کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

صدا و سیما برای هر ثانیه آگهی چقدر گرفت؟

کدخبر:۵۷۱۱یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷:۳۴۱۰۴۰۵ بازدید

امسال همزمان با بازی‌های جام جهانی فوتبال، سازمان صدا و سیما برای نخستین بار تعرفه آگهی‌های خود را به مزایده گذاشت تا بیشترین درآمد ممکن را به دست بیاورد.

 زمانی بود که تماشای آگهی‌های تلویزیونی، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کرد. مخاطبانی که بعد از چند سال وقفه دوباره با چیزی به نام تبلیغات آشنا می‌شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روند تبلیغات اجناس و کالاهای مصرفی به نوعی قطع شد. اما در دهه شصت آرام آرام دوباره پای آگهی‌های تلویزیونی به صدا و سیما باز شد. آگهی‌هایی که مدت زمانی کوتاه مابین برنامه‌های اندک تلویزیون یا سریال‌های شبانگاهی شبکه یک و دو و بعدها شبکه سه، پخش می‌شد.اما رفته‌رفته، بر تعداد و میزان آگهی‌های بازرگانی افزوده شد. مخاطبانی که زمانی با کنجکاوی به تبلیغات تلویزیونی نگاه می‌کردند حالا دیگر با دیدن آرم تبلیغات یا تلویزیون را خاموش می‌کردند یا به سراغ شبکه‌های دیگر می‌رفتند.

ولی حالا داستان آگهی‌های تلویزیونی بعد از گذشت دو دهه تغییر کرده است. تنها کافی است به تعرفه‌های آگهی صدا و سیما در زمان پخش بازی‌های جام جهانی در سال 93 نگاه کنیم. تعرفه‌هایی که گاهی برق از سر مخاطبان و البته مشتریان می‌پراند.گفته می‌شود، پکیج تبلیغاتی صدا و سیما، توسط رایتل، با قیمت دویست میلیارد تومان خریداری شده است. این در حالی‌ست که جدول تعرفه آگهی‌های این سازمان که به مزایده گذاشته شد به شرح زیر است. هرچند در نهایت معلوم نیست که این مزایده، با چه قیمتی سرانجام خریداری شده است.

فروش نشان آگهی ــ فوتبال جام جهانی 2014 :
 

hxsa1qlxls26mjdzsmq7.png

این نخستین باری‌ست که صدا و سیما با توجه به کمبود بودجه‌ای که طی سال‌های گذشته، با آن دست به گریبان بوده، آگهی‌های خود را اعلام نمی‌کند بلکه به مزایده می‌گذارد.

جمع قمیت‌هایی که در جدول بالا آمده، 200 میلیارد تومان می‌شود. یعنی صدا و سیما برای 200 دقیقه آگهی مبلغ 200 میلیارد تومان می‌گیرد. به عبارتی هر ثانیه یک میلیون. تازه این قیمتی است که برای شروع مزایده اعلام شده و گویا شرکت رایتل با همین رقم توانسته این بسته را بخرد.

یک جمع و تفریق ساده می‌تواند ماجرا را روشن‌تر کند. با توجه به این قیمت‌ها به عنوان مثال یک آگهی ۲۵ ثانیه‌ای برای پخش قبل از بازی ایران و بوسنی آن هم برای یک بار 65 میلیون تومان برای صاحب آگهی هزینه دارد. یا برای تقدیم برنامه که قبل از شروع فوتبال یا سریال پخش می‌شود و در پایان برنامه هم با جمله امیدواریم از این برنامه لذت برده باشید، پخش می‌شود صدا و سیما برای هر کدام از بخش‌ها یعنی قبل از پخش فوتبال، بین دو نیمه و پایان آن حداقل 15 میلیارد تومان می‌گیرد. یعنی ثانیه‌ای 13 میلیون تومان.

بدین ترتیب، با توجه به این که صدا و سیما هیچ رقیبی در حوزه داخل کشور ندارد، از موقعیت خود نهایت استفاده را می‌برد و با گرفتن قیمت‌هایی گزاف، سعی می‌کند در برهه‌ای مثل جام جهانی تا می‌تواند درآمد کسب کند. 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
Chaina Homelife

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
بلیط قطار