کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقایسه قیمت خانه در تهران و ده پایتخت دیگر جهان


کد خبر : ۵۳۹۴چهارشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱:۰۳۷۷۷۹ بازدید

با توجه به قیمت دلار 3 هزار تومانی تقریبا قیمت ملک در تهران ارزان تر از تمام شهرهای اروپایی و امریکایی است.

 اگر تا چند سال پیش به فکر سرمایه گذاری در بخش مسکن بودید و البته به دنبال شهری در دنیا که بیشترین سود را نصیبتان کند، قطعا کارشناسان املاک، شهرهای مانند لندن و نیویورک را به شما پیشنهاد می کردند. اما اکنون اوضاع کمی تغییر کرده است و دیگر خبری از دوران طلایی اینگونه شهرها حداقل در بخش املاک نیست. به تازگی کارشناسان چند شرکت مشاوره سرمایه گذاری در دنیا، 10 شهری را که با خیال آسوده می توانید در آن سرمایه گذاری کنید و سود مناسبی هم گیرتان بیاید را معرفی کرده اند. با نگاه به اين آمارها مي توانيد تفاوت قيمت در تهران و شهرهاي ديگر دنيا را نيز پيدا کنيد.

ايران، تهران

رشد قيمت مسکن در ايران به شدت مديون دولت دهم است. در اين دوره زماني قيمت مسکن 125 درصد رشد پيدا کرد و متوسط آن به بهاي بيش از 5 ميليون تومان رسيد. در صورتي که متوسط قيمت مسکن درتهران 5 ميليون تومان در نظر گرفته شود،  براين اساس قيمت متوسط يک آپارتمان 70 متري در تهران 350 ميليون تومان است.

ترکیه، استانبول

ترکیه کشور رابط بین آسیا و اروپا است. این کشور از سال 1990 در زمینه سرمایه گذاری رشد چشم گیری داشت به طوریکه بخش های مختلف اقتصاد از جمله بانکداری، مسکن، فناوری اطلاعات را تحت تاثیر قرار داد. داشتن تاریخی تحسین برانگیز، چند فرهنگی بودن و گردشگری پررونق از جمله عواملی است که رونق در بخش مسکن را افزایش می دهد. قیمت یک آپارتمان دو اتاق خوابه در این شهر بین 125 تا 280 هزار دلار است.

آفریقای جنوبی، کیپ تاوان

کیپ تاوان شهری با هوای مطبوع، طبیعتی زیبا و فرهنگی غنی است که البته دارای خانه هایی زیبا که با قیمتی بسیار پایین تر از مقیاس های جهانی به سرمایه گذاران عرضه می شود. این کمتر بودن قیمت ها به معنی این است که خرید در حال حاضر، یعنی سود در آینده. یک آپارتمان دو خوابه در این شهر بین 110 تا 370 هزار دلار قیمت دارد.موضوعی که تمایل سرمایه گذاران در  کیپ تاوان را دو چندان کرده است انگلیسی زبان بودن این شهر است.

پاناما، پاناماسیتی

پاناما کشوری کوچک که بزرگترین برنده بازی جهانی شدن است، در حد فاصل آمریکای شمالی و جنوبی قرار دارد. این کشور علاوه بر اینکه شاهراه تجاری بین اقیانوس آرام و اطلس محسوب می شود، در سال های آینده می تواند بازتاب دهنده رشد اقتصادی جهان شود و البته طبق پیش بینی های انجام شده بالاترین نرخ رشد بین کشورهای امریکای لاتین را از آن خود خواهد کرد. برای سرمایه گذاری در این کشور فقط به 200 تا 500 هزار دلار نیاز دارید.

استرالیا، ملبورن

این شهر بهشت نما می تواند محلی امن برای سرمایه گذارانی باشد که بازارهای نوظهور را برای سرمایه گذاری چندان امن نمی دانند. فراموش نکنید که این شهر، مورد توجه فعالان و کارشناسان بازار مسکن است و به زودی شاهد سرمایه گذاری های بزرگ در این شهر خواهید بود. در حال حاضر قیمت یک آپارتمان دو خوابه بین 320 تا 675 هزار دلار است.

ایالات متحده، میامی

فرهنگ غنی، هوای مطبوع و دلچسب این شهر ثروتمندان آمریکایی جنوبی را به سمت خود کشانده است. هر چند در سال 2008 به دنبال وقوع بحران، قیمت املاک به طرز بی سابقه سقوط کرد اما قیمت ها دوباره به روزهای اوج خودش برگشته است. در حال حاضر با هزینه ای بین 250 تا 900 هزار دلار می توانید صاحب آپارتمانی دو خوابه در این شهر شوید.

ایرلند، دوبلین

یکی از پیشنهاد های خوب کارشناسان مسکن به سرمایه گذاران همین شهر دوبلین است. زیرا در جریان بحران حوزه یورو، اقتصاد شهر به شدت دچار زیان شد. اما در حال حاضر اوضاع بسیار تغییر کرده است و شهر در حال طی کردن روند بهبود خود است. این روند بهبودی نشان می دهد که املاک این شهر در آینده نه چندان دور ارزش بالایی خواهند یافت. یک آپارتمان دو خوابه در دوبلین بین 210 تا 560 هزار دلار است.

هند، چنای

چنای یکی از کلان شهرهای ساحلی هند با جمعیتی حدود 4 میلیون نفر است که قطب تجارت در جنوب هند محسوب می شود. همچنین از لحاظ فرهنگی یکی از شهرهای غنی هند است که می توان تنوع فرهنگی را به خوبی مشاهده کرد. در میان شهرهایی که از طرف کارشناسان برای سرمایه گذاری معرفی شده اند، چنای ارزان ترین قیمت ها را دارد. با هزینه ای بین 40 تا 160 هزار دلار ، می توانید صاحب آپارتمانی دو اتاق خوابه شوید.

ایالات متحده، شیکاگو

شیکاگو نه تنها پاتوق ثروتمندانی است که زندگی شبانه آنها یکی از جذابیت های شهر برای تازه واردان است، بلکه مقر اصلی شرکت های بین المللی بزرگ نیز محسوب می شود. خانه های این شهر با در نظر گرفتن شرایط شهری و قیمت های قبل، بسیار ارزان است. با 250 تا 700 هزار دلار کلید یک آپارتمان دو اتاق خوابه در دستان شماست.

اندونزی، جاکارتا

رونق اقتصادی این کشور، جان تازه ای به بازار جاکارتا بخشیده است و اتفاقا در بخش مسکن، بیشترین تقاضای مسکن از طرف خریداران خارجی است. در بین شهروندان خارجی، ژاپنی ها استقبال خوبی از بازار مسکن کرده اند. با هزینه ای بین 90 تا 260 هزار دلار می توان آپارتمانی دو خوابه در این شهر خرید.

نیجریه، لاگوس

و اما شهر آخر لاگوس است که البته شجاعت بیشتری نسبت به گزینه های قبلی نیاز دارد. گروه بوکوحرام که در این کشور فعالیت می کنند امنیت را در این کشور تا حدودی از بین برده اند  اما این گروه هیچ گاه به لاگوس حمله نکرده اند که البته هیچ تضمینی برای حمله نکردنشان وجود ندارد. اما لاگوس شهری زیبا با طبیعت و هوای فوق العاده زیباست که تعداد بی شماری از ثروتمندان نیجریه را در خود جای داده است. با هزینه ای بین 70 تا 300 هزار دلار می توانید در شهر منابع طبیعی و نفت صاحب خانه شوید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها