کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

مزایای استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودرو

کدخبر:۵۱۳۳چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱:۲۷۲۰۰۳۰ بازدید

مدتی است که تب استفاده از گاز نیتروژن به جای باد معمولی در لاستیک خودروها بالا گرفته و این در حالی است که تا به حال عمده ‏ترین کاربرد استفاده از نیتروژن ...
مزایای استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودرو

مدتی است که تب استفاده از گاز نیتروژن به جای باد معمولی در لاستیک خودروها بالا گرفته و این در حالی است که تا به حال عمده ‏ترین کاربرد استفاده از نیتروژن در حوزه وسایل نقلیه، مربوط به خودروهای نظامی و سنگین، هواپیماهای تجاری، خودروهای مسابقه ‏ای و شاتل‏ های فضایی بوده است. در ادامه به ذکر چند نکته در خصوص مزایای استفاده از نیتروژن به جای باد معمولی (هوا) در لاستیک خودروها می‏پردازیم.

باد معمولی خودروها یا همان هوا، دارای 21 درصد اکسیژن، 78 درصد نیتروژن و یک درصد هم گازهایی مانند ازن، آرگون و مقداری رطوبت به واسطه وجود اکسیژن است. پس طبیعی است که با حذف اکسیژن از هوا باعث حذف رطوبت از داخل لاستیک می‏شویم که موجب کاهش اثر خورندگی سیم ‏های فولادی داخل لاستیک خواهد شد، زیرا به دلیل کاهش میزان حمله رطوبت به سیم‏های فولادی لاستیک، افزایش عمر لاستیک‏ها امکان پذیر می‏گردد. از طرف دیگر نیتروژن در فرآیند احتراق به همراه اکسیژن شرکت نمی‏کند، پس از نظر ایمنی هم نسبت به هوا ارجح است. مولکول‏های نیتروژن، نسبت به اکسیژن بزرگتر هستند. احتمال خروج و فرار مولکول‏های بزرگ‏تر نیتروژن از تایر و کاهش فشار باد لاستیک و خطرهای ناشی از آن کمتر است. براساس مطالعات متخصصان شرکت لاستیک‏سازی میشلن سرعت کاهش فشار گاز نیتروژن در لاستیک خودرو، سه برابر کمتر از هوای معمولی است. نیتروژن از هوا سبک‏تر بوده، وزن مولکولی هوا تقریباً دو برابر نیتروژن بوده و البته استفاده از آن، موجب کاهشی در حدود 4 درصد وزن هوای پرشده در لاستیک‏ها می‏شود. این سبک‏تر بودن در وزن باد لاستیک‏ها می‏تواند کاهش مصرف سوخت را به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که این کاهش، با انتخاب رینگ و لاستیک مناسب برای خودرو، بسیار چشمگیرتر است. 


نیتروژن، نسبت به هوا، گرمای خود را زودتر از دست می‏دهد و در واقع با زدن نیتروژن درون لاستیک‏ها، ترکیدگی لاستیک در روزهای گرم تابستان بر اثر افزایش دما و انبساط گاز درون لاستیک، کمتر اتفاق خواهد افتاد که باز هم ایمنی بیشتر آن را نشان می‏دهد. به خصوص برای خودروهای مسابقه‏ای فرمول یک، سوپر اسپرت‏هایی که سرعت‏های بالاتر از 200 مایل بر ساعت دارند و یا خودروهایی که کاربرد آنها در شرایط طولانی و سخت است. همچنین میزان تغییرات فشار با دما در نیتروژن کمتر از هوا است، چرا که هوای معمولی دارای اکسیژن و رطوبت بوده که میزان فشار رطوبت آن (هر چند ناچیز) با دما بیشتر تغییر می‏کند. می توان چنین نتیجه گرفت که کاهش مصرف سوخت، افزایش دوام لاستیک خودرو، ایمنی بیشتر، بهبود فرمان‏پذیری، افزایش چسبندگی لاستیک به زمین، نرمی بیشتر لاستیک و سهولت استفاده از خودرو به دلیل عدم نیاز به تکرار تنظیم باد لاستیک‏ها، از مهمترین مزایای استفاده از گاز نیتروژن در لاستیک خودروها به جای هوای معمولی است. مسئله‏ای که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد، این بوده که در حال حاضر در آمریکای شمالی برای زدن نیتروژن به هر لاستیک باید حدود 2 تا 5/2 دلار هزینه کنید که برای چهار لاستیک خودرو حدوداً 8 تا 10 دلار خرج بر می‏دارد و این یعنی حداقل 10 برابر قیمتی که باید برای باد معمولی لاستیک‏ها بپردازید، ضمناً به هیچ وجه نمی‏توانید از صحت و کیفیت گاز نیتروژن تزریق شده، اطمینان حاصل کنید. همچنین نحوه تزریق باد جدید، یعنی مکش کامل باد قبلی لاستیک و سپس تزریق نیتروژن واقعی به آن، مسئله مهمی است که باید به همراه انتخاب و خرید رینگ و لاستیک مناسب برای کاهش مصرف سوخت و کارآیی خودرو در نظر گرفته شود. 

استفاده از نیتروژن به جای اکسیژن در لاستیک خودروها، باعث افزایش عمر لاستیک تا 30 درصد و کاهش مصرف بنزین تا 15 درصد می‏شود و به دلیل کاهش وزن لاستیک‏ها، شتاب و سرعت خودرو نیز بهبود می‏یابد. استفاده از گاز نیتروژن خشک در لاستیک‏ها، علاوه بر راحتی راننده و نرمی بیشتر خودرو، باعث ثابت ماندن فشار لاستیک‏ها و سرد بودن آنها در طول سال و در نتیجه امنیت بیشتر لاستیک می‏گردد. به دلیل اینکه مولکول‏های نیتروژن از اکسیژن بزرگ‏تر هستند، بنابراین از هوا راحت‏تر در لاستیک حرکت می‏کنند و ضمناً در برابر گرما از هوا مقاوم‏تر هستند. کی دیگر از مزایای نیتروژن نسبت به اکسیژن این است که نیتروژن از اکسیده شدن سیم‏های فولادی درون لاستیک و تخریب آن جلوگیری کرده، عمر لاستیک را افزایش داده و عملکرد خودرو را نیز بهبود می‏بخشد. در صنایع حمل و نقل از گاز نیتروژن برای باد کردن چرخ‏های هواپیما، شاتل‏های فضایی، خودروهای نظامی، کامیون‏ها و بیل‏های مکانیکی بزرگ در معادن و ماشین‏های مسابقه‏ای استفاده می‏گردد. 

در نهایت می‏توان چنین نتیجه گرفت که استفاده از این گاز مزیت‏های زیر را به همراه دارد: 

- افزایش فوق العاده عمر لاستیک: به دلیل سرد بودن دائمی لاستیک با استفاده از این گاز، عمر لاستیک تا 40 درصد افزایش می‏یابد. 
- نرم شدن کمک فنرهای خودرو: به دلیل نرم شدن لاستیک‏ها، جلوبندی خودرو استهلاک کمتری خواهد داشت و این امر باعث سالم ماندن اتاق خودرو می‏گردد و چرخ‏ها تا 70 درصد بالانس می‏شوند. 
- تنظیم دائمی باد لاستیک‏ها: به دلیل اینکه مولکول‏های نیتروژن درشت‏تر از هوا یا اکسیژن هستند، هوای گرم و سرد تأثیر زیادی روی این گاز ندارد و همیشه ثابت است. در نتیجه خروج مولکول‏های بزرگتر از لاستیک زمان بیشتری نیاز دارد. 
- کاهش مصرف سوخت: چون به دلیل تزریق گاز نیتروژن به لاستیک، اصطکاک آن با زمین کاهش می‏یابد، در نتیجه مصرف سوخت به میزان 10 درصد تا 15 درصد کاهش خواهد یافت. 
- عملکرد عالی ترمز خودرو در سرعت‏های بالا: به دلیل نرمی بیش از حد لاستیک‏ها با گاز نیتروژن، عملکرد ترمز خودرو تا 30 درصد بهبود می‏یابد. 
- عملکرد بهتر رینگ‏های اسپرت: خشک بودن و کوبیدن رینگ اسپرت خودروها 100 درصد برطرف می‏شود و در نتیجه عمر جلوبندی افزایش پیدا کرده و استهلاک لاستیک‏ها کمتر می‏شود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

رضا2: 1393/3/1409:03:39،
196
278
ااین مقاله غیر علمی و غیر کارشناسی است.
احمد: 1393/3/1410:29:13،
154
90
ضمن تشكر از ايران جيب

بايد بگم استفاده از نيتروژن در ماشينهاي سبك اي كه در داخل شهر تردد ميكنند< هيچ توجيه علمي ندارد. اگر از نيتروژن در ماشينهاي مسابقه يا شاتل استفاده ميشود بجهت نياز به اين كار هست، دليل نميشه همه اينكارو انجام بدن.
حامد: 1393/3/1410:42:34،
74
31
در مورد پاره از مسائل که در مقاله مطرح شده است، اطلاعات دارم و صحت آنها برای من اثبات شده است. اما تمامی مباحث مطرح در حوزه اطلاعات و سواد بنده نیست، کاش به این جمله کوتاه بسنده نکرده و کمی بیشتر توضیح میدادید که برای دیگر خوانندگان از جمله بنده نیز طبیعتا مفید واقع میشد.
ایرج: 1393/3/1411:15:24،
83
45
خب شما کارشناسیش کن بگو ما هم در جریان باشیم .
محمد: 1393/3/1411:22:54،
54
60
چرا؟؟؟ الان از کجا این کشف رو کردید؟؟؟
مثلا هوا از اکسیژن تشکیل نشده یا مثلا نیتروژن از یه نوع ترکیب شیمیایی پتروشیمی ها بوجود میاد؟؟؟
اتفاقا با استفاده از بدیهیات علم بصورت روان توضیح داده شده تا برای عوام قابل درک باشه که با نهایت احترام، ظاهرا واسه شما نیست
ایرانی با عشق: 1393/3/1412:55:48،
80
66
کاملا درسته این مقاله تخصصی! من اواحر تابستون پارسال نیتروژن زدم و تا الان برا تنظیم باد نرفتم چون مقاومتش نسبت به هوا بیشتره و تو سرعت های بالا چسبندگی ماشین بیشتر شده و لاستیکم که بارزه، بعد یکسال به 90 درصد هم نرسیده!
ناشناس: 1393/3/1414:12:39،
76
52
بنده بعنوان کارشناس خوردگی با سابقه 15 ساله در صنعت نفت میتوانم بگوییم که استفاده از ازت بجای هوا و ارتباط آن با خوردگی سیم های لاستیک در دوره کاری یک تایر کاملا بی معنی است.
☺: 1393/3/1414:20:34،
67
66
☺☻o☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

واقعا یعنی شرکت های خودرو ساز انقدر عقلشون نمیرسده که از اول به جای هوا نیتروژن بزنن؟

منطقی نیست
ایرانی(جواب به ☺:): 1393/3/1416:05:38،
87
39
وقتی خودرو سازها میاند خودرویی که چراغ باک بنزینش روشنه و تحویل من مشتری میدن که تا پمپ بنزین با سلام و صلوات رفتم، میاند باد نیتروژن بزنند که برعکس هوا که رایگانه، برا هر چرخ حدود 1000 تمن هزینه برمیداره براشون؟
این مقاله اشکلاتی داره خصوصا تایپی، ولی منی که تجربشو دارم و زیاد مطالعه کردم، باید بگم در مجموع همون که نیاز نیست تند تند برم برا تنظیم باد، چون مقاومتی نسبت به هوا بیشتره ، راضی ام!
فرشاد: 1393/3/1421:31:53،
48
44
منم کاملا موافقم کی این پست به هیچ وجه صخت علمی نداره دلایلش هم فراوونه
مهندس: 1393/3/1614:17:11،
36
99
یک جا مقاله می گه 30 درصد عمر بیشتر لاستیک یه جا 40،
بعد می گه باعث نرم شدن کمک فنر می شه(گودرز و شقایق)
بعد اون آمادهای 70 ، 80 درصدی...
خخخخخ: 1393/3/1409:14:07،
185
35
اگه نيتروژن واقعي باشه!!!!!
m: 1393/3/1418:00:48،
95
43
بنده در یک شرکت هواپیمایی کار میکنم در قسمت تعمیرات . از گاز نیتروژن خشک برای باد لاستیک های هواپیما استفاده میکنیم . موارد گفته شده درست هست ولی فکر نکنم گازی که در تعمیرگاه ها استفاده میشود نیتروژن باشد چون بسیار گران قیمت است . در ضمن گاز نیتروژن در بسته بندی مواد غذایی هم کاربرد دارد چون دیر تر مواد فاسد میشود.
کریم: 1393/3/1420:57:30،
51
40
دقیقا همینطوره که میفرمائید . البته خدمت اون آقایونی که فرمودند کاملا علمی و دیدم و دارم و .... عرض میکنم که اون چیزی که شما دیدید دستگاه تولید هوای خشکه نه نیتروژن !!! دفعه بعد برید از نزدیک کارکردش رو ببینید و کاتالوگش رو بخونید. مگه اکسیژن به راحتی آب خوردن از اکسیژن جدا میشه که هر کی یه دستگاه گذاشته نیتروژن تولید میکنه؟!!!
لطفا راهنمایی کنید: 1393/3/1500:27:32،
39
43
دوستان این موضوع مربوط به اینجا نمیشود ولی اگر کسی جواب درست را میداند لطفا" راهنمایی کند.در قسمت قیمت طلاسکه و ارز سایت ایرانجیب دو گزینه برای نقره وجود دارد 1-هر اونس نقره 2-هر گرم نقره 99 عیار.اگر هر اونس 31 گرم باشد 18 دلار چرا هر گرم نقره 99 عیار شده 21 دلار.
اشکان: 1393/3/1409:20:05،
144
56
واینک نسل جدید خودروی پراید "پراید nitro" ک در 16 مدل مختلف عرضه میگردد برای کسب اطلاعات بیشتر ب نمایندگی های سایپا در سراسر دنیا مراجعه کنید
حميد: 1393/3/1409:28:44،
81
82
از ايران جيب بسيار متشكرم بابت مطلب جالب و مفيدش
رضا: 1393/3/1410:01:25،
78
125
نمیدونستم . تشکر .
مرد پارسی: 1393/3/1410:06:22،
179
71
کاهش مصرف سوخت تا 15 درصد؟!!!!!!!!!
این قسمتش دیگه خیلی تخیلیه!
خودشم: 1393/3/1416:31:57،
81
38
اولش گفته 4 درصد دیده کنتور نداره کرده 15 :)
نيتروژن: 1393/3/1410:20:18،
53
64
نتيجه گيري رو همون اول مينوشتيد بهتر بود
سئوال: 1393/3/1410:25:15،
44
29
مزایای یاد شده بیشتر منطبق بر شرایط هوای گرم و در واقع تابستان است به نظر دوستان و بیشتر متخصین امر در شرایط هوای سرد چه باید کرد؟
m: 1393/3/1418:07:32،
37
37
نیتروژن نسبت به تغییر دما بسیار کم فشارش تغییر میکنه تقریبا فشارش تو یه رنج میمونه و تابستون و زمستون دیگه نیاز به تنطیم باد نداره ولی بازم میگم اگه نیتروژن خالص باشه
مهدی: 1393/3/1410:31:50،
92
36
این گاز نیتروژن لاستیک مثل اینکه از تن تاک هم بهتره ها!
اصفهانك: 1393/3/1410:36:35،
40
36
نه بابا عجب
محمد: 1393/3/1410:37:18،
51
41
خوب از کجا بفهمیم نیتروژن واقعیه؟؟قیمتش چنده؟؟
ali: 1393/3/1411:44:21،
46
41
4 چرخ 10000 تومن
سلام إسكان: 1393/3/1410:59:35،
39
36
خيلي با حال گفتي مسئولين سايپا را به فكر انداختي
lمحمدی: 1393/3/1411:11:55،
71
35
این چرت وپرت چیه مینویسید رطوبت به اکسیزن چه کار دارد درضمن موقعی که هوا فشرده میشود رطوبت به صورت اب از ته کمپرسور خارج میشود دانسیته هوا 29 ودانسیته ازت28 است که تفاوتی ندارد درضمن ورودی وخروجی لاستیک به اندازه ملکول ازت نیست که ازت خارج نشود
امید : 1393/3/1411:27:01،
42
39
والا من الان حدود 1 سال هست گاز نیتروژن تو لاستیک ماشینمه ، لاستیک بعد از گذشت 30 هزار کیلومتر دورتا دورش ترک خورده در حالی که عاج لاستیک میتونم بگم 60 درصد سالمه
محمد حسین: 1393/3/1411:29:52،
40
53
اتفاقا من هر هفته باید برم نیتروژن بزنم
خود طرف که برام زد گفت
بعد از دو هفته اگر نزنم ماشین بدجور کوبش پیدا میکنه
محسن: 1393/3/1412:53:54،
39
38
دروغ گفته اول وقتی گاز نیتروژن میزنیم بعد یک یا دوهفته باید یه تنظیم بزنی تا میزون بشه ودیگه کاری به کارش نداشته باش تا پنچربشی یا بخوای لاستیک عوض کنی
ضمنا الکی هم درجه باد نباید روش گذاشت چون تنظیمشو میزنه بهم
everlasting: 1393/3/1413:44:03،
44
37
برو ی جای دیگه بزن . احتمالا بجای نیتروژن هوا برات میزنه . نباید تغییر زیادی داشته باشه . دست کم برای من در مدت تقریبی6 ماه هنوز کم نشده
هدف مقاله؟: 1393/3/1411:34:27،
47
36
در نهایت می‏توان چنین نتیجه گرفت که وقتی یک مقاله مینویسید اگر منظورتون صرفه جنبه کارشناسی و فنی هست و منظور دیگری ندارید نوشتن جمله ای مانند این جمله :
در حال حاضر در آمریکای شمالی برای زدن نیتروژن به هر لاستیک باید حدود 2 تا 5/2 دلار هزینه کنید که برای چهار لاستیک خودرو حدوداً 8 تا 10 دلار خرج بر می‏دارد و این یعنی حداقل 10 برابر قیمتی که باید برای باد معمولی لاستیک‏ها بپردازید
هدف؟: 1393/3/1411:44:29،
57
33
واینکه تاکیدبه قیمت حداقل 10 برابر کنیم مطمئن باشید که بصورت عمدی باعث بالاتررفتن قیمت باد نیتروژن خواهیم شد وسوال اینست که هدف سایت شما چیست؟؟؟
لطفا قیمتهای کشورهای دیگروتفاوت قیمتهارادر مقاله های فنی بیان نکنیدچون کشورمانه درقیمتها و نه در سایر زمینه ها قابل مقایسه نیست وکاردرستی نیست که بخواهیم صرفاازروی قیمتهای کشورهای خارجی الگوبرداری کنیم
علیرضا: 1393/3/1411:49:43،
55
33
مثال دیگر مقایسه قیمت بنزین در ایران با سایر کشورها بدون در نظر گرفتن سایر عوامل از جمله تورم - سطح درآمد - درصد رشد اقتصادی کشور - میزان دسترسی کشور به منابع نفتی و گازی - و در زمینه بنزین از همه مهمتر دسترسی و توان استفاده مردم از ماشینهای با تکنولوژی روز دنیا که نقش اساسی در مصرف پایین و بهینه سوخت دارند پس این مقایسه قیمتها در کشورهای خارجی با کشور ما کار بسیار اشتباهی هست.
سعید: 1393/3/1411:51:12،
36
59
بچه ها ماشین باز داره گرون میشه....من رفتم یکی بخرم..خسته شدم از بس صبر کردم
محسن: 1393/3/1412:48:38،
33
28
واقعا تو عمر لاستیک ونرمی فرمان تاثیر به سزایی داره من کامیون دارم ازگاز نیتروژن استفاده میکنم از تنظیم باد لاستیک راحت شدم تو جاده هم لاستیک کمتر داغ میشود
تو مصرف سوختم تاثیر داره
بلوف: 1393/3/1413:18:53،
46
126
اقای ایران جیب چرا بلوف میزنی؟تفاوت وزن هوا با نیتروژن زیاد زیاد باشه1کیلو در چهار لاستیک میشه.مگه اگر یک کیلو از وزن خودرو کم بشه15درصد صرفه جویی سوخت میشه اقا چرا مردم رو سر کار گذاشتی؟
گفتین با مصرف نیتروژن چرخها نرم میشود؟؟تنفاقان بر عکس فرمودین چون مولکول اکسیژن اب وجود داردو ایجاد بختر میکندلاستیک نرمتر میشود ولی درمصرف نیتروژن لاستیکها خشکتر میشوند
استاد: 1393/3/1413:34:54،
48
41
بعنوان یک هیات علمی دانشگاه و متخصص باید بگویم این مقاله مضحک ترین مطلبی بود که در این سایت خواندم این مطالب کاملا نادرست بوده و قابل اعتنا نمیباشد بعنوان مثال
1- حذف اکسییژن به هیچ عنوان باعث حذف بخار اب نخواهد شد
2-عدد مولی اکسیژن 32 و نیتروژن 28 است این بدان معنی است مولکولهای اکسیژن سنگینتر از نتیتروژن است
ارمان: 1393/3/1422:48:48،
64
39
به وزن مولکولی بستگی نداره ، به حجم مولکول بستگی داره و مولکولهای نیتروژن حجیم ترن ، بنابرین به علت حجم بیشتر سختتر می تونن از منافذ لاستیک خارج بشن ، پس درساتو بهتر بخون ،
بخار اب هم که میگن حذف میشه ربطی به حذف اکسیژن نداره ، اگه تا حالا باد نیتروژن زده بودی میدیدی که منبع مخصوصی که فقط توش نیتروژن خالص هست استفاده میشه ، پس بیشتر دقت کن!
شهرام: 1393/3/1502:40:37،
34
38
اقاي استاد محترم عدد مولي چه ربطي به حجم مولكول داره درضمن تو اين مقاله گفته شده نيتروژن سبكتر از اكسيژن هست يعني همون عدد مولي ٣٢ به ٢٨ كه اشاره كردي
هادی: 1393/3/1413:47:12،
49
68
خیلی از مزایاش گفتید من که ماشین ندارم لااقل یه لاستیک با رینگ بخرم برم توش نیتروژن بکنم ببینم چه حالی میده....خخخخخ
مهندس: 1393/3/1415:38:22،
45
31
دوستان بنده ٢٠٦ دارم وقتي نيتروژن زدم واقعا نرم تر شد حركت ماشين ' در مورد رطوبت هم نظر درستي دادن چون ما هم ميدل ها رو براي جلوگيري از خوردگي با نيتروژن باكس آپ ميكنيم ولي در مورد مصرف سوخت چيز محسوسي نديدم ' به شخصه لاستيك ماشينم ٤ سال كار كرد اونم خودم ترسيدم لاستيك از داخل خراب شده باشه عوضش كردم
mehdi: 1393/3/1415:39:44،
53
32
فقط امیدوارم که ایران خودرو توی ماشیناش نیتروژن نزنه، چون احتمالا 25% دیگر افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود!!!؟؟؟
خطر: 1393/3/1415:48:56،
58
25
دوستان ببخشید اگه به دوچرخه هم نیتروژن بزم مصرفش میاد پایین!!!!!1؟
پاسخ به x یا y خطر: 1393/3/1422:22:19،
41
35
بله حتما . بواسطه اینکه با پدال زدن فشار به چند نقطه از بدن شما وارد میشود و بازدن نیتروژن این فشارها به حداقل خواهد رسید.
احمد: 1393/3/1416:24:09،
38
37
لازم به ذکر است بنده با کسب تحقیقات علمی و عملی مقاله ی فوق را به شرط استفاده از دستگاه امریکایی و اروپایی به دلیل توانمندی در تولید نیتروژن با خلاق حقیقی و بالا کاملا"تایید می نمایم.
يك دوست: 1393/3/1417:46:10،
53
40
واقعا مضحك و غير علمي بود
وبنظر ميرسه ك صرفا جهت تبليغ بوده
جانباز جنگ: 1393/3/1417:55:42،
62
39
نه نيتروژن نه اکسيژن زياد خوب نيستند
من به ماشينم اب ميوه ميزنم تا چرخهاي ماشينم حالشو ببرند.
از وقتي اب ميوه ميزنم ويتامين چرخها رفته بالا رنگ و روش وا شده خخخخخخ
EBI: 1393/3/1419:10:58،
51
29
چقدر خوشمزه ای تو
علیرضا: 1393/3/1418:43:38،
72
60
واقعا تاثیر داره،،مصرف سوخت یا عمر لاستیک رو نمیدونم ولی شخص بنده به خاطر اینکه ماشینم دون دونه ترک های خیابون رو شمارش میکرد اینکارو کردم که خدایی زیرو رو شد ماشین،،خیلی نرم تر هم شده
از من بابت 4تا لاستیک 8 تومن گرفت
ماهر: 1393/3/1422:15:50،
54
39
از یه طرف میگه نیروژن باعث کاهش اصطکاک بین زمین ولاستیک میشه وازطرفی میگه باعث افزایش کیفیت ترمز میشه.به نظرمن بین کاهش اصطکاک وعملکرد ترمز یه رابطه معکوس وجوداره نظرشما چیه؟
ارمان: 1393/3/1422:35:33،
31
36
یه ماهه که باد نیتروژن زدم ، صدای برخورد لاستیک با اسفالت به طور محسوسی کمتر شده و صدای کوبش کمکها روی چاله چوله ها هم واقعا کمتر شده ، اگه به صدا حساسین حتما یه بار امتحان کنید ، پشیمون نمیشین
امين: 1393/3/1423:29:56،
39
53
اولاً اين مقاله كپى بود
١،٢ سال پيش تو مجله ماشين چاپ شده بود، اين چكيدى اون مطلب بود كه اونجا خيلى بيشتر توضيح داده بودن.
بعدش دستگاهاى به اصطلاح نيتروژن وقتى وكيوم ميكنن اونم تا ٩٠٪ نيتروژن داخل لاستيك ميزنن. نيتروژن واقعى پلمپ شده از اون ور مياد كه خيلى گرون هستش
مجتبي: 1393/3/1500:35:58،
39
38
يكبار با اصرار مكانيكي باد نيتروژن زدم لاستيك ماشينم نو هم بود تو جاده امام رضا با سرعت١٢٠ تا لاستيكم تركيد شانس اوردم ماشينم چپ نشد چون گاز نيتروژن قيمتش.زياده اكثرن اصل نيست تو ايران زندگي مي كنيم براي جون ادما ارزش قاءل نيستند اون ماشينهاي بي كيفيت اون از لاستيكهاي خشك و ضعيف خلاصه همه تو كلك دروغ هستندخدا به دادمون برسه
جانباز جنگ: 1393/3/1501:55:16،
44
46
سلام دوستان گرامی.
اولا:مخلص همتون هستم.
دومان:از این ببعد در همه موارد به عنوان کارشناس در خدمتتون هستم.
سومان:شما خوبید خانواده خوبند همه خوبید؟
چهارما:فعلا خدانگهدار تا بعد
lمحمدی: 1393/3/1510:36:10،
72
37
اقای ماهر حرفتان منطقی است
باگزبانی: 1393/3/1512:32:02،
73
36
فقط تبلیغ ,کمی فکر کنید ,همش حرف مفت
جلیل: 1393/3/1517:14:35،
32
32
دوستان من زمانی که لاستیک ماشینم که کنتیننتال بود گاز نیتروژن زدم مدتی خیلی نرم تر شد و واقعاً تفاوت رو میشد احساس کرد اما بعد از مدت یکسال چنان خشک شده که مجبورم عوضشان کنم نمی دونم بخاطر نیتروژن بوده یا نه؟
رضا: 1393/3/1519:27:37،
37
32
این یکی هم چیزی مثل کرم حلزون!!!!!!!
داود: 1393/3/1519:54:19،
34
31
بالاخره چکار کنیم ؟
atilla: 1393/3/1600:14:26،
71
65
80 درصد هوا نیتروژنه حالا این 20 درصد مابقی نیتروژن باشه یا نه چه فرقی میکنه
على: 1393/3/1612:47:41،
32
36
نتيجه:
چون اطمينانى به اين نيتروژن تقلبى تعميرگاه ها نيست،

پس بى خيال نيتروژن.

تمام.

.
vahid: 1393/3/1614:02:09،
38
35
با سلام. بنده کارشناس ارشد شیمی هستم. مطالب این مقاله به جز بحث خوردگی سیم های فولادی همش اشتباه و پر از گاف های علمی هست. نمیدونم کی این رو نوشته
LEO: 1393/3/1616:58:40،
27
35
بنظر دیدگاهها بیشتر مدل گاراژی است تا دیدگاه کارشناسی!
تنها مزیت استفاده از گاز نیتروژن بهبود ایمنی لاستیک می باشد.
علی آقا: 1393/3/1810:56:13،
33
32
دوستانی که بعد از زدن نیتروژن احساس نرم تر شدن ماشین رو دارند مطلع باشند که علت این نرم شدن نه نیتروژن بلکه کم کردن فشار باد لاستیک است! این کار آپاراتی ها باعث افزایش سایش لاستیک و مصرف بنزین است.
رسول: 1394/3/214:36:31،
15
6
درسته شما یک سنگ نم کیلویی را پرت کنید عد یک سنک 2کیلویی ببینید کدام بیشتر فاصله میگیره بعد هم اخواس گاز نیتروژن اینه میخوایید گوش کنید میخواهید هم نه نظر خودتونه کسی را مسخره نکنید

1نرم شدن لاستیک 2چون گازی هست که تغیر دما نداره ترمزش بهتره چون اگه یه پلاستیک را ذوب کنید روان میشود ولی گاز مثل اب رادیوتور را بازی میکند 3 تنظیم باد نمیخواهد هر 3هفته هر 2ماه میخواهد تنظیم باد 1000تومن تنضیم گاز 2000تومن خودتون ساحب اختیارید وسلام
طاها : 1395/3/2702:13:12،
30
27
با سلام من شنیدم تایر هایی که از گاز نیتروژن پر شدهاند از داخل تایر دچار خوردگی و پوست اندازی شدند ....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما