کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر بازیگر بازار ارز و سکه در آخر هفته


کد خبر : ۵۲۷۸شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹:۲۳۲۶۵۵ بازدید

پنج‌شنبه گذشته روز تغییر بازیگر در بازار بود؛ روزی که شاخص بازار ارز در حالت سکون بود. طلا و سکه تحت‌تاثیر افزایش قیمت اونس جهانی طلا، پنج‌شنبه پرنوسانی را پشت‌سر گذاشت.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز پنج‌شنبه با افزایش 8 هزار تومانی نسبت به چهارشنبه 960 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار هم در بازار تهران با افزایش 400 تومانی نسبت به روز قبل‌ خود97 هزار و 500 تومان فروش رفت. پیش‌بینی‌ها از ادامه روند افزایشی قیمت سکه و طلا در معاملات امروز حکایت دارد. فعالان بازار معتقدند عواملی که افزایش قیمت سکه و طلا را موجب شد در ابتدای هفته نیز اثرگذار هستند؛ بنابراین احتمال افزایش قیمت در اولین روز کاری هفته نیز وجود دارد.

هفته پر تلاطم دلار 

دلار پس از چند نوسان در هفته گذشته تغییر سطح داد و از محدوده 3270 تا 3280 تومان به سطح 3250 تومان رسید. از نیمه دوم اردیبهشت سال جاری قیمت دلار تقریبا در بازه زمانی 3270 تا 3290 تومان نوسان داشت و شنبه هفته گذشته هم، قیمت اسکناس سبز 3275 تومان ثبت شد؛ اما از روز یکشنبه به یکباره قیمت‌ها شروع به ریزش کرد و دلار افت 30 تومانی را در یک روز به ثبت رساند. کارشناسان دلیل ثبت این کاهش را عامل انتظاری شروع مذاکرات دوجانبه بین ایران و آمریکا می‌دانستند.البته دسته‌ای دیگر از کارشناسان علاوه‌بر تایید اثر انتظاری قوی خبرهای سیاسی، بر این نکته که عوامل بنیادی مانند خروج تقاضای عمده از بازار و افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی، از کاهش قیمت‌ها در بازار حمایت می‌کنند، تاکید می‌کردند. روز دوشنبه هفته گذشته دلار با 5 تومان افزایش در سطح 3250 تومان قرار گرفت.

روز سه‌شنبه با آمدن خبرهای مثبت از مذاکرات دوباره شروع به کاهش کرد. عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد کشورمان فضای گفت‌و‌گو‌های دوجانبه را «مثبت و سازنده» توصیف کرد. مجموعه این عوامل باعث کاهش 20 تومانی قیمت دلار در بازار شد و دلار روز سه‌شنبه گذشته 3230 تومان معامله شد. درواقع هفته گذشته ظرف سه روز (از یکشنبه تا سه‌شنبه) دلار 60 تومان ارزان شد. فعالان بازار اما همان روز سه‌شنبه به ادامه این روند کاهشی زیاد خوش‌بین نبودند و نهایتا هم روز چهارشنبه قیمت دلار به همان سطح 3250 تومان بازگشت و پنج‌شنبه هفته گذشته هم در این سطح باقی ماند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به اتفاقات منطقه از جمله بحران عراق، افزایش قیمت طلای جهانی و افت اثرگذاری مذاکرات دوجانبه بر بازار، دلار هفته آینده را با یک کاهش جزئی پشت‌سر بگذارد.

آنها سطح فعلی را تا پیش ازآغاز مذاکرات نهایی بین کشورمان و گروه 1+5 مناسب می‌دانند. هر چند این احتمال هم وجود دارد که دلار دوباره خود را به سطح 3270 تا 3290 تومانی برساند. به هر حال فعالان بازار و کارشناسان احتمال عبور دلار از 3300 تومان را در هفته پیش رو بسیار کم می‌دانند و از آن طرف پیش‌بینی قوی برای ثبت قیمت کمتر از 3250 وجود ندارد؛ مگر اینکه اتفاق خاصی در بخش عرضه و تقاضا بیفتد یا اینکه عوامل خارج از بازار فشار پیش‌بینی نشده‌ای بر آن وارد کنند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها