کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش مستمر شاخص بورس


کد خبر : ۵۵۳۳چهارشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹:۳۵۲۳۲۸ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 94 واحدی به 72 هزار و 250 واحد رسید، تا همچنان بازدهی بازار منفی باقی بماند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل باز هم روند کاهشی داشت و با افت 94 واحدی به 72 هزار و 249 واحد رسید؛ ارزش معاملات نیز همچنین کمتر از صد میلیارد تومان بود که نشان از رکود عمیق در معاملات بازار است.

بر اساس این گزارش، عدم افزایش قیمت محصولات بنگاه‌های تولیدی متناسب با افزایش نرخ تورم، ابهام در صورت‌های مالی پالایشگاه‌ها (اختلاف حساب با شرکت ملی پالایش و بخش فرآورده‌های نفتی)، افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی توسط دولت، عدم وجود برنامه‌ریزی بلندمدت تیم اقتصادی دولت یازدهم و به ویژه رئیس شورای عالی بورس در حمایت از بازار سرمایه و سرگردانی از آینده مذاکرات هسته‌ای از مواردی است که موجب افت شدید شاخص بورس طی 7 ماه‌ گذشته است.

همچنین دولت و مجلس در برخی موارد بدون توجه به میزان تأثیرپذیری بازار سرمایه از تصمیمات (از جمله افزایش نرخ سود سپرده‌ها و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و حقوق دولتی سنگ آهن) مصوباتی داشتند و سرمایه‌گذاران به سختی حاضر به سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی شدند.

بر اساس این گزارش، هر آن چیزی که موجب رونق تولید، افزایش شفافیت، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، نگه‌داشتن حاشیه سود مناسب بنگاه‌های تولیدی و به صرفه بودن تولید و ارائه خدمات شود، بر بورس اثر مثبت گذاشته و کم‌تر کسی حاضر به فروش سهام در قیمت‌های پایین خواهد شد و قطعا سرمایه‌گذاری در این بخش با بازگشت به رونق گذشته، افزایش یافته و شاخص روزانه افت‌های پیاپی را به خود نخواهد دید.

بر اساس این گزارش شاخص کل بورس به واسطه تأثیر منفی ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا، سایپا، سیمان فارس و خوزستان، بانک سینا، توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری خوارزمی، ملی صنایع مس ایران، بانک پارسیان، هلدینگ تأمین، بانک پاسارگاد و مخابرات تحت تأثیر قرار گرفت، اما در مقابل همراه اول، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و بانک ملت بیشترین تأثیر افزایشی را داشتند.

در معاملات امروز بورس اوراق بهادار ، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق پس از بازگشایی در بازار دوم بورس اوراق بهادار با 117 درصد افزایش قیمت با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شد و در ادامه لوله و ماشین‌سازی ایران، لعاب ایران، لبنیات پاک، پلی‌اکریل، فرآورده‌های نسوز آذر و فرآوری مواد معدنی بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در مقابل هم کشت و صنعت پیاذر، حمل و نقل پتروشیمی، الکتریک خودرو شرق، سایپا آذین، موتورسازان تراکتورسازی، سیمان فارس و خوزستان، بانک سینا، سیمان کارون، لیزینگ، قند ثابت خراسان، محورسازان ایران خودرو، حمل و نقل توکا، آهنگری تراکتورسازی، مهندسی نصیرماشین، داروسازی کوثر ، کمک فنر ایندامین، صنایع لاستیکی سهند و پارس صرام بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در بازار امروز سایپا، معادن بافق، سیمان فارس خوزستان، افست، نیرو ترانس و گروه صنعتی بوتان برترین عرضه را داشتند.

در فرابورس شاخص کل با افت دو واحدی به  729 واحد رسید که پتروشیم جم، ذوب آهن اصفهان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک سرمایه، نفت ایرانول و پتروشیمی مارون بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در اکثر نمادها کاهش قیمت داشت و به محدوده 80 تا 83 هزار تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها