کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما آغاز شد


کد خبر : ۵۴۱۴جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹:۲۷۲۹۷۳ بازدید

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما از 28 اردیبهشت آغاز شده است،گفت:‌بر اساس قانون آزادسازی قیمت بلیت نیز آغاز شده که البته فقط سه ایرلاین داخلی نرم‌افزارهای مربوط به این کار را در اختیار دارند.

علی‌محمد نوریان با بیان این‌که جلسات زیادی در رابطه با متنوع‌سازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما با ایرلاین‌ها برگزار شده اظهار کرد: در تنوع‌سازی شرکت‌های هواپیمایی باید نسبت به ارائه چند نوع قیمت اقدام کنند و مردم نیز باید از این قیمت‌ها مطلع شوند. به‌عنوان مثال باید مشخص شود که  بلیت یک مسیر هوایی اول صبح، بعدازظهر، شب، وسط هفته، روزهای تعطیل عید و... چه قیمتی دارد.

وی با تاکید براین‌که شرکت‌های هواپیمایی در راستای متنوع‌سازی قیمت‌ها باید نرخ‌ها و کلاس‌های مختلفی را اعلام کنند، تصریح کرد: به‌طور قطع قیمت بلیتی که چهار ماه پیش خریداری شده با قیمت بلیتی که امروز خریداری شده، متفاوت است.

نوریان با یادآوری این‌که در گان نخست هر کدام از شرکت‌های هواپیمایی بر اساس سیاست‌های کاری خودش نرخ‌های مربوط به تنوع‌سازی را اعلام کرد، گفت: این نرخ‌ها به  سازمان هواپیمایی کشوری ارائه شد و پس از آن بر اساس آئین‌نامه مربوطه به ایرلاین‌ها اختیار داده شد که تنوع‌سازی را اجرا کنند.

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما از 28 اردیبهشت امسال آغاز شده است یکی از اهداف اجرای تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه را افزایش سطح خدمات‌رسانی به مردم اعلام کرد و گفت:  باید اطلاع‌رسانی را در این زمینه انجام دهیم تا مردم از حق انتخاب برخوردار شوند،  به‌خصوص برای مسیرهای پر تردد (روزانه 25 تا 30 پرواز) که پرواز با هواپیماهای مختلفی (نوع قدیمی یا به‌روزتر) انجام می‌شود و نوع خدمات‌رسانی در آنها نیز متفاوت خواهد بود.

نوریان با بیان این‌که قیمت بلیت هواپیمای این پروازها متفاوت است ابراز امیدواری کرد با اطلاع‌رسانی دولت، مردم حق و حقوق خود را بشناسند و بتوانند آنچه را که به آن علاقه‌مند هستند مطالبه کنند.

ویخاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان جزیی از دستگاه حاکمیت بر روند مذکور نظارت می‌کند تا حق و حقوق مردم رعایت شود.

وی با بیان این‌که صنعت هوانوردی روزهای بدی را به لحاظ اقتصادی پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد:‌ پاشنه آشیل این صنعت مسائل اقتصادی و مالی است به دلیل این‌که حساسیت آن به مسائل بیرونی مانند سوخت، ارز، پروازهای خارجی و... تلاطمات جهانی پولی خیلی زود بر آن اثر می‌کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حمایت از صنعت حمل‌ونقل هوایی، گفت:‌ متنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما از 28 اردیبهشت امسال آغاز شده ضمن آن‌که آزادسازی  قیمت‌ها نیز آغاز شده است.

نوریان با بیان این‌که در آزادسازی قیمت‌ها، آزادسازی نرخ و مسیر مطرح است، تصریح کرد: اگر ایرلاین‌ها نرخ را بی حساب و کتاب اعلام کنند مردم دیگر تمایلی به استفاده از سفرهای هوایی ندارند و شرکت هوایی شکست می‌خورد.

به‌گفته وی، با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در نقاط محروم و شهرهای کوچک نه پروازها قطع می‌شود و نه این‌که نرخ‌های آن بالا و پایین می‌شود تا شرایط نامناسبی برای مردم به‌وجود نیاید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه ایرلاین ایران‌ایر، ماهان و آسمان نرم‌افزار متنوع‌سازی و آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را در اختیار دارند. بقیه شرکت‌ها این نرم‌افزارها در اختیار ندارند که یا باید آنرا خریداری کنند یا آن‌که با سه شرکت مذکور برای استفاده از نرم‌افزار قرارداد ببندند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها