کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

خودروهای چینی در کشور خودشان هم طرفدار ندارند!

کدخبر:۴۹۱۱پنجشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸:۵۱۸۶۱۲ بازدید

سرعت رشد بازار خودرو چین در ماه‌های اخیر کاهش و درعین‌حال فروش خارجی‌ها افزایش یافته و این یعنی اوضاع برای خودروسازان چین باز هم بدتر خواهد شد.
خودروهای چینی در کشور خودشان هم طرفدار ندارند!

در نمایشگاه اخیر خودرو پکن، خودروسازانی چون جیلی و لیفان، گروه خودروسازی SAIC و گروه آن‌هویی جیانگ-هوای (Anhui Jianghuai) با محصولاتی تازه ازجمله شاسی‌بلندهای کوچک (SUV) که این روزها در چین بسیار محبوب هستند، به نمایشگاه پکن آمدند به این امید که بخشی از خریداران پرشمار چینی را به سوی خود جلب کنند، آمارها اما نشان می‌دهد بخت موفقیت آنها هر روز کمتر می‌شود. شاسی‌بلند H8 تولید گریت وال موتورز (Great Wall Motors) هم در این نمایشگاه حاضر بود، اما تولیدش در همان ابتدا به دلیل کیفیت پایین متوقف شده است.

این خودروسازان امیدوارند نظر کسانی چون یینگ گوهوآ را جلب کنند که یک خودرو ژونگ‌هوا (Zhonghua) داشته، خودرویی ساخت شرکتی تحت‌مالکیت شاخه بی‌ام‌و در چین. او می‌گوید کیفیت خودرویی که 180 هزار یوان (نزدیک به 30 هزار دلار) برایش پول داده کمتر از حد انتظارش بوده و نهایتا آن را با یک آئودی به قیمت 450 هزار یوان عوض کرده است: «این دقیقا همان خودرویی است که می‌خواستم ... چون آلمانی است.»

جیلی اعلام کرده فروش خودروهایش در چین 37 درصد کاهش داشته و چری (Cherry) از افت 25 درصدی فروشش خبر داده است. اتحادیه خودروسازان چین می‌گوید ظرف 3 ماه نخست سال‌جاری میلادی سهم خودروسازان چین از بازار این کشور به 39 درصد رسیده، درحالی‌که این نسبت در مدت مشابه سال گذشته 43درصد بوده است. در مقابل فروش خودروسازان خارجی روند رو به رشد نسبتا ثابتی داشته است. برای مثال در سه ماه نخست امسال فروش فورد با 45 درصد افزایش به نسبت سال گذشته به 271 هزار و 321 دستگاه رسیده است. 

کیفیت و ایمنی پایین، بازاریابی و ساختار صنعتی ضعیف دلایل اصلی ناکامی خودروسازان چینی است. از سوی دیگر، خودروسازان خارجی نیاز خریداران را دریافته‌اند واغلب آنها به تنهایی یا با همکاری شرکای چینی در حال تولید خودروهایی ارزان‌قیمت برای نسل جدید خریداران هستند. دولت چین هم این خودروسازان را به ساخت این نوع خودروها تشویق می‌کند، خودروهایی که از نمونه‌های مشابه داخلی کیفیت به مراتب بهتری دارند و رقابت را برای خودروسازان چینی بسیار دشوار کرده‌اند. خریداران خودرو در چین معمولا به هزینه‌های کلی مالکیت خودرو، مانند مصرف سوخت و هزینه تعمیرات نگاه می‌کنند و بدیهی است خودروهای خارجی از این نظر وضع بهتری دارند. دونگ یانگ، دبیرکل اتحادیه خودروسازان چین می‌گوید: «محصولات چینی بسیار ضعیف هستند و معلوم نیست این وضع تا کی ادامه می‌یابد.» اما ژی پینگ، مدیر دونگ‌فنگ موتورز از بزرگ‌ترین خودروسازان چین خوشبین است و می‌گوید: «من مطمئنم چینی‌ها خودروهایی قدرتمند تولید خواهند کرد.» اگرچه اشاره‌ای به زمان ساخت اين خودروها نکرد. جف برودریک، از همکاران مؤسسه تحقیقاتی J.D Power در شانگهای می‌گوید: «کیفیت خودروها رو به بهبود است، اما مصرف‌کننده‌ها هنوز متوجه آن نشده‌اند.»

آلن مولالی، مدیر فورد، پیش‌بینی دیگری دارد. او در حاشیه نمایشگاه خودروی پکن گفت که انتظار دارد خودروسازان خارجی و همتاهای بزرگ چینی آنها رفته‌رفته برندها و بازیگرهای ضعیف‌تر را خریداری کنند. او اضافه کرد: «اگر بزرگ نباشید و فعالیت‌هایتان وسیع نباشد، نمی‌توانید رقابت کنید.» اما مدیران جیلی، خودروساز نه چندان بزرگ چینی می‌گویند کارشان را ادامه می‌دهند و هیچ تصمیمی برای فروش يا ادغام با خودروسازان دیگر ندارد.

برخلاف نظر جیلی، ادغام خودروسازان این روزها بحث رایج در عرصه صنعت خودرو چین است. برخی مانند دونگ-فنگ موتورز از ادغام استقبال می‌کنند؛ چراکه به نام برندهای خارجی برای کسب اعتبار احتیاج دارند و همچنین پیشرفت‌ دانش و ارتقای ویژگی‌های فنی و استراتژیک از نتایج نسبتا قطعی شراکت با خودروسازان شاخص خارجی است. دونگ-فنگ‌ موتورز اخیرا بر سر خرید بخشی از سهام پژو-سیتروئن با خانواده پژو به توافق رسیده و در کنار چند خودروساز دیگری از ادامه جست‌وجو برای یافتن شرکایی تازه در اروپا و آمریکا خبر داده است. جیلی هم از سال 2010 همکاری با ولوو را آغاز کرده است. خودروسازان چینی همچنین برای افزودن بر سهمشان از بازار ادغام یا همکاری با یکدیگر را هم در نظر دارند. گروه خودروسازی گوانگژو و چری در سال 2012 اعلام کردند همکاری مشترکی را در حوزه تحقیق و توسعه و مطالعه تولید خودروهایی به‌صرفه و پاک آغاز کرده‌اند. 

تا یک دهه قبل و پیش از هجوم مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی، جنرال موتورز، فورد، جگوار لندرور، فولکس واگن، جیپ و دیگران تنها گزینه برای خریداران چینی خودروهای وطنی بود، اما بازار چین امروز به کلی پوست انداخته و جولانگاه خودروهای خوش‌ساخت و از نظر اغلب چینی‌ها مطمئن خارجی شده است. این کشور حالا بازاری پرسود برای اروپایی‌های فراری از رکود در خانه است و دلیلی وجود ندارد که روند سرمایه‌گذاری‌ها و تولید خودروهایی مطابق با ذائقه چینی‌ها از سوی آنان متوقف شود یا حتی کاهش یابد؛ بنابراین کار خودروسازان چین برای بازپس گرفتن سهمشان از بازار دشوارتر از همیشه است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سيا: 1393/3/107:16:25،
253
35
اصلا جاي نگراني نيست،تا چين ايران و داره و سايپا و ايران خودرو رفيق فابريكشن هيچ وقت خودرو سازيش ورشكست نميشه،خدا مسئولينِ ايرانو واسه چين نگه داره وگرنه يك ميليارد و هفتصد و خورده اي گرسنه ميموندن...
نیکتا: 1393/3/109:41:13،
97
37
من مطمئنم چین تا چند سال آینده پیشرفت خوبی میکنه ، چرا ؟

بازار 10000 % رقابتی ، تولید کننده داخل چین فروش تضمین شده نداره پس مجبوره به هر نحوی که هست محصولی رو تولید کنه که رضایت مشتری رو جلب کنه .


دقیقا مثه راهی که ما رفتیم ، نخواستیم جیب خودمون و پر پول کنیم بازار رقابتی ایجاد کردیم ، کارخونه داخلی فروش تضمینی اصلا نداشت ، کیفیت رفت بالا هر سال قیمتم اومد پایین ، غیر اینه ؟!
پیاده: 1393/3/110:05:40،
93
36
کمی منطقی باشیم بد نیست
یه کشور با یه جمعیت زیاد دست به هر کاری میزنه تا شکم مردمش رو سیر کنه ..... تا اینجا منفی ندید لطفا
چند تا کشور دیگه هم هستند که با خرید جنسهای بنجل چینی به این کشور پهناور کمک میکنن که مردمش از گرسنگی نمیرن ....
سوم اینکه اگر خود ما عاقل باشیم فقط 5 ماه این جنسهای بنجل رو نخریم آقایون سایپا و ایران خودرو و امسال اونها با مغز زمین میخورن ..... حالا دوست داشتید منفی بدید
شهرام: 1393/3/110:19:21،
71
28
من رفیقم MG داره و ماه پیش چین بود و گفت اونجا اصلا ماشین چینی ندیده! (شهر شنجن و هنگ کنگ و شانگهای بوده) و جالبه اینجا کلی میکشن روش و مردم سرودست میشکنن برای خریدش از سایپا و بهتر از ماشین ایرانی میدوننش
عباس: 1393/3/110:32:53،
63
90
این سایپا لگن و پارس خودرو الان هر چی تولید میکنن چینیه
نور محمد: 1393/3/110:46:29،
68
32
آیخه خود چینی ها میدونن دارن چه اشغالی سوار میشن ولی مردم ما هنوز نمیدونن


علیرضا: 1393/3/115:48:00،
35
52
توخودروهای چینی با کیفیت وقیمت مناسب فقط جکJ5 تولید کرمان موتور
مهدی: 1393/3/121:53:46،
33
27
آقا تعرفه را برادران چینیی برای حمایت ازتولید داخلی اعمال کنند.
امید: 1393/3/200:24:42،
36
33
جابه یه بنده خدایی میگفت دولت قبلی اشتغال درست کرده واسه چینی ها، حالا هر ماه، 30 روزشو اقایون تو چین هستند تا قرارداد جدید ببندند واسه ورود یه اشغال تازه
نریمان: 1393/3/209:35:04،
40
34
کاری به یافته های کسی ندارم ، همین پست رو که میخونی :
1- در بازار انتخابی چین با وجود حضور همه برندها ، 40 درصد محصول وطنی میخرند ( 21 میلیون فروش رفته میشه 8 میلیون ) بنابراین تیتر پست کاملا غلط هست .
2- برای رسیدن به استاندارد جهانی ، رقابت آزاد ایجاد شده یعنی اگر میخواهی خودروساز وطنی زنده بمانی باید خودروی روز و با کیفیت تولید کنی . انگیزه تلاش برای بقاء دقیقا برعکس ایران
نتیجه : در ایران مضمحل شد ، در چین به سمت کیفیت میرود
morteza: 1393/3/107:17:30،
118
32
یکی نیست اینو به مسوولای ما بگه که چرا به اینهمه ارابه مرگ مجوز ورود میدن . خودروهایی که در خود کشور سازنده طرفدار ندارن به ما با هزارویک منت میدن تازه برای فروش بیشتر وام 28درصدی هم میدن
حمید: 1393/3/109:21:41،
50
28
کدوم مسئول ، اگر به فکر سلامتی مردم باشن ،پس پولهای ناقابل جهت اختلاصو ازکجاشون در بیارن
سعید: 1393/3/204:07:21،
32
30
گل پسر من x1 دارم زده چین.....ام جی که جای خود داره
پرهامک: 1393/3/223:31:21،
34
30
برخی از این چینی ها، از خیلی از وطنی ها با کیفیت تر و ایمن ترند. پس مسؤولین در عوض تحریم خودروهای چینی، باید عوارض ورود خودرو را کم و مشارکت با خودروسازان تراز اول جهان را تشویق و تسهیل کنند. اگر همین سایپا بیاد تویوتا ی به روز و با قیمت منصفانه کنه چی میشه؟ بقیه هم همینطور ...
طلا 24: 1393/3/107:28:11،
82
32
با اين اوضاع اگه نخريم
قيمتشون زير ربع ميشه .
مهدي: 1393/3/107:47:45،
79
107
زورم مياد كه ميان ميگن ام جي انگليسيه بعد داره توقلب چين توليد ميشه
لا: 1393/3/110:11:26،
49
41
ادم .... بی ام و هم تو چین تولید میشه .
پس با استدلال تو ماشین مزخرفیه؟؟
zlt: 1393/3/110:38:38،
44
75
مالیات بالا و گرونی کارگر باعث ورشکستگی ام جی میشه که توسط 3,4 تا شرکت دست به دست میشه تا به بزرگترین شرکت چین میرسه
دوست عزیز فقط و فقط ام جی 6 و ام جی 3 رو باید کاملا انگلیسی دانست
ولی 350 و 550 99% چینی هستند
عاقل باشید لطفا: 1393/3/107:50:59،
135
27
کوری عصاکش کوری دگر شود!
خود چینی ها واسه پیشرفت دارن میرن با اروپایی ها قرارداد میبندن
انوقت ایرانی ها میرن با چینی ها قرارداد میبندن
a: 1393/3/108:48:44،
63
56
بهترین چینی بازار در حال حاضر جک جی5
عباس: 1393/3/108:56:41،
43
29
ازمردم عزیزخواهش میکنم به دورازهرگونه تعصب قضاوت کنید.هموطنان خودمون درصنعت خودرو خون مردم رودارن میخورن.ایران خودرووسایپاهرروزیک دردسربرای مردم بیچاره ایجادمیکنن حالافکرشو بکن که خودروهای چینی هم توی بازارنباشه.فقط دعاکنیداین خودروسازهای منفعت طلب وبی وجدان تعطیل بشن.
مجید مایلی: 1393/3/109:33:11،
38
27
من اصلا با محصولاتی چینی که بازرگانان ایرانی به ریاست عسگر اولادی میارن مخالفم. ولی نویسنده عزیز باید توجه کنی که 180هزار یوان تقریبا 3/1 450هزار یوانه. اینجا هم ایکس 60 رو 65 میدن. اگر 170 بدی خودروی کره ای میخری. البته آلمانی اش باید بالای 300 پول بدی. همین باعث میشه مشتری نجبور به انتخاب شه
سجاد: 1393/3/109:43:42،
42
75
اینها هم شدن مثه بعضی از پادشاهان قدیم



حالا خوب بود اونها اهل حرمسرا و از اینجور چیزا بودن که سرزمین رو به تاراج میدادن شما چه مرگتونه



انقد باج ندید انقد زیر سلطه نباشید چه از داخل چه از بیرون

همش به فکر جیب خودتون نباشید به فکر ارزش پول ملی باشید
کارمند: 1393/3/109:46:55،
44
33
ایران بهشت خودرو سازان چینی
اسمعيل: 1393/3/110:11:58،
36
23
كاش ما ايرانيها مي توانستيم همت كنيم و كالاهاي بي كيفيت ( چه چيني ؛ چه ايرانه و حتي كالاي بي كيفيت آلمالني و ... ) را نخريم. كاش ................................
کاوه56: 1393/3/110:18:30،
46
32
به این علت نمی خرند چون خودشون محتوای اشی را که پختنند را میدونند
zlt: 1393/3/110:33:09،
118
88
چین 1000 جور مدل ماشین تولید میکنه با کیفیت های بالا که فقط 20 تاش تو ایران هستو طرفدار م زیاد داره
در هر صورت خیلی بهتر از داخلی ها هستن که پرشیا 20 سال پیشو با تغییر اتاق دارن 50 میدن دست مردم
تو 2014 از بین 100 شرکت از نظر پر فروشی تو دنیا
28. Saic
35.Baic
40.Great Wall
66. Gelly
بودند
نادر: 1393/3/110:46:10،
48
48
خداییش کیفیت خودرو های چینی خوبه
آراز: 1393/3/110:54:45،
52
30
ما در اینجا به برادران عزیز چینیمان اعلام میکنیم که همانطوریکه تا حالا پشت برادران فقیر و محروممان را در اقصی نقاط دنیا خالی نکرده ایم اکنون هم به عهد خود وفادار مونده و تا اخرین پولی که در بساطمان داریم تمامی اجناس بنجول چینی را خواهیم خرید. دست گیری در ذات ما و دولتمردانمان است و بس
zlt: 1393/3/110:57:12،
45
29
همونطور که سمند و پارس و پراید اینجا طرف دار نداره ولی تو آفریقای شمالی و عراق با قیمت پایین تر طرفدار داره
علی: 1393/3/111:27:38،
33
34
دیگه وشر در آمده مردم ما هم که از بی بخاری توو دنیا اول هستند هییییچ کس پیدا نمیشه بگه اوون پولها چیه میگیرد از مردم ...؟! مردم ما قضیه اوون شهره شده که فقط میگن سربازاشو زیاد کنید معطل نشیم!
رضا: 1393/3/111:44:55،
42
36
من پیش گو یا اقتصاد دان نیستم ولی اینو میدونم که چین به خاطر خودرو به اقتصاد اول تبدیل نمیشه که هیچ از اقتصاد دوم هم سقوط میکنه اون وقت شما قضاوت کنید که ما به کجا آویزان هستیم
hadi: 1393/3/112:11:58،
40
36
ایـــــــــــــــــــــــــــــــنــه، رقابت یعنی این، یعنی یه شرکت مثل جیلی با فورد و مرسدس در بیوفته، همین روزاس که چین هم به واسطه این بازار رقابتیش خیلی حرفا توی صنعت خودرو داشته باشه، ببینین کی گفتم ،،،
البته خودروسازای داخلی رو تخریبشون نکنیم، خدایی هرچی دارن، بازار رقابتی هم دارن، مثلا" بین سایپا 131، سایپا 132، سایپا 111، سایپا 131SX, 131SL, 131SE, 132SX, 132SL و ... خلاصه رقابت خیلی تنگاتنگه، اصن آدم سردرگم میشه به واسطه این همه حق انتخابی که داره
علی: 1393/3/112:37:44،
39
45
چرا هند سفارش میده واس فیلماش
همشو تو صحنه های اکشن منفجر میکنه
به درد کار دیگه نمیخوره ماشینای ایرانی و چینی
ایمان: 1393/3/112:48:18،
37
36
باید همه با هم باشیم و خودروهای داخلی و چینی را نخریم
بنده خدا: 1393/3/112:50:48،
40
64
بازهم آخرش همون پرایدرومیسازن
عباس: 1393/3/113:29:27،
32
26
به دورازهرگونه تعصب بایداینودرنظرگرفت که اگه خودروهای چینی نباشن خودروسازهای داخلی میخوان چه بلایی سرملت بیارن.
احسان: 1393/3/113:55:14،
45
37
من قبلا سمند داشتم البته صفر خريدم باور كنيد توي يك سال نزديك به ده بار دچار خوابي شد و هر بار هم كلي زمان ميبرد تا قطعه اش بياد..
الان جيلي دارم خيلي هم عاليه
البته يه نكته يادتون تره تو چين بازار خودرو رقابتيه و خودرو هاش بايد با بنز و ب ام دبابير و ... رقابت كنه پس حق داره تو چين طرفدار نداشته باشه
در اخر بايد بگم محصولات چيني در مقابل ايراني ها خيلي هم خوبه
امیر: 1393/3/114:16:16،
34
38
"شاسی‌بلند H8 تولید گریت وال موتورز (Great Wall Motors) هم در این نمایشگاه حاضر بود، اما تولیدش در همان ابتدا به دلیل کیفیت پایین متوقف شده است."

باز هم یه عده کورکورانه بیان بگن چینی عالیه. بابا تنها خریدار اول و آخر ماشین چینی خودتونید و بس بفروشین باس 10 تومن زیر خرید رد کنین.
رحمت: 1393/3/114:26:14،
40
32
من حدود 7 يا 8 بار شهرهاي مختلف چين رفتم و حتي به تعداد انگشتان دستم ماشين هايي كه به ايران صادر ميشه رو نديدم . اونجا فقط از آئودي- فولكس- بي ام و - مزدا و امثال اينها اسقبال ميشه. كلا ماشين هاي سطح پايينشون همين جيلي و چري و ليفانه ...
محمدرضا: 1393/3/114:33:57،
40
30
دوستان دقت کنید نویسنده نوشته این همان خودروی است که ساخت شرکتی تحتمالکیت بی ام و بله این همان اشغالی است که جدیدان سایپا برای فروش گذاشته که همان سه هزار دلار است خودرو وی5
قیمتها: 1393/3/115:18:08،
28
31
هم قیمتهای خودرو داخل سه برابر قیمت واقعی هست هم اینکه ملت سمت خودرو خارجی نرود تعرفه کمرکی وسودبازرگانی رو140%+سودحاصل واردات میگیرند تا با افزایش سه برابری قیمتها ملت نتواند خودرو خارجی بخردو مجبوران خودرو داخل رو سه برابر قیمت واقعی بخرد
واقعگرا: 1393/3/116:03:11،
65
113
لعنت به خودروسازای داخلی و قطعه سازای حریص.تنها چیزی که تو فکرو وجودشون هست پول کثیفی هست که با انحصار و جهنم کردن زندگی مردم بدست میارن.خوبیی پول اینه که ذات واقعی افراد رو معلوم میکنه و مشخصه که توی ذات این افراد چیزی از نفس خدا و انسانیت نیست
نادر: 1393/3/117:52:56،
36
30
واقعاً همينطوره،ماه پيش پكن بودم اينقدر كه تو ايران ماشين چيني هست اونجا اصلاً نبود خيلي تكو توك ام جي و جيلي ديدم ،تازه تاكسيشونم هيوندا و فولكس بود
فرشاد: 1393/3/119:06:32،
32
33
من قبول دارم چینی خوب نیست.

ولی هم ال نود داشتم هم 206 وی 8

الان جک جی 5 دارم 6 ماهه شرف داره به ایرانیا.
وحید ss: 1393/3/123:10:35،
31
31
هر چند که خودروهای چینی آشغالند ولی خودروهای ایرانی آشغال به توان 2 هستند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد / مهر 96 + جدول
شرایط پیش فروش خودروی پژو 207 اتوماتیک ویژه مهر 96 با ظرفیت محدود
بخشنامه جدید پیش فروش خودروی رنو ساندرو استپ وی منتشر شد - آبان 96
آغاز دور جدید پیش فروش رنو ساندرو استپ وی با ظرفیت محدود - آبان 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - آبان 96
معرفی جایگزین احتمالی پژو 405 در ایران
معرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهان
آغاز دور جدید پیش فروش خودروی دنا پلاس از سوی ایران خودرو - مهر 96
ورود نسل جدید خودروهای ماهیندرا به ایران + حدود قیمت
شرایط جدید فروش نقد و اقساط محصولات شاسی‌بلند شرکت ایران خودرو - آبان 96
آغاز دور جدید فروش محصولات شرکت پارس خودرو - آبان 96
کدام خودروها در بازار بیشترین اختلاف قیمت را با نمایندگی دارند؟
خودروی جدید بسترن B30 به مشتریان تحویل داده شد + قیمت بازار
شرایط فروش فوری محصولات ایران خودرو منتشر شد/ آبان 96
اعضای جدید خانواده کوئید در آستانه ورود به بازار ایران
آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار