کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

5 نگرش غلط اقتصادی که در میان ایرانیان وجود دارد

کدخبر:۵۱۳۰سه شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶:۱۱۱۳۵۲۶ بازدید

داستان موفقیت افراد ثروتمند را همواره ما در جوامع مختلف خوانده‌ایم وحتی شاید در نزدیکی‌مان این آدم‌ها را دیده ایم. اما چه شده است که این افراد توانسته اند اینگونه موفق عمل کنند؟ نگرش اقتصادی آنها به چه صورت بوده ؟

اقتصاد هر کشور بر پایه برخی از نگرش‌های خاص بنا نهاده شده است که این نگر‌ش ها گاه می‌تواند به عنوان یک موتور محرک عمل کند و باعث رشد روز افزون اقتصادی و رفاهی مردم شود و از سوی دیگر می تواند به عنوان مانع این امر باشد. همین نگرش های اقتصادی موضوعی است که با فرهنگ جوامع گره خورده است. به عنوان مثال موضوع تبذیر و اسراف از جمله مواردی است که در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار مورد نکوهش قرار گرفته است. اما متاسفانه برخی نگرش‌های اقتصادی در جامعه ما رسوخ یافته است که موجب عدم تعالی و رشد آن می‌شود.

موضوعاتی از این دست اگرچه در نگاه اول کوچک و حقیر به نظر می‌رسند و قابل اعتنا نیستند اما با نگاهی دقیق و واقع بینانه می‌توان دریافت که همین مسائل می‌تواند پایه های اقتصاد یک کشور را سست یا مستحکم کند. در ادامه به برخی از این نگرش‌ها و  رفتارهای غلط اقتصادی که عموما میان ایرانیان رواج یافته است، می‌پردازیم.

1-    مصرف زدگی:‌ این روزها افراد در معرض تبلیغات گسترده بازرگانی قرار دارند. در این میان کارکرد بسیاری از موارد تبلیغاتی این است که برای انسان نیاز ایجاد کنند. درواقع رمز موفقیت هر تبلیغات در دنیای امروز میزان ایجاد نیاز در مخاطب تعبیر می‌شود. در این زمینه متاسفانه با توجه به فرهنگ غلطی که باب شده است، گاها مصرف برای مصرف انجام نمی‌شود و شاهد آن هستیم که افراد به سمت خریداری کالاهایی می‌روند که به آنها نیاز چندانی ندارند و اغلب تحت تاثیر تبلیغات یک نوع نیاز کاذب در آنان بوجود می‌آید. البته فرهنگ چشم و هم چشمی نیز در این زمینه کارکرد خود را دارد. از این روست که متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از وسایل منزل عموما بلااستفاده هستند و افراد تحت تاثیر جو تبلیغاتی و ... به سراغ خرید این موارد می‌روند که باید نسبت به این موضوع بیشتر توجه شود. البته در سالهای گذشته موضوع اصلاح الگوی مصرف به عنوان شعار سال مطرح شد که بر روی این موضوع تاکید داشت اما این معضل هنوز در اقتصاد ایران تداوم دارد. این نیازهای کاذب باعث ایجاد جامعه مصرفی می شود که نمی‌تواند به درستی اقتصاد خود را مدیریت کند. مصرف زدگی سبب حیف و میل پول و عدم پس انداز و انباشت سرمایه می‌شود؛ موضوعی که بسیاری از اقتصاددانان به آن توجه دارند و آن را مقدمه‌ای برای رشد اقتصادی می‌دانند و گروهی نیز بیان می‌کنند که انقلاب صنعتی در اثر همین انباشت سرمایه بوجود آمد.

2-    خرید جنس خارجی:‌ بسیاری از ایرانیان بر این باورند که اجناس و کالاهای خارجی بهتر از نوع ایرانی آنها هستند. این عدم اعتماد به اجناس ایرانی خود به خود باعث وابستگی و عدم استقلال اقتصادی کشورمان به خارج از کشور شده است. البته این موضوع یک مساله دو سویه است. اما به هر جهت این فرهنگ غلط سبب شده است که اجناس ایرانی به عنوان اجناس دسته دوم در بازار تلقی شوند. این درحالی است که ایران در بسیاری از صنایع سرآمد کشورهای دیگر است به عنوان مثال چرم تبریز و کفش‌های این شهر بسیار با کیفیت‌تر از نمونه‌های خارجی هستند اما در ایران باب شده است که مردم کفش‌های ایتالیایی را بهترین نوع کفش می‌دانند که این موضوع باید در بلند مدت اطلاع رسانی شود و کیفیت اقلام و اجناس ایرانی نسبت به  مشابه خارجی به درستی بازگو شود. شاید اگر دولت این اهتمام را داشته باشد که برچسب کیفیتی طراحی کند و کالاها بر اساس آن قیمت گذاری و سنجیده شود،  این مشکل تا حدودی حل شود. 


3-    خام فروشی و فله‌ای فروشی:‌ کشورما متاسفانه در این زمینه ضربه بسیار زیادی خورده است و گاه بازارهایی که در اختیار ایران بوده است به سبب این موضوع از دست ما خارج شده است. اگر به طور مصداقی به این موضوع نگاه کنیم باید به مساله زعفران ایرانی اشاره کنیم. هر ساله تجاری از کشور اسپانیا به ایران می‌آیند و زعفران های مرغوب ایرانی را به طور خام از ایران خریداری می کنند و بعد از بسته بندی و درج مارک مخصوص خود به بازار خارجی با عنوان کالای اسپانیایی عرضه می کنند. این موضوع ضربه بزرگی به ایران در این زمینه زده است. در چنین مواردی این سئوال بوجود می‌آید که آیا ایران قابلیت بسته بندی این کالا را ندارد و باید محصولات خود را به این صورت به کشورهای دیگر صادر کند تا موجب ضرر و زیان خود شود؟!

4-    سرمایه ‌گذاری در خدمات به جای تولید: از قدیم گفته اند که سرمایه مانند آهوی رمنده است و سرمایه‌ گذار باید از سود حاصله اطمینان یابد تا برای سرمایه‌گذاری اقدام کند اما ریسک پذیری نیز موضوعی است که سرمایه‌گذار به آن توجه کند. متاسفانه سرمایه‌گذاری در ایران بیش از اینکه به سمت تولید در حرکت باشد بیشتر به سمت مسائل خدماتی سوق پیدا کرده است. همین موضوع سبب خدمات محور شدن اقتصاد ایران می‌شود. گسترش پدیده دست فروشی در ایران نیز در این زمینه قابل تحلیل است. درصورتی که ایران با توجه به منابع عظیمی که دارد می تواند در بخش تولید بسیار موفق عمل کند. در این زمینه افراد موفقی که با کارآفرینی توانسته اند در بخش تولید موفق عمل کنند کم نیستند و موید این مطلب هستند که بخش تولید نیز بسیار سود ده است. البته از لحاظ فرهنگی باید این اعتماد به نفس در درون افراد بوجود آید که به جای سرمایه‌گذاری سرمایه خود در بخش مسکن و طلا به فکر راه اندازی کارگاه تولید باشند. البته باید این را نیز بیفزاییم که بخش‌های سرمایه گذاری مثل طلا چندان نیز سودزا نیستند و گاه باعث ضرر و زیاد شدید سرمایه گذار شده‌اند که باید این موارد را نیز مورد توجه قرار دهیم. به هر جهت دولت نیز باید در این زمینه نسبت به پرورش بخش تولید نقش حامی را ایفا کند تا ضریب اطمینان این بخش بالا رود.  

5-    انسان اقتصادی:‌ داستان موفقیت افراد مشهور و ثروتمند را همواره ما در جوامع مختلف خوانده‌ایم وحتی شاید در نزدیکی‌مان این آدم‌ها را دیده باشیم. اما چه شده است که این افراد توانسته اند اینگونه موفق عمل کنند؟ نگرش اقتصادی آنها به چه صورت بوده است؟ شاید اگر به نحوه کسب درآمد این افراد نگاهی بیندازیم تعجیب کنیم.  اما اگر به زندگی آنان نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که این افراد انسان‌های بسیار سخت کوش و اقتصادی بودند. افرادی که با دست رنج خود و البته هوش و استعدادشان توانسته‌اند نیاز جامعه به خوبی بسنجند و اقدام به تولید کالاهای مورد نیاز کنند و در بازار جایگاهی برای خود دست و پا کنند. البته این افراد قطعا طعم شکست را چشیده اند و شاید این مساله بارها برای آنان بوجود آمده باشد اما با سخت کوشی توانسته‌اند به موفقیت دست یابند. متاسفانه بعضا این نگرش در جامعه ما وجود دارد که نمی شود با کار تولیدی ثروتمند شد. شاید همین نگرش بود که خیل عظیمی از جوانان در سودای پولدار شدن به سمت شرکت‌های گلدکوئست رفتند که تجارت کاذبی را در جامعه بوجود آورد و پیام پولدار شدن با پول بادآورده را به جوانان می‌داد. به هر جهت این نگرش  در جامعه ما باید ایجاد شود که افراد بدون چشم داشتی به کارهای دولتی به سمت کار شخصی و خصوصی بروند. جامعه نیز باید به سمتی رود که انسان اقتصادی پرورش دهد و ساختاری تعیین شود تا جوانان به سمت ایجاد اشتغال برای خود گام بردارند.

به هر حال همه این مواردی که ذکر شد اگر چه شروط لازم برای یک جامعه موفق اقتصادی است اما کافی نیست و بایستی نهادهای اقتصادی نیز در تسریع این روند و بوجود آوردن فضای پویای اقتصادی تلاش کنند. در این موارد به نقش مردم در اقتصاد اشاره کردیم. چراکه نقش مردم در اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند بسیار پررنگ است. اقتصاد مقاومتی ماهیتاً اقتصادی مردمی است. در اقتصاد نیز از نیروی کار به عنوان عامل اصلی تولید و رشد اقتصادی یاد می‌شود. اما ساختار جامعه و نهادهایی باید ایجاد شود تا روند مردمی شدن اقتصاد شکل بگیرد و مردم وابسته به دولت و کارگزارانشان نباشند. 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

sh-p: 1393/3/1318:23:20،
129
131
افراد مشهوری مثل بیل گیتس، کیم وو چونگ و خیلی ها که تونستند از صفر شروع کنند و با تلاش و کوشش به اهداف خودشون برسند میتونند یه انگیزه ای برای ما باشند. ولی بعضیا میگن توی جوامع غربی که رانت خواری و رشوه و پارتی بازی و یه شبه ره صدساله طی کردن ممکن نیست اینطوری میشه پیشرفت کرد. توی ایران نمیشه. من میگم توی ایران هم میشه پیشرفت کرد.
علی: 1393/3/1319:04:36،
191
44
بیل گیتس هیچ وقت از صفر شروع نکرده، اون امکاناتی داشته که در زمان نوجوانیش به رایانه های اون زمان دسترسی داشته و اجاره کار با اونها را داشته درد حالی که نه محقق دانشگاهی بوده نه استاد دانشگاه تنها یه آدم خلاق و باهوش بوده که امکانات کافی در اختیارش قرار داشته ولی توی ایران همه چیز جنبه امنیتی داره اونایی که به منایع دسترسی دارن به فکر استفاده از رانت ها هستن و اصولا خلاقیت و هوش کافی را ندارن.
Reza: 1393/3/1319:07:23،
123
87
بله تو ایران هم میشه پیشرفت کرد با پشتکار و پشتکار و پشتکار . جامعه یی تنبل هستیم همه چیز را زود و به هر نحوی میخوایم . برید از آدمهای موفق ایران بخونید بعد خیلی چیزها دستگیرتون میشه
bn: 1393/3/1319:24:04،
79
46
دوست عزیز شما که میگی در ایرانهم میشه پیشرفت اقتصادی کرد کجای کار قرارداری ؟ موفقیتی رو نائل شدی ؟یا اینکه در ابتدای کاری و میخوای به طرف موفقیت حرکت کنی ؟ اگه خلاصه ای از کارتو بگی ماروهم تشویق میکنی ؟
محسن: 1393/3/1323:05:00،
88
34
با نظر رضا موافقم، اصولا اکثر مردم کشور ما دنبال کار نکردن و پول درآوردن هستن (پول مفت درآوردن)
اگه ساعت کار مفید سالیانه چند کشور رو با ایران مقایسه کنیم:
ژاپن 2420 ؛ کره جنوبی 1900 ؛ چین 1420 ؛ آمریکا 1360 ؛ افغانستان 900........ایران 800 ساعت
عربستان (720) و کویت (600) هم که مثل ایران منابع عظیم نفتی دارن، ساعت کار مفید کمی دارن
شاید اگه کشور ما هم نفت نداشت، الان ساعت کار مفید نه مثل ژاپن بلکه حداقل بیش از 1000 ساعت می بود
منبع اطلاعات فوق: خبرگذاری مهر
علی اعتمادی: 1393/3/1323:34:39،
59
25
کیم وو چونگ رو قبول دارم. یه انسان کره ای که حتی پول کرایه ماشین هم نداشت که بره مدرسه. پسر یه کشاورز کره ای که در مزرعه کار میکرد. اگه به تاریخ زندگی کیم وو چونگ نگاه کنید می بینید که وقتی میرفت مدرسه دو ساعت توی راه بود و دو ساعت برمیگشت. کسی که بزرگترین تاجر کشور کره و صاحب چندین کارخانه لاستیک سازی شد. الان بچه حتما باید با ماشین بره مدرسه. مردم ما بد عادت کردند.
پاسخ به محسن: 1393/3/1401:43:03،
61
39
آقا محسن این اعداد و ارقام که گفتی درست،اما آیا مردم ایران از بدو تولد با این خصوصیات به دنیا اومدند؟آیا بین بچه ای که در ایران متولد میشه و بچه ای که در ژاپن متولد میشه فرقی هست؟مسلما نه
پس چطور میشه که وقتی بالغ میشن اینقدر با هم متفاوت اند؟ آقا محسن با این آمار مردم را سرزنش نکن،مردم همونطور رفتار میکنند که آموزش دیده اند.
محسن: 1393/3/1413:22:43،
70
64
اولا من به هیچ عنوان کسی رو سرزنش نکردم، ثانیا هیچ آدمی ذاتا تنبل متولد نمیشه، شرایط جامعه ممکنه اون رو به سمت تنبلی سوق بده، اما این دلیل نمیشه که یه جا بشینیم و بگیم: "قسمت این بوده که ساعت کار مفید مردم ایران پایین باشه"
این خانوادس که میتونه جلوی به وجود اومدن چنین طرز فکری رو بگیره... شاید نسل ما نتونه به ساعت کار مفید کشوری مثل ژاپن برسه، اما میتونه نسلی رو پرورش بده که حداقل 2 نسل بعدمون ساعت کار مفیدی به مراتب بیشتر از ما داشته باشن
sh-p: 1393/3/1413:23:54،
32
20
کیم وو چونگ کسی بود که از روزنامه فروشی شروع کرد. بدون پدر بزرگ شد. و با تلاش و کوشش شد موسس کارخونه دوو. چند بار ورشکست شد و دستگیر شد. ولی هیچ وقت تسلیم شکستها نشد و همیشه امیدوار به راهش ادامه میداد.
یک درصد مردم جامعه ما اینطوری نیستند. همه دوست دارند که یه شبه به همه چی برسند. بدون تلاش و پشتکار.
فرشید: 1393/3/1502:20:58،
35
24
در ایران هم از صفر شروغ میشه
البتـــــــــــــه با گذاشتن یک صفــــــــر در انتهای قیمت؟!!!
به همین سادگی
کارا: 1393/3/1709:33:36،
29
21
تو ایران هم می شه کار کرد و پیشرفت داشت اما راه خودش رو داره !

کمی تا اندکی این راه با سایر نقاط دنیا فرق داره ، ( هنوز مثل 400 سال قبل بازارهای پیشرفته رانت و حاکمیت نقش داره ) سختی و راحتی متفاوتی با هم دارن توی ایران جنس خوب و درجه یک دنیا هم تولید می شه ولی بخدا قسم بدرد بازار ایران نمی خوره !

کیفیت اجناس را (یا تولید را) بازار تعیین می کنه نه تولید کننده !!
جواب محسن: 1393/3/1709:36:30،
32
21
آقا محسن!من یه کارمندم.وقتی کار اضافه هست باید تا آخر شب اینجا بمونم اما وقتی مراجعه کننده ای ندارم و کاری نیست بازم باید عین 7-8 ساعت رو اینجا بمونم...
این یعنی 7 ساعت بیخودی جایی نشستن
یعنی نمیتونی از وقتت بخوبی استفاده کنی!!!!!!!!!
یعنی کسل کنندگی...
میدونی این 7 ساعت نشستن چه ضرری برای بدن کارمند داره؟
حقوق و مزایا و تبعیض و ...... بماند.
پوریا: 1393/3/2118:46:14،
15
22
داداش برای خودت میگم به کسی هم نگو ها. بیل گیتس دانشجوی دانشگاه هاروارد بوده که سال اخرشو انصراف داده. بعدشم اون به راحتی به کامپوتر دسترسی نداشته. من نمیدونم این اطلاعات خدایی از کجا میارید. جالب اینجاست که محکم روش پا فشاری میکنید.
sh-p: 1393/3/1318:25:31،
122
30
اگه کالای ایرانی بتونه کیفیت مشابه کالای خارجی رو داشته باشه و قیمت مناسب، توی این شرایط دیگه کسی کالای خارجی نمیخره. توی تلویزیون هم یه سری تبلیغات الکی نشون میده مثل دستگاه دراز و تشست تن تاک یا کفش تن تاک که هیچ فرقی با کفش معمولی نداره. وقتی فرهنگ مصرف گرایی در جامعه داره تبلیغ میشه مردم هم استقبال میکنند از این فرهنگ. مگر اینکه متولیان فرهنگی تصمیم دیگه ای بگیرند.
رضا: 1393/3/1319:20:29،
44
82
آفرین به دیدگاه تو sh-p
reza 2: 1393/3/1319:44:46،
35
20
صحبت سر این مهم ست که توی همین فضای تبلیغاتی مصرف گرائی یک عده حرفه ای چنان گلیموشونو از آب بیرون میکشند و بی سروصدا روی اون لم میدن که باعث حیرت وتعجب آدم میشه . اینجاست که فرق قابلیت ها و کیفیت های این آدمهای ویژه با سایرین مشخص میشه !
کامران : 1393/3/1413:08:19،
26
23
تبلیغ یعنی چی؟

تبلیغ یعنی دروغ. یعنی حمایت یک طرفه از یک کالا یا فرد خاص بدون در نظر گرفتن ویزگیهای واقعی و بارز اون کالا یا فرد.
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه.
بهلول: 1393/3/1318:56:38،
86
27
مرد حسابی اقتصاد مقاومتی برای کشوری با تورم به قول شما 40 درصد کارخانجات از کار افتاده بی کاری بالا یعنی چه .مردم دارن از گرسنگی میمیرن خود به خود برای زنده ماندن دارن مقاومت میکنن . باز این اقتصاد مقاومتی دیگه یعنی چه.
جوان منتظر وام نه مهدی: 1393/3/1319:04:24،
104
31
شما قضاوت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تلویزیون رنگی به نام xvision تو ایران تولید میشه من هم همین نظرو داشتم که باید جنس ایرانی خرید .خریدم ولی 2 روز نبود که کار میکرد پرش رنگ داشت رنگ قاطی میکرد صفحه صورتی میشد بردم گارانتی بهم میگه شامل گارانتی نمیشه.
اییییییییییییییییییینه فرق کالای ایرانی با مثلا ژآپنی خدایا تویوتا کمربند ماشیناش مشکل داشت همشو از تو کل دنیا فراخوان داد جمع کرد
مال ما بغل دستمون جنس تولید میکنن خدمات پس از فروش نمیدن
Sina: 1393/3/1320:01:12،
32
118
دوست محترم اگه موقع خرید یعنی قبل از پرداخت پول از نحوه گرانتی تلویزیون اطلاع حاصل میکردی به نتیجه مشخص تری میرسیدی ! یا نمی خریدی ویا بعد از خرید ناراحت نمی شدی !درواقع بی توجهی خودتو با کلاشی فروشنده تلویزیون پنهان نکن بگذریم از اینکه دیگه از این فروشنده خرید نمی کنی واون یک مشتری مطمئن رو از دست داد!
پاسخ sina: 1393/3/1711:05:00،
29
24
ببخشید سینا جان!
حرف مهدی ایراد به نوع خدمات پس از فروش کالای ایرانی(تولید داخالی بغل گوشمون) نه ایراد به رفتار فروشنده در مغازه.....
جوان منتظر وام نه مهدی: 1393/3/1319:05:21،
108
33
من تا زنده هستم جنس ایرانی نمیخرم
حتی کفن تو قبرمم میرم جنس خارجی میگیرم.
محمد: 1393/3/1319:26:29،
95
30
آدم از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه،من چندبار جنس ایرانی خریم انقدر بی کیفیت بود دیگه سمت جنس ایرانی نمیرم،هر بلایی هم می خواد سر تولید بیاد بیاد،من نمیتونم به جای یه پیچ گوشتی ژاپنی که برام ۳۰ سال کار میکنه برم ایرانیشو بخرم هر سالم عوضش کنم
مسعود : 1393/3/1319:34:41،
152
29
دوستان بعضی ها میگن لاستیک ایرانی مثل بارز و یزد تایر و کویر و...با نمونه کره ای یا ژاپنی فرقی نداره نظر شما چیه
فرق داره+
فرق نداره-
علی: 1393/3/1319:54:46،
75
25
یه سمند دارم روش لاستیک کویر تایر بود الان سومیتومو انداختم انگار هواپیما میرونم باورم نمیشه
محمد: 1393/3/1320:24:02،
74
64
مگه میشه فرق نداشته باشه برادر من،این کسایی که میگن فرق نداره مطمئن باش از همین شرکتهای ایرانی نون میخورن
فرشید: 1393/3/1507:33:06،
36
30

علی جان جوگیر نشی .
هنوز سمنده .هواپیما نیست فقط لاستیک عوض شده!!!!!!
ss: 1393/3/1321:46:12،
73
24
اخه بدبختی اینجاست که همین جنسای به اصطلاح ایرانی چینی هستن اونم درجه 3
omid: 1393/3/1323:50:55،
49
24
مملکتی که همش تعطیله و مردمش از 7 روز هفته 6 روزشو استراحت میکنن و یک روزشو به فکر کردن میپردازن چه انتظار پیشرفتی هست؟!!!!
m: 1393/3/1518:30:51،
30
16
فکر چی؟؟؟؟؟؟؟؟//
جواب: 1393/3/1711:15:52،
45
50
برو اول تعطیلات خارجی هارو دقیقا بررسی کن و تعداد روزهاشو با تعطیلات خودمون مقایسه کن بعد حرف بزن..
تعطیلات بهانه است.بهتره بگیک

مملکتی که برای حقوق دادن ستعت حضور شما رو در نظر میگیره نه ساعت کار کردن شمارو.........وضع همینه.
سام: 1393/3/1323:57:08،
46
22
تمام موارد که گفته شده درست ولی ایا امکاناتی که دولت به مردم میده جیه ؟این مالیات که میگیره در قبالش چی میده؟چرا 30درصد جوانان بیکارند؟چرا فقط چرم تبریز راگفتید واز اتومبیل های کشورمون نگفتید چرا کالاهایی که ساخته میشه هرسال به جای اینکه با کیفیت تر بشند بدتر میشند وهزاران چرا دیگه ایا کشوری مثل ما اینقدر زیر بار تحریم ها مردمش شکستند؟
امید: 1393/3/1401:01:06،
57
23
آخه تو ایران اگر هم کسی بخواد تولید کنه و یک بنگاه اقتصادی کوچک راه بندازه و ایجاد اشتغال کنه از طرف دولت حمایت که نمیشه هیچ تازه همه ارگانهای مربوط و غیر مربوط مثل دارایی و شهرداری و اماکن و .... میریزن سرش هر کدوم یه جوری تیغش میزنن تا پولها رو بریزن تو خزانه دولت بعدم بابک و امثال اون راحت بخورن تا از تولید حماییت بشه!!!!!!؟؟؟؟؟؟
( من پارسال پیش برای یک وام 20 میلونی 6 ماه دوندگی کردم آخرش هم گفتن نوچ بودجه نداریم !!!؟؟؟؟
حق و صبر: 1393/3/1402:12:40،
40
25
تو شکل گیری این نگرش های غلط دولت فخیمه هم مقصره
خوب وقتی دلال ها سود کلان به جیب می زنن و کسی هم بهشون کاری نداره، اما دولت از تولید کننده تا اونجایی که می تونه پول می گیره
چه دلیلی داره کسی فکر کنه تولید درآمد زاست؟
Vahid: 1393/3/1402:49:57،
33
26
در مورد شماره يك: كينز معتقد است كه با افزايش تابع مصرف ميتوان موتور اقتصاد را روشن و آنرا به حركت درآورد، پس تشويق مصرف اجناس توليد داخل لزوما بد نيست
شماره دو رو با نگارنده موافق نيستم چرا كه به نظر من هر كشور يا منطقه مزيتي در توليد كالا يا خدمات خاص دارد، لذا آنرا با كيفيت و قيمت مناسب توليد و با منافع حاصل از آن نياز به كالا و خدماتي كه در آن مزيت ندارد برطرف ميكند
به نظرم ساير موارد كاملا بجا و در خور توجه است
مهدی: 1393/3/1408:26:46،
71
20
بنده چهار ساله ساید بای ساید اسنوا خریدم بیچاره شدم تمام مواد غذایی بو میگیره هر چی تماس میگیرم 2ساله که تماس با خدماتش میگیرم نمتونند جواب بدن و راه حل ندارن،،نخرید جنس ایرانی نخرید..
حبیب: 1393/3/1413:00:37،
29
26
سلام اتفاقا منم 4 یا 5 ساله (اونوقت که قیمتش 1650000 تومان بود) یخچال ساید اسنوا خریدم و هیچ مشکلی ام نداشته و خیلیم ازش راضیم میدونی چیش جالبه اینکه میگن تولید ملی ولی این اجناسها مونتاژ ملی هستن حتی یخچال یا تلوزیون یا ماشین و...
ali: 1393/3/1409:11:24،
34
26
من خودم میخواستم کار تولیدی کنم یه ریال وام هم نمیخواستم فقط مراجعه کردم به اداره منابع طبیعی برا زمین که بتونم پرورش ماهی بزنم ولی متاسفانه اونقدر گرفتن زمین سخت بود که توی همون مرحله اولش موندم
میثم: 1393/3/1421:05:19،
33
26
ایول به این پشتکار ...
هادی: 1393/3/1413:58:04،
46
25
همه کامنت ها رو تک تک خوندم اونچه باعث عقب ماندگی کشور و اقتصاد ایران شده است سوء مدیریت بوده است و خلاص...
میثم: 1393/3/1421:12:15،
29
27
احسنت هادی جان حرف دلم رو زدی...
احمد: 1393/3/1416:19:16،
27
26
عزیزان من 200 نومن پول دارم کسی میتونه من را راهنمائی کند من تو چه کاری برم ریسکش کمتر باشه. ممنون میشم.
پاسخ به احمد: 1393/3/1418:00:37،
29
31
احمد جان پولتو بده برات شتر درست کنم
شاهین: 1393/3/1418:08:38،
28
52
با200میشه یه مغازه 5ساله اجاره بگیر برو تو کار خوراکی البته بستگی هم داره تو چه شهری باشی علاقه خودتم مهمه
سعید: 1393/3/1419:28:14،
26
29
با تمام این حرفها اگه 4یا5تا ادم دلسوز کاربلد راس کار بزارند که علمش وداشته باشند ماهم میتونیم .نه دیگه بیکار داریم که بره معتاد بشه و نه خرده فروش مواد داریم صنعتمونم از کشورهای دیگه. این گذشته بهتر میشه
حسن: 1393/3/1419:35:06،
31
61
تا موقعی که از زیر کار در رفتن و کلاه برداری تو فرهنگمون یه جور زرنگی به حساب می یاد این مملکت هین جوری می مونه
میثم: 1393/3/1421:11:04،
27
29
ای بابا...
کیم وو چونگ هم که تو زرد از آب در اومد. با پارتی اومده بالا ;-)
پدرش معلم رئیس جمهور بوده حالا به اعتبار تجاریش کمک کرده...
آترین: 1393/3/1423:01:15،
32
19
خواستم منم نظر بدم دیدم خب که چی مگه فرقی هم میکنه؟ گیرم که چهار کلمه هم اینجا نوشتم چهار تا آدمم خوندن! دلم برای خودم میسوزه وبرای هم نسلی هام ، برای ایران و برای خیلی چیزای دیگه ... ما فقط بلدیم حرف بزنیم حرفای قشنگ. یه جوری حرف میزنیم که انگار 100 ساله کارشناسیم. و این داستان همچنان ادامه داره
محمد: 1393/3/1511:14:25،
28
18
سلام در پاسخ به همه باید بگم اگه تلاش و پشتکار داشته باشین به همه جا میرسین البته نه یک شبه گاماس گاماس
احمد: 1393/3/1514:02:25،
27
18
شاهین جان عزیز لطف کرذی راهنمائی کردی . اما من تحربه این کار را دارم در نیاوران بهترین نقطه . اما عزیز ماهی 16 م کرایه 2 م مالیات ماهانه 2 م تا 3 م هزینه برق و 2م حقوق کارکر نفر و ساعت کار 6 صبح تا 12.30 شب اخر کار ماهی 4 م میماند که با جچم کار اصلا مقرون به صرفه نبود ضمنا 150م هم پول پیش داده بودم . اگر بانک میگذاشتم بیشتر سود میداد . البته اگر خلاف میکردم سود داشت مثل گرانفروشی (کالای خارجی) و .......
a: 1393/3/1519:34:57،
26
26
باید تلاش کنی زحمت بکشی عرق بریزی تا به هدفت برسی ادم نا امید با ادم مرده فرقی نداره یا علی مدد
نظر: 1393/3/1711:10:02،
24
21
همه اینا درست.کی گوش میکنه؟
بعضی از کالاها جنس خارجیش بهتره و جنس داخلیش مزخرفه مثل لوازم برقی. اما بعضی از کالاهی داخلی مثل همون چرم تبریز هست که جنسش خوبه.حالا شاید به پای جنس آمریکایی نرسه اما از جنس چینی که بهتره.
من کلی دنبال کفش تبریز گشتم پیدا نکردم آخرشم چینی خریدم.
مجید: 1393/3/1800:09:09،
32
43
من بچه کشاورزم 17 هکتار باغ سیب داریم الان 30 سال سن دارم و از 7 سالگی تو باغ کار کردم،
امسال 500 تن سیب برداشت کردیم 300 میلیون سود خالص داشتیم،
17 هکتار باغ قیمتش میشه 6.5 میلیارد تومن اگه این مبلغ رو بذارم بانک سود سالانه چیزی دور بر 1.3 میلیارد میده، اگه برم بازار نزول خوری بکنم 6.5 میلیارد توی سال اول میشه 13 میلیارد...،.
من چجوری اینهمه عقب موندن رو تحمل کنم و تولید کننده باقی بمونم???
مین: 1393/3/2221:33:57،
15
18
بابا بچه کشاورز ! ای کاش من هم بچه کشاورز بودم!!... ولی عزیز دل به فکر ما هم باش که اگه تو نباشی پس ما بدون سیب چی کار کنیم. نه تروخدا نکن این کارو. بیا و به فکر مردم باش که از بی ویتامینی تلف نشن قربونت.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل