کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

6 عضو از XPERIA را بهتر بشناسیم


کد خبر : ۴۹۲۷جمعه، ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲:۲۶۶۳۸۷ بازدید

اکسپریا (Xperia) نام یکی از خطوط تولید گوشی‌های هوشمند کمپانی سونی است. این خانواده برای نخستین بار در سال 2008 میلادی شکل گرفت و شامل ...

اکسپریا (Xperia) نام یکی از خطوط تولید گوشی‌های هوشمند کمپانی سونی است. این خانواده برای نخستین بار در سال 2008 میلادی شکل گرفت و شامل انواع اسمارت‌فون‌های کارآمد است. البته در سال 2012 میلادی، نخستین تبلت نیز به جمع این خانواده اضافه شد که آن نیز در دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرد.ریشه نام اکسپریا از واژه انگلیسی Experience به معنای «تجربه» گرفته شده است. در ادامه چند گوشی از این خانواده را به طور مختصر برایتان معرفی کرده‌ایم.

89lyc9512iew2rfgd11b.png

اکسپریا Xperia Z1

پردازنده 4 هسته ای Snapdragon 800 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز و دوربین مجهز به لنز خانواده G با قبلیت ثبت تصاویر در ابعاد 20.7 مگاپیکسل اصلی ترین ویژگی های Z1 محسوب می شوند. Z1 دارای ابعادی برابر با 144 × 73.9 × 8.3 میلی‌متر می باشد و سونی آن را بر اساس استاندارد IP58به صورت ضد آب و گرد غبار طراحی کرده است. برای پوشش بدنه Z1 در قسمت پشت و جلو از پوشش شیشه ای OmniBalance استفاده شده و قاب اصلی دستگاه بر خلاف Z پلاستیکی از آلومینیوم است. برای این مدل یک صفحه نمایش فول‌اچ‌دی در ابعاد 5 اینچ در نظر گرفته شده که از فناوری ها X Reality و Triluminos نیز پشتیبانی می کند.

 

mp8ckbrv11i9fkfo4qm.jpg


دوربین 20.7 مگاپیکسلی Z1 از سنسور ExmorRS استفاده می کند و به لنز های خانواده G سونی تجهیز شده است. 2 گیگابایت حافظه پردازشی رم، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از درگاه کارت حافظه از جمله دیگر ویژگی های پرچم‌دار تازه وارد سونی است. زمان عرضه این محصول ماه اکتبر اعلام شده است.

89lyc9512iew2rfgd11b.png
 

سونی اکسپریا Z2

این گوشی، صفحه نمایش بزرگ‌تر و عمر باتری بیشتری داد اما همچنان از نظر وزن، مشابه اکسپریا Z1 است. اندازه Z2 حدود 8/146×3/73×2/8 میلی‌متر است. به این مفهوم که سه میلی‌متر بلندتر و یک میلی‌متر باریک‌تر از نسخه پیشین است. خیلی جالب است که با اینکه بزرگ‌تر شده، اما وزنش 7 گرم سبک‌تر از اکسپریا Z1 و حدود 163 گرم است.

این دستگاه نیز با بدنه یکپارچه آلومینیومی و شیشه‌ای با فناوری ضدخش عرضه شده است. سونی از روند دو مرحله‌ای برای روکش و پرداخت نهایی بدنه آلومینیومی استفاده کرده است که باعث می‌شود دورنگ دیده شود.

 

37c37656i0jce29jopl.jpg


این بدنه ضدآب و ضدگردو غبار نیز هست و همه چیز باب‌میل کاربر طراحی و عرضه شده است. همه کلیدها و سوکت‌های این گوشی نیز به روال گوشی اکسپریا Z1 است و همه آنها با در پلاستیکی پوشانده و مستحکم شده‌اند تا از ورود آب و یا گردوغبار به فضای داخلی موبایل جلوگیری شود.گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z2 صفحه نمایش 5.2 اینچ با فناوری Triluminos IPS و رزولوشن 1080p دارد. این نمایشگر به موتور X-Reality شرکت سونی نیز مجهز است. البته این موتور را در گوشی‌های پیشین سونی نیز دیده بودیم و تقریبا همه کاربران اسمارت‌فون‌های سونی از عملکرد آن آگاه هستند.

صفحه نمایش IPS این گوشی، زاویه دید بسیار خوبی دارد. یعنی از هر طرف که به آن نگاه کنید رنگ‌ها و نور تصویر درست و دقیق خواهند بود. تراکم تصویر این نمایشگر نیز 424 پیکسل در هر اینچ است. تصاویر در این نمایشگر کاملا شفاف و زنده هستند و هر چه قدر هم که از نزدیک به نمایشگر نگاه کنید، پیکسل‌های آن را نمی‌بینید. این نشان می‌دهد این صفحه نمایش رزولوشن بسیار خوبی دارد.سونی اکسپریا Z2، باتری 3200 میلی آمپر ساعتی از نوع Li-Ion و پردازنده کوالکوم اسنپ‌دراگون 801 و پردازنده گرافیکی MSM8974AB دارد. این پردازنده 4 هسته Krait 400 دارد که با فرکانس 27/2 گیگاهرتز کار می‌کنند و پردازنده گرافیکی نیز با فرکانس 450 تا 550 مگاهرتز کار می‌کند.

89lyc9512iew2rfgd11b.png
 

گوشی جیمزباند؛ سونی اکسپریا V

سونی اکسپریا V با پردازنده دوهسته‌ای Krait و اتصال LTE جزو بهترین گوشی‌های رده متوسط رو به بالای بازار دسته‌بندی می‌شود. البته باید بدانید با این همه گوشی هوشمند عالی که در بازار هست، اکسپریا V نمی‌تواند به راحتی کاربران را جذب خود کند. اما با همه این اوصاف، این هوشمند زیبا با ویژگی‌های خوبی همچون دوربین 13 مگاپیکسل و صفحه‌نمایش اچ‌دی یک گوشی با کیفیت به شمار می‌رود.البته نباید استحکام و دوام بالای Xperia V را نیز نادیده گرفت. این گوشی همچون برادر بزرگ‌تر خود یعنی اکسپریا T، خاصیت ضد آب و ضد گرد و غبار و صفحه نمایش کوچک‌تر دارد. از طرف دیگر، Xperia V بدنه بسیار مستحکم و بادوام، نمایشگر اچ‌دی، دوربین 13 مگاپیکسل در عقب، اتصال LTE و پردازنده دوهسته‌ای Krait دارد و می‌توان حتی زیر دوش حمام نیز با گوشی خود صحبت کرد.

 

c99mc0d69fp3k4chqu.jpg


گوشی هوشمند Xperia V سونی، 129×65×10.7 میلی‌متر اندازه و 120 گرم است. اکسپریا وی به طور کلی از پلاستیک ساخته شده است و هیچ بخش براقی ندارد. تفاوت بارز این گوشی که آن را جذاب کرده است، نوار کرومی آن است که قاب‌های عقب و جلوی گوشی را از هم جدا می‌کند. قاب پشت گوشی، لاستیک‌مانند است و به خوبی در دست می‌نشیند. در بالای صفحه نمایش 4.3 اینچ این گوشی، یک دوربین VGA، حسگر مجاورت، لامپ هشدار دهنده ال‌ای‌دی و گوشی قرار دارند. دوربین دوم VGA به هیچ وجه با دوربین 13 مگاپیکسل پشت گوشی قابل قیاس نیست. حتی گوشی Xperia T نیز دوربین دوم 1.3 مگاپیکسل داشت. اما V با این دوربین کمی کاربر را ناامید می‌کند.اسمارت‌فون اکسپریا V، همه تصاویر را با کیفیت 720p در صفحه‌نمایش 4.3 اینچ Reality خود نشان می‌دهد. از آنجا که این روزها کیفیت نمایشگر بیشتر گوشی‌ها فول اچ‌دی است، اکسپریا V خیلی چنگی به دل نمی‌زند و نمی‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند. البته انصافا باید گفت در ردیف گوشی‌های رده متوسط بازار، کیفیت خیلی خوبی دارد. صفحه‌نمایش Reality با موتور براویا و تراکم تصویر 342 پیکسل در هر اینچ، تصاویر زنده و شفاف دیده می‌شوند.

گوشی اکسپریا V، پردازنده دوهسته‌ای Krait با تراشه MSM8960 کوالکوم و سرعت 1.5 گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی گوشی، Adreno 225 است و یک گیگابایت نیز رم داخلی دارد. دوربین آن نیز 13 مگاپیکسل با فلاش LED و حسگر Exmor R است. این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با حداکثر کیفیت 4128×3096 پیکسل ثبت کند.دوربین Xperia V، با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری نیز می‌کند. این کیفیت را در بیشتر گوشی‌های هوشمند گران قیمت نیز می‌توان دید. تنظیمات حالت فیلم‌برداری نیز همچون عکاسی است. دوربین فیلم‌برداری اکسپریا V، فوکوس خودکار پی‌درپی دارد. البته بین فوکوس‌ها چند ثانیه‌ای فاصله می‌افتد اما خیلی هم بد نیست. تصاویر فول اچ‌دی در فرمت MP4 و با صدای استریو ذخیره می‌شوند.

89lyc9512iew2rfgd11b.png
 

سونی اکسپریا Z Ultra

اکسپریا Z Ultra ، چیزی بین اکسپریا Z و اکسپریا تبلت Z کمپانی سونی است. سونی همان طراحی باریک OmbiBalance و فلسفه «شیشه خوب است و باریکی از آن هم بهتر» را در این فبلت نیز پیاده کرده است. اکسپریا Z Ultra سونی با 6.5 میلی‌متر ضخامت یکی از باریک‌ترین فبلت‌های بازار به شمار می‌رود که نمایشگری با کیفیت 1080p دارند.صفحه نمایش 6.4 اینچ این محصول رزولوشن 1080p و تراکم تصویر 344 پیکسل در هر اینچ دارد. این وضوح و تراکم را می‌توان با نمایشگرهای رتینا مقایسه کرد.باتری اکسپریا Z Ultra، 3 هزار میلی آمپر ظرفیت دارد. پردازنده آن نیز چهارهسته‌ای 2.2 گیگاهرتز است. این فبلت تقریبا بزرگ است و از نظر اندازه بین Note II و نکسوس 7 قرار دارد. بدنه آلومینیومی این تبلت در کناره‌های دستگاه استحکام و دوام بسیاری به شیشه‌های پشت و جلوی آن بخشیده است. طراحی OmniBalance که در گوشی اگسپریا Z و تبلت اکسپریا Tablet Z شاهد آن بودیم دوباره در این محصول تکرار شده است که بسیار عالی است.

 

vhe8mvcgr8fy9std87g4.jpg


این فبلت خیلی سنگین نیست و فقط 212 گرم وزن دارد. اکسپریا Z Ultra، خیلی راحت در جیب جا می‌شود (البته جیب‌های بزرگ) و واقعا ارزش خرید را دارد؛ صفحه نمایش بزرگ با کیفیت 1080p و تراکم تصور 344 پیکسل در هر اینچ این دستگاه، آن را با آی‌فون 5 اپل قابل مقایسه کرده است. زاوید دید این دستگاه بسیار بهتر از گوشی اکسپریا Z است. رنگ‌ها و کنتراست تصویر خیلی عالی نیستند اما بد هم نیستند.صفحه نمایش اکسپریا Z Ultra، پردازنده عکس X-Reality (جانشین موتور براویا) دارد که به طور هوشمندانه باعث تقویت کنتراست، افزایش عمق و کاهش نویز تصویر و البته رزولوشن بسیار بالا می‌شود. به همین دلیل، همه تصاویر با کیفیت عالی 1080p نمایش داده می‌شوند.سونی به تولید محصولات ضدآب علاقه وافری پیدا کرده است و فبلت اکسپریا Z Ultra آن نیز گواهی‌نامه IP58 دارد. یعنی می‌توانید اکسپریا Z Ultra را تا عمق بیشتر و مدت طولانی‌تر زیر آب نگه دارید.

فبلت اکسپریا Z Ultra سونی، 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد و فقط 11 گیگابایت آن برای کاربر قابل استفاده است.در پشت این فبلت، حسگر Exmor-RS و 8 مگاپیکسل دوربین قرار دارد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و HDR در هر دو حالت عکاسی و فیلم‌برداری دارد. متاسفانه، این دوربین فلاش LED ندارد.این دستگاه پردازنده Krait 400 با تراشه کوالکوم اسنپ‌دراگون 800 با سرعت 2/2 گیگاهرتز دارد.

89lyc9512iew2rfgd11b.png
 

Sony Xperia C

گوشی هوشمند اکسپریا C سونی یکی از نمونه‌های خوب گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ و قیمت مناسب است. این گوشی، پردازنده چهار هسته‌ای و صفحه‌نمایش 5 اینچ دارد اما قیمت گران دیگر موبایل‌های این اندازه را ندارد. از جمله مزیت‌های اکسپریا C سونی باید به دوسیم‌کارته بودنش اشاره کرد. همچنین، این نخستین گوشی کمپانی سونی است که با تراشه MediaTek عرضه شده است. سونی نیز همچون دیگر برندها همیشه از تراشه‌های اسنپ‌دراگون یا ST Ericsson استفاده می‌کرد اما این بار سنت‌شکنی کرده و تراشه جدیدی زیر قاب گوشی هوشمند خود کار گذاشته است.اکسپریا C را می‌توان تاحدی پیرو و دنباله‌رو خط تولید Xperia Z سونی دانست. بدنه گوشی کاملا یکپارچه به نظر می‌رسد، اما قاب پشت آن قابل جابه‌جایی است و از این جهت می‌توان آن را به اکسپریا ZR تشبیه کرد. عناصر متالیک به کار رفته در ساخت بدنه نیر کاملا مبین طراحی خانواده اکسپریاهای سونی هستند. با اینکه این گوشی جزو موبایل‌های بسیار ارزان دسته‌بندی می‌شود، اما به هیچ عنوان در ظاهر بی ارزش و ارزان به نظر نمی‌رسد.

 

fglntjs4cgmua261g5x.jpg


بخش جلوی گوشی را یک صفحه‌نمایش بزرگ 5 اینچ پر کرده است که از نوع TFT با رزولوشن qHD (540×960 پیکسل) است و حاشیه‌های بسیار باریک دارد. از نظر قد، اکسپریا C هم‌اندازه اکسپریا Z1 است. در زیر نمایشگر لامپ‌های ال‌ای‌دی مخفی شده‌اند که به باریک شدن ضخامت گوشی کمک می‌کنند.باتری اکسپریا C سونی از نوع 2390 میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری حدود 68 ساعت استفاده معمولی را پشتیبانی می‌کند. به این مفهوم که با یک بار شارژ می‌توانید تا سه روز از گوشی خود استفاده کنید.اکسپریا C سونی نخستین گوشی با تراشه MediaTek چهارهسته‌ای موجود در بازار است. چهارهسته این پردازنده از نوع Cortex-A7 و سرعت 2/1 گیگاهرتز هستند که مصرف باتری بسیار پایینی دارند. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز از نوع PowerVR SGX544 است و یک گیگابایت رم دارد.

سونی اکسپریا C، دوربین 8 مگاپیکسل در عقب دارد که می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالا و رزولوشن 3264×2448 پیکسل تولید کند. رابط کاربری گوشی دو صفحه دارد که با حالت فیلم‌برداری موبایل یکی‌ شده است. یعنی در طول فیلم‌برداری می‌توانید بدون نیاز به سوئیچ کردن، عکس هم بگیرید. فیلم‌برداری را نیز با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می‌دهد همچنین می‌توانید در حالت فیلم‌برداری عکس‌هایی با کیفیت 2 مگاپیکسل بگیرید.

89lyc9512iew2rfgd11b.png
 

Sony Xperia M

سونی در کنار گوشی‌های برتر خود، گوشی‌های ساده با امکانات خوب هم تولید و عرضه می‌کند. گواه این ادعا، گوشی اکسپریا M است. این گوشی در دو مدل تک و دو سیم‌کارته عرضه می‌شود و از نظر طراحی و کارایی بسیار خوب است. از نظر تجاری، طراحی خانواده اکسپریا جزو بهترین‌ها هستند. اکسپریا M نیز از این نظر بسیار شبیه اکسپریا Z است و کلید پاور زیبایی دارد. در ضمن، کلید اختصاصی شاتر نیز دارد که این روزها در کمتر گوشی هوشمندی شاهد آن هستیم. باتری قابل تعویض و جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند هستند.اکسپریا M، صفحه نمایش بزرگ 4 اینچ با کیفیت FWVGA و تراکم تصویر 245 پیکسل در هر اینچ، پردازنده دو هسته‌ای Krait، دوربین 5 مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن 720p دارد. بیشتر اندرویدی‌ها رده پایین و متوسط پردازنده‌های Cortex-A9 دارند و فقط با کیفیت VGA فیلم‌برداری می‌کنند یا نمایشگرهای زیر WVGA دارند. اما اکسپریا M با قیمت مناسب ویژگی‌های بسیار خوبی نسبت به رده خود دارد. این گوشی بسیار برتر از گوشی‌های متوسط برندهای بزرگی همچون سامسونگ، ال‌جی و اچ‌تی‌سی ظاهر شده است. مدل دوسیم‌کارته آن نیز مشخصات خوبی دارد.

 


سیستم‌عامل این گوشی نسخه 4.1 اندروید است و اپلیکیشن‌های کاربردی متعددی همچون موزیک پلیر «واکمن» با کیفیت صدای عالی، اپلیکیشن‌های «گالری» و «فیلم» دارد که از نظر رسانه‌ای این گوشی را ارزشمند کرده‌اند.قاب پشت گوشی از جنس پلاستیک است و در دو رنگ زرد و بنفش عرضه می‌شود.سونی اکسپریا M، صفحه نمایش 4 اینچ ال‌سی‌دی با رزولوشن FWVGA (480×854 پیکسل) دارد. تراکم تصویر این نمایشگر نیز 245 پیکسل در هر اینچ است و با شیشه ضدخش پرداخت شده است. خلوص رنگ‌ها و تعادل نور سفید در صفحه نمایش به خوبی رعایت شده است.اکسپریا M، تراشه اسنپ‌دراگون S4 Plus با دو هسته Krait با سرعت یک گیگابایت و یک گیگابایت رم دارد. پردازنده گرافیکی آن Adreno 305 است. هسته‌های Krait و Adreno 305 در پردازنده‌های دو و چهار هسته‌ای Cortex-A5 استفاده می‌شوند و این امتیاز گوشی متوسط اکسپریا M است.گوشی هوشمند اکسپریا M، دوربین 5 مگاپیکسل دارد و با کیفیت بالا و حدود 2592×1944پیکسل عکاسی می‌کند. رابط کاربری دوربین دو صفحه دارد و با دوربین فیلم‌برداری یکی شده است. در نتیجه، می‌توانید بدون تغییر حالت دوربین، فیلم‌برداری هم بکنید. صفحه سمت راست 4 کلید مجازی -یک میان‌بر به گالری، ویدئو، کلید شاتر و سوئیچ دوربین عقب و جلو دارد. اکسپریا M، با کیفیت 720p و سرعت 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها