کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیت هواپیما چقدر است؟


کد خبر : ۵۴۷۱دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹:۴۵۶۰۹۸ بازدید

بر اساس قیمت‌های جدید و متنوع شده پروازهای داخلی، ارزان‌ترین بلیت هواپیما حدود 64 هزار تومان و گران‌ترین بلیت حدود 349 هزار تومان است.

با کلید خوردن رسمی طرح آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، از این پس شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با توجه به شرایط اقتصادی نرخ بلیت پروازها را تعیین کنند.قانون آزادسازی نرخ بلیت که از سوی برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفته با هدف رقابتی کردن بازار حمل و نقل هوایی و البته متنوع ساختن انتخاب‌ مسافران تدوین و اجرایی شده است.

افزایش بیش از 30 درصد ممنوع
البته طبق اعلام معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی قیمت‌های جدید همچنان حول محور نرخ مصوب قبلی خواهد چرخید و این بدان معناست که امکان افزایش یا کاهش شدید قیمت بلیت پروازها وجود ندارد.به گفته خداکرمی سقف 30 درصد برای تغییر در نرخ بلیت پروازها در نظر گرفته شده و شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند بیش از 30 درصد بر قیمت‌هایشان بیفزایند. همچنین حداقل کاهش قیمت نیز 30 درصد تعریف شده است. بدین ترتیب و بر مبنای قیمت‌های مصوبی که تاکنون اعمال شده نرخ بلیت پروازهای داخلی ایران حداکثر اختلاف 284 هزار تومانی خواهند داشت.

ارزان‌ترین پروازها کدامند؟
پیش از تغییر در نرخ بلیت‌ها، پرواز بندرعباس – چابهار، شاهرود – تهران، رشت – اردبیل و کرمان – بوشهر با قیمت 92 هزار و 200 تومان ارزان‌ترین سفرهای داخلی هوایی بودند که با توجه به آزادسازی قیمت بلیت‌ها می‌تواند کاهش یا افزایش 27 هزار و 600 تومانی داشته باشد.بدین ترتیب در صورتی که شرکتی یکی از پروازهای فوق را بخواهد با بیشترین میزان کاهش انجام دهد قیمت بلیت حدود 64 هزار و 500 تومان خواهد بود و اگر این نرخ حداکثر افزایش را تجربه کند نیز به رقم 119 هزار و 800 تومان خواهد رسید.

گران‌ترین پروازها کدامند؟
همچنین طبق نرخ‌های مصوب پیشین پرواز چابهار – ارومیه به عنوان طولانی‌ترین مسیر هوایی کشور قیمت 268 هزار و 600 تومانی داشت که این پرواز نیز با توجه به افزایش یا کاهش 30 درصدی نرخ‌ها تغییراتی را تجربه خواهد کرد.به این ترتیب که اگر شرکتی تخفیف 30 درصدی در نرخ‌های فعلی به وجود آورد این پرواز با 188 هزار تومان خواهد پرید و البته در صورتی که نرخ‌ها تا حد سقف بالا روند نیز این پرواز با 349 هزار تومان هزینه انجام می‌شود.به این ترتیب طبق قیمت‌های جدید ارزان‌ترین پرواز داخلی حداکثر 64 هزار و 500 تومان خواهد بود و گران‌ترین پرواز نیز با 349 هزار تومان هزینه انجام می‌شود.سایر قیمت‌ها نیز طبق جدول قیمت‌های مصوب پیشین با احتساب حداقل و حداکثر افزایش 30 درصدی قابل اندازه‌گیری خواهند بود.

چهار ایرلاین فهرست نرخ‌های خود را اعلام کردند
هر چند هنوز تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌های مورد تایید جدید را دریافت نکرده و طبق اظهار نظر معاون سازمان هواپیمایی تنها چهار شرکت آسمان، ماهان، آتا و تابان فهرست نرخ‌های جدید خود به این سازمان اعلام کرده‌اند.

جدول قیمت‌های مصوب بلیت هواپیما که پیش از این براین اساس در بازار ارائه می‌شد و اکنون نیز ملاک تغییر قیمت‌هاست بدین شرح است:


fncpomh6odvjsuxobs.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها