کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع میوه های تابستانی در بازار


کد خبر : ۵۰۳۹جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰:۳۷۴۹۴۹ بازدید

امسال زودتر از هر سال دیگری، پای میوه های تابستانی به سبد خرید مردم باز شده، این در حالی است که تنوع قیمتی در بازار میوه بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد، به نحوی که قیمت یک ...

 این روزها میوه های تابستانی جایگزین میوه های زمستانی در سبد مصرفی خانوارها شده اند، این در حالی است که امسال گویا زودتر از سالهای دیگر، پای انواع میوه های تابستانی به مغازه ها باز شده است و کم کم بساط میوه های زمستانی را برچیده است.

البته باز هم پرتقال خریداران خاص خود را دارد و علیرغم اینکه میوه های تابستانی با تنوع نسبتا فراوان، جای خود را به میوه های زمستانی داده اند، اما پرتقال باز هم در سبد مصرفی خانوارها کم و بیش هست و در میادین میوه و تره بار و مغازه های سطح شهر همچنان عرضه می شود.نکته حائز اهمیت در این میان تنوع قیمتی میوه های تابستانی است که پا به پای تنوع محصولات پیش می رود و قیمت ها آنقدر در بازار متفاوت است که درست نمی توان فهمید که چه قیمتی برای هر یک از میوه های تابستانی مناسب است. این در حالی است که کیفیت نیز به مراتب در مغازه های مختلف متفاوت است و البته رنگ و لعاب میوه ها نیز خود تعیین کننده قیمت است.

بررسی های میدانی نشانگر این است که این روزها به دلیل عرضه گسترده و نسبتا با کیفیت میوه های  تابستانی در برخی میادین میوه و تره بار سطح شهر، مغازه داران نیز خود به خریداران عمده میوه های تابستانی میادین تبدیل شده اند تا شاید سود بیشتری از این میان حاصل خود کنند، البته در میدان اصلی میوه و تره بار نیز مغازه داران بیشتر حاضر می شوند تا حاشیه سود خود را بیشتر کنند.

اما در همین میادین میوه و تره بار سطح شهر نیز، مغازه داران خرد وارد خرید شده و تلاش دارند تا با پرداخت پول های بیشتر به برخی غرفه داران، اجازه دست چین کردن میوه را داشته باشند و به مراتب، همین میوه های دستچین شده را با قیمت بالاتر در مغازه های خود بفروشند و تلاش کنند که با عرضه میوه با کیفیت تر نسبت به میادین، مردم را در پرداخت پول بیشتر ترغیب نمایند.اما امسال به مراتب کیفیت میوه های تابستانی به خصوص در برخی از روزها بالا است و همین امر مردم را تشویق به خرید از میادین میوه و تره بار کرده است و البته قیمت بهتری را نیز پرداخت می کنند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در فروش میوه در میادین میوه و تره بار، مردم هم می توانند با قیمت بالاتر، صاحب میوه های دستچین شوند؛ اما به هرحال این میوه های دستچین، مشتریان خاص خود را دارد.

اکنون در بازار نیز گاه اختلاف قیمت 1000 تا 3000 تومانی بر سر قیمت هر کیلوگرم میوه وجود دارد و در مغازه ها، گاه قیمت یک نوع میوه به خصوص گیلاس، گلابی یا زردآلو، اختلاف قیمتی 2500 تا 3000 تومانی با میادین دارد؛ این در حالی است که البته گیلاس یا سایر میوه هایی که پایشان تازه به سبد مصرفی خانوار باز شده است، هنوز به اندازه کافی به بار ننشسته و نرسیده اند.

قیمت انواع میوه های تابستانی در بازار

هم اکنون قیمت هر کیلوگرم خربزه در میادین میوه و تره بار 1200 تومان در مغازه های سطح شهر بین 1500 تا 1800 تومان است. همچنین قیمت هر کیلوگرم طالبی نیز در میادین میوه و تره بار 1500 تومان و در مغازه های سطح شهر 1700 تومان است.

در عین حال، قیمت هر کیلوگرم هلو پیش رس در میادین میوه و تره بار 4200 تومان در مغازه های سطح شهر بین 6700 تا 7500 تومان است. همچنین قیمت هر کیلوگرم گیلاس در مغازه های سطح شهر 7400 تا 8500 تومان است در حالی که در میادین میوه و تره بار در نوع کم کیفیت تر آن، به قیمت هر کیلوگرم 4200 تومان به فروش می رسد.

قیمت هر کیلوگرم آلبالو در میادین میوه و تره بار 4200 تومان و در مغازه ها گاه تا 8500 تومان است. ضمن اینکه قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی نیز در میادین میوه و تره بار 6000 تومان و در مغازه های سطح شهر تا 9 هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم زردآلو در میادین میوه و تره بار 5500 تومان و در مغازه های سطح شهر 6800 تومان است. قیمت هر کیلوگرم موز نیز 4200 تومان در میادین میوه و تره بار و در مغازه های سطح شهر 5300 تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها