کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

به جای اینکه خودروسازی کنید , دردسرسازی می کنید ؟

کدخبر:۵۴۹۵سه شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳:۵۳۳۳۶۹ بازدید

این درگیری ها و این نارضایتی ها موضوعیست که هر چند وقت یکبار تکرار می شود. خودروسازان نالان از کمبود نقدینگی و ضرر مالی، راهی شورای رقابت می شوند و پشت درب های بسته جلسه ...

مرکز پژوهش‌های مجلس ایران وضعیت صنعت خودروی ایران را "بحرانی" توصیف کرده و پیشنهاد داده است که برای بیرون آمدن از این وضعیت باید استراتژی این صنعت به طور "جدی و اساسی" بازنگری شود.

گفته می شود اولین مشکل این صنعت بالا بودن قیمت تمام شده خودروهای داخلی است که کارخانه های تولید کننده آنها تحت حمایت دولت اداره می شود و مدیران آنها از سوی دولت انتخاب می شوند. از سویی دیگر گزارش انجمن خودروسازان نشان می دهد که سال گذشته خودروسازان ایرانی دو هزار میلیارد تومان زیان داده اند و اکنون تلاش دارند تا با افزایش قیمت خودرو زیان خود را جبران کنند. علیرغم اینکه شورای رقابت نیز با افزایش قیمت خودرو موافقت کرده است، اما مخالفت خودروسازان و نارضایتی آنها از قیمت های جدید همچنان ادامه دارد. 

دبیر انجمن خودرو سازان: قیمتهای جدید را اعمال نخواهیم کرد!

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه خودروسازان قیمت های اعلامی جدید شورای رقابت برای خودرو را اعمال نخواهند کرد، اعلام کرد: اجرای فرمول جدید قیمت گذاری خودرو که شورای رقابت تصویب کرده است، بر زیان های خودروسازان خواهد افزود. احمد نعمت بخش در گفت وگو با مهر درباره فرمول جدید قیمت گذاری خودرو که مورد تصویب اعضای شورای رقابت قرار گرفت، گفت: خودروسازان این دستورالعمل را اجرا نخواهند کرد، چرا که در صورت اجرا، بر زیان آنان افزوده خواهد شد. 

این درگیری ها و این نارضایتی ها موضوعیست که هر چند وقت یکبار تکرار می شود. خودروسازان نالان از کمبود نقدینگی و ضرر مالی، راهی شورای رقابت می شوند و پشت درب های بسته جلسه برگزار می کنند تا شورای رقابت را راضی به افزایش قیمت ها کنند.از آن سو مشتریان ایرانی از این روند ناراضی تر و ناراضی تر می شوند. یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد می دهد باید این روند با آزادسازی قیمت ها و کاهش تعرفه واردات خودرو تغییر کند.

قیمت ها را آزاد کنیم به شرط ... 
سید محمد بیاتیان، دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید: «این روند روندی غلطی است که شورای رقابت هر دوره بخواهد قیمت ها را بازبینی کند، افزایش دهد و قیمت ها دستوری باشد. هم خودروساز ناراضی است و هم مردم. درکل این چرخه، چرخه باطلی است. به نظر من قیمت خودرو باید در بازار تعیین 

 قیمت گذاری خودرو به شرط کاهش تعرف واردات آزاد شود 

شود و نه در پشت درب های بسته و اتاق هایی که با بازار مرتبط نیستند.»

وی می افزاید: «اگر ما اجازه بدهیم مردم خودشان بااستقبال و خریدشان قیمت خودرو را تعیین کنند بسیار بهتر است. فضا که رقابتی باشد، خودروساز به دنبال سود بیشتر خواهد بود و در نتیجه مصولات با کیفیت تری تولید می کنند. نیاز مردم را برآورده خواهد شد . آنها بر اساس کیفیت خودرو و میزان رضایتمندی از نوع خودرو از محصولات استقبال خواهند کرد و همین استقبال است که قیمت خودرو را مشخص می کند؛ نه اینکه در پشت درب های بسته بگوییم این خودرو فلان قیمت . با این روند به هیچ جا نمی رسیم و هرساله همین خواهد بود.»

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی معتقد است: « درکنار اینکه ما باید به فکر رقابت در بازار آزاد باشیم باید صلاح صنعت خودروسازی را هم در نظر داشته باشیم. متاسفانه از ابتدای ایجاد صنعت خودرو در ایران خودروسازی ایران نتوانسته جایگاه خود را پیدا کند و به عبارتی خودروساز شود. ما در خودروسازی بیشتر دردسر ساز بودیم. یعنی خودروهایی از کمپانی های معروف دنیا گرفتیم، آنها را کپی کردیم. در حقیقت ما فقط کپی کرده ایم و کیفیت را هم کاهش داده ایم.»

به عقیده وی: «ما خودمان در تولید خودرو سرمایه گذاری نکرده ایم. ما باید ضمن کمک به خودروسازان برای افزایش کیفیت و ایجاد تنوع، باید تعرفه ها را کاهش دهیم تا خودروهای خارجی به بازار وارد شوند و بازار رقابتی شود. درکنار آن با ورود خودروهای خارجی، خودروسازان ما هم کیفیت خود را افزایش دهند تا در بازارهای منطقه و جهان حضور داشته باشیم.»

بیاتیان با تاکید بر اینکه «من به کاهش تعرفه ها به شدت متعقدم اما در پروسه زمانی قابل قبول.» راه حل و اولین قدم خروج از این بحران را اجرایی شدن سیاست های اصل ۴۴ عنوان می کند: «اولین قدم این است که سیاست های کلی اصل ۴۴ را در صنعت خودرو اجرایی کنیم. تا الان این اجرایی نشده است. درحال حاضر هیچ کس در بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در خودروسازی ایران نیست. چون می گوید من باید با دولت طرف شوم و بخش خصوصی هم توان رقابت با دولت را ندارد.در نتیجه صنعت خودروی ما انحصاری مانده است. ما باید هم سرمایه گذاران داخلی و هم خارجی را جذب کنیم و دولت هم سهام خود را به بخش خصوصی وبورس واگذار کند تا از این وضعیتی که الان دارد خارج شود. خصوصی سازی در خودروسازی باید پیاده شود و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این بخش وارد شوند.»

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ملك: 1393/4/310:53:07،
121
20
خوب حالا نتيجه؟؟؟؟؟از اين سخنان گوهر بار كه فراوونه. شما هم تو صحبتاتون باز فرموديد "بايد صلاح صنعت خودرو سازي را هم در نظر داشته باشيم" در واقع حرفتو زدي ديگه . حالا برو بشين رو صندلي خوشگلت. احتمال 99 درصد ماشينتم ماشين خوشگل خارجيه. بيچاره مردم بيچاره مردم بيچاره مردم......
?????: 1393/4/311:34:08،
77
19
من موندم که اگه اینا واقعا دارن ضرر میکنن پس چرا پراید و سمند و سایر لگن های دیگه رو نصف قیمت صادر می کنن به عراق و سوریه و...........؟؟؟ ّپس در کارخونه رو گل بگیرید خیال همه راحت بشه.
بدشم ضرر شماهارو که بلد نیستید ی ماشین تولید کنید مردم باید بپردازن؟
امیر: 1393/4/311:42:37،
47
18
کلن خودرو سازان ما در حال ناله و زاری هستند. من نمیدونم چرا زودتر تعطیلش نمی کنن که اینها هم دست از ننه من غریبم بازی بردارن....
رسول: 1393/4/312:02:29،
39
20
ببینید چند تا فساد بالاتر از ضرر خودروسازان داریم(بیش از 2هزار میلیارد تومان!!!). یک سوم بدهی ب.ز. را به خودروسازان بدهند، هزینه اضافی را مردم دیگه نمیدن. البته با فرض اینکه بدهی خودروسازان واقعیت داشته باشه و منطقی هم باشه. ما تا کی باید خودرو های خارجی را ببینیم و هی حرص بخوریم!
زمین گرم: 1393/4/313:28:41،
32
20
خدا به زمین گرم بزنه هرکی عامل این تحریم و گرونی شد
فورقون سازا هم از خدا خاسته سود میلیاردی
مردم هم بی عرضه بجای ورشکست کردن لگن سازا فقط دنبال تبلیغ ماشین خودشونن که گرون بفروشن
...................: 1393/4/318:33:08،
20
16
هر چیزی قیمتی داره . قرار نیست پول یه ماشین بدیم بعد تازه پوله یه ماشین دیگه هم برای ضرراتون که من میگم اصلا کدوم ضرربدیم . برا مثال ماشینی که با 7 الی 8 میلیون که همون موقع هم داشتین کلی توش میخوردین . تا همه چی گرون شد کردین سه برابر . خوب بی دینا شما که بادلار 3500 یا حالا هرچی که پاتون در نیومده بود . اونا را مینداختین به مردم و از ادامه میچاپیدین . واقعا آدم دردشا به کی بگه . کاش مسلمون نبودیم . کاش ...
فریبرز: 1393/4/310:53:52،
54
17
با توجه به نظر این نماینده محترم مجلس مشخص است که هم مردم عزیز ایران و هم مسئولین می دانند که مشکل کار کجاست و چه باید بکنند
اما افسوس که برخی مسئولین راه عملی شدن این دانایی را هموار نمی کنند
mohammad: 1393/4/310:53:53،
42
14
کاملا درست فرمودند.باید فضای رقابتی ایجاد کنیم.
سینا: 1393/4/310:55:34،
43
20
اینا همش حرفه اگر اینا میخواست اتفاق بیفته باید تا الان حداقل یک قدم به سمتش میرفتیم نه اینکه بر خلاف این حرفا عمل بشه البته خیلیم عجیب نیست بالاخره باید جیب چند نفر پر بشه. هی... ای کاش...
مانی: 1393/4/310:56:35،
53
13
کم کلاه بزارید سر این مردم بیچاره
دست همه تون تو یه کاسه س.این حرفا همش سیاکاریه برای بازی دادن مردم .حناتون دیگه رنگی نداره
امیر: 1393/4/311:04:44،
44
19
اینا همش حرفه پس چرا این ایده هاتونو اجرانمیکنید...
مهدی: 1393/4/314:29:10،
28
20
ایده ای نیست عزیز من
اینها شب شام زیاد می خورند خواب بد میبینن صبح هم میان تعریفش می کنند.
امیرجونی: 1393/4/311:07:26،
40
15
مشکلی نیست شما تعرفه خودرو را صفر کنید ، قیمت گذاری خودروهای داخلی را هم آزاد کنید تا آقایان نجفی منش و نعمت بخش ماشیناشونو با هر قیمتی که میخواهند بفرشند !!! تا این همه جپهه گیری نکنند و به دولت و قانون احترام و پایبند باشند .
ناراضی ازبازارخودرو: 1393/4/314:13:39،
52
33
فقط راه اصلاح بازارخودرو صفرشدن تعرفه واردات خودرواست.فقط در اینصورت ارامش به بازارخودرو بازمیگردد ومصرف کننده به حق خودشان میرسند.راه به این سادگی !چرامسعولین اینقدر دست دست میکنند وبه مردم ضررمیزنند؟.من نمی دانم!!!!.
حمید: 1393/4/311:16:30،
30
19
به عمل کار برآید به سخندانی نیست جناب بیاتیان
حسین 2: 1393/4/311:19:37،
28
19
اگر اینا میخواست اتفاق بیفته باید تا الان حداقل یک قدم به سمتش میرفتیم دست همه تون تو یه کاسه است 78درصد ماشينتم ماشين خوشگل خارجيه
رویا : 1393/4/313:00:31،
27
15
عجب چیزی گفتی احسنت:
حسین 2: 1393/4/313:01:17،
22
13
این بابک چی میگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باتن: 1393/4/516:17:28،
15
15
عالی بود
خودم: 1393/4/311:29:07،
26
21
حالا که این فرغون سازی اینقدر ضرر میده تعطیلش کنید بره.
من: 1393/4/311:29:40،
37
23
یه مرد میخواهد بیاد گمرکی رو برداره و اونوقت ببینید ایرانخودرو و سایپا باز هم حرفی برای گفتن دارن. بخدا اگه گمرکی آزاد بشه فرغون سازی های خودمون میان ماشین در خونه بهت تحویل میدن اونم تا یک پنجم قیمت و هفته ای او مرتبه میان برای کارواش ماشینتون .
فرزانه: 1393/4/311:30:43،
35
23
قیمتهای خودروهای تولید داخلی رو آزاد کنند و هر چی دلشون خواست قیمت بزارن روش ولی به شرطی عوارض و گمرک خودروهای وارداتی رو بردارن
بابک: 1393/4/311:34:01،
34
32
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
کوروش: 1393/4/312:25:50،
25
20
یکی نیس به اینا بگه ما قاتل تولید داخل با قیمت خون آدم نخوایم کیو باید راضی کنیم
ببندید درش رو والا همه دعا گوی شما هستن برادر.
علی: 1393/4/312:30:41،
29
14
اگه آزاد بشه پراید میشه ۵۰ میلیون
حالا هر چقدم کیفیت رو بالا ببرن. پراید بنز نمیشه که
مهدی: 1393/4/312:34:31،
31
18
من ک خوش بین نیستم اگرم تعرفه واردات خودرو بیارن پایین انقزه گیر و دار تو این مملکت وجود دارهع ک نمی زارن خودرو وارداتی با کیفیت با قیمت ارزون ب دست مردم برسه چون اونوقت اقازاده ها و نور چشمی ها از کجا بریز ب پاشو خرجای میلیاردی کنن
a: 1393/4/313:09:24،
21
16
آخه مگه چنددرصد تعرفه ها رو کاهش میدن خیلی باشه۵ درصد اونم ماشین های باحجم کم و هر ماه قیمت های داخلی افزایش پیدا می کنه کیفیت هم اصلا تغییری نمی کنه.
مسعود: 1393/4/313:25:08،
27
15
دو تا قیمت اعلام کنید تموم کنید دگه
سامان: 1393/4/313:35:25،
28
15
دو سال مطالب ایران جیب که درباره خودرو هست رو دنبال میکنم.. همه هی میگن تحریم تحریم ماشین نخرین .. چی شد ؟ ماشین اومد پایین ؟ بالاتر رفته که پایین نیوده ال نود عید 92 بود 30 تومن عید امسال رسید 39 میلیون .. 206 هم همینظور .. جمع کنین بابا عین این خاله زنکا نشستین دور هم یه کیسه تخمه هم گذاشتین وسط هی اطلاعیه صادر میکنین. بعد ماه رمضون قیمتا دیدن داره!
مهدی: 1393/4/314:41:28،
25
17
آقا دلاله رو اعصاب نداره!!!!
نبی الله: 1393/4/314:24:02،
31
22
واقعا مردم رو به بازی گرفتید!!!!!!!!!!!!!
میخواید ارزون بکنید یا گرون یا هر غلطی بکنید دیگه زودتر تو رو خدا زودتر!!!!!!!!!!!!!!
اگر نگهبانای سر پل رو هم بیشتر کنید ممنون میشیم!!
دوست داران شما
مردم
.....................: 1393/4/318:42:12،
13
18
حسین جون . بابا حداقل نوشته تا برای بار دوم اصلاح میکردی . بابا آبروی زبون پارسی را که خیلی پاس داشتی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل