کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

آزمون بزرگ ، چهار چینی در برابر یک ایرانی

کدخبر:۵۶۳۵چهارشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵:۳۹۱۳۹۹۲ بازدید

تا همین یکی دوسال قبل، انتخاب خودروهای چینی، تنها با روحیات افراد تنوع طلب و ریسک پذیر سازگاری داشت، اما حالا ورق برگشته و خرید ماشین های تاریخ گذشته تولید داخل با وضعیت کیفی وخیم ...

دنده 6 : تا همین یکی دوسال قبل، انتخاب خودروهای چینی، تنها با روحیات افراد تنوع طلب و ریسک پذیر سازگاری داشت، اما حالا ورق برگشته و خرید ماشین های تاریخ گذشته تولید داخل با وضعیت کیفی وخیم و خدمات پس از فروش اسف بار،به روشی نوین برای خود کشی مبدل شده است.مخصوصا که در یک سال اخیر خودروهای تازه ای چون جیلی EC7 و جک J5 به بازار عرضه شده اند که یک سر و گردن نسبت به برادران هم وطن خود مدرن تر به نظر می رسند.با هدف بررسی جامع این دو خودرو و سایر گزینه های موجود در بازار، تصمیم گرفتیم تا مقایسه ای همه جانبه و منصفانه را بین چهار سدان چینی هم کلاس و پارس ELX به عنوان یکی از کامل ترین خودروهای تولید داخل برگزار کنیم و آنچه در ادامه می خوانید،حاصل نزدیک به سه ماه برنامه ریزی برای گردآوری خودروهای مورد نیاز بدون اعمال نفوذ شرکت های عرضه کننده است.امیدواریم که این نوشتار گره ای از بازار آشفته این روزهای خودرو بگشاید و بتواند خوانندگان را در انتخابی شایسته یاری دهد.


dg0skd28wi8ddbhl2d2z.jpg


وقتی نوابغ اقتصادی در سال 88 از لزوم آزاد سازی نرخ ارز در برابر هجمه سنگین محصولات وارداتی سخن می گفتند،چه کسی فکرش را می کرد که خودروهایی با قطعات 80 درصد تولید داخل نیز آنچنان در گرداب افزایش نرخ ارز گرفتار شوند که پس از گذشت چهار سال وضعیت اینچنین فاجعه بار باشد.قیمت خودروهای ملی و تولید داخل همچون نمونه های مونتاژی و CKD نزدیک به سه برابر افزایش یافتند و از سوی دیگر قدرت خرید مشتریان به کمتر از نصف سقوط کرده است.در چنین اوضاع و احوالی نه تنها سودی نصیب خودروسازان داخلی نمی شود، بلکه با کاهش شدید تیراژ، ضرر میلیارد دلاری نیز به سراغشان آمده است و حالا ناچاریم تا یک نماینده از صنعت طوفان زده کشورمان را در برابر چهار رقیب سرتا پا چینی قرار دهیم که با قیمت های رقابتی و تکنولوژی های نسبتا به روز،یکی دوسالیست که بخش مهمی از بازار را قبضه کرده اند.جیلی EC7 و جک J5 به عنوان مدرن ترین چینی های عرضه شده در این کلاس قیمتی،در برابر دو هموطن قدیمی تر خود یعنی لیفان 620 تلنت و MVM 530 حرف ها فراوانی از پیشرفت شگفت آور صنعت خودروسازی چین برای گفتن دارند، اما آیا پارس ELX به عنوان یکی از برترین محصولات ایران خودرو می تواند در برابر این چهار چینی شانسی برای عرض اندام داشته باشد؟

طراحی ظاهری

قصد نداریم به بررسی جزئی طراحی این خودروها بپردازیم،اما به شکل خلاصه می توان گفت که 530 MVM از منظر طراحی صنعتی خودروی عجیبیست.گویا برای طراح این شرط تعریف شده که در هنگام طراحی جز خط کش و پرگار از ابزار دیگری استفاده نکند و در نتیجه شکل و شمایل 530 چیزی جز خطوط مستقیم و منحنی های متقارن نیست که شاید برای برخی سلایق جالب باشد.
ارتفاع زیاد شیشه های جانبی، یکی از نکاتی است که باعث ورود بیش از حد نور آفتاب به فضای داخلی 530 می شود و در نتیجه داغ شدن نامعمول قطعات کابین این MVM زیر نور خورشید،چندان هم اتفاقی نیست.

لیفان 620 ترکیبی ناهماهنگ از نسل های گذشته تویوتا کرولا و نسل قدیمی ب ام و سری سه است که در برخی زوایا قابل قبول به نظر می رسد، اما اگر به اصول زیباشناسی و طراحی خودرو حساس باشید،می توانید نتیجه پیوند غم انگیز دماغه کپی برداری شده از ب ام و با اتاق تویوتا را در شیب عجیب و غریب درب موتور ببینید.حاصل چنین وضعیتی این است که لیفان 620 در نمای جانبی شبیه ب ام و ای به نظر می رسد که در تصادفی سخت به زیر اتوبوس رفته است.جیلی EC7 طراحی پیچیده تری دارد و در نظر بسیاری خودرو خوش استایلی است،البته به شرطی که در نمای عقب از کپی برداری هوشمندانه بر اساس مرسدس S CLASS صرفه نظر کنیم و در مورد جلوپنجره مشکی رنگ که با بسیاری رنگ ها تضاد بصری ایجاد می کند نیز حساسیت به خرج ندهیم.در واقع باید بگوییم انتخاب جیلی با رنگ های تیره می تواند از این جهت مزیت بزرگی به همراه داشته باشد و حس لوکس بودن را به این چینی متفاوت هدیه دهد.اگر پیش از این تصاویر آخرین نسل فورد موندئو را به خصوص در نمای عقب دیده باشید، می توانید به شباهت طراحی عقب این آمریکایی پرفروش با جک J5 پی ببرید،اما جز این کپی برداری که نماد آن را می توان در مشابهت کامل چراغ های عقب جستجو کرد،باید گفت که J5 از طراحی چشم نوازی برخوردار است و به عقیده بسیاری می تواند کاندید جایزه زیباترین خودرو بازار باشد.در مورد طراحی پارس ELX هم ترجیح می دهیم در وقت شما و کاغذ مجله صرفه جویی کنیم و هیچ نگوییم.

طراحی داخلی

پس از ورود به کابین JAC خود را در فضایی حساب شده با طراحی مناسب خواهید یافت.مجموعه پشت آمپر برخلاف چهار خودرو دیگر جذاب و خوش فرم به نظر می رسد و از نظر طراحی نشانگرهای مزدا 3 و کیا سراتو را یاد آور می شود.ارگونومی نیز مناسب است و ایرادی در این زمینه به JAC وارد نمی شود،اما طراحی صندلی های عقب بر خلاف صندلی های جلو چندان مناسب نیست و می توان آن را در زمره صندلی های اصطلاحا نیمکتی دانست.JAC از نظر فاصله محوری رتبه نخست و از نظر طول کلی نیز دومین خودرو بزرگ گروه است.بنابراین فضای داخلی برای چهار سرنشین به راستی مناسب است و با توجه به علاقه چینی ها به وسیع بودن فضای سرنشینان عقب، هیچ مشکلی در این زمینه دیده نمی شود.

مهمترین نکته در مورد کابین جیلی EC7، کیفیت مواد مورد استفاده برای قطعات داخلیست که در اولین لحظه توجه شما را به خود جلب می کند.در مجموع می توان گفت که اجزای داخلی EC7 از سایر خودروها با کیفیت تر به نظر می رسد که با توجه به اختلاف قیمت قابل توجه نسبت به سایرین، نکته مثبت چندان بزرگی هم برای جیلی نیست و البته مشکلاتی هم وجود دارد.برای مثال جنس فرمان آنطور که انتظار داریم خوب نیست و کمی خشک و ارزان قیمت احساس می شود و طراحی مجموعه پشت آمپر نیز بیش از حد ساده و قدیمیست.مهندسان جیلی که تا سال 2008 متخصص تولید یخچال فریزر بوده اند،سابقه زیادی در خودروسازی ندارند و عجیب نیست که پوشش داخلی سانروف در ترمز گیری ها شدید خود به خود بسته می شود.همچنین هیچ عینکی درون جا عینکی مخصوص تعبیه شده در سقف جا نمی شود.بنابراین می توان گفت که جیلی اگرچه کیفیت خوبی دارد، اما در زمینه توجه به جزییات با اختلاف پس از JAC J5 قرار می گیرد.لیفان 620 طراحی داخلی بسیار ساده ای دارد، شاید مهمترین نکته استفاده از پلاستیک با طرح چوب در بخش مرکزی داشبورد باشد که به شکل عرضی در سرتاسر داشبورد به کار گرفته شده است.کیفیت در مجموع بد نیست و اثری از پلاستیک زبر و خشک دیده نمی شود، با این حال باید گفت که با وجود پشت آمپر ساده و طراحی معمولی فضای داخلی، حس و حال داخل لیفان چیزی نزدیک به سمند است و از اصولی کلیشه ای و قدیمی طراحی پیروی می کند.

با ورود به MVM 530 سفری به گذشته را تجربه خواهید کرد.گذشته ای که سرشار از قطعات پلاستیکی با طراحی زمخت و کیفیت متوسط است.به راستی که 530 نماد کاملی از نسل قبلی خودروهای چینی است.نمونه مورد آزمایش کارکرد قابل توجهی دارد اما مالکین 530 های نو به شکل فراگیر با مشکل بوی بد کابین مواجه هستند و حتی از چرب شدن شیشه های خودرو در اثر بخارات سمی متصاعد شده از قطعات داخلی صحبت می کنند.شاید تنها نکته مثبت فضای داخلی 530 ،صندلی های بزرگش باشد که یک سر و گردن نرم تر از سایرین احساس می شوند.

در نهایت به پارس ELX می رسیم که نسبت به سایر اعضای خانواده 405 از صندلی های بهتری برخوردار است اما در بلند مدت باید انتظار شنیده شدن سمفونی آزار دهنده ای از قطعات داخلی کابین را داشته باشد.همچنین در هنگام رانندگی مادام با این پرسش مواجه خواهید بود که واقعا هدف از طرح عجیب و مضحک ابر و بادیِ قهوه ای بر روی نشانگر های دور سنج و سرعت سنج چه می تواند باشد؟

تجربه رانندگی

برای قضاوت و تصمیم گیری در مورد انتخاب خودروهای شهری از این دست، مهمترین مسئله این است که از نیازها و خواسته های خود آگاهی کامل داشته باشید.چرا که با توجه به وضعیت جاده ها و خیابان های کشورمان،بسیاری خواستار خودروهای نرم و کم سر و صدا هستند و طبیعتا چنین خودروهایی نمی توانند هندلینگ چشمگیری را ارائه دهند.همچنین میان خودروهای اقتصادی و اسپرت نیز فاصله چشمگیری وجود دارد و کمتر ماشینی در کلاس قیمتی زیر 100 میلیون پیدا می شود که به شکل توامان عملکرد اسپرت و مصرف سوخت را ارائه دهد.با چنین مقدمه ای به سراغ تجربه رانندگی با جک j5 می رویم.صدای پیشرانه نسبتا جذاب است و بر خلاف لیفان 620 باعث سردرد سرنشینان نمی شود.کلاچ نرم است و دنده های به خوبی تعویض می شوند.سیستم تعلیق نه چندان مدرن نیز می تواند به نسبت خوب از عهده هضم ناهمواری ها بر آید، البته رفاه سرنشینان عقب از این نظر به اندازه سرنشینان جلو نخواهد بود، اما به هر حال وضعیت تعلیق از جیلی EC7 بهتر است.فرمان قطعا می توانست از این بهتر باشد، به خصوص که شعاع گردش JAC بسیار بزرگ است و حتی نسبت به MVM 530 هم به فضای بیشتری برای دور زدن نیاز دارد.نکته دیگر در مورد جک به پیشرانه 1.5 لیتری 111 اسب بخاری آن مربوط می شود که از نظر گشتاور تولیدی ضعیف ترین عضو گروه است.این ضعف در واقع به حجم جابه جایی پیشرانه مربوط می شود که باعث می شود موتور j5 کوچکترین و شاید کم مصرف ترین پیشرانه گروه هم لقب گیرد، اما J5 در عین حال سنگین ترین عضو گروه هم هست و بدین ترتیب راننده باید همواره با تعویض دنده های مناسب از قرار گرفتن پیشرانه در وضعیت"دنده مرده" ممانعت کند،چرا که کمبود قدرت و گشتاور پیشرانه 1.5 لیتری J5 به خصوص در مسیرهای پرشیب کاملا محسوس خواهد بود.از این نظر می توان گفت که JAC چندان برای افرادی که در تعویض دنده تنبلی می کنند، خودرو مناسبی نیست و همانطور که می دانید این نکته به خصوص طیف وسیعی از بانوان محترم را در بر می گیرد.آیا J5 می تواند نقش یک سدان اسپرت را بازی کند؟ با پیشرانه 1.5 لیتری پاسخ قطعا منفی است.این پیشرانه در خوشبینانه ترین حالت حریف TU5 پژوست و در برابر نمونه های حجیم تر حرفی برای گفتن ندارد، اما اگر روزی نمونه دنده دستی با پیشرانه 1.8 لیتری (که هم اکنون تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود) راهی بازار فروش شود، شاید شرایط اندکی بهبود یابد.


بعد از JAC که با کارکردی نزدیک به چهار هزار کیلومتر هنوز بوی نویی می داد به سراغ MVM 530 می رویم که بیش از 40 هزار کیلومتر کارکرد دارد.فرمان همانند تمام خودروهای چینی بسیار نرم است و کلاچ هم عملکرد قابل قبولی دارد، اما اهرم تعویض دنده به شکل عجیبی در ارتفاع بالایی نصب شده است و از این جهت با هر چهار خودرو دیگر تفاوت محسوسی دارد.رانندگی با MVM آسان است، اما در مجموع آن را بزرگتر از آنچه هست احساس می کنید و زمان لازم است تا به ابعاد خودرو مسلط شوید.ضرایب دنده آنقدر سبک انتخاب شده اند که حتی فکر رانندگی اسپرت را هم به سر راه ندهید.سیستم تعلیق بازی های عجیبی دارد و علیرغم کارکرد نسبتا زیاد خودرو، بیش از حد نرم و شبیه خودروهای کلاسیک مربوط به دهه 70 احساس می شود.این در حالیست که بعضی از مالکین 530 از سر و صدای جلوبندی گلایه فراوان دارند.در مجموع باید بگوییم که 530 با صندلی ها راحت، گیربکس به شدت سبک و حجیم ترین پیشرانه گروه، تنها برای رانندگی بسیار آرام و اصطلاحا پیرمردی مناسب است و حتی ممکن است در ترافیک شهری دچار مشکل شود، آنچنان که هر دو مالک نیز تجربیات عجیب و غریب خود را در رابطه با داغ شدن فوق العاده سریع صفحه کلاچ در مواجه با ترافیک برایمان بازگو کردند که البته تا حدی شامل حال لیفان 620 هم می شود.مشکلات MVM 530 در بلند مدت به همین یکی دو مورد ختم نمی شوند و موارد بسیار فراوانی نظیر پنچر شدن تایرهای چینی CHAMPIRO در کیلومتر 30 الی 35 هزار ،نشتی مکرر گاز کولر، عیوب برقی نظیر نقص فنی ریموت فرمان و …..را نیز در بر می گیرد که ذکر تمامی آن ها در مجال این مقایسه فنی نمی گنجد.

برای توصیف پارس ELX تنها به این نکته بسنده می کنیم که کیفیت اجزای درونی کابین تا حدی نسبت به نمونه های اولیه افت کرده است، اما کیفیت و طراحی صندلی ها، هنوز هم جزو برترین های این کلاس است.خودرو مورد آزمایش به تایرهای پهن تر با عرض 205 مجهز بود واز نظر ارتفاع نیز چند سانتی متری به زمین نزدیک تر شده بود و این دو تغییر هندلینگ قابل قبولی را برایش به ارمغان می آورند.اما اگر پارس ئی ال ایکس را با تایرها و ارتفاع استاندارد در نظر بگیریم،قطعا باید گفت که هندلینگ دلچسبی ندارد.از نظر عملکرد باید بگوییم که ELX توانست با اختلاف چشمگیری، سریعتر از سایرین ظاهر شود و عنوانِ پرشتاب ترین عضو گروه را از آن خود کند.این اختلاف حتی در مقایسه با قدرتمند ترین عضو گروه (جیلی EC7) نیز بسیار محسوس بود.بنابراین حداقل در این زمینه می توان به این محصول وطنی افتخار کرد، اما وقتی صحبت از کیفیت ترمزگیری محصولات جدید ایران خودرو مطرح می شود.روایت مالکین از قفل شدن ترمزهای مجهز به ABS در شرایط بارانی شنیدنی و البته ترسناک است،عجیب تر آنکه در آزمایش مختصر ما مشخص شد که ترمز حتی بر روی آسفالت کاملا خشک نیز قفل می شود و طبیعتا تشدید این مسئله در شرایط لغزنده و بارانی می تواند خطرناک باشد،البته این مشکل تنها شامل حال پارس ELX نمی شود و طیف وسیعی از محصولات سال های اخیر ایران خودرو را در بر می گیرد.

لیفان 620 می تواند ب ام و دنیای چینی ها باشد؟ پاسخ قطعا منفی است.لیفان یک تویوتاست که به موتوری پر سر و صدا مجهز شده است.به خصوص اگر فشردن کامل پدال گاز جزو عادات شما باشد، قطعا از نفوذ قابل توجه صدای پیشرانه به درون کابین متعجب خواهید شد.البته باید گفت که صدا به اندازه مدل 520 آزار دهنده نیست و می توان به تدریج به آن عادت کرد.در سایر زمینه ها رانندگی با لیفان ویژگی خاصی ندارد.فنربندی در گذر از سرعت گیرها عملکرد مناسبی را خود به نمایش می گذارد،اما نباید انتظار پایداری و هندلینگ چشمگیر را از آن داشته باشید.ترمز ها نیز همچون سه چینی دیگر مورد آزمایش، از عملکرد خوبی در مقایسه با توانایی های پیشرانه برخوردار است.

عجیب به نظر می رسد اما جیلی EC7 مورد آزمایش تا حد زیادی با نمونه EC7 که چند ماه قبل آن را تست کردیم متفاوت احساس می شود.کلاچ به نسبت سایر خودروهای گروه عملکرد سفت و سختی دارد و سیستم تعلیق هم بر خلاف آنچه انتظارش را داشتیم، چندان پر سر و صدا نیست ولی در گذر از ناهمواری ها بیش از حد معمول بازی می کند و دست اندازها را هم مانند سرعت گیرهای ساندویچی بدون کم و کاست به سرنشینان صندلی عقب هدیه می دهد.در زمان تست شتاب متوجه شدیم که EC7 به عنوان قدرتمند ترین عضو گروه، نمی تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد و مشخص نیست که قدرت 134 اسب بخاری پیشرانه صرف چه چیزی می شود. احتمالا تفاوت در ضرایب دنده،می تواند یکی از دلایل عقب افتادن EC7 نسبت به پارس ELX در شتاب گیری های اولیه باشد.با وجود اینکه تعویض دنده ها با احساس بهتری نسبت به MVM و لیفان همراه است،اما در بعضی شرایط صدای خاصی از گیربکس شنیده می شود که با توجه به کارکرد اندک خودرو، شک برانگیز است. در مجموع باید گفت که جیلی می تواند حس و حال راندن یک تویوتا اقتصادی و نسبتا لوکس را به راننده القاء کند اما اگر دنبال خودرویی اسپرت و هیجان انگیز هستید، قطعا EC7 نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و به خصوص در زمینه های واکنش های سیستم تعلیق و هندلینگ عرصه را به جک J5 واگذار می کند،لازم است ذکر کنیم که مشکل کشیده شدن فرمان به سمت راست در سرعت های بالا گریبان گیر مدل های سدان جیلی است و همچنین مالک از کیفیت ضعیف تایرهای GITI با سایز 215/55R16 گلایه فراوان دارد.


مشخصات فنی

در مورد پارس ELX چه می توان گفت که تازگی داشته باشد؟ ایران خودرو باید همین روزها مراسم تولد 10 سالگی این مدل را با شمع های سیاه برگزار کند.واقعا جای تاسف دارد که ماحصل گذشت ده سال در صنعت خودروسازی ایران ،دو برابر شدن قیمت،افت کیفیت و البته اضافه شدن رنگ زیبا قهوه ای به مجموعه پشت آمپر است.شاید بپرسید چرا نمونه های به روز تری چون سورن EF7 را برای این تست انتخاب نکردیم؟ پاسخ این است که هدف ما انتخاب کامل ترین محصول ایران خودرو از نظر مشخصات فنی و عملکرد بود و با وجود انواع و اقسام موتورهای پژو ،در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پیشرانه پارس ELX که در واقع به نمونه های 1.8 لیتری زانتیا مربوط می شود،با 110 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور،یک سر و گردن از سایرین مطلوب تر است.ترمز چهارچرخ دیسک نیز از جمله مشخصاتی هستند که ELX را به گزینه ای بهتر نسبت به سایر بچه گربه های ایران خودرو مبدل می سازد،اما باید گفت که این روزها ایران خودرو در حال جایگزینی پیشرانه مورد بحث با گونه ای موسوم به XUM با حجم بیشتر (1905cc) است که طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی این شرکت،هیچ مزیت قابل توجهی نسبت به نمونه های 1.8 لیتری زانتیایی ندارد و حتی از نظر قدرت نیز نزدیک به 5 اسب بخار ضعیف تر شده است.جیلی و جک از پیشرانه های 1.8 لیتری و 1.5 لیتری مجهز به تکنولوژی زمان بندی متغییر سوپاپ ها بهره می برند،اما هیچ یک از عملکرد و قدرت قابل توجهی برخوردار نیستند،البته سامانه متغییر سوپاپ ها در مدل های امگرند 7 جیلی بر عملکرد هر دو میل سوپاپ نظارت دارد و قطعات دیگری هم نظیر دریچه گاز و …با EC7 متفاوت است،اما به عقیده برخی پیشرانه سنتی تر EC7 که با کد CVVT بر روی قاب پلاستیکی اش شناخته می شود،در مجموع عملکرد مناسب تری نسبت به نمونه های اصلاح شده DVVT امگرند 7 دارد.از نظر سیستم تعلیق نیز، فنربندی جیلی با نمونه مورد استفاده برای نسل های گذشته تویوتا کرولا مشابهت کامل دارد که البته از کمک فنر های متفاوتی بهره می گیرد.همین مسئله نیز باعث واکنش های پر و صدا و نسبتا کوبنده تعلیق در گذر از ناهمواری ها می شوند.پیشرانه لیفان 620 تلنت با حجم 1.8 لیتر به سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ ها مجهز است و عملکرد نسبتا مناسبی دارد اما ایراد شایع در بین تمامی خودروهای چینی، استفاده از ضرایب دنده بسیار سبک به منظور افزایش دوام پیشرانه و صرفه جویی در مصرف سوخت است که بیش از جیلی و جک شامل حال لیفان و MVM می شود.پارس ELX از این نظر، وضعیت مطلوب تری دارد و با بهره گیری هوشمندانه از ضرایب نسبتا سنگین دنده ها می تواند قدرت کمتر پیشرانه را در برابر جیلی و لیفان جبران کند.بی هیچ شک و تردیدی، ضعیف ترین نمرات در بخش فنی به MVM 530 تعلق می گیرد که نه از پیشرانه مدرن و کم مصرفی برخوردار است و نه در زمینه جعبه دنده و فنربندی مزیت خاصی نسبت به سایرین دارد.


شرایط بازار و شرکت های عرضه کننده

در وصف ایران خودرو همین بس که قیمت پارس ELX در بازار این روزها به حدود 50 میلیون تومان رسیده است، آنهم در شرایطی که بهای کارخانه ای این خودرو کمتر از 40 میلیون تومان است.دلیل این اختلاف باورنکردنی هم چیزی نیست جز عرضه بسیار نامنظم،جایگزینی پیشرانه زانتیا با XUM و آشفته بودن بازار در ابتدای سال 93،جیلیران به تازگی قیمت رسمی نمونه دنده دستی EC7 را از حدود 63 به حدود 65 میلیون تومان افزایش داده است،رقمی که در عمل با احتساب مالیات به مرز 70 میلیون تومان هم می رسد.رفتار سیستم خدماتی این شرکت نسبت به سایرین اندکی بهتر است،اما مالکین از عدم عرضه هماهنگ آپشن ها و خدمات EC7 گلایه مندند.مواردی نظیر سامانه رهیاب که به درستی کار نمیکند، یا نور افکن های DAY LIGHT که باید با پرداخت بهای اضافه فعال شوند و شرکت همچنان برای هماهنگ سازی کامل امکانات خودرو با شرایط ایران در تکاپوست.در این شرایط عجیب نیست که برخی افراد و شرکت های غیر رسمی نیز در بازار آزاد خدمات مربوط را عرضه می کنند.

کرمان خودرو به خدمات دهی خوب معروف است، اما وقتی پای چینی های پرحاشیه وسط باشد کار به جایی می رسد که باید برای افزودن اسپویلر ساده و پلاستیکی بر روی درب صندوق عقب لیفان 620، بهایی نزدیک به 200 هزار تومان را پرداخت کنید،همچنین این خودرو همچون MVM 530 و برخی دیگر چینی ها، از سینی زیر موتور هم به شکل استاندارد محروم است.به طور کلی به نظر می رسد که هنگام خریداری چینی های کرمان خودرو،پرداخت هزینه های اضافی جهت خرید برخی از قطعات ناقص،الزامی است.مالک JAC J5 هم که با این شرکت داستان مشابهی دارد.برخی نمونه های J5 با پرداخت همان رقم پایه،مجهز به سانروف برقی تحویل داده شده اند و زمانی که مالکین خودروهای فاقد سانروف، به این اختلاف اعتراض کرده اند.پاسخ این بوده است که خریدان خودروهای مجهز به سانروف، خوش شانس بوده اند ! بنابراین نگاه کرمان خودرو این است که فروش خودرو در سال 2014 ممکن است با جوایز شانسی نظیر سانروف همراه باشد و طبیعتا خریداران بدشانس هم حق اعتراض ندارند.

در شرایطی که نمایندگی های فروش ایران خودرو هر فراخوان را بارها توسط تماس تلفنی اعلام می کنند.کرمان خودرو لزومی بر پیگیری نمی بنید و در صورت مراجعه مشتریان برای سرویس های دوره ای،بدون آگاهی آنان موارد الزامی در فراخوان را هم لحاظ می کند که در مورد جک J5 مورد آزمایش شامل تعویض مهره طبق و یکی از لوله های بنزین شده است.

وضعیت مدیران خودرو هم در مورد خدمات دهی به MVM 530 چندان بهتر از کرمان خودرو نیست،کمبود برخی قطعات یدکی در نمایندگی ها و عدم توانایی مهندسان این شرکت در حل مشکلاتی نظیر نشتی گاز کولر یا خرابی مکرر ریموت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان از جمله مواردیست که می تواند بیانگر وضعیت مدیران خودرو باشد.عجیب است که حتی مدیران از بسیاری ضعف های ساختاری نظیر کیفیت پایین تایرهای CHAMPIRO با سایز عجیب 195/55R15 آگاهی دارند،اما اقدامی در واردات تایرهای جایگزین نمی کنند.این در حالیست که لیفان 620 تنها چینی گروه است که در کمال تعجب از تایرهای ساخت یزد تایر بهره می برد.با این توضیحات عجیب نیست که افت قیمت 530 MVMدر بازار فروش دست دوم بیش از سایرین است.


مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی

جیلی EC7: سانروف برقی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 حالته – روکش چرم، سیستم صوتی به همراه پخش DVD با صفحه نمایش 6.5 اینچی، سنسور پارک عقب، رینگ آلومینیومی، آینه بغل مجهز به گرمکن و راهنما،تنظیم نور کیلومتر و زیر کلید ها،چراغ DAY LIGHT (که در هنگام تحویل خودرو غیر فعال بوده است)،شیشه های سولار گرین،فرمان با کلید های کنترلی،پرده شیشه عقب،محافظ نویز شیشه ها،حسگر نور،حسگر تشخیص حضور یا عدم حضور کمک راننده،صندلی عقب تاشو، رودری ها با تریم چرم، محفظه نگهداری اشیاء دارای دو طبقه، محفظه نگهداری لیوان و تکیه گاه دست برای سرنشینان عقب،سیستم پاور ویندوز،6 کیسه هوا،دیسک های خنک شونده چرخ های جلو،ترمز عقب دیسکی به همراه ABS و EBD


جک J5:سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب، رینگ اسپرت آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیششه بالابر جلو و عقب برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با 4 باند، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم 4 طرف، آنتن شیشه ای ، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو،استاندارد آلایندگی یورو 4 ، دریچه کولر برای سرنشینان عقب،چراغ‌های عقب، LED آینه‌های جانبی برقی همراه با چراغ راهنما و گرمکن،دو کیسه هوا،ترمز های چهار چرخ دیسک با دیسک های خنک شونده جلو مجهز به سامانه های ABS و EBD

لیفان 620 تلنت: سانروف دو حالته برقی با شیشه چاپ سیلک مانع تابش مستقیم نور خورشید، دوربین دید عقب، رهیاب ماهواره ای GPS، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،DVD Player با ۶ باند ورودی IPOD/SD Card با پورت USB،سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک،صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تنظیم چراغها، روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو بر حسب نور محیط، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، سیستم تهویه مطبوع،صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، رینگ آلومینیومی اسپرت،شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آئینه های جانبی برقی همراه راهنما، چراغ جلو هالوژن عقبLED،صندلی چرمی، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، تنظیم نور صفحه کیلومتر Illumination،مجهز به سیستمPower Windows ،آلایندگی با استاندارد یورو 4،دو کیسه هوا،ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD


MVM 530:سانروف،سنسور دنده عقب،سیستم تهویه هوای اتوماتیک،کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان،کامپیوتر سفری،روکش چرمی،شیشه بالابر برقی شیشه ها برای 4 درب، آینه های جانبی برقی، کیسه هوای سرنشینان جلو،مجموعا 2 کیسه هوا،ترمز های چهار چرخ دیسک مجهز به ABS و EBD


پارس ELX:آینه‌های جانبی برقی،سنسور ایمنی دنده عقب،سیستم هوشمند،قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی،تنظیم برقی پشتی صندلی جلو،شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب،آینه‌های جانبی برقی،بلندگوی عقب،آنتن اکتیو،کیسه هوای راننده،ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD

JAC J5:جی 5 به غیر از عملکرد،قدرت پیشرانه و فضای صندوق عقب در بسیاری زمینه ها نمره قبولی می گیرد،اما باید منتظر ماند و دید که آیا این چینی خوش تیپ می تواند در مورد دوام و کیفیت فنی هم موفقیت دوو سیلو و هیوندای ورنا را تکرار کند یا نه؟

جیلی EC7 :با گذشت حدود یک سال مشخص شد که سدان ایمن و پر امکانات جیلی، آنطور که در ابتدا تصور می شد ماشین بی عیب و نقصی نیست،اما بدبختانه در شرایط فعلی بازار با پرداخت 70 میلیون تومان به سختی می توان،خودرویی بهتر از جیلی برگزید و البته به نظر می رسد که EC7 از امگرند 7 کم حاشیه تر باشد.

لیفان 620:اگر بتوانید سر و صدای پیشرانه را نادیده بگیرید،620 گزینه بدی نیست اما چند ایراد ریز و درشت نظیر ضعف در مجموعه کلاچ دارد،بنابراین این مدل از لیفان می تواند برای افرادی که به هر دلیلی از محصولات ایران خودرو و سایپا متنفر شده اند،انتخاب قابل دفاعی باشد.

پارس ELX:این محصول باستانی ایران خودرو واقعا اتفاقی ماشین قابل تاملی از آب در آمده و حالا هم بعید است که با پیشرانه XUM و بدون اعمال تغییرات ظاهری به محصولی بهتر مبدل شود.

MVM 530:یک سدان جادار،نسبتا راحت و پر از مشکل و ایراد که امیدواریم هرچه زودتر با نمونه جدید جایگزین شود،البته همین آرزو را در مورد پارس و لیفان 620 هم داریم.


blteih6t6ol85wjep53.png

همراه مکانیک



دیدگاه ها

خسته ازکشورم: 1393/4/1110:43:07،
69
54
باید با یه پیکان ازمون میدادی
جک جی 5 اتوماتیک : 1393/4/1110:51:10،
104
41
******
این نامردی جک رو با موتور 1500 بقیه 1800 سی سی !!
با این حال جک بالاترین امتیاز رو گرفته

******
amir: 1393/4/1111:02:58،
128
30
جک 1800 اتومات با پولی بابتش میدین عالیه. الان با یه سری میگن اسباب بازی چینی نه انگار تمام لوازمه زندگیمون امریکا و ژاپنیه؟ در ضمن من این ماشین رو هم ندارم با تشکر
صغری: 1393/4/1111:18:31،
84
37
خدائیش علاوه بر غیافه زشتشون این آرم هاشون هم خیلی ضایع است
اسفندیار: 1393/4/1112:19:39،
80
70
5 تا لگن اشغال رو باهم مقایسه کردید که چی حیف پول که بدی بابت این اشغالا
ایرانی: 1393/4/1113:48:46،
80
37
اسفندیار جان شما برو بنز slk تو سوار شو ما بدبختام میریم همین آشغالارو سوار میشیم
محمود: 1393/4/1115:39:42،
63
34
کدوم پژو پارسی صدی پنج میسوزونه ادرس بدین لطفا
اسفندیار: 1393/4/1118:11:58،
28
47
ایرانی جان من بنز ندارم مزدا نیو دارم.
ss: 1393/4/1122:58:02،
18
40
بنظر من خداییش بین ماشینای داخلی مگان بهترینه.البته از لحاظ کیفیت و استهلاک و نرمی و راحتی
محمدرضا: 1393/4/1207:38:00،
31
17
محمود جان،اون نمره اشه،نه میزان مصرف

میزان مصرفشو نوشته 8.1

دقت کن
جاسم: 1393/4/1216:25:26،
20
32
دمت گرم دیروز مکانیکه میگفت این پیکان از همه سگ جون تره و محکم تر تمامی ماشینهای جدید به زودی زود اونقدر خرج بالا میارند که خریداران باید ببرن و اونها رو آتش بزنن تا قیمت وفا ی پیکان رو بدونند.
هادی خان: 1393/4/1110:50:57،
88
27
من که هر 4 تاشو چینی میبینم!! ایرانجیب حالت خوبه؟؟؟؟؟؟اون زمانی که پارس وطنی بود گذشت!!!! الان با اون 3 تای کناریش هیچ فرقی نمیکنه...
رستم خان: 1393/4/1112:44:00،
68
30
پارس فرق میکنه از اونها بدتره
من 620 چینی با موتور1600 داشتم ماشین فوق العاده ای نسبت به پارس هست دوستم پارس سال سه هفته است تخویل گرفته موتور صدای نیسان دیزل رو میده گیربکس صدای اب هویج گیری میده تازه بیشتر از 80 هم نمیره برده نمایندگی گفته اند میل سوپاپش کجه و کاتالیست هم سوراخه در ضمن یکی از سنسورهاشم خرابه صندوقش هم بسته نمیشه تاحدی که اینقدر کوبیده جای دستش رو صندوق مونده خداشاهده این هارو دیدم دارم میگم
رضا2: 1393/4/1117:52:50،
38
27
من هم معتقدم آشغالن. البته قبلا تولید ایران خیلی خوب شده بودن اما دوباره با سهل گیری و بی کفایتی دولت کارخانجات سو استفاده کردن و آشغال شدن. من یه سمند 83 دارم که هنوز موتورش بعد از 200000 کیلومتر تعمیر نخواسته. باورتون نمیشه حتی دیسک و صفحه هم نخواسته. ای کاش با سیاست مناسب دولت (مثل زمان خاتمی) و کاهش تدریجی تعر فه واردات دوباره شاهد رشد خودرو کشور باشیم وگرنه مردم مجبور میشن آشغالای چینی بخرن.
اینه: 1393/4/1117:57:09،
28
41
از جک پول گرفتی شدیدا تابلوه
مهندس: 1393/4/1110:55:05،
106
29
خدا وکیلی آپشن های پارسو نخونید که احساس حقارت میکنید. آینه های برقی / شیشه های عقب برقی . حالا این خیلی مهمه : بلندگوهای عقب . یا امام زمان شکرت از چه آپشن هایی برخوردار هستیم .ممنونم خدا...
رضاااا: 1393/4/1110:58:05،
61
49
پژو پارس، آنتن اکتیو داره ... دیگه هیسسسسس
همه برن خونشون
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟: 1393/4/1111:00:37،
49
26
ها ای که گفتی ینی چه؟
علی: 1393/4/1122:52:08،
29
25
الان شرکت های بزرگ خودروسازی سخت به دنبال خرید تکنولوژی آنتن اکتیو از ایرانخودرو هستن!!!!!!!
جلیل: 1393/4/1111:11:41،
44
23
پارس elx قیمتش 47 تومانه زدن 37 تومان
mammad: 1393/4/1120:01:00،
22
21
کارخونه نه آزاد
pepan: 1393/4/1111:19:38،
93
25
elx تماما چینی مطلق هست...این تحریم مگه فیلم تلویزیونیه که مردم میبینن...تحریم یعنی نبود قطعه=یعنی گاز بده چین قطعه بدم ارزون به ایران
امیر: 1393/4/1113:03:14،
61
40
مدلهای 90 و 91 به بالاش آره ولی قبلش نه
من خودم 89 دارم 50 هزار کارکرد بعد چهارسال هفته پیش بردمش تنظیم موتور گفت هیچ مشکلی نداره و مثه ساعت کار میکنه.

من که باهاش حال میکنم وقتی تو 8 ثانیه 100 تا سرعت باش پر میکنم.
درضمن کیفیت آپشن از داشتن آپشن مهمتره...
ایرانی: 1393/4/1113:53:24،
58
15
تو 8 ثاینه صد تا ؟! خوبی داداش ؟ جنسیسه مگه !
moshtari: 1393/4/1111:38:17،
52
47
من سال 86 یه پارس elx گرفتم از نوع سفارشی ازش راضیم واقعا البته بگذریم که اون موقع با 3 میلیون بیشتر میشد زانتیا و با 5 م بیشتر 2 سال بعدش مگان میدادن :(
نیما: 1393/4/1111:40:22،
78
25
ببینید ایران که یه روزی روسی ها و آمریکایی ها واسه "کار کردن" میومدن اینجا،حالا نهایت ذوق و سلیقش شده پارس elx و صف هایی ار خوردرو های چینی!
بخدا لیاقت ایران این چیزا نیست!!
محمود: 1393/4/1115:35:09،
28
21
دمت گرم حرف دل خیلیها را زدی بازم انروزا را میبینیم!؟
محمد: 1393/4/1120:26:40،
33
46
آقاجان جوسازی نکنید...تحریم ها هیچ تاثیری بر اقتصاد و صنعت ما نگذاشته...به قول بعضیا این تحریما کاغذ پاره ای بیش نبوده...
رضا: 1393/4/1112:13:30،
80
51
وسط بیابون چندتا کفش کهنه پیدا شده اون وقت میگی کدام بهتره بابا
ببینید بقیه دنیاکجا هستند ما کجایم . مسیرمون اشتباه
رضا: 1393/4/1112:19:16،
56
16
سال حمايت از اقتصاد چين !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ramin: 1393/4/1113:03:47،
31
57
پارس داشبورد جدید از همه چینیا سرتره
ب: 1393/4/1114:12:45،
32
28
اتفاقا من هومن داشبردهای کرم قبلی رو بیشتر می پسندیم تا این به اصطلاح داشبورد سوناتایی ها رو
ramin: 1393/4/1114:45:07،
21
26
این جدیده بلوتوث تهویه اتوماتیک....ال سی دی هم می شه نصب کرد من که داشتم رفتم جدیدو ثبت نام کردم
آمنا: 1393/4/1123:02:25،
16
22
خیلی ضایع شده داشبود جدیدش
ramin: 1393/4/1213:46:03،
19
49
من که نشستم خیلی شیک تر و بهروز تر شده البته سلیقه اییی
وحید: 1393/4/1113:06:14،
24
44
با این پول برید هیوندای آوانته بخرید. البته اگه پیدا کردید :))))

عالیه

میرزه به همه زیر 100 میلیونیا
تبليغاتي: 1393/4/1113:17:15،
28
44
يهو بي رو دروايسي ميكفتي تبليغاتجي jac شدي خودتو خلاص ميكردي ديكه اين همه به اصطلاح وقت كذاشتن هم نداشت !!! ناراحت نشي ولي با اين مقايسه نتيجه اي جز انجه كفتم نميشه كرفت دوما اينكه براي ٤ تا جيني اين همه وقت كذاشتن اونهم مفتكي يه كم عجيبه !؟
وحید: 1393/4/1113:23:41،
39
46
من دوو سی یلو مدل 82 !!!! دارم یه چرخشو با این لگنا عوض نمیکنم
کیان: 1393/4/1214:15:27،
21
28
دو میلیون وهشت صد میخرم. فروشنده ای بگو ایمیل بدم؟
متین: 1393/4/1113:24:42،
34
42
تو اینا جیلی ولی در کل همشون اشغالن
sh-p: 1393/4/1113:35:50،
22
61
فقط ام وی ام 530
O6: 1393/4/1121:52:20،
31
21
نه بابا BUGGATI
اسی: 1393/4/1113:46:31،
41
29
متنش قدیمیه!!!!
نوشته جک با پیشرانه 1.8 اتومات وارد بازار خواهد شد‍!
الان تو خیابونه که.
Persia: 1393/4/1114:40:24،
31
49
ولى پارس از همه شيك تره
آمنا: 1393/4/1122:57:26،
22
27
پارس یا همون 406 یه ماشین طراحی شده در 1990 هستش!! کجاش شیکه؟؟
اکبر: 1393/4/1114:46:28،
21
50
من یه206 وی20 مدل86 خیلی تمیز بدون رنگ همه چیش در حد نو دارم به نظرتون باید از چند به بالا بفروشم که ضرر نکنم چون پول لازم دارم؟ممنون
علی: 1393/4/1200:28:22،
19
26
25تومن به بالا
سعید: 1393/4/1200:29:32،
21
21
از 22کمتر نده
ارش: 1393/4/1115:08:37،
31
24
به پارس پیر خیلی ارفاق کردن
سمند Ef7: 1393/4/1115:18:31،
33
32
من یه سمند 91 دارم که با وجود ایرانی بودنش انصافا خوب سرویس داده و با شاسی بلند چینی هم عوضش نمیکنم.همین سمند اگه وارداتی بود قیمتش میشد مثل همین چینیا
HK: 1393/4/1115:22:52،
24
30
ب اون بیکاری ک اینارو مقایسه کرده پولم میدن!!!
ramin: 1393/4/1116:57:27،
30
17
80%ملت از جمله بنده همین اشغلا رو سواریم البته جیلی هم نمی تونم بخرم بنز و بی ام و مقایسه کنن خوبه؟؟؟؟؟
امید: 1393/4/1115:51:10،
30
32
ایران جیب تبلیغات جک رو تو حاشیه های سایت انجام بدی خیلی بهتره تا ؟؟!!
حیفه جیلی نیست با اینا مقایسه کنیش ؟؟!
من هر چهار ماشینو سوار شدم چون نمایشگاه ماشین دارم
الانم پارس دارم
جیلی رو حدود یه هفته روندم خیلی عالیه
جک 1800 هم الان موجود دارم به دوستان توصیه میکنم قبل از خرید واسه تفریح هم شده پشت هر دو شون بشینن ببینن کدوم بهتره
دارم پولا رو جمع میکنم اگه خدا بخواد یدونه ثبت نام کنم
د بلال: 1393/4/1123:37:05،
20
26
افرین همینجوری ادامه بده به جمع کردن پولات حتی انعامم میگیری خرچ نکن - خیلیا از همین شستن ماشین و جارو کشی شروع کردن
ارمان: 1393/4/1116:10:56،
31
29
برادر من خبری از ارفاق نیست.
من خودم elx 86 دارم خیلیم راضیم.
به نظر من ماشینی که همه چیش برای 30 ساله پیش خیلیم خوبه که در همین حده.این چینیا منشینای روزن اما بازم کم میارن بعضی وقتا.
ادم باید واقع بین باشه elx خیلی از اون چیزی که خیلیا فکر میکردن بهتر عمل کرده و نسبت به سنش خوب.اگه با این ماشین چینیا تونستی 1 به 2 و 2 به 3 تو حرکت جیغ لاستیکاتو بشنوی بعد بیا بزن تو سره elx.من به نظر دوستانم احترام میزارم.
امید: 1393/4/1121:03:59،
25
21
دوست عزیز خوبیه یه خودرو با شتابش نمی سنجن
اونجوری باشه پراید از همه بهتره
خوبیه یه ماشین رو با تست های موسسه های بین المللی می سنجن
که فک کنم به غیر از جیلی هیچ کدوم تست نشدن !!!
آرش: 1393/4/1123:00:35،
20
24
همونطور که دوستمون گفتن خوبیه خودرو به شتاب نیست صرفا!! ایمنی خودرو مطرحه که پارس ضعیفه چون قفس ایمنی ضعیفی داره(2 ستاره ایمنی از اروپا نازه مدل فرانسویش با 2 ایربگ اونم تست قدیم اروپا که اگه الان بود 0.5 هم نمیگرفت)مصرفش بالاس !!قیافشم که تکراری و قدیمیه و همه بالاخره یا 405 یا پارس داشتن تو زندگشیون ...
حاج محسن: 1393/4/1123:01:27،
24
22
عزیزم اگه ماشین خوب به شتابه پس زانتیا هم خوبه نه؟ فقط خدانکنه باهاش تصادف کنی یا به خرج بیفته که دیگه.....فاتحه!
فرید: 1393/4/1119:38:06،
50
28
دوو سیلو یه ماشین خاص بود که هنوز هم تو کشورهای روس و شمال ایران زیاده.
نباید از این چینی ها انتظار داشت که کیفیت و دوام اونا داشته باشند.
من فکر کنم سیلو شانسی خوب دراومد بقیه دوو ها دوام اونا نداشتند.
جغتای: 1393/4/1119:45:12،
24
18
لعنت به این کمونیسم آشغال چه در چین چه در شوروی چه در کره شمالی کوبا...
نوید: 1393/4/1120:52:11،
21
25
هیچ نمایشگاه داری تو ایران نیست که پارس ای ال اکس رو با این چینی ها عوض کنه...
omid: 1393/4/1123:30:27،
21
24
نمایشگاه دار داریم
منظورت کدوم یکی هاست ؟؟

همونایی که فرق موتور 8 سوپاپ و 16 سوپاپ رو نمیدونن ؟؟؟
نمیدونن v6 چیه ؟؟
از بچگی پژو دیدن و همین
باید بیبینن تقریبا 30 ساله تو خیابون های ایران هستن :دی
آرش: 1393/4/1122:56:49،
26
31
من پارسم رو 3 سال پیش فروختم و یه 620 گرفتم و از این انتخاب کاملا راضی هستم و هیچ مشکل یا اذیتی هم نداشته برام
محمد رضا: 1393/4/1123:19:45،
46
28
چرا همش از هم بد مگیم بیاید همدیگر را راهنمای کنیم من چیلی دستی داشتم ولی برادرم جک اتوماتیک خریده با این تفاوت قیمت واقعا عالیه م مطمان هستم تا چند ماه دیگه اک شناخته بشه قیمتش حداقا 10 تا اضافه میشه این نظر شخصی من بود
geely: 1393/4/1200:57:12،
20
23
لطفا اصلاح کنید
تعداد ایربگ جیلی 8 تاست
aref: 1393/4/1214:20:55،
20
33
پارس بهترینه شیک و مجلسی
علي: 1393/4/1222:02:10،
21
28
بايد بگم بعنوان كسي كه در كارخانه توليد خودرو كار مي كنم خودرو پارس يكي از آشغال ترين خودروهاي بازار مي باشد كه فقط فقط بانام پژو پارس دارن تو پاچه مردم مي كنند فقط بخاطر برند پژو اگه بدونين چه جنس آشغالي داره
ارمان: 1393/4/1303:13:08،
15
20
سلام.داداشای گلم منم با نظر همه دوستان موافقم.همه چیز 1 ماشین شتاب نیست و منم از نظر فنی منظورم بود وگرنه واقعا پارس از نظر ایمنی و امکانات رفاهی و تکنولوژی واقعا از رده خارجه.البته سنشم 30 ساله ولی دلیل نمیشه که انقدم داغون باشه اما اینجا ایران و کم کاری رسم و کلاه برداریم شده حرفه.دست من و شما هم نیست داداش.ما که بودجه نداریم مجبوریم همینارو سوار بشیم.منم اگه داشتم اینارو سوار نمیشدم.جوونیمو 1 دنیا عقده دیگه.
نیما: 1393/4/1308:56:47،
13
21
قدرت خرید پارس رو نداربد الکی گیر ندید
ارمان: 1393/4/1303:13:28،
18
21
ایشالا روزی برسه که همه ی داداشای گلم که اینجان به هرجی که ارزوشو دارن برسن.هیر کی با من بگه امـــیــــن.
ارمان: 1393/4/1613:07:26،
14
19
سلام اقا نیما داداش من خودم پارس elx دارم مدل 86.گیرم نمیدم اگه بد بود خودم سوار نمیشدم این چند سال.منم راضیم از ماشینم اما کلن نظر دوستان درسته.
FULL H.D: 1393/5/101:25:15،
19
22
باسلام وقبولی طاعات تمامی دوستان
سمندEF7 مدل 86 یا87 رو اگه تونستید یه راه ازش بگیرید خیلی عالیه.
اگر دقت کنید تو تو نیازمندی روزنامه ها وسایت ها به سختی پیدا میشه.من که تا حالا ندیدم.
در ضمن خودم پارس اتومات دارم فنیش بد نیست ولی امکاناتش از پراید هم پایین تره.
شاد و موفق باشد.
پدرام: 1393/5/713:02:28،
17
21
مقایسه خوبی بود، زحمت کشیدید
ممنون

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
اولین خودروی جدید سیتروئن در ایران چه نام دارد؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما