کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پربازده‌ و کم بازده‌ترین شرکت‌ها در بورس تهران کدامند؟


کد خبر : ۵۵۰۸سه شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰:۲۲۳۲۲۲ بازدید

بررسی عملکرد بورس تهران در سه ماهه اول سال نشان می‌دهد که این بازار به دلیل افزایش ابهامات سیاسی و اقتصادی در وضعیت قرمزی قرار داشته و در این مدت تنها چهار صنعت حاضر در بورس با افزایش بازدهی ...

بررسی عملکرد بورس تهران در سه ماهه اول سال نشان می‌دهد که این بازار به دلیل افزایش ابهامات سیاسی و اقتصادی در وضعیت قرمزی قرار داشته و در این مدت تنها چهار صنعت حاضر در بورس با افزایش بازدهی مواجه شدند و مابقی صنایع زیان سنگینی را نصیت سهامداران خود کردند.

15 دی‌ماه سال گذشته شاخص کل بورس تهران رکورد جدیدی ثبت کرد و در یک رکورد رویایی به کانال 89 هزار و 500 واحدی رسید تا بازده سالانه بورس به 127درصد برسد اما از آن زمان به بعد روند نزولی بورس تهران آغاز شد و بورس تهران به کما رفت به طوری که این بازار همچنان در بازدهی منفی خود غوطه ور است.

با محاسبه میزان نزول شاخص از این تاریخ سهامداران بورس تهران از 15 دی‌ماه تاکنون به ‌طور میانگین 18درصد زیان کرده‌اند این در حالی است که سهامداران برخی صنایع با نزول بسیار سنگین تری مواجه شده‌اند و از مجموع 39صنعت طبقه بندی شده در بورس تهران ارزش سهام 33صنعت با کاهش مواجه شده است.

در این دسته بندی سهامداران 18 صنعت واسطه گری های مالی و پولی،کاشی و سرامیک، بانکها و موسسات اعتباری، محصولات کاغذی، منسوجات، فرآورده‌های نفتی، ابزار پزشکی، سرمایه گذاری ها قند و شکر، سایر محصولات کانی غیر فلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی، ساخت محصولات فلزی، خدمات فنی و مهندسی، دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی، محصولات چوبی، استخراج ذغال سنگ، انتشار و چاپ و املاک و مستغلات به ‌طور میانگین 12تا 27درصد زیان کردند.

این اطلاعات نشان می‌دهد سهامداران شرکت‌های فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، ماشین آلات و تجهیزات، مواد و محصولاتی دارویی، محصولات شیمیایی، ماشین آلات و دستگاه های برقی بازدهی منفی بیشتر از شاخص بورس داشته و از ابتدای سال تاکنون 5 تا 9 درصد بازدهی منفی کسب کرده‌اند.

این در حالی است که شرکتهای چند رشته ای صنعتی،حمل و نقل، رایانه، ارتباطات رادیویی، کشاورزی، سیمان و استخراج سایر معادن بازدهی منفی کمتری را نسبت به شاخص بورس تهران نصیب سهامداران خود کرده اند و با بازدهی منفی 0.52 تا 3.8 درصد در صدر جدول این گروه قرار گرفته‌اند.

به این ترتیب صنعت دباغی با در اختیار داشتن تک سهم گروه صنعتی ملی به عنوان پربازده ترین و صنعت املاک و مستغلات با در اختیار داشتن 16 شرکت ساختمانی به عنوان کم بازده ترین صنعت از ابتدای سال تاکنون شناخته شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها