کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روبل روسیه وارد مبادلات بین‌المللی می‌شود


کد خبر : ۴۹۶۶یکشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶:۲۲۲۶۲۳ بازدید

نخست وزیر روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد تحریم‌های غربی به روسیه انگیزه خواهد داد تا از روبل در مبادلات بین المللی استفاده کند.

دیمیتری مدودف در مصاحبه‌ای که با سرگی بریلف برای برنامه تلویزیونی وستی انجام داد، اظهار کرد مبادلات با استفاده از روبل یک اولویت قطعی است و در حقیقت باید روبل از جایگاه ارز قابل تبدیل به ارز ذخیره ارتقا پیدا کند.مقامات روسی در هفته‌های اخیر اظهار کرده‌اند که دولت در حال بررسی اجباری کردن دریافت پول صادرات‌های پراهمیت به روبل به جای دلار برای شرکت‌های دولتی است.

رهبران اتحادیه اروپا هفته آینده برای هدف قرار دادن اقتصاد روسیه با تحریم‌های شدیدتر در صورت مختل شدن انتخابات ریاست جمهوری اوکراین نشست خواهند داشت. آمریکا نیز تهدید کرده تحریم هایی را علیه بخش‌های انرژی، بانکی و معدنی این کشور اعمال خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه مدتها تمایل داشته تا جایگاه بین المللی روبل را ارتقا دهد و این ارز همانند دلار و یورو به یکی از ارزهای رایج در ذخایر ارزی خارجی کشورهای دیگر تبدیل شود.نخست وزیر روسیه همچنین تاثیر تحریم‌های غربی راکم اهمیت شمرد و گفت در حال حاضر تاثیر تحریم‌های غربی بر اقتصاد روسیه کاملا جزئی است.

با این همه اظهارات وی در تضاد با ارزیابی تحلیلگران است که اظهار می‌کنند تحریم‌ها بویژه تهدید به تحریم‌های بیشتر محرک فرار بیشتر سرمایه از روسیه شده و افت سرمایه گذاری و رکود رشد اقتصادی این کشور را به دنبال داشته است.همچنین اظهارات مدودف در تضاد با اظهارات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه است که اظهار کرده تحریم‌های غربی تاثیر فوری بر شرکت‌های روسی داشته و دسترسی آنها به اعتبار را محدود کرده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها