کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی گوشی دو سیم کارته HTC Desire 700


کد خبر : ۴۹۷۲یکشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸:۱۶۸۷۵۴ بازدید

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی همیشه گوشی‌های هوشمند طراحی و تولید کرده است. این بار نیز همین روند را ادامه داده و گوشی‌ هوشمند زیبایی عرضه کرده است که از نظر امکانات در ردیف متوسط جای می‌گیرد.
بررسی گوشی دو سیم کارته HTC Desire 700بررسی گوشی دو سیم کارته HTC Desire 700

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی همیشه گوشی‌های هوشمند طراحی و تولید کرده است. این بار نیز همین روند را ادامه داده و گوشی‌ هوشمند زیبایی عرضه کرده است که از نظر امکانات در ردیف متوسط جای می‌گیرد. این گوشی Desire 700 نام دارد و دوسیم‌کارته است. علاوه برآن، قیمت مناسبی نیز دارد و می‌تواند کاربران مختلف را به سمت خود جذب کند. 

گوشی Desire 700 اچ‌تی‌سی، محصولی است که کاربر را به داشتن موبایل دوسیم‌کارته سوق می‌دهد. این زیبایِ دوست‌داشتنی علاوه بر امکانات خوب، جای یک سیم‌کارت دیگر نیز دارد که از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. البته بدنه آن به جای آلومینیوم یکپارچه، از پلاستیک براق و باکیفیت تشکیل شده است. خوشبختانه باتری دستگاه قابل جابه‌جایی است. اچ‌تی‌سی Desire 700، صفحه‌نمایش 5 اینچ دارد و از این لحاظ باید گفت چند اینچ از نمایشگر 4.7 اینچ اچ‌تی‌سی وان بزرگ‌تر است. اما رزولوشن  qHD و تراکم تصویر کمتری نسبت به وان دارد. این گوشی در قاب جلوی خود بلندگوهای استریو دارد که باکیفیت عالی صدا را پخش می‌کنند. 

دوربین دستگاه، 8 مگاپیکسل است که برای این ردیف قیمت بسیار مناسب به نطر می‌رسد. از دیگر امکانات اچ‌تی‌سی Desire 700 باید به رابط‌کاربری Sense 5 وسیستم‌عامل 4.1.2 اندروید (آب‌نبات ژله‌ای) اشاره کرد. البته احتمالا به زودی می‌توانید شاهد به‌روزرسانی سیستم‌عامل به نسخه 4.3 باشید. این گوشی هوشمند بیشتر برای کشورهای آسیایی مناسب است که نمایشگرهای بزرگ، دوسیم‌کارته بودن و قیمت برایشان بسیار مهم است. 


اندازه نمایشگر، باتری قابل جابه‌جایی و قابلیت تصویربرداری با کیفیت فول اچ‌دی این گوشی را از برادران بزرگ‌تر خود یک قدم جلوتر قرار داده‌اند. به طور مثال، باید به  گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 600 اشاره کرد. پردازنده اچ‌تی‌سی Desire 700،  Cortex-A7 چهار هسته‌ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز است که کمپانی چینی Spreadtrum Shark آن را ساخته است. این پردازنده در مقایسه با اسنپ‌دراگون ضعیف‌تر است اما اچ‌تی‌سی برای کاهش قیمت دستگاه از نمونه چینی در محصول خود استفاده کرده است. این پردازنده در زمینه فیلم‌برداری با کیفیت 1080p کیفیت بدی ندارد. اما سرعتی همچون اسنپ‌دراگون را نباید از آن انتظار داشت. 

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی Desire 700، یکی از بهترین دوسیم‌کارته‌ها در ردیف قیمتی متوسط به شمار می‌رود. این گوشی صفحه‌نمایش 5 اینچ دارد که اطراف آن را قاب پلاستیکی پوشانده است. در بالای نمایشگر، در قاب جلوی دستگاه نیز دو بلندگوی استریو BoomSound  کار گذاشته شده است. این بلندگوها برای تماشای ویدئو یا هنگام بازی بسیار مناسب و کاربردی هستند و صدای واضح‌تری به کاربر می‌رسانند. قاب پشت بدنه کمی خمیده است و همه زاویه‌ها و لبه‌های دستگاه خمیده و نرم هستند و خطوط شکسته‌ای در آن مشاهده نخواهید کرد. 
 

qcj019hittzkcub8ff74.jpg


نگاه 360 درجه به اچ‌تی‌سی Desire 700

گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی Desire 700، از نظر طراحی بسیار مشابه طراحی اچ‌تی‌سی وان است اما از نظر امکانات بسیار با هم فرق دارند. خانواده‌هایشان نیز از هم متفاوت است. حتی برچسب قیمت آنها نیز با هم قابل مقایسه نیست. اما اچ‌تی‌سی Desire 700 با این ردیف قیمتی نمی‌توانست ارگونومی و کیفیت ساخت بهتری داشته باشد.

صفحه نمایش 5 اینچ، بلندگوهای کار شده در جلوی دستگاه و قد بلندتر Desire 700 برتری‌های آن نسبت به اچ‌تی‌سی One هستند. Desire 700 را می‌توان تاحدی به سامسونگ گلکسی S4 و ال‌جی G2 تشبیه کرد. این دستگاه 149 گرم وزن دارد. با اینکه پلاستیکی است اما از One که از آلومینیوم ساخته شده، سنگین‌تر است. این دستگاه 10.3 میلی‌متر ضخامت دارد. اچ‌تی‌سی Desire 700، صفحه نمایش 5 اینچ با رزولوشن qHD (540×960 پیکسل) دارد و تراکم تصویر آن نیز 220 پیکسل در هر اینچ است. نمی‌توان گفت کیفیت عالی دارد. اما در این ردیف قیمت، بسیار خوب است. زاویه دید و کیفیت رنگ‌ها و خلوص آنها نیز خوب هستند. باید گفت از پانل‌های ال‌سی‌دی بهتر است. 


گوشی دوسیم‌کارته Desire 700 کنتراست عالی و نور خوب دارد. از نظر عمق رنگ مشکی چندان راضی کننده نیست و در نور زیاد کیفیت آن کمتر نیز می‌شود. در زیر نور مستقیم خورشید کنتراست تصویر همچنان خوب است و می‌توانید محتویات نمایشگر را به خوبی ببینید. نمایشگر در نورهای زیاد نیز همچنان خوانایی خود را دارد. 

باتری

اچ‌تی‌سی Desire 700، باتری 2100 میلی‌آمپر ساعتی دارد که تا 25 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است. البته به صورت کاربردی فقط یک ساعت مکالمه، یک ساعت وب‌گردی و یک ساعت تماشای ویدئو را پشتیبانی می‌کند. این میزان برای مواقعی است که شما هر دو سیم‌کارت گوشی را فعال کرده باشید. به طور کلی، باید گفت ایکاش عمر باتری طولانی‌تری داشت.  


6nmwntzzqoh7caqk5je5.jpg


بنچ‌مارک

اچ‌تی‌سی Desire 700، پردازنده چهارهسته‌ای و یک گیگابایت رم دارد. تراشه این پردازنده را کمپانی چینی Spreadtrum Shark  ساخته است و به جای استفاده از مدل Cortex-A5 که در Desire 600 شاهد آن بودیم، پردازنده Cortex-A7 دارد. البته کارکرد این پردازنده مشابه پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 400 است.  چهار هسته این پردازنده با سرعت 1.2 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. کمپانی Spreadtrum Shark پردازنده Mali-400 با یک گیگابایت رم نیز دارد. کورتکس A7 عملکرد بسیار عالی ندارد اما در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهتر است. 

خروجی صدا

در مورد خروجی صدای گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700 نمی‌توان نظر واحدی داد. بلندی صدا در این دستگاه زیاد است و شاید بتوان گفت از همه اسمارت‌فون‌های موجود صدای بالاتری دارد. اما از نظر کیفیت خیلی خوب نیست. یعنی صدا که زیاد می‌شود، وضوح و کیفیت آن کاهش می‌یابد. پاسخ‌گویی فرکانس‌های آن نیز کیفیت لازم را ندارند. به این ترتیب باید بگوییم، بلند بودن صدا برای خوب بودن یا مزیت برشمرده شدن دلیل به حساب نمی‌آید.  کیفیت صدای هدفون نیز توفیری ندارد. هرچه صدا بالاتر، وضوح پایین‌تر. 
 

دوربین 8 مگاپیسکل

گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700، دوربین 8 مگاپیکسل دارد که با کیفیت 3264×2448 پیکسل عکس می‌گیرد و  نسبت تصویر آنها 4:3 است. با نسبت تصویر 16:9 نیز با رزولوشن 3264×1840 پیکسل عکاسی می‌کند. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. دوربین دستگاه، فلاش LED و نور برای حالت فیلم‌برداری نیز دارد. دوربین دیافراگم واید f/2.0 و پردازنده ImageChip اچ‌تی‌سی دارد. عمق دید دوربین 28 میلی‌متری است. به این مفهوم که با عرض بیشتر و گسترده‌تر می‌تواند عکس یا فیلم بگیرد. 

رابط‌کاربری دوربین ImageSense است که در هر دو حالت فیلم‌برداری و عکاسی مشابه هستند. استفاده از این رابط‌کاربری آسان است. دو کلید شاتر در این قسمت قرار دارد (عکاسی و فیلم‌برداری). در پایین نیز کلید میان‌بر گالری وجود دارد و در زیر آن کلید جلوه‌های ویژه را می‌توان مشاهده کرد. در سمت چپ صفحه نمایش می‌توانید حالت‌های فلاش را تنظیم کنید.  


hgt3l6h65vw13njvfc21.jpg

 

فیلم‌برداری 1080p با HDR

گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. بعلاوه، گزینه HDR برای ویدئو نیز وجود دارد که با فعال کردن آن، عمق دید دوربین باریک‌تر می‌شود. گزینه دیگری در این قسمت هست که باید به آن اشاره کنیم و آن، قابلیت فیلم‌برداری با سرعت پایین است که البته رزولوشن پایین‌تری نیز دارد. 

این دوربین قابلیت فوکوس خودکار نیز دارد و در طول فیلم‌برداری نیز می‌توانید از آن بهره بگیرید. این گزینه صحنه‌های داینامیک بسیاری را شکار خواهد کرد. فیلم‌برداری در فرمت MP4 با نرخ بیت 14 تا 15 مگابیت در ثانیه صورت می‌گیرد. صداها در فرمت مونو، 96 کیلوبایت در ثانیه و سمپلینگ 48 کیلوهرتز ضبط می‌شوند. نرخ فریم تصاویر نیز 21 تا 2 فریم در ثانیه هستند که وضوح خوبی دارند.  کیفیت تصاویر گوشی دوسیم‌کارته اچ‌تی‌سی Desire 700، بسیار عالی هستند. رنگ‌ها خالص و کنتراست خوب هستند. کیفیت فیلم‌ها را می‌توان با با ویدئوهای گوشی‌های گلکسی S4 مینی سامسونگ و اکسپریا C سونی مقایسه کرد. 

کلام آخر

اچ‌تی‌سی Desire 700، قیمت مناسب و امکانات قابل قبول و دوسیم‌کارته بودن را با یکدیگر تلفیق کرده و در اختیار کاربر قرار داده است. صفحه نمایش 5 اینچ این گوشی رزولوشن qHD، جایگاه دو سیم‌کارت و فرمی شبیه  One دارد. این امکانات با بلندگوهای استریو و رابط‌کاربری Sense 5 اچ‌تی‌سی تکمیل شده‌اند. متاسفانه تعریف‌های ما در همین جا به پایان می‌رسد. پردازنده چهارهسته‌ای دستگاه از نوع Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتز است که کمپانی چینی آن را ساخته است. این پردازنده مشابه پردازنده Cortex A5 در اسنپ‌دراگون 200 کار می‌کند. دوربین دستگاه نیز کمی موجب ناامیدی است. عکس‌ها سایه‌ای از رنگ بفش دارند و ویدئوهای1080p  چندان خوب نیستند. قیمت این موبایل دوسیم‌کارته 300 یورو است. این قیمت برای امکاناتی که دستگاه دارد بسیار هم خوب به نظر می‌رسد.  اچ‌تی‌سی Desire 700، را می‌توان با سونی اکسپریا C مقایسه کرد. رزولوشن نمایشگرهای آنها برابر است اما پردازنده 1.2 گیگاهرتز Cortex-A7 در گوشی سونی بسیار بهتر از نسخه موجود در Desire 700 کار می‌کند. سونی اکسپریا C نیز دوسیم‌کارته است و دوربین 8 مگاپیکسل دارد. اما عمر باتری آن بیشتر است و سیستم‌عامل 4.2.2 اندروید را در خود دارد. 


c3xo54nvl5bzjd65m26n.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها