمت گذاری خودرو و ماستو....
کشورهای توسعه یافته دارن به چی فکر میکنن ما به پرایدی که ارزش قیمت گذاری اصلا نداره
تموم فکرو ذکره دولت شده قیمت خودرو دلار و...
مردم هم مشکل دیگه ای ندارن اصلا
محمد: 1393/4/1614:23:07،
42
11
عزیزم قیمت پراید زیاده چون اون چیپسو پفکو لواشک و نوشابه استانداردای دنیارو داره و همون چیپس و پفک و نوشابه تو کشورای عربی کلی پولشه ولی این ماشینارو هیچ جای دنیا کسی سوار نمیشه ...
غریب بیرجند: 1393/4/1613:39:58،
52
13
شرکت هیوندایی مدل سوناتا 2015 رو با کلی تغییر در بدنه و داخل خودرو 300 دلار ارزان تر نسبت به مدل 2014 روانه بازار میخواد بکنه. حالا خودرو سازای(مونتاژکاران) ما رو ببین که هر روز از کیفیت تولیداتشون پایین میاد که هیچی افزایش قیمت هم دارن
اونم محصولات 30با تکنولوژی عهد بوققققققققققققققق
دادا رضا: 1393/4/1613:47:10،
33
17
کلاه سر ما نمیگذارند. بلکه کلاه ما ها را بر میدارند.فارسی را پاس بداریم
هادی: 1393/4/1613:47:56،
24
16
حقمون همینه.
مهدی: 1393/4/1713:40:16،
8
10
آقایی که میگی حقمون اینه خودت چه کار کردی در مقابل گرانی ها؟
خودت را برتر از مرم میدانی
ن: 1393/4/1613:49:35،
21
13
شورای رفاقت چه فرمول دقیقی داره:قیمت ماشینا دقیقآ قیمت کف بازار در اومده.بعدشم مگه میشه قیمت کارخونه بره بالا ولی قیمت بازار ثابت بمونه.چرت گفته رییس شورای رقابت
mehdi: 1393/4/1613:53:00،
30
13
داشبورد جدید و یورو 4 تو سرتون بخوره با این قیمت هاتون
کوکو: 1393/4/1613:54:09،
17
37
دوستانی که اینجا تشریف میارن نظر میدن هر کدومشون در یه زمینه دستی بر آتش دارن.یکی مسکن یکی ماشین یکی آهن یکی گوشت یکی مرغ.......حالا دوست دارم ببینم اگه همه چیز ارزون بشه بازم همینقدر معترض داریم؟نکنید این کارها رو زشته.....
حقوق بگیر : 1393/4/1613:55:57،
32
19
فکر کنم کلید روحانی لای درب خودرو پراید گیر کرده و فقط بفکر شیب ملایم افزایش قیمته
کوکو: 1393/4/1613:57:25،
14
40
تمام اینایی که بال بال میزنن کسانی هستن که اصلا ضرر و زیان بقیه رو کاری ندارن.میگن ما بخریم بقیه رو بیخیال.داداش چرا ارزون بشه؟گرون بشه گرون تر بخر در عوض ارزش پولی ماشینت بیشتره.واسه تو چه فرقی میکنه.مگه مصرف کننده نیستی؟میخوای سوار بشی دیگه!!!!!!!!!!!!!
ارمین: 1393/4/1613:59:35،
23
15
من موندم این دوستانی که میان مینویسن فقط ام جی!!!یا ال ۹۰ غول اهنی !! یا ۲۰۶ لگن چینی !!! اخه چقدر قدر طرز فکرتون کوچیکه تعسبی بودن اخه چقدر بابا الان موضوع فراتر از این حرفاست به خودتون بیاین همین کارارو کردیم اخر عاقبتمون این شد ........
قنبر: 1393/4/1614:01:30،
28
16
فکرکنم شرکتهای بزرگ دنیا مثل هیوندای بایدبابت دوازده ایربگ ازرا خداتومن ازخلق ا... بگیرنند
فولکس گل: 1393/4/1711:36:39،
5
33
ایول به نکته مهمی اشاره کردی با احتساب هر ایربگ 3میلیون و جا سازی ایربگ 1میلیون میشود12*4برابر با 48میلیون ایربگ داره
سيد مصطفي: 1393/4/1614:03:24،
23
13
من موندم چطور هنوز واژه خودرو توی فرهنگ لغتمون معنی داره!!!
محمد: 1393/4/1614:14:52،
20
12
ایول پراید 50پزو وسمند 100
محسن: 1393/4/1614:17:43،
20
14
ماشینهای ایرانی یه صندلی داره یه فرمونو یه اینه بغل ما بقی هرچی هست جزء اپشنه که پولشومصرف کننده بدبخت باید بده
میلاد: 1393/4/1618:43:35،
13
27
خدایشش یکی نیس به شورا رفاقت بفهمانه تعریف آپشن چیه؟
seyed: 1393/4/1614:17:55،
19
21
فقط و فقط باید دست نگه داشتو نخرید. یکی دو ماه دیگه تحریم ها لغوه
بخور بخوره: 1393/4/1614:50:30،
17
15
206 تیپ 5 یورو 4 هست الکی میخواند پول زیادی بگیرن
فرشید: 1393/4/1614:51:05،
9
16
وقتی نظر مینویسی و یادت میره اسم بنویسی باید یه پیغام بده که اسم بنویس، این که نظرو پاک میکنه ، مدیر گرامی رسیدگی کن اگه اسم نیس بگه نه اینکه تکست باکسو کلیر کنه !

mehrshad: 1393/4/1614:53:43،
9
12
تا بمیرن دروغ میگن.با این شریط کم کم خودمونو برای ظهور اماده کنیم.
خدا لعنت کنه پژوه سیترون و کیا رو که این شرایطوبرامون درست کردن
خداییش اینطور نیست...!!؟؟: 1393/4/1614:54:19،
32
9
مافیای سیسیل ایتالیا باید بیاد جلوی خودروسازی ایران لنگ بندازه
حرف حساب: 1393/4/1614:54:28،
15
37
آماده باشین پاک ترین دولت تاریخ قراره دوره بعد دوباره برگرده
هورااااااااااااااااااااااااااااااا
احسان: 1393/4/1614:55:31،
19
12
پس این دلواپسان کجان؟!
سلمان: 1393/4/1615:06:28،
22
11
iranjib عزیز" همیشه صادقانه حرف میزنی " همیشه باید ما ملت ایران توسری خور باشیم " سالهاست راحت سر ما ملت راحت کلاه میزارند " سالها " بهترین جوانانمونو دادیم " چیشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ چیشدددددددددددددددددد؟
عده ای ادمای مال دنیادوست ماندند " شدن روسا و مدیرا ی کشور خون مارو دارن میریزن تو شیشه " چی ارزونه ؟ چی؟
بیچاره ما مردم صبور و نجیب ایران
بوستانی: 1393/4/1615:12:47،
22
31
با خسته نباشید
لطفا بجای کلمه ایربگ از کیسه هوا استفاده کنید. اینقدر نسبت به زبان خود بی تفاوت نباشیم
پسر شجاع: 1393/4/1615:54:47،
9
36
فقط MVM530خوبه
حق و صبر: 1393/4/1616:03:29،
19
14
معلوم بود کاملا!
اول جنگ زرگری
بعد همه چیز به نفع پولدارا تموم میشه!
شفیعی: 1393/4/1616:17:27،
16
12
با این اختلاف قیمتی که واسه یه تغییر تو داشبورد و عوض کردن سه قطعه با قطعات قبلی اضافه شده که یک هزینه یکباره برای طراحی یا کپیه، یعنی ۵ تا ۷ میلیون تومان، یعنی ۱۶۰۰ تا ۲۳۰۰ دلار اکثر خودروهای مطرح دنیا از بیس به فول تبدیل میشن که تو این تغییر مثل خودرو های ما یه ایربگ و داشبورد عوض نمیشه بلکه کل خودرو کن فیکون میشه مثل افزایش حجم و قدرت و نوع موتور یا مدل سواری به استیشن و ....
ن ن ن: 1393/4/1616:17:28،
23
17
یه نکته جالب این وسط هست.در تمام دنیا اگر یک استانداردی وضع می شه برای یک محصول همه ملزم به رعایت اون استاندارد جدید هستن بی قید و شرط.استاندارد یعنی رعایت حداقل ها و رعایت حداقل با حداقل هزینه قابل قبوله.اینکه نمی شه تکنولوژی 30 سال قبل رو هی بخوای با استاندارد امروز وفق بدی در مقابل هی به مصرف کننده هزینه تحمیل کنی.
کارشناس خیلی خبره: 1393/4/1616:49:52،
18
11
نحوه قیمت گذاری پراید 20 میلیون+ 4حلقه لاستیک+بوق+یورو4+.....=100میلیون
حمید : 1393/4/1616:57:52،
52
14
ببین تو را به خدا خودرو ساز احمق ریده تو ماشین می گه اپشن گذاشتم حالا پولشو از مردم می گیرند این همه اپشن و به اصطلاح خودشون یورو ۴ گذاشتند اون وقت مردم بیچاره تو این جاده ها دارن از بین می رن نفرین خداوند بر شما باد که روی داعشی ها روهم شما سپید کردید !
جواب به کودن: 1393/4/1617:14:48،
26
13
کودن جان تو کودنی و همیشه کودن خاهی موند
1- اونا رو که اسم بردی به اون قیمت نیستند
2-به قیمت اونها هم اعتراض داریم
3-منظورت اینه ک چون اونها گرونن به گرون بودن ماشین چیزی نگیم؟
4-1بچه هزار داره چیپس بخره ولی20میلیون نداره ماشین بخره
5-پدرشورای رقابت و رئیسش+خودروسازان خائن به ملت رو خاهیم اورد
k1: 1393/4/1621:59:51،
9
10
دوست عزیز همه حرفات درست ولی آیتم شماره 5 شما هم دقیقا مثل نظرات آقای "کودن" میباشد.
R: 1393/4/1617:58:17،
20
10
بابابرای ماایرانیها حرف پرایدرابزنید
ناصر: 1393/4/1619:25:09،
22
12
کاش شورای رقابت یک شرطه دیگه هم می گذاشت " تعرفه ورود خودرو برداشته می شود!"
علی: 1393/4/1619:41:52،
26
10
حقمونه. چون تا انتخابات یا راهپیمایی میشه همه میریزیم بیرون. آخه چرا؟ برا دولتی که حداقل ۸۰ درصدش کلاه برداریه؟
دولت مردمو خر گیر آورده و ماهم نمیخوایم بگیم که میفهمیم
میرزاحسن مرادی: 1393/4/1621:22:41،
15
10
متاسفم برای خودم مردم ومسولین .هرچی دوستدارند میکنند بابا مردم کیلویی چند .
محسن: 1393/4/1622:22:25،
18
11
یاد دوران اریا و پیکان که ماشین روز دنیا بودن بخیر
هنوز وقتی یه کادیلاک 40 سال پیش رو میبینیم کف میکنیم
خود کرده را تدبیر نیست
محمدرضا: 1393/4/1623:38:01،
57
15
کدوم کلاه؟ اولا که قیمت خودرو در بازار همین حول و حوشه ، ثانیا وقتی چند سال پیش(سال 99) سمند یا پژو 206 به قیمت 16 میلیون تومان فروخته میشد که به دلار 1000 تومنی 16 هزار دلار قیمتش میشد صدای کسی در نمی اومد، اگه به اون قیمت بخوان الان عرضه کنند و با دلار 3000 تومنی یعنی قیمت این ماشینا باید بشه حدود 50 میلیون تومان ،هر چیزی منطقی داره...
feri: 1393/4/1700:49:22،
10
7
حالم از این همه دودوزه بازی خودروسازها و شورای رقابت و. بهم میخوره
علي: 1393/4/1708:13:27،
9
11
خدا رحمت كنه محمود احمدي نژاد يادتونه گفت آخه پرايد كيلويي چند ...
کارا: 1393/4/1708:40:22،
75
37
این همه نظرات مخالف !

حالا فردا ثبت نام را شروع کنه ! در مدت ده دقیقه تمام سهمیه ها پر می شه

فکر می کنم این اسرائیل میاد ثبت نام می کنه ! این مردم که همه از دست این خودروسازها شاکی هستن.

نگو مجبوریم ! که می زنمت ها
رولی: 1393/4/1712:54:06،
6
9
دمت گرم خوب گفتی
ايراني: 1393/4/1709:27:04،
7
14
كجاييد اي دلواپسان خدايي. اگه مردين وجيره خوار نيستيد وفقط به خاطر جيب خودتان وموقعيت كثيفتون نميريزيد خيابون واگه بفكر مردم هستيد الان بيايد خيابون چون شماها هيچ كس باهاتون كاري نداره
محمد: 1393/4/1709:29:24،
9
12
پراید 20ملیون یعنی بری 3سال کارکنی بتونی پراید بخری شرم بر این دولت ناکارامد باد
وحید: 1393/4/1713:06:38،
10
10
خدا لعنت کنه باعث بانیشو از 2 سال بیش یعنی درآمد من که به زور تونستم یه براید 8 ملیونی بخرم 3 برابر شده ؟!!! که الان اگر هم بتونم بخرم به همه جام زور میاد . اون موقعش یادمه میگفتن 4 ملیونم نمی ارزه حالا که ... سرم درد گرفت
سگند: 1393/4/1713:42:15،
6
8
بنظرتون ماشیناشون که چندروزه از یورو2 شدن یورو4 با عقل جور درمیاد؟دقیق مثل خودکفا شدن بنزین توی یک هفته!!!!!!!!!
ALI: 1393/4/1715:30:00،
9
9
آقا چرا نمیان یه روز برای اعتراض جمع شیم در کارخونه این لگن سازها شاید یه مقدار خودشونو جمو جور کنن. وقتی اعتراضی نمیبینن فکر میکنن مردم راضین. از قدیم گفتن سکوت علامت رضاست.
مهران: 1393/4/1718:56:18،
6
9
پایه این کارخانه برکلاه برداری بنا شده به همین دلیل هم قدرت رقابت ندارن شاید تاچند سال دیگه یه میلیون هم برای اماده شدن زمینه ظهور امام زمان ازما بگیرن انقدر که من از این ایران فهمیدم یعنی دروغ کلاه برداری رشفه خواری وسلام بوی از اسلام نبردیم چه در زندگی چه در دولت
رز: 1393/4/1718:57:20،
6
9
خودروسازادم شورارودیدن تابلوواقعاکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///
یه عرب پرست مثل شما: 1393/4/1809:16:46،
33
16
هرچی سرمون میاد حقمونه لیاقتمون بدتر از ایناست عرب پرست ها
mohsen: 1393/4/1812:58:18،
5
14
نسل 70 نسل بر باد
حالا دهه شصتی ها بیان بگن نسل ما سوخته و فلان....نوبت ما که شد قیمت ماشین سر به فلک کشید....کاش فقط ماشین گرون میشد!
اگه نسل 60 نسله سوختس نسل ما هفتادیا خاکستره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل