کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هشدار بانک مرکزی به سپرده ‌گذاران با نرخ‌های سود بالا


کد خبر : ۵۳۳۳دوشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷:۰۲۵۶۴۰ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی با هشدار به سپرده ‌گذاران با نرخ‌های سود بالا گفت: از همه بانکها خواسته شده است هرگونه خلاف از سایر بانکها را با جزئیات کامل به معاونت نظارت بانک مرکزی اطلاع دهند.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که اخیراً مدیرعامل یکی از بانکها اعلام کرده است بانکها سود ۲۸ درصد به سپرده​ ها می​دهند؟ اظهار داشت: بر اساس بررسی و گزارشات دریافتی معاونت نظارت بانک مرکزی بیش از ۹۰ درصد موارد هماهنگی به عمل آمده در مورد سود سپرده ها مورد رعایت قرار می گیرد. هرگونه اقدام خارج از تفاهم مذکور مورد برخورد قرار می​ گیرد و علاوه بر بررسی​هایی که توسط بازرسان بانک مرکزی انجام می ​شود از همه بانکها خواسته شده است هرگونه خلاف از سایر بانکها را با جزئیات کامل به معاونت نظارت بانک مرکزی اطلاع دهند.

وی افزود: در مورد نرخ ۲۸ درصد هم که اشاره کردید جدا از اینکه لازم است مشخصات بانک مذکور را ارائه نمایند بانک مرکزی از دو نظر نسبت به موضوع حساس است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بحث اول توجه به عکس ​العمل سپرده​ گذاران محترم در مورد نرخ ​های غیر منطقی است که باید توجه داشته باشند نرخ های سود بالا برای سپرده ها ممکن است مخاطراتی را برای اصل سپرده هایشان همراه داشته باشد. ممکن است بانک یا موسسات به دلیل شرایط بد مالی و نیاز به نقدینگی حاضر باشد نرح سود بالا به سپرده​ ها بدهند که اشکالات را بپوشاند.

سیف در تشریح دومین موضوع گفت: موضوع دوم شناسایی خود بانک مربوطه است که زودتر بانک مرکزی نسبت بازرسی و رسیدگی لازم اقدام و از سلامت بانک مذکور اطمینان حاصل نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها