کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میزان دقيق کمیسیون بنگاه​ها چقدر است؟


کد خبر : ۵۰۴۳جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱:۱۹۱۳۶۱۰ بازدید

در قراردادهای خرید و فروش از میزان صد میلیون اولیه مبلغ 550 هزار تومان و صد میلیون‌های بعدی 250 هزار تومان به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها داده می شود.

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک درباره میزان کمیسیون بنگاه‌ها اظهار کرد: کمیسیون مبلغی است که به صورت حق الزحمه از طرفین معامله به بنگاه تعلق می گیرد. مصطفی قلی خسروی افزود: در قراردادهای خرید و فروش از میزان صد میلیون اولیه مبلغ 550 هزار تومان و صد میلیون‌های بعدی 250 هزار تومان به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها داده می شود. قلی‌خسروی در ادامه با اشاره به میزان کمیسیون بنگاه‌ها از قراردادهای رهن و اجاره افزود:‌از کل میزان مبلغ قراردادهای رهن و اجاره یک چهارم آن به عنوان کمیسیون به بنگاه‌ها تعلق دارد.

سرپرست کمیسیون تخصصی املاک افزود: یعنی اگر مبلغ قرارداد منعقد شده 10 میلیون پول پیش و ماهی صد هزار تومان اجاره باشد، معادل اجاره‌ای مبلغ پول پیش می شود 300 هزار تومان و از این 300 هزار تومان یک چهارم آن به عنوان حق الزحمه به مشاوران املاک داده می‌شود. وی در ادامه درباره تخلف بنگاه‌ها تاکید کرد: معمولا بیشتر تخلفات از سوی مشاوران املاکی که جواز ندارند صورت می گیرد و پیگیری تخلفات از طریق ماده 27 قانون اتحادیه‌ها با کمک نیروی انتظامی پیگیری می‌شود. سرپرست کمیسیون تخصصی املاک تاکید کرد: ماده 27 قانونی است که باید در تمام بنگاه‌های کشور اعمال شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها