کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

هزينه ساخت پرايد 3 ميليون و 700 هزار تومان!

کدخبر:۵۲۷۰شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱:۱۵۷۹۸۲ بازدید

به ندرت مي‌توان كسي را در ايران يافت كه از وضعيت خودرو رضايت داشته باشد. انحصار طولاني مدت در توليد خودروهاي بي‌كيفيت داخلي كه بسياري از آنها تنها در ايران توليد شده و با ...

به ندرت مي‌توان كسي را در ايران يافت كه از وضعيت خودرو رضايت داشته باشد. انحصار طولاني مدت در توليد خودروهاي بي‌كيفيت داخلي كه بسياري از آنها تنها در ايران توليد شده و با قيمت‌هاي گزاف به فروش مي‌رسند رفاه مصرف‌كننده را به سود عده‌اي اندك نابود كرده است.

بهانه اشتغالزايي ۵۰۰ هزار نفري شاغلان بخش خودرو كه آمارها نشان مي‌دهد كمتر از ۴۰هزار نفر در بخش توليد خودرو فعاليت مي‌كنند باعث شده است تا عده‌اي در مقام توجيه توليد خودرو با وضعيت كنوني برآيند. ايرنا نوشت؛ نيازي به توضيح نيست كه آمار ۵۰۰ هزار نفري شاغلان به خدماتی مانند تعويض روغن، پنچرگيري، تعميرات و... مربوط مي‌شود كه چه خودروي داخلي در بازار باشد و چه خودروي وارداتي باكيفي تغيير نمي‌كند. سيدسعيد امامي دبير انجمن مديريت كيفيت ايران گفت: خودروسازان داخلي در برابر انحصاري كه دارند خدمات ارائه نكرده و عملا جاده بين مصرف‌كننده و توليدكننده در صنعت خودرو جاده‌اي يك طرفه است.

آنها در حالي از خدمات پس از فروش مي‌گويند كه اگر خودروي تحويلي به خريدار نقصي داشته باشد، به جاي تحويل خودروي جديد كه در قانون بدان تصريح شده يا حداقل رفع عيب سريع و بدون هزينه، با صرف زمان زياد و بهانه‌هاي مختلف در مقابل اخذ هزينه از مشتري رفع عيب مي‌كنند كه به ندرت رضايت مشتري را به دنبال دارد. وی افزود: هزينه تمام شده خودرو در ايران به دليل سوءمديريت و انحصاري عمل كردن به‌شدت بالا بوده و هر بار به بهانه حمايت از صنعت هزينه‌هاي زيادي را بر مشتريان تحميل مي‌كنند بدون آنكه از خود بپرسند پس چه كسي از مصرف‌كننده حمايت مي‌كند. ظاهرا وظيفه وزارت صنعت تنها حمايت از توليدكننده‌هاي خودرو است. امامي تاكيد كرد: برآوردهاي دقيق كارشناسي نشان مي‌دهد كه در صورت مديريت صحيح و ابتدايي كه نياز به برنامه‌ريزي حتي ميان مدت نيز ندارد در خط توليد؛ ۳ميليون در هزينه تمام شده خودروي پرايد صرفه جويي فوري اتفاق مي‌افتاد كه اگر هزينه‌هاي ناشي از ريخت و پاش يا عوارض بي‌ربط از آن كسر شود هزينه تمام شده پرايد نه حدود ۲۰ ميليون تومان كه تنها ۳ ميليون و ۷۰۰هزار تومان خواهد بود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

کارا: 1393/3/2407:25:39،
210
25
یک حساب سر انگشتی کنی و بری چراغ برق قطعات پراید رو بخری و خودت همه رو سوار کنی همین حدود در میاد شاید کمی بیشتر ، که با 20 میلیون خیلی فاصله داشت
حالا که اجازه واردات خودرو بدون گمرکی رو نمی دن کاشکی می شد خودمون می تونستیم یک اتاق کامل می خریدیم و خودمون لوازم رو بهش وصل می کردیم تا شاید ما هم پراید سوار می شدیم
علي: 1393/3/2408:34:57،
25
92
نه داداش تو با اون پول ميتوني فقط اتاق ماشين و بدنه اش رو بخري
جواد: 1393/3/2409:30:18،
65
18
بابا این اشتغال هر چقدری در بخش خودرو به هزینه ضرر یه ملته.

والا درست نیست که چون یه تعداد مشغول کارند، یه ملت ضرر مالی و جانی بکنه.

اونا بیکار بشن ملت حاضرن نون و آبشونو مفتی بدن و بجاش این مشکلات خودرو نباشه.
سيا: 1393/3/2411:08:22،
48
11
خدايا،بالاخره يكي جرات كرد از قيمت تمام شده برايِ خودِ لگن سازايِ خونخوار صحبت كنه...اخه مردمِ ايران گناهشون چي بوده كه سي و چند سال اين وضع رو تحمل كردن؟؟؟خودرو سازا بايد دادگاهي بشن و اموالشون به نفع مردم مصادره بشه،همشون بايد بيان تو دادگاه توضيح بدن كه اين سودايِ كلان رو چي كار كردن،همشو بايد پس بدن اين بي شرما...
شمس الله: 1393/3/2411:59:02،
45
15
آقای امامی نماینده مردم گرگان در مجلسه(نماینده ما هست)...دمت گرم...رویه مارو روسفید کردی....حداقل جرات داره حرفه راستو میزنه...
جلال: 1393/3/2407:26:47،
37
146
سه میلیون و هفتصد هزار تومان!!! هرجور حساب می کنم نمی گنجه.
یک چیزی بگید که بگنجه
نادر: 1393/3/2409:24:43،
18
40
حرفت درست . اينم در نظر بگيرين كه هزينه جانبي كه گفتند روي قطعات خودرو هم هست .
پاسخ به جلال: 1393/3/2411:13:14،
45
12
جلال خودت ميگي خودتم با اسمِ نادر ميشي شاهدِ خودت؟؟؟همه ميدونن اين خودرو سازا چه كلاهي سرِ مردمِ بيچاره گذاشتن،قيمتِ بدنه و موتور و ...وايه اونا كه به قيمتِ بازار نيست،اونا عمده از صنايعِ مادر مفت ميخرن بعدم چكِ شش ماهه ميدن،فكر كردي ميرن از چراغ برق ميخرن؟؟؟؟؟؟معلومه كه جيره خورِ اين نامردايي...
نوید: 1393/3/2411:51:05،
41
16
هیییییییییییی از مردم نان به نرخ روز خور.تا جلال ها هستن وضع همینه.
رضا: 1393/3/2513:02:48،
68
15
اتفاقا درسته.شما قیمت خودروهای متوسط خارجی رو ببینید و با خودروهای آشغال داخلی مقایسه کنید. مشکل اینه که ما مردم به گرون خری عادت کردیم!
[ghg: 1393/3/2407:29:33،
97
18
من اگه قطعات رو جدا جدا از بازار بخرم و خودم مونتاژ کنم بیشتر از 5 میلیون پام در نمیاد. حیف که اینجوری شماره گذاری نمیشه
khnv: 1393/3/2409:24:23،
18
33
حرفت درست . اينم در نظر بگيرين كه هزينه جانبي كه گفتند روي قطعات خودرو هم هست .
محمد: 1393/3/2407:30:49،
99
20
پس 17 میلیون دیگه تو جیب کی می رود؟؟؟
هه: 1393/3/2413:59:01،
32
14
تو جیب مدافع حقوق ملت دیگه!!!
مهرداد: 1393/3/2512:58:46،
33
13
تو جیب حق ...
سعید: 1393/3/2407:31:35،
158
18
والله قیمت پراید با این گرونی الان همون 7 میلیون تومان بهش زیاده
رضا: 1393/3/2513:01:10،
37
12
حیف اسم ماشین که روی پراید بزارن!! والا به خدا یابو هم بگی، به یابو توهین کردی!
بیخیال ماشو: 1393/3/2407:33:37،
25
49
میشه زحمت بکشه یه دونه از اون 3میلیونی رو به ماهم بده
عجب رویی دیگه کسی پراید نمیخره حالا هی میگن قیمت واقعیش اینه
ممنون از این همه قیمت گذاری
جیگر: 1393/3/2407:33:45،
36
20
چی بگم والا !!!
Afshar: 1393/3/2407:35:43،
27
20
باز هم یه شعار دیگه ...
خداییش خودتون خسته نشدین از این حرفها .
فرشید: 1393/3/2407:40:26،
24
64
اقای امامی از خواب بیدار شدی هزیون میگی!؟
این حرفا رو از کجاتون در میارین؟
تو با ۳/۷۰۰ تولید کن از ما که با۱۰ ازت بخریم , بعدشم مثه شورای رقابت نگین اپشن اختیاری!!! اخه اگه بشه اختیااری که همین امنیت درپیتم به اف میره !

تو تا فردا صب یه سره بگوپراید با قیمت "کارشناسی" ۳/۷۰۰ خب که چی؟ نمیشه عاغا نمیشه !
من حتی ماشینم ندارم باز نگین بنگاهی بود , فقط این حرفا معقول نیس همین ....
mohamad: 1393/3/2407:55:50،
56
26
فکر کنم این فرشید خان کارمند سایپاست!!
نادر: 1393/3/2409:33:13،
68
9
استاد فرشيد عزيز شما قيمت قطعت خودرو را با اين قيمت انحصاري حساب ميكني خارجيها هم با قيمت گمرك و هزينه حمل و سود دلال وارد كننده حساب ميكني . بايد بدوني كه اينجا ايرانه و با دستمزد 1 ميليوني كارگران ايراني اين قطعات توليد ميشه و با كمترين هزينه انرژي در ايران .اين مديريته كه هزينه ميتراشه و سوداي كلان ميخوان . خودرو سازاي ما كل قيمت كارخونه ساخته شدشونو 20 درصد سود بانكي حساب ميكنند تقصيم بر تعداد خودرو . و.....
احسان: 1393/3/2407:44:01،
115
16
به امیدروزی که ببینیم ایرانخودرو وسایپا بسته شده
m.v: 1393/3/2409:28:02،
84
12
الهی امین
نوید: 1393/3/2411:53:47،
32
11
اگه تعرفه واردات نبود. برو ببین منطقه ازاد انزلی جه خبره حال میکنی قیمت ماشینارو میبینی.
محسن: 1393/3/2407:53:20،
29
33
پراید هه ...خداوکیل چندسال پیش هیچکی به پراید نیم نگاهی هم نمی انداخت یعنی طوری بود که اگه دیگه هیچ پولی نداشتی یا یه پله از بدبخت بالاتر بودی پراید میخریدی الانشم هیچی نیست یعنی کسی از ماشین حالیش باشه میدونه چی میگم منتها ملت همیشه در صحنه ..
سیامک عسکری: 1393/3/2408:40:07،
40
15
بالاخره یکی پیدا شد حقیقت رو بگه...متاسفانه مشکل اصلی خود ما هستیم که این آشغالا رو می خریم و بد تر از اون که برا همین آشغالا سرو دست می شکنیم. چاره ای نیست چون انحصاری و ... سود جو ها و دلالم که ماشاالله زیادن ...
نادر: 1393/3/2409:27:07،
29
19
چطور مشكل از ماست من 2 سال نميخرم ولي اين انحصار بالاي 30سال هست من يعني تا اخر عمر منتظر بمونم تا انحصار برداشته بشه . ما خودرو ميخواييم و دولت هم عدالت در مملكت ايجاد كنه . ما وفادار به دولت و دولت هم وفادار ما بايد بشه .
میثم: 1393/3/2409:11:57،
36
15
خدا پدر این آقای امامی و بیامرزه حداقل بین این مسولین این یه نفر حرف راستو زد
ایرانی: 1393/3/2409:20:37،
34
36
ایرانجیب این خبرهای ناجورو از کجا می آری؟ حالا یک کسی یه چیزی گفته. من هفته پیش یه فرغون خریدم 320هزار تومان. چه جوری با سه و هفتصد میشه یه پراید سرهم کرد.
بعضی ها هم طبق عادت به این خبر مثبت می دن!!!!
محمد: 1393/3/2410:14:51،
47
109
فرغون 20 کیلو وزن آهنش هست ، هر کیلو 2000 تومان + اجرت ساخت 500 هرکیلو + 20000 تومان چرخ یاسادرجه1 می شود 70000 تومان با 30 درصد سود میشود 91000 تومان که تیراژی مثل خودرو ندارد، اگر این تسهیلات وتیراژ روی فرغون باشد،قیمتش 50000تومان. پس گرون خریدی فرغون رو.
ايراني: 1393/3/2412:04:05،
33
17
در پاسخ به محمد عزيز اينكه خبر قيمت فرغونو نداري. برو يه گشتي تو بازار فرغون فروشا بزن قيمتها دستت مياد. كاربران محترم هم احساسي به نظرها نمره ندن.
پاسخ به ایرانی: 1393/3/2509:33:57،
29
14
جناب من خودم تولید کننده جک های ساختمانی ، دستگاه های بلوک زن و همچنین فرقون هستم. قیمت اجناس اگر خیلی دست به دست بشود ، می رود بالا. فرقونی که شما خریدی اگر تماما با ورق ck45 هم باشد اون قیمت در نمی یاد،اگر خواستی من فروشنده ام. ایمیل بزن.
رضا: 1393/3/2409:28:26،
34
18
1 میلیونم تمام بشه مجبورین 20 میلیون بخرین زیادی زور نزنین!!
اردشیر: 1393/3/2409:49:24،
41
38
به امید روزی که دو شرکت فرغون ساز ایرانی ورشکسته بشه.
یه پیچ چرخ خودروهای وارداتی میرزه به آشغالهای تولیدی در ایران.
پرايد: 1393/3/2410:15:36،
23
39
حقيقتا پرايد ماشين بدي نيست. پنج سال پرايد داشتم فقط بنزين ميزدم و روغن عوض مي كردم. يه بار هم يه باتري اتمي براش گذاشتم. خدايي ماشين خوبي بود.
سراج: 1393/3/2411:47:48،
29
16
حق داری این حرف بزنی اخه خودرو با کیفیت ندیدی که داری از پراید تعریف میکنی.
پرايد: 1393/3/2412:11:52،
25
24
تو آقا سراج بلندپرواز كه يه چيزي برا خودت مي نويسي من گفتم تو اين پنج سال پرايد اين شكلي بود چه ربطي به بنز و بي ام و داشت.
امیر: 1393/3/2412:34:28،
22
13
مهم سود آقایان و حمایت از صنعت ملی خودرو هست ... مردم مجبورن بخرن هر قیمتی که کارخونه تععین کنه چون زورشون زیاده دیگه ... تاوان سو مدیریت رو مردم باید بدن ...
!: 1393/3/2412:52:41،
17
37
بازم از اون حرفهاي خنده دار...
خدا نكنه آدم رو جَـو بگيره اين حرفها رو بزنه ! آخه ديگه هر چقدرم پرايد آشغال باشه واقعاً با كدوم عقل ٣،٧٠٠ !!! ايشون مثل اينكه ايران تشريف ندارن از تورم و اقتصاد مريض كشور آگاه نيست
کشیک باتلاق: 1393/3/2413:02:24،
55
17
صد بار بهتون گفتم موقعی که ما به دنیا اومدیم آمریکاییها داشتن تو کره ماه پراید میساختن . قانون طبیعت ، قویتر ضعیفو ..........................
برزیل ۳. ایران. ۳
میتونم ثابت کنم کمتره: 1393/3/2413:34:17،
20
13
از اقای امامی کمال تشکر رو داریم ولی من میتونم ثابت کنم هزینه تمام شده پراید از این هم کمتره.
کل وزن پراید بین800تا900کیلو گرم.
قیمت ورق2هزار
دوهزارضربدر850کیلو=1700000
یک برابرقیمت ورق هم ارزش افزوده و تغییروتبدیل به احسنت بکنیم جمعان میشود=3400000تومن
هزینه تمام شده پراید3400000
اگر20درصد کارمزد و25%هم سودتولید در نظر بگیریم جمعان میشه4930000تومان
پس قیمت تمام شده پراید با سود25%میشه4930000تومان
هومن: 1393/3/2415:18:47،
30
19
تازه شما با ورق کیلویی 2000 تومن حساب کردی. اگه با قیمت سال 91 که ورق آهن کیلویی 650 تومن بود حساب کنی قیمتش 1/3 این درمیاد یعنی 1.65 میلیون. اگه دلار و آهن گرون نشده بود الآن قیمت واقعی پراید حدود 2 میلیون بود . حالا هم باگرون شدن اهن و دلار قیمت واقعی پراید 6 میلیون بیشتر نیست.
امیرحسین: 1396/6/913:43:13،
0
0
لطفا در مورد مسایل اینقدر تحلیل سطحی ارایه ندهید، اولا جنس بدنه آهن نیست و فولاد خودرویی هست، دوم اینکه هزینه تولید رو در نظر نمیگیرید؟ ورق بدنه باید برش بخوره بعد با پرس فرم دهی بشه هزینه تولید قالب پرس و فرم دهی همون میدونی جنده؟ کلی همون ورق پرت داره. هزینه تولید رو اصلا درنظر نمیگیری فقط یه تخمین اشتباه در مورد مواد اولیه که نمیدونی چی هست.
این هایی هم که میگن قطعات رو جدا بخریم 4 تومن میشه برن بخرم برای من بیارن من 6 تومن بهشون میدم. در ضمن شماره نیم ساعت میری مکانیکی دو تا قطعه عوض می کنه 40 تومن اجرت میگیره اونوقت چطوری هزینه مونتاژ و تولید رو در نطر نمیگیرید.
حالا انتظار داریم یه عده بگن کارمند سایپا هستم...
تشکرو قدردانی: 1393/3/2413:38:30،
16
14
ما مردم ایران از اقای امامی دبیرانجمن مدیریت کیفیت کمال تشکر و قدردانی رو میکنیم که وجدان ایشان مجبور کرد واقعیت رو بگویند
تو کشور من مردهای کمی پیدا میشوند که وجدان داشته باشند.
از وجدان و حس مسئولیتت تشکر میکنیم اقای امامی
باز هم انتظاردفاع از حقوق مردم در برابرحقه بازان رواز شما داریم
اقای امامی: 1393/3/2413:48:07،
25
18
اقای امامی نماینده محترم مجلس که وجدان داری دمت گرم
از طرف کل مردم ایران ازت تشکر میکنم که واقعیت رو گفتی
سعید: 1393/3/2413:56:17،
23
12
درسته هممون به یه نوعی مجبوریم این فرغونارو بخریم چون شدیدا لازم داریم ولی هر حرکت موفقی نیازمند زحمت و صبره زیاده. فکر کنین فقط دو سه ماه هیشکی تو ایران خودروی صفر نخره نه از سایپا نه از ایران خودرو مجبورن قیمتارو بیارن پایین. مقصر اصلی خودمونیم.
احسان: 1393/3/2413:58:11،
21
15
کاش زمانی بجای رنگ ابی ایرانخودرو تو اتوبان تهران-کرج رنگ ابی جنرال موتورز رو ببینیم
ali: 1393/3/2415:44:25،
20
31
نخرین بخداخر سوار شیم شرفش بیشتر از این آسغالهاس
رضا: 1393/3/2416:37:10،
14
17
سلام. برادر من، اظهار نظر منطقی و علمی داشته باشید! قیمت تمام شده پراید هر چه که باشد، 3700 به دور از انصاف است. یک خودرو برقی مربوط به کودکان زیر7سال در بازاربیش از650 است، ضمنا نه انحصاریست و نه ...
poorya: 1393/3/2417:05:40،
23
16
حتی اگه 10 ملیون شغل هم ایجاد بشه باز ارزش کشته شدن 25هزار نفر در سال رو نداره.این دلایل همه بهانست.مدیرای ما همه به فکر سود خودشون هستند ولا غیر.
No Name : 1393/3/2418:50:49،
14
13
ما ایرانی ها در همه چی نه فقط ماشین در حوزه ارتباطات و ... هم در انحصار تشریف داریم
محمد: 1393/3/2623:05:11،
16
16
تازه علاوه بر اينها اگر مقدار تفاوت پولي كه از تفاوت مصرف بنزين داخلي و خارجي عايد ميشه را محاسبه كنيد ميشه باهاش ماهيانه دومقابل حقوق و درآمد افراد ذينفع به آنهاداد تا در خانه بنشينند و كاري نكنند! متاسفانه اونهايي كه كيسه هاشان از پول مصرف كننده بدبخت پر ميشه اين كارگران زحمتكش,نيستند ...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار