کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

فروش اینترنتی خودرو به نفع یا ضرر مشتریان؟!

کدخبر:۵۳۸۹چهارشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱:۳۰۶۹۶۸ بازدید

خودروسازان در حالی 20 درصد از تولیدات خود را به صورت فروش فوری و اینترنتی عرضه می‌کنند که بسیاری از مصرف‌کنندگان از این شیوه فروش ...

خودروسازان در حالی 20 درصد از تولیدات خود را به صورت فروش فوری و اینترنتی عرضه می‌کنند که بسیاری از مصرف‌کنندگان از این شیوه فروش خودرو ناراضی هستند.

در حدود دو سال اخیر افت تولید خودرو در کشور موجب بر هم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضای این محصول در بازار شده است.جذابیت تفاوت چند میلیون تومانی قیمت کارخانه و بازار خودروها باعث شده تا علاوه بر دلالان و واسطه‌های حرفه‌ای، بسیاری از مردم عادی و مصرف‌کنندگان نیز با هدف خرید خودرو به قیمت کارخانه و فروش آن در بازار آزاد، به واسطه‌گری این محصول روی آورند.

در این زمینه عبدالله بابایی - معاون فروش و بازاریابی گروه صنعت ایران خودرو می‌گوید:‌ در دور قبلی فروش اینترنتی محصولات این شرکت به طور لحظه‌ای حدود 70 تا 80 هزار تقاضای خرید روی سایت بود.

وی با بیان این‌که این در حالی است که کل خودروی عرضه شده در آن دوره 20 هزار دستگاه بود، خاطرنشان می‌کند: بدیهی است که تعادلی بین تقاضای بسیار بالا و عرضه 20 هزار دستگاهی وجود ندارد.معاون فروش و بازاریابی گروه صنعت ایران خودرو ادامه می‌دهد:‌ در نتیجه بسیاری از کسانی که به امید خرید خودرو به سایت مراجعه کرده‌ بودند موفق به خرید خودرو نشدند و این موضوع نارضایتی آن‌ها را به دنبال دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از تقاضای خرید خودروها واقعی و مربوط به مصرف‌کنندگان نهایی است؟ اظهار می‌کند: متاسفانه معیاری برای تشخیص این موضوع وجود ندارد با این حال ما برای جلوگیری از فعالیت‌های واسطه‌گری، خرید خودرو از سوی کسانی که در چند ماه اخیر نسبت به خرید محصولات اقدام کرده‌اند را ممنوع کرده و هر کد ملی نیز تنها یک بار موفق به خرید خودرو می‌شود.

بابایی خاطرنشان می‌کند: در شرایطی که تفاوت چند میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار محصولات وجود دارد به طور طبیعی بسیاری از مردم به امید فروش مجدد خودرو در بازار آزاد اقدام به خرید می‌کنند. بنابراین تنها راه از بین بردن این معضل، تعیین قیمت‌های منطقی برای از بین بردن فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها است.

وی اظهار می‌کند: علاوه بر آن ما سعی می‌کنیم با افزایش تولید و عرضه خودروها تعادل بیشتری بین عرضه و تقاضای محصولات ایجاد کنیم به‌گونه‌ای که در چند ماه اخیر نیز تولید محصولات حدودا سه برابر شده است.

در این زمینه شهرام آزادی - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پاسخ به این‌که خودروسازان چه راهکار دیگری برای فروش محصولات غیر از فروش اینترنتی دارند؟ خاطرنشان می‌کند: فروش اینترنتی یکی از راهکارهای متداول فروش خودرو در دنیا است.

وی با بیان این‌که مشکل فعلی در این زمینه نه مربوط به نحوه فروش بلکه به دلیل بالا بودن تعداد تقاضاهای کاذب در این بازار است، خاطرنشان می‌کند: در این شرایط فروش خودرو از هر طریق دیگری نیز که صورت گیرد باز هم تعداد قابل توجهی از خودروها نصیب دلالان و واسطه‌های حرفه‌ای خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه می‌دهد: بنابراین برای حل این معضل باید زمینه فعالیت‌های واسطه‌گری در این بازار از بین برود که راهکار آن نیز حذف تفاوت بین قیمت کارخانه و حاشیه بازار خودروها است.

آزادی با بیان این‌که متاسفانه بخش اعظم تقاضاهای خرید خودرو مربوط به تقاضاهای واسطه‌گری و نه مصرفی است، تصریح می‌کند: هم‌اکنون شاهدیم که حتی بسیاری از کارمندان نیز به امید فروش مجدد خودرو در بازار آزاد و کسب سود چند میلیون تومانی ناشی از آن اقدام به خرید خودرو می‌کنند که همین موضوع محدود شدن فرصت خریداران واقعی این محصولات را به دنبال داشته است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ساسان: 1393/3/2809:19:43،
61
22
وقتی که تولید جوابگوی نقدینگی نباشد و تقاضا بیشتر از عرضه باشد قیمت خودبه خود بالا می رود تا تعادل برقرار شود ، این قانون اقتصاد است حالا منتظر ارزونی باشید
شناس: 1393/3/2809:25:04،
108
52
با نخریدن تقاضا کاهش می یابد. که با قانونه اقتصاد شما هم کاملا هماهنگ است.
با کاهش تقاضا مجبورن برای تامین نقدینگی قیمتارو یه تکونی بدن و آویزونه مردم شن.
پس نخرید و تحریم کنید.
درست می گم+++++
اشتباه می کنم --------
شناس: 1393/3/2809:27:09،
73
46
با نخریدن و تحریم تقاضا به شدت کاهش پیدا می کند.
پس فرغونارو نخرید.
آویزونتون میشنو قیمتارو میارن پایین تا نقدینگیشونو تامین کنن.
اینا با قانونایه شما هم میخونه.
موافقاش ++++++
مخالفاش----------
مهدی: 1393/3/2809:39:59،
54
21
طرف عرضه در اختیار مانیست تقاضا که دست ماست.
سزای گرانفروشی وز بین بردن انحصار نخرید است.
محبوب: 1393/3/2809:44:59،
34
16
خودروسازان باید بااین قیمتها وافزایشهای زیاد حال کنند چون ماهاهسیم که دست وپامیشکنیم برای این خودروها بعدمیایم ومیگیم اقانخریم ...چرا خودمان راگول میزنیم ..پس بااینکارخودمان خودروسازان هرچه دلشان میخواهندافزایش بدن چون حقمونه حقمونه حقمونه
علیرضا: 1393/3/2810:06:47،
30
11
هر شماره ملی ی دونه! زهی خیال باطل
اون دلال میره ب اسم و شماره ملی خانواده ش ثبت نام میکنه
کاترین اشتون: 1393/3/2812:18:34،
23
15
خدا بحق جگر سوخته فاطمه زهرا ریشه این خودروسازا بکنه
حسین: 1393/3/2815:01:08،
15
13
پاسخ به شناس:
نقدینگی وقتی زیاد باشه خودرو هم که نخریم به سمت چیزای دیگه میره و خود به خود تورم بالا میره
شناس: 1393/3/2809:21:23،
73
31
اینترنتی یا کیلویی یا هر چی دیگه.
فرغونای آفتابه سازایه ایرانو نمی خوایم.
موافقاش بزنن تو سره ++++++++++++
رضا: 1393/3/2809:46:11،
32
66
کسی مجبورت کرده فرغون بخری؟! برو 1 میلیارد بده خودروی وارداتی بخر !!!!
کیان: 1393/3/2811:01:27،
49
11
همش میای همین کامنت رو میزاری، حقمونه که با 40 میلیون سوار هیوندای اکسنت بشیم نه سوار پارس حلبی 20 سال پیش ، کسی ماشین یک میلیاردی نخواست حقمون رو میخوایم
رز: 1393/3/2814:33:48،
18
10
اگه کسی نمی خریدکه دلالااینقدرپول به جیب نمی زدن کارمندا(بعضیها)هم به واسطه گری رونمی اوردن این حرفاهمه شعاره نمیشه اینقدرشعارندین حداقل یه چیزی بگین که صادقانه خودتونم عمل کنید
محمد: 1393/3/2809:21:41،
48
15
تو ثبت نام اینترنتی خودرو فقط مردم سرکارند چون تعداد محدوده البته خیلی کمتر از اون 20درصدی که می گن
مشتری: 1393/3/2809:30:43،
46
97
دوستان هر چی میخرید ال لگن نخرید. مفتش گرونه. مصرف و استهلاکش واقعا بالاست. تو سرعت 100 به بالا واقعا غیر قابل کنترله و مثل اسب بازی تمام قطعاتش ول میشه.3 ماه زیر پام بود فروختمش
شناس: 1393/3/2809:40:57،
111
32
ال لگن تو کیفیت از تمام ماشینایه ایرانی سرتره.
مثلا داری توصیه می کنی برن 405 و پرشیا بخرن!!!!!!!
بابا اصلا نخرین.
سمند: 1393/3/2809:48:15،
31
86
باهات موافقم.چون خیلی گنده و لکنده هست، وقتی زیر بند و جلوبندیش ول میشه اصلا معلوم نمیشه. واسه همین همه میگن خیلی قرص و محکمه.گاری هم همین خصوصیت رو داره !!! خدا رو شکر از سال 92 تولیدش متوقف شد دیگه
مکانیک: 1393/3/2810:32:42،
87
12
تو بهتر فروختی رفتی پراید فوق لیسانس خریدی ،همون لگن سوار شو که صبح روشن می کنی صدای یاطاقان زدنش مثل بلبل میاد.دست برادران سایپا درد نکنه انشا الله شاهد پراید PHD دار هم باشیم بزن اون کف قشنگ براشون لگن جدید رو عشقه
امیر: 1393/3/2810:43:24،
21
82
من نمی دونم اینا کی هستند نظر می دن ال 90 استهلاک اش پایینه و مصرف پایین داره ،برو پارس سال بخر ببین مصرف مثل افتابه است .البته بچه قورباغه که پراید چکش خورده است =تیبا می تونی بخری
کیان : 1393/3/2811:06:08،
85
18
بنده ال 90 دارم اتفاقا استهلاکش خیلی پایینه اما بخاطر بلند بودن ماشین طبیعی که چسبندگیش به جاده سر پیچ کمتر باشه نمیخواد الکی ایراد بگیری مجبور نیستی سر پیچ 120 تا بری ! بنده تعصبی نظر نمیدم از نظر من ماشین اقتصادی و مناسبی هست البته طبیعتا قیمت مناسبی الان نداره من قبلا 17 خریدم
حامد: 1393/3/2811:27:36،
89
13
دوستان هرچی میخرید6و200 نخرید..206 سوارا سوزشون گرفته ماشینا رودستشون بادکرده..همه چی داغون..سرشون کلاه رفتهو...
نوید: 1393/3/2811:36:16،
56
13
6 ساله ال 90 دارم 90000 تا کار کرده فقط یک دست لنت و تسمه تایم و شمع عوض کردم. خودرو خشکیه ولی بی دردسره.
حسام: 1393/3/2811:41:02،
49
12
سمندفرقون هم شدماشین ..ایتقدضایع هس که 10 ملیون هم زیادشه..من درآوردیه دیگه..
مانی: 1393/3/2811:42:14،
55
20
ال90 به تمام ماشینای داخلی ازجمله 206 شرف داره..سمندکه دیگه افتضاح ملی هست..خخخ
206بز: 1393/3/2811:53:02،
62
38
206 بزخودش نظرمیذاره ..خودشم جواب میده..هه هه ..
مشتری: 1393/3/2812:20:40،
48
12
هر چی میخرید 206 نخرید که بد جور ضرر نیکنید تمام مدل 91 به این و ر از قطعات چینی استفاده شده و زود زود خراب میشه خودتون می اندازید تو دردسر نخرید این 206لگن رو نخرید :)
احسان: 1393/3/2809:30:47،
34
19
تا زمانی که ماشینا را دارن 50تا 50 تا به دلالهای خودشون میدن اوضاع همین طوریه
من شنیدم مدیر قسمت فاکتور کردن ماشینا توی ایران خودرو پول میگرفته ماشین خارج از نوبت فاکتور میکرده
ایرانی: 1393/3/2811:26:19،
22
31
شنیدی!!!!!؟؟؟؟
موقع فروش فوری یک سر جاده قدیم کرج بزن خودت متوجه میشی...
hamid: 1393/3/2809:33:15،
54
12
تنها و تنها در صورتی تفاوت قیمت بازار و کارخانه به حداقل (صفر) خواهد رسید که عرضه سبدی کارتکسی به نمایندگیها متوقف شود و بجای آن عرضه به صورت ثبت نام اینترنتی و با هر کد ملی یک دستگاه خودرو انجام شود.
اگر اینکار انجام شود دو تا سه ماه طول می کشد که بازار خودرو به وضعیت عادی تبدیل شود.البته خودرو سازان این کار را انجام نخواهند داد.چون با منافع آنها و دلالان مربوطه در تعارض است.
شناس: 1393/3/2809:42:49،
19
14
نخرین.
چه اینترنتی چه دلالی.
نقي: 1393/3/2809:36:29،
15
13
دلالهاي اصلي نمايندكي هاي خود ايران خودروست نمونش يكي از نمايندكي هاي دامغان الان بري صاحب انجا حداقل ٥٠تاماشين برافروش داره به قيمت بازار ازاد
مصرف کننده: 1393/3/2809:38:45،
21
10
ایران خودرو باید به کسانی خودرو بفروشد ودر اولویت بگذارد که اول قبل از ثبت نام در سامانه ای جداگانه اولویت بندی و مشخص گردد این خودروها 90درصد ان جهت دلالان میرسد چون راه و چاه رو بلدند در ضمن تمام نمایندگی ها هم دلال شدند
شهرام-بهرام: 1393/3/2809:43:15،
18
13
حمید واقعا خوب گفتی ولی اون وقت که شکم یه عده چاق نمیشه
مسئول فروش: 1393/3/2809:45:40،
27
15
متاسفانه 100 درصد افرادی که برای ثبت نام خودرو به نمایندگی مراجعه می کنند برای دلالی و کسب سود این کار رو انجام میدن . از فروش 22 بهمن به این طرف من حتی 1 نفر هم نداشتم که ماشین رو خودش سوار بشه چه اونهایی که اینترنتی خودشون ثبت نام کردن چه همون مردمی که من براشون ثبت نام زدم .
محسن: 1393/3/2809:49:04،
30
14
مشتری؟؟کدوم مشتری! فقط به نفع دلاله
moHSEN: 1393/3/2810:20:16،
28
22
نمایندگی شهر کوچیک ما هم حداقل 40 ماشین صفر داره به قیمت آزاد! یا دلالی؟؟!! مسئولان کجا هستن...؟ معلوم نیست
دو راهکار ساده و اجرایی: (15+15 ماه)
1- فروش خودرو فقط به افراد بالای 18 سالی که در 15 ماه گذشته ماشین نخریدن فقط با کد ملی مشخص
2- نداشتن حق فروش و انتقال خودرو صفر حداقل تا 15 ماه و اگر برای کسی اضطراری بود باید 5 تا 7 درصد مبلغ روز خودرو عوارض بده و بعد بتونه بفروشه
دلسوخته: 1393/3/2810:45:04،
17
15
تو هم دلت خوشه ،فکر کنم حالت خوب نیست.چی میگی
حقوقی: 1393/3/2810:57:16،
20
14
بهتر بانک ایران خودرو رو با بانک ناجا لینک کنند تا هر کی ماشین داره نتونه ثبت نام کنه .
داداش شما کدوم کشور زندگی می کنید که این دستورالعمل رو پیشنهاد می دهید ؟
MOHSEN: 1393/3/2810:28:34،
20
15
دو راهکار ساده و اجرایی: (15+15 ماه)
1- فروش خودرو فقط به افراد بالای 18 سالی که در 15 ماه گذشته ماشین نخریدن فقط با کد ملی مشخص
2- نداشتن حق فروش و انتقال خودرو صفر حداقل تا 15 ماه و اگر برای کسی اضطراری بود باید 5 تا 7 درصد مبلغ روز خودرو عوارض بده و بعد بتونه بفروشه
به همین سادگیه... حیف که تولیدکننده های لگن ما و سازمان حمایت از لگن سازان، خودشونو به خواب زدن وگرنه اینا مال 50 سال پیشه.. بابا الان سال 2014 است. بیدار شید بخدا
حسین: 1393/3/2815:03:09،
18
13
واقعا که. ببین ما با کیا میشیم 80 میلیون. تحقیر از این بیشتر؟؟؟؟؟؟
حیدری: 1393/3/2810:35:42،
26
12
تنها راه حل
1-آزاد سازی ورود مابه التفاوت خودرو مورد تقاضا با خودرو تولیدی خودرو سازها
2-به همان میزان که خودروسازها درخواست افزایش قیمت دارند از تعرفه واردات کسر گردد البته با کارشناسی دقیق
3-در قیمت گذاری به استانداردها به خصوص ایمنی خودرو توجه بیشتری شود
........
hojat: 1393/3/2810:45:56،
23
12
بابا كجاي كاريد اينا كردنش سبدي و هر كي پول بيشتري بده و سبد ماشين بخره ماشينشو زودتر ميدن مثلا سبدش يك ميلياردي هست و حدود37 ماشين مختلف ميشه كه به پول دار ميرسه
ایرانی: 1393/3/2811:28:16،
21
15
داداش سبد یک میلیاری که چند وقت قبل اعلام کردن 200 تا ماشین داشت با تقسیم بندی 15 درصد همشم یورو 2 بود... هر کی نوشت حدود 250 میلیون سود داشت....
aref: 1393/3/2812:05:23،
26
29
مگه ضایع تر از ال نود هم ماشینی هست؟ با اون داشبورد بی کیفیتش
آرش: 1393/3/2812:23:03،
35
17
آره..206 آفتابه..کمندملی..پارس قوطی کبریت..رانای شترگاوپلنگ..405قرن بوقییی..ال نود درمقابل اینا طلاست..
امید: 1393/3/2812:23:39،
21
29
خخخ ..خوب گفتی..
سلام: 1393/3/2812:39:19،
20
18
آره..206 آفتابه..کمندملی..پارس قوطی کبریت..رانای شترگاوپلنگ..405قرن بوقییی..ال نود درمقابل اینا طلاست..
بی نام: 1393/3/2812:54:23،
19
19
کسانی که با این نظر موافقند رای مثبت بدهند


بهترین راه حل برای رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی آن است که خرید و فروش خودروهای داخلی با تاریخ تولید کمتر از یک سال ممنوع اعلام شود
مجید: 1393/3/2815:29:02،
16
12
من که شنیدم خود خودرو سازا توی بازار دلال دارند و در نهایت خودشونن که دوباره سود میکنن منم که خودرو ثبت نام کردم بعد از 4 ماه تحویل فوری 15 روز مونده به عید دادن اقا یعنی هفته اول که سوار شدم انژکتورش اعتراض کرد مثل خود خودرو سازا خراب شد عوض کردم دوباره لرز داشت رفتم نمایندگی باز و بست پله برقی رو تو فاکتور زدن اما بخدا هنوز لاک پیچ ها روشه خلاصه اگه بگم میشه خاطرات همساده تو کلاقرمزی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما