کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شیوا : بطور یقین قیمت جدید خودروها فردا اعلام میشود


کد خبر : ۵۲۱۹سه شنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴:۴۱۵۳۶۱ بازدید

رییس شورای رقابت با بیان اینکه از آخرین بحث‌ها پیرامون دستورالعمل قیمت خودرو در این شورا بالغ بر دو هفته می‌گذرد گفت: بحث‌های جدید درباره قیمت‌ها و افزایش آن‌ها صحت ندارد.

رضا شیوا تصریح کرد: در جلسه دو هفته پیش شورای رقابت فرمول قیمت‌گذاری نهایی شد، اما به دلیل برخی شرایط اعلام آن به آینده موکول شد. در طول هفته گذشته نیز با توجه به تعطیلی مجلس شورای اسلامی و حاضر نبودن نمایندگان حاضر در شورای رقابت جلسه‌ای تشکیل ندادیم و به طور حتم در جلسه چهارشنبه پیش رو، بحث دستورالعمل خودرو نهایی شود.

وی درباره ابعاد مختلف دستورالعمل جدید شورای رقابت نیز گفت: این دستورالعمل متغیرهای مختلفی مانند دستورالعمل گذشته دارد که تورم بخشی، کیفیت و بهره‌وری جزئی از آن است. تفاوت عمده دستورالعمل جدید با آنچه در گذشته مد نظر قرار می‌گرفت، بحث توجه ویژه به شاخص کیفیت و طبقه‌بندی آن به دو حوزه کارکردی و تزیینی است.

شیوا با بیان اینکه دستورالعمل جدید حاصل کار کارشناسی متخصصان این حوزه به حساب می‌آید، عنوان کرد: متاسفانه بر خلاف آنچه در بازارهای خودرو جهان اتفاق می‌افتد و در آن شرکت‌های بزرگ مجبورند برای پیروز شدن در رقابت به دست آوردن مشتری تلاش کنند، در بازار ایران ما شاهد انحصار ویژه‌ای هستیم که شورای رقابت باید در آن ورود کرده و دستورالعمل قیمتی را مشخص کند.

وی افزود: به دلیل وجود همین انحصار، خودروسازان چندان گرایشی به بهبود کیفیت و یا بهره‌وری ندارند و دستورالعمل شورای رقابت کمک می‌کند که این مشکل در بازار ایران برطرف شود.

 

رییس شورای رقابت درباره گمانه‌زنی‌هایی که درباره برخی اختلاف نظرها درباره افزایش قیمت خودرو وجود دارد نیز اظهارکرد: بحثی که مطرح شد احتمال بود که از تدابیر ویژه دولت در حوزه خودرو حکایت می‌کرد. به همین دلیل شورا تلاش کرد با برنامه‌ریزی‌های ویژه تمام جوانب کار را در نظر بگیرد و با تصمیم‌گیری نهایی درباره فرمول جدید آن را اطلاع‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه هدف شورای رقابت مبارزه با بازارهای حاشیه و واسطه‌گری در حوزه خودرو است اظهار کرد: دستورالعمل شورا قیمت خودروهایی که از طریق کارخانه واگذار می‌شوند را تعیین می‌کند اما متاسفانه به دلیل وجود برخی بازارهای کاذب برخی از خودروها نسبت به قیمت کارخانه با فاصله‌ای 30 درصدی در بازار معامله می‌شوند. شورای رقابت تمام تلاش خود را خواهد کرد که این واسطه‌گری و بازار حاشیه‌ای از بین برود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها