کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت فیش‌های حج در بازار آزاد


کد خبر : ۵۶۸۷شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷:۱۸۱۴۸۸۸ بازدید

رئیس سازمان حج و زیارت از تشکیل کمیته نظارت بر نقل و انتقالات فیش‌های حج و عمره خبر داد و گفت: متقاضیان برای خرید و فروش فیش‌های خود به کارگزاری‌های ...

رئیس سازمان حج و زیارت از تشکیل کمیته نظارت بر نقل و انتقالات فیش‌های حج و عمره خبر داد و گفت: متقاضیان برای خرید و فروش فیش‌های خود به کارگزاری‌های مجاز سازمان حج مراجعه کنند.

سعید اوحدی درمورد نقل و انتقال فیش‌های عمره و حج تمتع گفت: در گذشته خرید و فروش فیش‌های حج تمتع آزاد بود اما عمره با موانعی مواجه بود که از سال گذشته نیز این نقل و انتقال آزاد شد. 

او اظهار کرد: نقل و انتقال عمره همچنان آزاد است به طوری که امتیاز فیش‌ها با افزایش عرضه و تقاضا به 800 هزار تومان کاهش یافته است. اوحدی تاکید کرد: افزایش عرضه و تقاضای مناسب باعث شد که قیمت فیش‌های عمره در بازار آزاد کاهش پیدا کند به طوری که به 800 هزار تومان رسیده است یعنی هر فردی که قصد سفر به عمره دارد می‌تواند با پرداخت این مبلغ فیش را دریافت که البته در هنگام سفر باید هزینه کاروان و مبلغی که مابقی افراد می‌پردازند را پرداخت کند. 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: درحال حاضر قیمت دولتی اعزام به حج تمتع هفت میلیون و 700 تا 10 میلیون و 600 هزار تومان است که بر اساس کیفیت هتل و پرواز این مبلغ متفاوت است اما در بازار آزاد و برای خرید آزاد فیش هنوز قیمت قطعی برای سال‌جاری را در دست نداریم اما در مجموع قیمت‌ها در خرید و فروش آزاد کاهش پیدا کرده است. 

به گفته اوحدی، افرادی که قصد واگذاری و خرید فیش‌های حج و عمره خود را دارند باید از طریق کارگزاری‌های مجاز سازمان حج و زیارت اقدام کنند و ما یک تیم کارشناسی را برای انجام اقدامات لازم برای نقل و انتقالات و نظارت بر آنها در سازمان حج و زیارت تشکیل داده‌ایم. او تاکید کرد: بر این اساس هر فردی که قصد نقل و انتقال فیش خود را دارد باید حتما با نظارت سازمان حج و زیارت و کارگزاری‌های مجاز این کار را انجام دهد. 

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در تمتع سال جاری حدود 61 هزار زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و اولویت اعزام نیز درباره افرادی است که تا تاریخ 20 بهمن ماه سال 1384 نسبت به ثبت نام و سپرده گذاری خود اقدام کرده‌اند. او تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار نفر در نوبت حج تمتع و 6 میلیون و 800 هزار نفر نیز در صف انتظار عمره مفرده هستند و براین اساس اعزام تمامی متقاضیان پشت نوبت تمتع 18 سال زمان می‌برد. 

اوحدی گفت: در عمره سال جاری نیز بیش از 800 هزار نفر به عمره اعزام شدند و به‌طور حتم طی چند سال آینده به هیچ وجه ثبت نام جدیدی برای عمره و تمتع نخواهیم داشت.  معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت پیش از این گفته بود: این سازمان با حدود چهارهزار میلیارد تومان گردش مالی یکی از ستون‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.  



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها