کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک هفته با بازار نزولی سکه


کد خبر : ۴۹۷۱یکشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸:۰۸۲۶۶۶ بازدید

بازار سکه در هفته گذشته در پی بازار ارز شاهد افزایش دامنه نوسانات و رشد سکه های طلایی بود که البته با دوام نیاوردن این روند، بازار به کاهش 2 هزار تومانی سکه بهار آزادی تن در داد.

 افت و خیزهای سکه در هفته گذشته که در ابتدا با بازیگری دلار در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات ایران و گروه 1+5 صورت گرفت و با اونس جهانی تداوم یافت، در بازه 15 هزار تومانی بود که در نهایت به کاهش سکه های طلایی ختم شد.

بنابراین گزارش، افزایش قیمت دلار داخل بازار سکه را در روز شنبه با وجود ثبات نسبی طلای جهانی به واکنش مثبت واداشت و ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی با رشد 14 هزار تومانی به 999 هزار تومان رسید که البته با کاهش تب افزایشی دلار قیمت سکه نیز نزولی شد و در روز یکشنبه به 984 هزار و 500 تومان رسید.

در روز دوشنبه بازار سکه متأثر از چشم انداز افزایشی اونس و رشد نسبی دلار شاهد رشد سکه ها بود که در روز سه شنبه این روند مجدداٌ معکوس و بازار با کاهش نسبی معاملاتش را به پایان برد و ارزش سکه به 988 هزار و 500 تومان رسید.

بر همین اساس در غروب روز سه شنبه ارزش هر نیم سکه به 495 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 290 و 194 هزار تومان رسید.در روز چهارشنبه سکه بهار آزادی در ابتدا با رشد دلار و عبور آن از مرز 3300 تومان افزایش یافت اما بعد متأثر از کاهش طلای جهانی تا سطح 988 هزار تومان پایین آمد.

معامله گران سکه روز پنج شنبه را با ثبات نسبی قیمتها به پایان بردند و ارزش سکه بهار آزادی بر بهای 990 هزار تومان بسته شد.در روز پنج شنبه ارزش نیم سکه بر بهای 496 هزار تومان و قیمت ربع سکه و سکه 1 گرمی بر 288 و 193 هزار تومان قرار گرفت.

گفتنی است، کارشناسان پیش بینی کردند که تداوم روند کاهشی دلار و بازگشت آرامش به بازار ارز، قیمت سکه را به مرز 950 هزار تومان خواهد رساند.اما آیا آرام شدن بازار سکه با فروکش کردن نوسانات دلار تداوم خواهد داشت یا عامل دیگری همچون اونس زمینه ی رشد سکه را فراهم خواهدکرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها