کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

بررسی سوناتا 2015 در نمایی نزدیک تر + تصاویر

کدخبر:۵۰۳۲پنجشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴:۳۹۳۴۲۷۰ بازدید

سوناتا و آزرا دو برادر در خانواده هیوندای به حساب می‌آیند که نقش پررنگی در جهانی شدن این برند خودرویی ایفا کردند. این برادرها به فاصله یک سال از هم در میانه ...

سوناتا و آزرا دو برادر در خانواده هیوندای به حساب می‌آیند که نقش پررنگی در جهانی شدن این برند خودرویی ایفا کردند. این برادرها به فاصله یک سال از هم در میانه دهه ۸۰ میلادی متولد شدند و در طراحی آن‌ها دقیقاً الگوی رایج طراحی ژاپنی که در آن سال‌ها روح غالب بر طراحی خودرو بود رعایت شد. شاید همین مساله موجب شد تا آن‌ها بتوانند با سرعت بیشتری راه خود را در بازارهای جهانی باز کرده و مقدمه تبدیل شدن هیوندای را به یک خودروساز بزرگ فراهم آورند.

هیوندای از همان ابتدا نیز این دو خودرو را عمداً اما با احتیاط به موازات یکدیگر جلو برد. سوناتا و آزرا در دو سگمنت مختلف اما بسیار نزدیک قرار گرفتند تا بتوانند طیف وسیع‌تری از مشتریان را پوشش دهند. آزرا لوکس‌تر و قوی‌تر تولید شد و سوناتا برای مشتری‌های عام‌تر. اما همیشه حواس هیوندای به این مساله بود که مشتریان سوناتا با هزینه نسبتاً پایینی بتوانند وارد گروه آزراسواران شوند.


طراحی ساده اما ماندگار

از مهم‌ترین ویژگی‌های هیوندای سوناتا در نسل‌های اول تا پنجم این خودرو طراحی ساده مبتنی بر الگوی شرق آسیا بود. سوناتا از نمای جانبی، سادگی یک نقاشی کودکانه را داشت. نه از منحنی‌های پیچیده روی ستون‌های جلو و عقب خبری بود و نه از زوایای تیز روی بدنه. چیزی شبیه به خودروهایی که همه ما در نقاشی‌های دوران کودکی خود کشیده‌ایم. با این حال این سادگی رمز ماندگاری طراحی هیوندای سوناتا به حساب می‌آید. مدل‌های سوناتا قدیمی می‌شدند اما از مد نمی‌افتادند. سوناتا المانی نداشت که طراحی آن را در ذهن برجسته کند اما این اصلاً ایراد کار نبود بلکه به حسن طراحی تبدیل شد. برای بیش از دو دهه، هیوندای با این شاخصه طراحی ساده سوناتا را به جلو برد. اگر چه کم‌کم تحت تاثیر تغییرات ایجاد شده در سلیقه بازار در اواخر دهه ۹۰ کم‌کم طراحی آیرودینامیک جلو و منحنی‌ها وارد طراحی سوناتا شدند اما همچنان سوناتا دارای ساده‌ترین طراحی‌ها در زمان خودش بود. هیوندای ترجیح می‌داد بیشتر با چراغ‌های این خودرو بازی کند تا کل بدنه را دستخوش یک طراحی انقلابی کرده باشد. به همین دلیل طراحی سوناتا قدیمی می‌شد اما کهنه نمی‌شد و همین مساله برای کسانی که علاقمند نبودند زود به زود خودرو خود را تعویض کنند یک معیار خوب برای خرید بود.


زمان تحول فرا می‌رسد

از سال ۲۰۰۷ که پیتر شریر طراح برجسته خودرو جهان وارد مجموعه کیا موتورز شد و انقلاب طراحی را در میان خودروهای این شرکت به راه انداخت، جنب و جوش در گروه هیوندای نیز آغاز شد. آندره هادسن طراح هیوندای در استودیوی آمریکا مامور طراحی نسل ششم هیوندای سوناتا شد.‌ هادسن در این مسیر روشی غیر از آنچه تا به آن روز در مورد سوناتا طی شده بود را در پیش گرفت و پلت‌فرم سوناتا را به طور کامل بر هم زد. سوناتای نسل ششم که از سال ۲۰۱۰ به بازار آمد به طور کامل با آنچه قبل از آن وجود داشت متفاوت بود. سوناتا دیگر آن نمای جانبی نقاشی‌های ساده ماشین را نداشت بلکه مجموعه‌ای پیچیده از منحنی‌ها و زوایای شکسته بود که با هنرمندی هر چه تمام‌تر در کنار یکدیگر چیده شده بودند. سوناتا زیباتر و کاملاً به روز شده بود. چراغ‌هایی که از چشم وال الگو گرفته شده بودند در کنار کمانی که در نمای جانبی خودرو از سر تا ته خودرو را در بر گرفته بود این خودرو را به یک خودرو خاص تبدیل کردند. اما در کنار این‌ها یک مشکل وجود داشت. مشکلی که برای همه طراحی‌های خاص در صنعت خودرو به وجود می‌آید. تمام شدن دوران آن طراحی مساوی است با کهنه شدن خودرو و پایین آمدن رغبت مالکان به استفاده همچنان از آن.اگر خودرو دارای تیراژ تولید پایین باشد می‌تواند این شانس را داشته باشد که به کلاسیک تبدیل شود.اما برای خودروهایی با تولید انبوه و تیراژ بالا عملاً کنار رفتن از صحنه به طور کامل، محتمل‌ترین اتفاق است.


تولد زود هنگام نسل هفتم

هفته گذشته هیوندای خبر داد که نسل هفتم سوناتا را در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی کرده و از اواخر امسال با مدل ۲۰۱۵ به بازار عرضه می‌کند. پیش از آن یک رونمایی محدود در داخل کره جنوبی از این خودرو انجام گرفت. این اعلام یعنی اینکه سوناتا پرونده نسل ششم این خودرو را در کمتر از پنج سال می‌بندد. در حالی که میانگین تغییر نسل‌های گذشته این خودرو بیشتر از شش سال بوده است. طراحی سوناتا در نسل ششم نه تنها یک طراحی دم دستی نبود بلکه بسیار هم به روز و هوشمندانه انجام شده بود اما ظاهراً ایراد آن در این بود که با روح تولید هیوندای سوناتا به عنوان یک خودرو ماندگار در دست مالکش سازگاری نداشت. از طرف دیگر برادران سوناتا و آزرا از سال ۲۰۱۲ به این سو بسیار به یکدیگر شبیه شده بودند و عملاً طراحی مشترک داشتند.به این ترتیب در یک تصمیم جسورانه، هیوندای راه این دو را از یکدیگر جدا کرد. هیوندای سوناتا ۲۰۱۵ آشکارا به طراحی نسل پنجم خود بازگشته است. سوناتا یک بار دیگر در جاده ماندگاری قرار گرفت.


بدنه‌ای برای تمام فصول

هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ در همان نگاه اول نشان می‌دهد که متفاوت شده است. دیگر نه از شیب دماغه خودرو خبری هست و نه از انحنای روی صندوق عقب. دماغه خودرو ترکیبی از دماغه قدیم و دماغه‌ای است که تا چندی دیگر آن را در هیوندای جنسیس هم خواهیم دید. این طراحی نسبتاً عمودی باعث می‌شود تا ابهت بیشتری در خودرو ایجاد شود. اگر طراحی قبلی را تهاجمی به حساب آوریم طراحی جلو مدل ۲۰۱۵ یک طراحی باشکوه بیشتر و تهاجمی کمتر به حساب می‌آید. یکی از بهترین کارهایی که در این نسل انجام شده کنار گذاشتن جلو پنجره هماهنگ هیوندای بوده است. بعد از آنکه پیتر شریر جلو پنجره هماهنگ معروف به پوزه ببر را برای محصولات کیا طراحی کرد، هیوندای نیز به فکر چنین کاری افتاد اما ظاهرا به نظر طراحان این شرکت این جلو پنجره روی سوناتا جواب نداده و آن‌ها آشکارا به جلو پنجره دوست‌داشتنی و ساده قبل از سال ۲۰۱۰ بازگشته‌اند. خطوط شکسته روی کاپوت خودرو خود به کنارتر رفته و چندان مثل قبل توی چشم نیستند. نورافکن‌های پایین تنها المانی است که با مختصات نسل قبل در نسل جدید هم حفظ شده است.

در نمای جانبی خودرو دو خط طولی همچنان وجود دارند با این تفاوت که خط بالا که در نسل قبل در امتداد دستگیره‌ها قرار داشت، به بالاتر از آن‌ها منتقل شده است. همچنین از میزان برجستگی آن نیز کاسته شده است. به این ترتیب نمای جانبی خودرو نیز ملایم‌تر شده است. یک مشکل ساده اما مهم نیز به این ترتیب برطرف می‌شود. کسانی که سوناتای جدید را دارند یا دیگر کسانی که بدنه خودروی آن‌ها در نمای جانبی خطوط تیز و برجسته دارند همواره باید بدنه را تمیز نگه دارند. چرا که نشستن اندکی خاک روی بدنه باعث می‌شود تا این خطوط خاک بیشتری گرفته و نمای خودرو خراب شود. چراغ‌های نهنگ‌گونه جلو به طور کامل حذف شده و با چراغ‌هایی الگو گرفته شده از چشم عقاب طلایی رو به رو هستیم. استفاده از LED مات نواری نیز که مد این روزهای طراحی خودرو است و در بالای چراغ‌های جلو خودش را نشان می‌دهد.
در عقب خودرو هم بازگشت به طراحی قدیم را مشاهده می‌کنیم. از سپر بزرگ کنونی دیگر خبری نیست و اگزوز خودرو از داخل سپر بیرون کشیده شده و به زیر دیفیوزر برده شده است. خطرهای عقب نیز باریک‌تر و کوچک‌تر شده‌اند و به طور کامل از LED در آن‌ها استفاده شده است.از نظر طول و عرض نیز تقریباً ۳ سانتی‌متر خودرو رشد کرده است.

فضای داخلی

طراحی داخلی نسل جدید هیوندای سوناتا نیز در امتداد فلسفه تغییر بیرونی آن انجام شده است. یعنی یافته‌های جدید را در غالبی ساده و حتی کمی قدیمی ارائه کرده است. در این خودرو نه از کنسول برجسته وسط خبری هست و نه اینکه جلو داشبورد شیبدار را می‌بینیم. خطوط جلو داشبورد زاویه دار هستند اما ساده کار شده‌اند به همین دلیل حضور پررنگی در ذهن برجای نمی‌گذارند تا در گذر ایام تکراری و قدیمی شوند. با این حال شما در داخل کابین این خودرو با یک جلو داشبورد شلوغ و کلیدهای کنترلی فراوان رو به رو هستید که حس خرید یک خودرو پرآپشن و کارآمد را به مالک آن می‌دهد. کلیدهای روی کنسول و پایین دسته دنده این حس را تکمیل می‌کند. در ساخت این خودرو از کلیدهای ترکیبی استفاده چندانی نشده است و برای هر کاری کلید مجزا در نظر گرفته‌اند به همین دلیل پنل آن شلوغ شده است اما این شلوغی شما را آزار نمی‌دهد چرا که با عملکردهای پیچیده رو به رو نیستید. یک نمایشگر هشت اینچی که به قابلیت لمسی مجهز شده است برای هر خودرویی می‌تواند یک آپشن خوب به حساب بیاید و سوناتای ۲۰۱۵ از این آپشن برخوردار است. یکی از بهترین آپشن‌های طراحی داخلی خودروتریم چوب استفاده شده در آن است که حس داشتن یک خودرو لوکس یا بهتر است بگوییم نیمه لوکس را متبادر می‌کند. همچنین روکش چرم صندلی‌ها نیز از نوع حرارتی و مقاوم‌تر از نسل کنونی کار شده‌اند. صندلی‌های عقب در مدل فول مجهز به گرمکن هستند و شیشه‌های تیره هم قابل سفارش دادن هستند. خروجی برق ۱۲ ولت مجزا از فندک خودرو و همچنین درگاه استاندارد USB برای شارژ وسایل دیجیتالی و یا اتصال حافظه فلش از دیگر امکانات داخل این خودرو هستند.

ایمنی به توان دو

اخبار اولیه منتشر شده در خصوص این خودرو روی مقوله ایمنی آن مانور بسیاری کرده‌اند. هر چند هنوز هیچ گزارشی از تست تصادف این خودرو منتشر نشده است. سوناتا در نسل‌های قبلی خود، دست کم دو نسل اخیر، نیز یک خودرو کاملا ایمن بود که توانسته حداکثر امتیاز را کسب کند.با این حال طراحی مجدد شاسی این خودرو که حاصل آن بلندتر شدن ۲٫۵ سانتی‌متری فاصله محور جلو و عقب نیز بوده قطعا در ایمن‌تر شدن خودرو نقش داشته است.

موتور برای همه سلیقه‌ها

هیوندای سوناتای ۲۰۱۵ از نظر حجم موتور فعلاً بنابر آنچه اعلام شده است تنوع زیادی ندارد.تنها با دو موتور ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ سی سی تولید می‌شود. موتور ۲ لیتری آن خود دو نوع است. تفاوت این دو موتور در دور آن است. یک موتور با دور کمتر می‌تواند ۱۴۹ اسب‌بخار قدرت تولید کند و موتور دیگر با دور موتور بالاتری که دارد ۱۶۶ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و طبیعتاً استهلاک موتور دوم بیشتر خواهد بود. موتور ۲٫۴ لیتری این خودرو نیز ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. با این حال هیوندای اعلام کرده که موتور دیزل این خودرو نیز تولید می‌شود و همچنین سوناتای ۲۰۱۵ با پیشرانه هیبریدی نیز به بازار عرضه خواهد شد. به این ترتیب طیف وسیعی از سلایق را پوشش خواهد داد.این خودرو دیفرانسیل جلو بوده و با دو گیربکس اتوماتیک و دستی که هر دو شش سرعته هستند عرضه خواهد شد.
 

rv1dtuly75nali2cu1k.jpg

49flk9ljiihjkowwma.jpg

v7v8skwo9ge78te9tg6.jpg

an2kwfg3mztjxm9ts0m.jpg

oawprj1a9e841oc5wiy.jpg

pa6hw2yq6iguixpb34x8.jpg

xcdrfg7u8ew21tbbq080.jpg

bmut2y954l22krvnvgt.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

امیر: 1393/3/810:42:52،
648
46
فقط می تونیم با حسرت عکساشو ببینیم .ایران جیب دمت گرم که عکساشو مفتی نشونمون میدی
206سوار: 1393/3/810:53:02،
126
582
ماشینی که توی جاده بدلیل عدم تعادل در سرعت زیاد (و سرپیچ) و توی شهر بدلیل عدم دیدکافی و تراکتور بودن! به درد نمیخوره، کلا به چه دردی میخوره!!!
برای روستاها که بخوان علوفه یا دام جابجا کنن خوبه...
ال90 خیلی بدرد نخوره،
تو رو قرآن نخرید؛
این تعاریف رو دلالها میکنن که بتونن گرون بفروشن...
حالا میخواد موتور بنز روش باشه!!!
فدای یه پیچ روغنی و چینی 206!!!
هیوندا: 1393/3/811:16:54،
427
104
206سوار توبرو همون 206تو سوار وبیشتر از کلاست اظهار نظز نکن
ساغر: 1393/3/811:41:39،
109
137
خودمونیما face old این خودرو یه چیز دیگه بود
بهروز: 1393/3/811:43:47،
231
72
اخه بیشتر از کوپنت حرف نزن...تو از اونایی هستی که ۱۵ میخوان ۲۰۶ بخرن و نمیتونن...بخدا دلم برات سوخت...که ۲۰۶ رو از همه ماشینا بهتر میدونی
سيا: 1393/3/811:44:51،
164
52
قدمت خودرو سازيشون نصف ماس اما پيشرفتشون هزار برابر،گرچه ما نسبت به تكنولوژي روز دنيا و پيشرفتشون در حال پس رفتيم...همه ي اينا واسه اينه كه وقتي ما داريم مرگ بر فلاني و درود بر فلاني ميگيم و از صبح تا شب تو اين خيابون و اون خيابون راهپيمايي هاي رو كم كني ميزاريم اونا دارن كار ميكنن و به فكر مردم و كشورشونن...
پیمان: 1393/3/811:53:39،
98
74
این کره ایی هام کم
کم دارن بد میشن.....
این که همون اوپتیما س
ارشیا: 1393/3/812:00:49،
142
60
آقای 206 سوار تو تا حالا ماشینی به جز 206 ندیدی؟ چرا تندر نخریم چرا چون زشته ؟ مثلا اون 206 شما که مال 20 سال پیشه خیلی طراحی به روزی داره ؟ بعد این بحث سوناتا هست میخوای بری تو خبر بازار بورس هم به همه خرید 206 پیشنهاد کنی ؟ همون دیگه بعد مردم میگن چرا خودرو سازا برشکست نمیشن . آخه تا کسایی مثل این آقا رو دارن دیگه چرا برشکست بشن
ali: 1393/3/812:14:21،
138
43
اقای 206 سوار . من فکر میکنم شما اشتباه گرفتی !!! داره سوناتا 2015 رو معرفی میکنه اونوقت شما معایب پیکان جوانانو داری گوش زد میکنی .. چرا به ال 90 الکی گیر میدی ؟؟؟؟؟؟؟
نون: 1393/3/812:32:39،
120
48
با اینکه از دلال بازی آسان موتور اصلا راضی نیستم ولی مدل جدید سوناتا ، ایرادات نسل قبلی رو اصلاح کردند و میشه گفت ادامه سوناتای محبوب ۲۰۱۰ هست ، امیدوارم با قیمت منطقی وارد ایران بشه ، حتما میخرمش
پاسخ به ....: 1393/3/812:45:53،
82
63
من هم ٢٠٦ دارم هم ال ٩٠

فني تو اين رنج اصلا ال٩٠ رقيب نداره

از بابت اينكه يكي مثه اون آقا طرفدار ٢٠٦ هست من ديگه واسه خودم افا كلاس ميدونم سوارش شيده من ،
٢ تا ماشين ديگه از كلاس مختلف ، چه ربطي اصلا به اين سىوناتا داشت !!!!
Sina: 1393/3/813:41:06،
65
48
جالبه كه با افزايش كيفيت و امكانات قيمتش كم شده
مردم: 1393/3/813:56:20،
88
47
ایران خودرو سایپا خجالت بکشنطرف کل ماشینو تغییر داده تازه قیمتم کم کرده اینا یه جلو داشبورد 40 رو بعد از 30 سال عوض کردند 3 ملیون گرون کردن تازه با منت به مردم می فروشن
احد: 1393/3/815:53:31،
67
50
اقا لطفا جواي 206 رو ندين بزارين تو دنياي خودش باشه
علی: 1393/3/910:15:08،
46
45
نون ببخشید میشه معایب سوناتا ۲۰۱۴ رو بگی لطفا ممنون مشیم
عادل: 1393/3/922:46:30،
34
82
باسلام ماشین خوبی اما نسبت به مدل قبلی ثغییر آنچنانی نکرده
مهدی: 1393/3/1216:20:44،
40
53
بابا بزارین حالا با206 حال میکنه خوب
عشق ماشین: 1393/4/100:59:53،
31
34
هر دوتاشون حال آدم رو بهم میزنن هم ال لگن هم 206 !!!
مسعود: 1394/1/2009:38:56،
22
8
امیر جان ،توی زندگی حسرت چیزی رو نخور تلاش کنی بهش میرسی . این رو بهت قول میدم اگر فقط از خدا بخواهی بدون شک بهت میده این رو امتحان کردم نداشتم ولی از خدا خواستم و دقیقاً بعد از مدتی بدون اینکه یادم باشه همونو بهم داد سوناتا که دگه مهم نیست ( بدون تلاش میسر نیست)
ramin: 1393/3/810:46:39،
180
52
هه ببین این کره ای ها دلشون به چی خوشه
هنوز خیلی مونده تا پارس داشپورت جدید بزنن :|
Cinar: 1393/3/810:52:11،
94
84
طراحیش خیلی شبیه کیا اپتیماست...واقعا محشر شده... ولی من شخصا طراحی قبلی شو بیشتر میپسندیدم.

کاش ایران خودرو به جای طراحی جدید داشبورد به قیافه ماشین ها هم یه فکری می کرد ...
علی: 1393/3/811:24:58،
80
60
کپی کادنزا 2012 هستش
MiLAD: 1393/3/811:42:45،
59
52
سمند با داشبورد سوناتا!!!
برید یه سر به آگهی سمند بزنید
جی تاسف داره
کیا: 1393/3/811:46:05،
51
48
آره خیلی شبیه اپتیما و کادنزا هست.
ای کاش: 1393/3/810:56:55،
52
47
ای کاش.
تفکر: 1393/3/811:00:42،
202
48
1985 فورد پرایدو انداخت دور
1985 تا 2004 پرایده B کاربراتوری
2005 انژکتوری صبا
2006 پرایده نسیم
2007 نسیم و صبا با هم
2008 هاشبک نسیم
2009 ABS دار
2010 111 درانواع ترمز دار بی ترمز با هیدرولیک بی هیدرولیک و .....
2011 ورود 131 و 132 باز در انواع
2012 طراحی پیچیده وانت پراید
2013 و 2014 برسشکست شدن و تولید نکردن
2015 رساندن قیمت این متاع به 250 میلیون واحد پول
واقعه بین: 1393/3/811:03:15،
103
47
آقایان لگن ساز ببینید/سازندش هیچ ادعایی هم نداره
تاسف: 1393/3/811:12:40،
118
53
من نمیدونم این 206 سوار با خودش مشکل داره با کی یا چی مشکل داره بابا درباره سوناتا مطلب گذاشته ، حرف 206 و ال90 چرا میزنی کلا حالت خوب نیست، چسبیده به 206 اینگار تا حالا ماشین ندیده تا 4نفر مثل شما آخر آمال آرزوهاش 206 هست در کارخونه ایرانخودرو وسایپا همیشه باز میمونه ، خلایق هرچه لایق ،
علیرضا: 1393/3/922:27:02،
34
32
خیلی کم پیش میااد به یکی بگم.حرف دلمو زدی ولی خداییش خدایشش حرف دلمو زدی فکر میکنه با این حرفش داره وطن پرستی میکنه ولی فکر نمی کنه داره اشغال پرستی میکنه
کیان: 1393/3/811:15:30،
67
44
چراغ جلوش شده عین سانتافه جدید، اما من قبلی رو بیشتر میپسندم ، این جدیده یه کم صلابت و وقار وسنگینی بیشتری داره اما قبلی جوان پسندتر و تهاجمی و مهیج تر بود
امید: 1393/3/811:19:22،
81
45
همه ایرانیهای قشر متوسط وضیعف جامعه با حسرت نگاه میکنند اهای بزرگان مملکت خجالت بکشید
پاسخ به امید: 1393/3/923:46:51،
33
30
امیدجان شرمنده دستم خوردمنفی دادم
+++++++++++++++++++++++++++++
کیان: 1393/3/811:20:04،
148
43
یه چیزی تو مایه تیبا هست دوستان کره ای فکر کردن با این تغییرات میتونن روی فروش تیبا توی بازار های جهانی اثر بذارن ! زهی خیال باطل، تیبا زیبای ایرانی،
علی: 1393/3/811:20:53،
44
60
برداشته چراغ های جلوشو از کیا کادنزا تقلید کرده
بابک: 1393/3/811:55:51،
53
55
خوشگله...میخواستیم سوناتا 2014 بگیرم حالا دیگه صبر میکنیم تا این بیاد
علیرضا: 1393/3/910:16:43،
34
46
این ماشین برج ۶ وارد ایران میشه ولی نتونه بازارو بترکونه
امین : 1393/3/812:04:55،
52
46
کاملا مشخصه که کیا از نظر طراحی از هیوندا زده جلو . چراغ عقبش شده مثل اپتیما . کلا تلفیقی از اپتیما و کادنزاست . ولی باز هم حرکت به سمت زیباتر شدن و حرکت به سمت جلوست . مثل خودروسازان وطنی !!!!
Mamlash: 1393/3/812:22:48،
41
38
كلاً طراحيش از اكثر محصولات هيوندا و كيا الهام گرفته،مخصوصاً از اپتيما/كادنزا/گرنجور،زيباست ولى مثل نسل قبل انقلابى نيست و چيزه جديدى نداره.
پرایدو: 1393/3/812:24:49،
63
46
آهای آهای ننه من گشنمه ....
علی: 1393/3/812:38:20،
41
51
سلام خواستم به دوست عزیزمون 206 سوار بگم منم یه روزی مثل شما فکر میکردم تا اینکه ماشینمو عوض کردم حالا میدونم که تو چه خفایی میزیسته ام فقط میتونم بهتون توصیه کنم یه ماشین سطح بالاتر حتی از همین ساخت داخل سوار بشی تا متوجه بشی چی میگم، ماشین های شرکت هیوندا و کیا که دیگه پیشکشتون...
َباسواد: 1393/3/812:39:15،
61
48
کاش یکی هم بود میپرسید:
اقای سایپا از ساله 72 تا حالا 21ساله دست به تغییر اساسی و تعویضه موتور و قیافه پراید نزدی...چرا؟
اقای ایران خودرو از ساله 69 داری GLX میزنی. هرسال عین هم.چند چندی با خودت؟ سمند LX رو از سال 83 تا همین الان دست به قیافش نزدی.
به کره ای ها نگاه کن.هرسال موتور و پلتفرم عوض میکنن.
یاد بگیر
sh-p: 1393/3/812:53:50،
32
41
هر جفتشون خوبند. ولی با بودجه خانوارهای ایرانی متناسب نیستند. یعنی قیمتشون بالاست.
راستگو: 1393/3/820:36:55،
36
46
نه داداش ما به اندازه کافی زحمت کشیدیم و بودجمون هم زیاده ولی هر وقت خواستیم یه ماشین یگیریم قیمتش رف بالا... حالا هم قیمت ها به جایی رسیده که ماشین واسه ما شده یه آرزو. :-(
علی: 1393/3/813:20:04،
36
47
دقت کنید متوجه میشید از اپتیما تقلید کرده چراغ های عقی اگزوزها و طراحی
علی: 1393/3/908:28:20،
38
42
ایران جیب از وقتی که از سوناتا جدید عکس می زاره همه میگن از کیا تقلید کرده بابا کیا زیر مجموعه ی هیوندای است
ب: 1393/3/813:22:23،
45
42
خیلی خشکل تر از 2014است/توسان 2015 که حرف نداره
babaii: 1393/3/813:27:55،
53
82
من موندم مسؤلین ما واقعأ خوابند یا خودشونو به خواب زدند. بابا به خدا مردم ایران از نجیب ترین مردم دنیان و لیاقتشون خیلی خیلی بیشتر از ایناست.بیایید یک بار برای همیشه در مورد صنعت خودرو یک تصمیم اساسی بگیرید و از مافیای قدرت نهراسید که مردم با شماها هستند.من کارمند دولت بعد از 21 سال خدمت صادقانه حالا در حسرت داشتن یک خودروی خوب موندم و با این تورم واین افزایش حقوق ناچیز هیچ موقع بهش نمیرسم.شمارا به وجدان های بیدار بفکر مردم باشید.
سحر: 1393/3/814:23:13،
49
47
کره کجا و ما کجا!
کره هر روز یه چی میده بیرون ما هم پراید وانت میسازیم...

خیلی شیک بود از ایران جیب ممنونم
مهدی طلا: 1393/3/814:46:25،
49
75
بابا آبش کردین این206سوار .بزارین اونم حالش بکنه.بله اقای 206سوار اصلا هیچ ماشینی مثل 206نیست توپ توپ اصلا از توپی داره میپکه
محمد رضا: 1393/3/815:35:35،
37
54
اقایان محترم لطفا از بی احترامی جدا خوداری نماعید ما دور هم جهت نظرات مفید و از تجربیات خودمون در مورد ماشینهای که داشتم جهت اطلاع رسانی به سیار دوستان در مورد این ماشنها اطلاع دارم و بدون هیچگونه غرض این اطلاعات را تقدیم میکنم ماشینهای جدید ال 90 206 لیفان ایکس 60 جی 5 1800 سی سی اتومات وانت کا÷را هاوال اچ 6 جی 5 مرتب خودرو کولیوس سانگ یانگ اکتیون
حسین 2: 1393/3/815:45:40،
40
46
خیلی شبیه اپتیما و کادنزا هست.ه کره ای ها نگاه کن.هرسال موتور و پلتفرم عوض میکنن.206سوار .بزارین اونم حالش بکنه.بله اقای 206سوار اصلا هیچ ماشینی مثل 206نیست توپ توپ اصلا از توپی داره میپکه
14: 1393/3/816:18:52،
41
38
بعد خوندن کامنتا این بهترین مطلب بود ت ذهنم اوومد : ((( مرگ بر خودروساز )))
محسن مشعل دار: 1393/3/816:23:20،
47
32
زمانیکه جهان سومی هستی هیوندایی جای بیوک و کادیلاک و ولوو بنز و میگیره.
واقعه بین: 1393/3/823:24:32،
39
40
زمانی بود داداش الان کره هم برا خوش حرفی تو این زمینه داره ولی قرار نیست او چیزی رو که برا اروپا و امریکا میزنه برای خاورمیانه هم بزنه
منطقه ازاد: 1393/3/900:56:57،
44
44
فعلا که ما جهان دسته چندمی هستیم چون پراید فعلا سالاری میکنه
مهردادج: 1393/3/816:29:24،
36
52
خدمت اونايي عرض مي كنم كه نظر منفي ميدن شماهااول خودتونواصلاح كنيد بعد عيب روي صنعت خودروي كره بگذاريد اگه همه باوجدان كارميكرديم وبراي مملكتمون دل ميسوزونديم بالاترازاينهاروتوليدميكرديم.
دلسوز: 1393/3/819:09:53،
32
47
آقا ما به اندازه کافی دل و جیبمونو می سوزونیم و این ماشین هی آشغال تولید داخل رو میخریم ولی اونا همیشه سواستفاده میکنن و قیمتا رو میبرن بالا ، بالا و بالاتر...
فريب خورده آسان موتور: 1393/3/820:57:42،
45
39
سال گذشتهix55مدل٢٠١٣خريدم،قراردادباارزمبادله اي حدوداً٢٥٠٠تومان باقيمت١٦٥ ميليون تومان بسته شدوبعد٤٥روزبعدزمان تحويل خودرودبه درآوردندواعلام كردن كه بايد ٣٠ميليون ديگه هم بده ياانصراف بده!!!كه بناچارپول اضافي رادادم ودرست زمان تحويل خودرووقتي برگه گمركي رادستم دادن متوجه شدم كه پدرسوخته هاماشينوباارزمبادله اي واردكرده وبه دروغ بانرخ آزاد٣٥٠٠تومان حساب كرده اند!!واقعاً که ...
حمیدرضا: 1393/3/822:18:43،
37
48
بابا این فقط اسم 206 شنیده بابا اول ببین موضوع پست چیه بعدا بپروسط 206 206 کن
کوروش : 1393/3/822:37:12،
36
46
سردبیر محترم، ضمن قدردانی از شما به دلیل اطلاع رسانی خوبتان، چیزی که واقعاً این روزها در سایتها و کامنت کاربران تعجب انگیز است تعداد زیادی غلط های املایی می باشد. دوستان عزیز خواهش می کنم ناراحت نشوید اما قبول کنیم که در نوشتن دقت نمی کنیم. مثلاً یکی از دوستان نوشت برشکست در حالی که ورشکست درست است. یا آقای محمدرضا نوشته نماعید! که واقعاً عجیب است. دوستان تو را خدا ناراحت نشوید و دقت کنید.
شروین: 1393/3/1322:07:09،
39
40
نمیخام
الهه هم مرد: 1393/3/822:59:52،
34
42
کاش من هم پول داشتم میخریدم
پرپروک: 1393/3/900:25:18،
40
45
چقدر شبیه کیا اپتیماست.!!
منطقه ازاد: 1393/3/900:54:15،
35
48
اگه دلار 1000 تومن بود الان با 20-30 میلیون میتونسیتم کیا-هیوندا یا فورد بگیریم!!!! ولی الان ...
طرفدار ۲۰۶سوار: 1393/3/903:07:52،
40
43
زنده باد اقای ۲۰۶ سوار. در حقیقت طلا سوار.اخه سوناتا شد ماشین.اوناییکه انقد سنگه هیوندارو به سینه میزنن حق دارن چون تا حالا سوار لامبورگینی نشدن البته بهتر چون اونوقت به سوناتا میگفتن سوباسو.
ایرانی: 1393/3/909:31:06،
41
42
انقدر با حسرت دوستان عزیزم صحبت نکنید انقدر افسوس تولیدات کشورهای دیگر رو هم نخورید.اینکه صنعت خودرو سازی ما فاصله ی نوری گرفته با کشورهای کره،ژاپن،... قبول ولی یک نکته هر یک از ماها تو هر شغل و هر رشته چقدر داریم مفید و درست کار می کنیم؟
از نظر من ما باید از خودمون شروع کنیم تا نسل بعدی ایرانی سر افراز بسازیم.
سیمون: 1393/3/913:37:38،
32
51
با اینهمه تبلیغ خدا میدونه میخوان با مردم چن حساب کنن؟گرچه بمانداگه 160
تام170ملیونم باشه خواص خیلی شیک خریداری میکنن.
متخصص: 1393/3/1001:38:54،
30
40
بدرد ایران نمیخوره.فقط بزکه.جای پارک که گیرش نمیاد.
از بس که زیاد شده جذابیت سابقو نداره.
amin: 1393/3/1006:01:26،
36
48
تو عکس چهارم ماشین اونوری التتراس
آرش: 1393/3/1009:34:35،
35
42
گربه دستش به گوشت نميرسيد ميگفت بو ميده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امیر: 1393/3/1010:05:22،
42
39
ماشین خوبیه ولی ژاپنی یه چیز دیگه است.
رسول: 1393/4/2018:32:37،
18
34
تا این تو ایران بیاد تو کره مدل فیس لیفتشو میسازن
mohsen: 1393/5/2623:19:21،
31
25
سلام به نظر شما من سوناتا 2015 بگيرم يا سانتافه؟
با تشكر
بابک: 1393/6/1316:24:12،
28
43
طراحی داخل و فرمانش دقیقا کپی برداری از کیا اپتیما 2014 هست اما هیچوقت هیوندای کیفیت کیا رو نداشته . تو این رنج قیمت اپتیما بهترین گزینه است . اگر باور ندارید فقط کافیه یکبار داخل این دو ماشین بشینید و مقایسه کنید
حشمت: 1393/7/416:15:35،
23
25
تو شهرما یه پیکان با بنز تصادف میکنه یارو راننده پیکانه میگه به صاحب بنزه چیه ماشینت که 206 نیست چرا این قدر ناراحتی ،حالا شما از اون اقا چه توقعی دارید بزار هی بگه 206
داود: 1393/9/2110:12:24،
15
8
فقط ژاپن و آلمان،بنز و لكسوس ،كمك rx350 رو ٥٠٠هزار تا عوض ميشه،اينا چيه اسباب بازي
هقانی: 1394/7/2717:01:39،
13
9
اگر مملکت ونظام را دوست دارید دیگر ماشین ایرانی نخرید تا دولت مجبور بشه تعرفه خودرو را صفر کند.
علی: 1395/2/415:57:24،
16
7
سلام دوستان من ی 2014 شو تازه خریدم ب نظر من خیلی خوبه بخری اگ دوس دارین شتابش فوق العادسسسسسسسسسسسسسسسس

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل