کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

برتری سراتو جدید نسبت به هیوندای الانترا و تویوتا کرولا

کدخبر:۴۸۷۷سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰:۴۱۳۷۵۶۰ بازدید

کیا سراتو 2014 از آن رقیبان سرسخت مزدا3 است که به این راحتی‌ها قدم پس نمی‌کشد. از طرفی باید با یک حریف خانوادگی به نام هیوندای الانترا هم مبارزه کند. وقتی کار سخت‌تر ...
برتری سراتو جدید نسبت به هیوندای الانترا و تویوتا کرولا

کیا سراتو ۲۰۱۴ از آن رقیبان سرسخت مزدا۳ است که به این راحتی‌ها قدم پس نمی‌کشد. از طرفی باید با یک حریف خانوادگی به نام هیوندای الانترا هم مبارزه کند. وقتی کار سخت‌تر می‌شود که تویوتا کرولا، MG6 و هوندا سیویک هم وارد میدان شوند. در این سطح از بازار تقریباً جمع مدعیان جهانی جمع است. اما برای قضاوت در مورد سراتوی ۲۰۱۴ بهترین راه آزمایش این خودرو بود. آنچه در پی می‌خوانید حاصل سه ساعت دیدن و راندن این خودرو است.

در کل کیا و هیوندای یک مجموعه خانوادگی (کیا یکی از زیرمجموعه‌های هیوندای است) تلقی می‌شوند. این خانواده در طی سه یا چهار سال گذشته با استفاده از طراحان به نام دنیا مثل کریس بنگل، به نوعی پوست انداخته‌اند و انقلابی کلی را در طراحی محصولاتشان ایجاد کردند. حالا دیگر از آن طرح‌های خسته و سر در گم‌کننده خبری نیست و خطوطی کاملاً سرزنده جایگزینشان شده است. این انقلاب دامن‌گیر سراتو هم شده است و مدل ۲۰۱۳ این خودرو که به عنوان مدل ۲۰۱۴ معرفی شد، با نگرشی متفاوت طراحی شده است. در نمای جلو از سبک هیجان‌انگیز خطوط به راحتی می‌توانید پی ببرید با یک خودروی کره‌ای طرف هستید. چراغ‌های بزرگ که در گوشه‌های پایینی همانند BMW گوشه‌ای به سمت داخل دارند با گرافیکی زیبا، لامپ‌های زنون و چراغ‌های روز جلب توجه می‌کنند.

جلوپنجره چند ضلعی که کم‌کم در حال بدل شدن به نمادی از کیاست با شبکه‌های لانه زنبوری شکلش از جنس پلاستیک خشک ساخته شده است و دور تا دورش را یک نوار کرومی زیبا فرا گرفته است. شاید این قسمت یکی از پر نقش‌ترین نقاط در ایجاد حس هیجان در کیا باشد. چراغ‌های مه‌شکن پایین سپر هم هم‌سو با چراغ‌های اصلی طراحی شده‌اند و تناسب خوبی میان شکل هندسی این دو وجود دارد. در نمای کناری شاهد یک شکل کمان مانند هستیم که کمک می‌کند آیرودینامیک خودرو در سطح بهتری قرار بگیرد و در نهایت موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود. در این نما دو نکته جالب هم دیده می‌شود. ابتدا باید به جلوترین قسمت شیشه‌های جانبی نگاه کنید. در جلوی ستون A که یک شیشه سه گوش کوچک مثل پیکان خودمان و یا خودروهای دهه ۵۰ میلادی آمریکا وجود دارد.

در ستون C طراحان از خم معروف به هافمیستر (هافمیستر یکی از طراحان کمپانی ب‌ام‌و بود که در دهه ۶۰ برای اولین بار از چنین خمی در ب‌ام‌و استفاده کرد) در ب‌ام‌و الگوبرداری کرده‌اند و این قسمت بسیار شبیه به ستون سری ۳ ب‌ام‌و است. در نمای عقب طرحی آشنا را به خصوص در گرافیک چراغ‌ها می‌بینید. چراغ‌های بزرگ عقب تا بخش کناری گلگیرها کشیده شده‌اند اما بخش اصلی که در زمان ترمزگیری روشن می‌شود همان کمانی است که دقیقاً در قسمت عقب چراغ وجود دارد. در کل به عقیده نگارنده طراحی قسمت عقب شکیل‌تر از نمای جلو است و از آن خطوط اغراق شده در نمای جلو خبری نیست.

وارد کابین که می‌شوید با صندلی‌هایی خوش دوخت از چرم مصنوعی روبه‌رو هستید که رنگ قهوه‌ای شکلاتی دارند. داشبورد با مواد پلاستیکی و چرم مصنوعی روکش شده است و در بخش‌هایی از پلاستیک‌هایی استفاده شده که ظاهرشان شبیه به فیبرکربن است. کیفیت کلی کابین و به خصوص مونتاژ قطعات را می‌توان با تویوتا و هوندا مقایسه کرد. در واقع باید گفت کابین سراتو در سطحی بالاتر از هم خانواده‌اش هیوندای الانترا قرار می‌گیرد. به خصوص با دقت در قطعات پلاستیک موجود در کابین این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. کیا برای خریدارانش یک سانروف برقی را در نظر گرفته است که حجم بزرگی دارد. همچنین چراغ‌های مطالعه هم در کنار دکمه سانروف نصب شده‌اند.

فرمان روکشی از چرم دارد و دیگر از آن فرمان عجیب سراتو نسل قبل خبری نیست. بر روی فرمان در سمت راست، دکمه‌های سیستم کروز کنترل قرار دارد. بر روی یکی از دکمه‌ها یک فرمان نقش بسته است. با استفاده از این دکمه می‌توانید سه حالت نرم، سنگین و اسپرت را برای عکس‌العمل فرمان انتخاب کنید که در صفحه نشانگرها قابل رویت است. در سمت چپ علاوه بر کنترل سیستم صوتی و تلفن بلوتوث، دکمه‌های تنظیم کامپیوتر سفری نیز تعبیه شده‌اند. کیا برای خریداران امکان تنظیم برقی صندلی‌های جلو را به همراه دو حافظه فراهم کرده است و می‌توانید از گرمکن صندلی‌ها نیز لذت ببرید. البته در مدل‌های فول صندلی به سردکن هم مجهز هستند. همین طور فرمان و آینه‌ها به صورت برقی تنظیم می‌شود. جالب است که غربیلک فرمان هم به گرمکن مجهز شده است. در پشت خودرو دوربین‌های دید عقب وجود دارد که می‌توانید در هنگام دنده عقب رفتن، تصویر پشت خودرو را به کمک خطوط راهنما در نمایشگر ۴٫۲ اینچی روی داشبورد مشاهده کنید.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک کاملاً مستقل عمل می‌کند. در روز آزمایش هوا به حدود ۲۴ درجه سانتیگراد رسیده بود و فرصت خوبی بود تا سیستم تهویه مطبوع را هم تست کنیم که انصافاً سراتو در این مرحله از آزمایش روسپید شد. سیستم صوتی مجهز به شش اسپیکر است. ورودی‌های USB و iPod هم در فضایی کاور شده در جلوی کنسول میانی قرار دارد. در کنسول میانی نیز یک باکس حدود ۷ لیتری قرار دارد که می‌توانید اشیاء مختلف را در آن جای دهید. در مقوله ایمنی کیا همه سعی‌اش را کرده تا یک خودروی ایمن را به خریداران جهانی عرضه کند. به همین دلیل با خرید یک سراتو ۲۰۱۴ در واقع خودرویی خریداری کرده‌اید که مجهز به شش ایربگ کناری، پرده‌ای، سرنشینان و راننده در مدل‌های فول است. همچنین سیستم توزیع الکترونیکی ترمز به همراه ABS به انضمام سیستم کمکی پایداری می‌توانند سراتو را در شرایط بحرانی به خوبی متوقف کنند. در بخش امکانات حفاظتی هم باید به قفل مرکزی، ریموت کنترل اخطاردهنده، سیستم کلید ضد سرقت و روشن شدن خودرو بدون کلید اشاره کرد.

در خصوص دید کابین باید گفت به رغم گودی صندلی‌ها و ارتفاع کم شیشه‌ها دید مناسبی به اطراف و حتی به سمت عقب وجود دارد. حتی آن ستون و شیشه کوچک مثلتی جلو هم در دید راننده تاثیر منفی ندارند. از نظر فضای کابین باید سراتو را در رده خودرویی همچون هیوندای الانترا و تویوتا قرار داد. البته فضای کابین و راحتی صندلی‌ها به خصوص از مزدا۳ بیشتر و بهتر است. برای بررسی فضای کابین عقب یکی از همراهانمان که قامتی برابر با ۱۹۴ سانتی‌متر داشت بر روی صندلی نشست. در این حالت سر او تماسی با ستون‌ها و سقف نداشت و فقط کمی فضای زانوها مناسب نبود. البته باید به این نکته توجه کرد که بیشتر افراد جامعه قامتی در حدود ۱۸۵ سانتی‌متر دارند.

برای اینکه ببینیم کیا سراتو ۲۰۱۴ از نظر هندلینگ و سواری نیز چه در چنته دارد آماده شدیم تا گشتی با این کره‌ای تازه وارد بزنیم. دکمه استارت را می‌فشاریم و عجیب آنکه خودرو روشن نمی‌شود و زمانی که ریموت کنترل را به دکمه استارت نزدیک کردیم، بالاخره پیشرانه ۲ لیتری کیا شروع به دوران کرد. کیا سراتو می‌تواند درون سینه‌اش از دو موتور ۱٫۶ و دو لیتری بهره ببرد که نمونه مورد نظر ما مجهز به پیشرانه دو لیتری بود. موتور ۱٫۶ می‌تواند ۱۳۰ اسب‌بخار نیرو و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که واقعاً اعداد ناامیدکننده‌ای است. اما در عوض پیشرانه ۲ لیتری در دور موتور ۶ هزار و ۳۰۰ توانایی تولید ۱۶۱ اسب‌بخار نیرو را دارد. نمودار گشتاورش نیز در دور موتور ۴ هزار و ۳۰۰ به عدد ۱۹۴ نیوتن‌متر می‌رسد.

کیا سراتو با توجه به مشخصاتی که ذکر شد و گیربکس شش سرعته تیپ‌ترونیک نباید خودروی تنبلی باشد. اتفاقاً در عمل هم همین‌گونه بود و این خودرو را باید بهتر از تویوتا کرولا و هیوندای الانترا در شتاب‌گیری برشمرد. البته در برابر حریفانی مثل هوندا سیویک و به خصوص مزدا۳ هنوز هم خودروی کندی به نظر می‌رسد. اما اگر مزدا۳ را معیاری برای مقایسه با این خودرو قرار دهیم باید گفت هماهنگی موتور و گیربکس مزدا یک سر و گردن از این خودرو بالاتر است. وقتی پدال گاز را کمی می‌فشارید با مکثی کوتاه که مخصوص گیربکس‌های اتوماتیک است یک دنده معکوس می‌شود، اما اگر پدال گاز را در سرعت‌های بالا تا انتها بفشارید یعنی گیربکس باید دو دنده را برای شتابگیری معکوس کند و این دقیقاً لحظه‌ای است که از تاخیر زیاد گیربکس تعجب می‌کنید. اگر قصد دارید با یک رانندگی اسپرت طی طریق کنید بهتر است شیفتر گیربکس را به سمت حالت تیپ‌ترونیک حرکت بدهید و در این حالت اختیار تعویض دنده را خودتان به دست بگیرید. در حالت تیپ‌ترونیک تعویض‌دنده با تاخیر کمتری صورت می‌گیرد و اگر از پدال‌های پشت فرمان برای این کار استفاده کنید این تاخیر کمتر هم می‌شود.

تنظیم حالت عکس‌العمل فرمان را که به کمک سامانه Flex Steer(قابلیت تنظیم عملکرد فرمان به سه حالت Comfort، Normal و Sport ) به سه حالت تغییر می‌کند، بر روی حالت اسپرت قرار می‌دهیم. در این حالت فرمان علاوه بر سنگین‌تر شدن، تیزتر و دقیق‌تر هم می‌شود. ترکیب تعویض دنده با استفاده از پدال‌های پشت فرمان و تغییر حالت فرمان، به انضمام ثبت مناسب سراتو در پیچ‌ها باعث می‌شود حس خوبی از حالت رانندگی اسپرت به راننده منتقل شود. سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و مولتی لیتک یا بازوهای چند اتصالی در محور عقب، به خوبی می‌توانند ضربات ریز و درشت مسیر را در خود جذب کنند. در حالی که سیستم تعلیق هیوندای الانترا ضربات کوچک را توام با صدا کمی به اتاق منتقل می‌کند، سراتو این ضربات را در سیستم تعلیق جذب کرده و بسیار بی‌صدا عمل می‌کند. در مقوله سیستم تعلیق باید سراتو را هم تراز با تویوتا کرولا برشمرد که البته کمی هم قابلیت‌های اسپرتی مزدا۳ را به همراه دارد.مصرف سوخت سراتو در مدل دو لیتری طبق اعلام نمایندگی در ایران ۷٫۲ لیتر در سیکل ترکیبی است. البته این عدد با لحاظ کردن بنزین سوپر به عنوان سوخت بیان شده و در صورت استفاده از بنزین معمولی یقیناً مصرف سراتو از این رقم فراتر خواهد رفت.

قیمت این خودرو در بازار داخلی در نمونه‌های صفر کیلومتر بسته به آپشن‌ها و گارانتی تا حدود 130 میلیون تومان متغیر است. در پایان باید گفت سراتو 2014 خودرویی است که می‌تواند یک خانواده کوچک را راضی کند. آپشن‌های مناسب،مصرف سوخت پایین و فضای جادار چه در کابین و چه در صندوق عقب برای یک خودروی خانواده در کلاس C بسیار ایده‌آل است. همچنین کیفیت ساخت و مونتاژ سراتو در سطح بالایی قرار دارد که می‌تواند حتی خریداران متعصب مزدا و تویوتا را به سمت خودش بکشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

Maya: 1393/2/3012:49:18،
244
72
انصافا Kia خوب کار می کنه، هم طراحیش خوبه هم فنی ماشیناش قوی هست
مخمل: 1393/2/3013:01:17،
269
55
فقط پراید!!!!!!! فرمون هیدرولیک و ABS هم داره لامصب!!!!!!
امیر: 1393/2/3013:03:07،
285
32
فرغون سازان داخلی یاد بگیرند . واقعا باید شرم کنید 35 سال پول مردم را بالا کشیدید دست آخر پراید و 405 تولید کردید باید خجالت بکشید
امید: 1393/2/3014:45:36،
272
33
تعرفه باید صفر شود منم سراتو میخام
zlt: 1393/2/3015:18:33،
135
217
با وجود خوب بودن سراتو
ام جی 6 رو ترجیح میدم تو این رنج بهترینه
مزدا 3 و کرولا و النترا و سیویک و لنسر پایین تر از این حرف ها هستند
مقابله: 1393/2/3015:52:11،
86
36
در قدم اول ، برای کاهش قیمت وارداتیها ، باید با برند زدگی مقابله کنیم .
پاسخ به zlt: 1393/2/3018:35:14،
88
93
شما حاضرم شزط ببندم پشت هیچ کدوم ننشستی !!!


شما شین پشت سراتو بعدم مزدا 3 ، ببین دنده اتومات و نرم عوض شدن دنده یعنی چی !!!

این آشغال کره های از ژاپنیا بهتره ، 1 سال نشده اتاق به تق تق میفته !!!


فقط یه ظاهر دارن و یه سری آپشن گول زننده ، تویوتا بخر چندین سال با کیفیت سوار شو ، زود خودش و ول نمیکنه
همه با هم: 1393/2/3019:15:12،
51
77
JAC J5 AT , 1800
60 والا مفته.. قبول کنید دو سال از دلار 1100 تومنی گذشته و دلار 3300 شده..
دوستانی که منفی میدن تشریف ببرن پارس LX داشبورد جدید بخرن 50 تومن..
zlt: 1393/2/3020:19:14،
45
78
ام جی سواری انقدر خوب و دلچسب هست که وقتی پشت مزدا 3 میشینی
انگار تو عذابی
ام جی 6 از کل آسیایی ها سرتره تو اروپا شخصیت 90 ساله داره و...
امیر: 1393/2/3111:58:44،
46
39
فقط اریون 2013
علی: 1393/3/319:43:49،
43
42
مثلا من سوناتا میخوام باید 75 ملیون اول بدم 30 روز بد 83 ملیون بدم نقد اون 75 ملینون پول خود ماشینه ولی اون 83 پول هایی که بجیب اینا میره ادم باید بگه کوفتتتونننننننننننننننننننننن بشه ایشاالله بیخودی دارن پول میگیرن بخدا اینا میخوان جواب خدا رو اون دنیا چی بدن یا اینکه خدا فقط مال ما بدبخت بیچارهاست
مهدی: 1393/2/3012:52:16،
138
40
طراحی زیبایی داره. واقعا کره ای ها دارن خودشونو به اروپایی ها نزدیک میکنن
کف گرگی: 1393/2/3014:06:49،
66
30
130 میلیون . اگه از ارس بیاری میشه 65 میلیون .

پراید 20 میلیونه . هر ماه باید تعمییرش کنی .
علی: 1393/2/3012:55:36،
54
176
ظاهر جالبی نداره
پیاده: 1393/2/3014:06:15،
120
52
علی جون حتما ال نود طراحی خوبی داره نه !!!!!!!!!!!!!!
گربه دست به گوشت نمیرسید می گفت ........
سروش: 1393/2/3012:55:38،
135
31
ما که فقط میتونیم تو سایتا مشخصاتشون بخونیم و ببندیم"خوش به حال اونا که دارن...
مهدی: 1393/2/3013:13:35،
104
107
اقا سروش مگر هر چی که وجود دارد باید همه داشته باشند
H: 1393/2/3012:58:15،
55
77
نقد کاملا ابتدایی و آماتور !
Pooya: 1393/2/3013:17:08،
50
112
من ميدونم سال قبل النترا تو اين كلاس بيشترين فروش تو كانادا و بعد از سيويك دوم فروش تو امريكا رو داشته.(باور نداريد هم الكي نكيد نه سرج كنيد). بنابراين بدون شك بخوام بخرم النترا رو به اين ترجيح ميدم. حتما در كل بهتر از اين بوده كه بيشتر فروخته
رضا: 1394/4/419:07:51،
29
26
من جاهای دیگه آمریکای شمالی رو نمیدونم ولی در تگزاس که من زندگی میکنم شما تویوتا و هوندا رو خیلی بیشتر میبینید در خیابان تا الانترا. سراتو که به ندرت.
مزدا با نوجه به طراحی جدیدش نسبت به مدل قبلی بیشتر دیده میشه.
ولی نسبت الانترا به هوندا و تویوتا شاید یک به ده هم نباشه.
ضمنا افت قیمت مدلهای دست دوم کیا و هیوندا به مراتب بیشتر از هوندا و تویوتا هست.
امیر : 1393/2/3013:20:05،
90
74
هیچی تویوتا کرولا ژاپن نمی شه
محمد رضا: 1393/2/3019:34:22،
84
32
شما الان مثلا سرچ کردی!!!! اقای سرچ!!! سراتو 2014 اسمش روشه! سال 2014 اومده بیرون. الانترا از سال 2011 داره میفروشه!!! معلومه فروشش بیشتر بوده!!! هنر نکرده. سراتو برای 2014 یک ماشین جدیده، ولی الانترا برای 2014 فقط دو تا چراغاش عوض شده(و رینگاش). در ضمن، از لحاظ هندلینگ، بر اساس بررسی وب سایت edmunds، سراتو عملکرد بهتری داره! از لحاظ ظاهری هم که به نظر من شکیل تره و از الانترا بهتر عمر می کنه، الانترا همین الانش هم خزه!!!
کوپه: 1393/2/3013:21:00،
104
199
انصافا قیافه مدل قبلی بهتر نبود
موافق +
مخالف _
محمد: 1393/2/3014:43:58،
79
59
قبلیه بهتر بود مخصوصا کوپش
محمد: 1393/2/3014:45:35،
58
65
طراحیه این خیلی تکراری شده اصالت نداره ولی قبلی واقعا طراحیش دلنشینه
رضا: 1393/2/3020:27:14،
57
57
جلو پنجرش خیلی ضایعه. سوناتا و کورولا خیلی بهترن
حسن: 1393/2/3023:49:12،
38
40
فکر کنم زنبورها جلو پنجره اش رو با لونه شون اشتباه بگیرند.
علي: 1393/2/3013:56:36،
64
33
من واقعا متاسفم كه يادتون رفته اينجور ماشينا تا كمتر از ٣ سال پيش حدود ٣٢٠٠٠٠٠٠ قيمتش كف تهران تموم ميشد . اينا همش نشانه بي ارزش شدن پول مليه و نورم و بدبختيه . حالا خوشحال و خندان هي تعريف كنين و بگين عجب خوشگله
وهاب: 1393/2/3013:57:33،
72
50
اقا gt86 تويوتا سوار شو ، ديگه اينارو اصلا نگاه نميكنى
مگه ادم ديوانست كه ١٣٠ تومن بده به اين كره اى
لذت رانندگى ، شتاب ، هندلينگ ، قدرت ، زيبايى ...
اصلا نميتونى ازش ايراد بگيرى
دارچین: 1393/2/3015:07:05،
50
84
والسلام.فقط جی تی 86
reza: 1393/2/3014:01:42،
59
35
منت خداي را عزوجل كه طاعتش موجب غربت است و به شكر اندرش مزيد نعمت !!!!!!!! خدائي تيترو داشته باش كيا بهتر يا هيوندا !!!! ولي عامه مردم دنبال اينن كه گوشت بهتره يا سويا ؟؟؟؟؟ تو خبرا دنبال تاريخ واريز يارانه ان نه اپشن هاي كيا
ناشناس: 1393/2/3022:25:32،
22
57
قربت است یا غربت!!
محسن: 1393/2/3014:01:57،
23
30
اقای ادمین کریس بنگل نه پیتر شریر.آبروی مارو بردی !!
m: 1393/2/3014:19:18،
33
109
از موقعی ک واسه اولین بار دیدمش عاشقش شدم.
ghasem: 1393/2/3014:28:05،
94
62
ای کاش ایران هم یاد میگرفت از این کره ای ها
بهروز: 1393/2/3014:35:56،
27
28
در مقایسه ام جی6 و سراتو و النترا کدام سرتره؟
ghibli: 1393/2/3015:09:30،
41
53
کرولا. فقط کرولا 2014
نریمان: 1393/2/3015:10:28،
37
51
مسلما ام جی 6 ، این برند تو ایران هنوز جانیافتاده ولی در خارج قیمتش در حد آپتیما و سوناتاست ، از هر نظر بالاتر از سراتو و الانتراست . چه ابعاد کابین ، چه قدرت موتور و چه گشتاور و امکانات و چه از نظر پایین بودن استهلاک و بالا بودن هندلینگ و راحتی ، به نظر من بهترین گزینه هست باتوجه به قیمت پایینش که آنهم بواسطه قانون دامپینگ هست.
نام دار: 1393/2/3015:18:45،
62
36
اقا نریمان تو غیر از ایران مملکتی رو میشناسی که ارزش یک چیزو از اونی که هست کمتر بدن-حرفت اصلا مفهوم نداشت از خودت یه چیزی درنیار اینو که همه میدونن نمایندگی ها اگه منفعت نکنن ضرر نمیکنن
نریمان: 1393/2/3015:36:09،
28
21
آقا نامدار ، منفعت نمایندگیها از بابت فروش ، مستقیما ارتباط با برند زدگی ما ایرانیها داره ،

هر چقدر نمره برند زدگی بالا = پول بیشتر تو جیب دلال کردن هم بالا

واقعیت هست ، امیدوارم متوجه شده باشی .
چرا سراتو 68000 درهمی ( خرید شخصی ) ، اینجا 131 میلیون میشه ، همه ضرایب رو هم اعمال کن و درهم رو هم 900 تومن بگیر ، باز دلاله داره 30 میلیون حداقل رو هر ماشین میخوره فقط بخاطر احساسی عمل کردن ما.
سعيد: 1393/2/3014:43:20،
34
46
آقاي ايران جيب نقدت خيلي از چيزارو كم داشت. اين ماشينو نميشه با مزدا 3 مقايسه كني.
سراتو طراحي امريكايي ها و مونتاژ كره ايهاست. مزدا3 طراحي ژاپني ها و مونتاژ ايراني هاست. دست ايراني به طلا بخوره سنگ ميشه.
يه دوربين دنده عقب و سيستم تشخيص فاصله دقيق سراتو مي ارزه به هيكل مزدا3.
من يكيشو 6 ماهه دارم نميتونم ازش ايرادي بگيرم چون تا چند وقت پيش به پژو 206 ميگفتم ماشين عالي.
مصرف كننده: 1393/2/3015:14:25،
32
88
دوست عزيز جالبه تو خودت جواب خودتو دادي!!!
206 سواري، بعد مياي سراتو2014 لگن رو با مزدا نيو مقايسه ميكني!!!اصلا شما حتي دستت به دستگيره درب مزدا خورده كه داري نظر ميدي!!!
مزدا رو حتي نبايد با سوناتا yf مقايسه كرد،چه برسه به اين لگن ها كه فقط بزك شدن و باطنشون صفر
zlt: 1393/2/3018:31:27،
58
61
زشت ترین ماشین مونتاژی تو ایران مزدا 3 هست با طراحی 2009
واقعا کی پول بهش میده ؟؟
turk oghlu: 1393/2/3015:01:03،
39
69
به نظر شخصی خودم کرولا جدید تو این رنج قیمت از هر لحاظی از همشون سرتره از با دوام بودن خوش قیافه بودن کم استهلاک بودن بگیر تا زاپنی بودنش و همه مهم تر برندش میرزه به همه ی کره ای ها.نه انصافا اینطور نیس
zlt: 1393/2/3015:11:19،
38
63
تو خوبی سراتو شکی نیست
الانترا هم زود دلو میزنه برا طراحی شلوغ
اما ام جی 6 واقعا بی نظیره و تو خارج از ایران در بین 3 ماشین
بالا ترین قیمت رو داره و هم تیپ جولیتا هست
1.ام جی 6 با نمره 20
2.سراتو با نمره 18
3.الانترا با نمره 6
آرمین آرمین زاده: 1393/2/3015:44:51،
74
51
من دیروز هم سوار مزدا3 شدم و هم سوارکیا سراتو2014 شدم،واقعا کیا بین ماشینایی مثل النتراو........که توبالا اسم برده شده،یه چیز دیگست.
یک ایرانی: 1393/2/3016:17:48،
39
36
واقعاً شک دارم
پرهامک: 1393/2/3016:10:16،
37
24
تو این مملکت این همه اشتباه میشه، آب از آب تکون نمی خوره خوب یک بار هم اشتباهی تعرفه واردات خودرو را صفر (یا حداکثر 5%) کنید. مطمئن باشید صرفه جویی در هزینه های یارانه ی بنزین، درمان و بیمه ی مردم سود بیشتری از پول گمرک به شما برمیگرداند. خودروسازان داخلی هم یکشبه راه افزایش کیفیت و کاهش قیمت را پیدا میکنند، مطمئن باشید.
حسین: 1393/2/3016:38:54،
31
38
با وجود خوب بودن سراتو اما ام جی 6 واقعا بی نظیره و تو خارج از ایران در بین 3 ماشین سودی که خود کمپانی میکنه و این فقط در ایران رایج هست ، دولت و مردم با هم می خورن.اما النترا تو اين كلاس بيشترين فروش تو كانادا و بعد از سيويك دوم فروش تو امريكا رو داشته پس ما چی بخریم؟؟؟؟
باحالعلی: 1393/2/3016:57:22،
32
41
سراتو خسته کننده نیست مثلا النترا ظاهر زیبایی داره ولی لذت رانندگی نداره و خسته کننده است
لام تا کام: 1393/2/3016:59:04،
49
47
تویوتا ماشین هاش زشتو بد قیافه است
jamshid: 1393/2/3017:06:09،
34
42
با سلام
مقایسه کرولا بعنوان پرفروشترین خودرو جهان با النتری و کیا سراتو اصلا مبنای درستی نیست کرولا اقتصادی ترین، کم استهلاکترین و در کلاس خودش یکی از پور قدرترین موتورها را دارد
فرجام: 1393/2/3017:16:47،
27
36
دوستان عزيز در نظر داشته باشين كيا زير گروه هيونداي هست دوستاني كه كيا رو بهتر ميدونن بيشتر دقت كنن،،،،،،،هيونداي سال ٢٠١٣ جزو ده برند برتر دنيا شده البته قطعا كيفيت ماشين ژاپني رو نداره ولي مثل كيا برند دست دو هم نيست،،،،
amir: 1393/2/3017:55:14،
20
23
ببخشید یه سوال بی
ربط به موضوع
کیاسول چرااین قدر گرونه
بهزاد: 1393/2/3018:31:31،
40
53
ما 70روز پیش یدونه سراتو 2014 فول ثبت نام کردیم باتحویل 120 روزه . با اینکه 20 میلیون روی قیمتش اومده ولی هر چقذرم گرون باشه می ارزه .
50 روز دیگه تحویلش می دن . اصلا صبر و تحمل ندارم.
الانه که قلبم از سینه بزنه بیرون .
مانی: 1393/2/3018:51:25،
54
66
من فقط میتونم بگم که سنگ مزدا 3 رو سرخیلیاااااا سنگینی کرده
تا مزدا 3 هست ماشینای کره ایی کیلویی چنده چه برسه به ام جی
ادم خندش میگیره
بمانی: 1393/2/3019:35:37،
27
56
به من باشه بین ماشینی که سدان کامپکت سی ، طراحی 2009 ، طراح ژاپن ، ساخت ایران تحت نظارت مش غضنفر با ماشین اسپرت دی ، طراحی 2011 ، طراح انگلستان ، ساخت چین تحت نظارت موریس گاراجز ، از هر نظر برتر چه ابعاد و چه قدرت و چه گشتاور و چه امکانات و استهلاک پایین تر و قیمت کمتر ، ام جی 6 با افتخار میخرم ، چون پول بادآورده ندارم بریزم تو شکم دلال .
مانی: 1393/2/3020:30:37،
51
34
من متاسف برای ادمایی که سنگ این چینیا و کر ه ای های.... به سینشون میزنن بابا تا کی میخواید خودتونو فریب بدید دست بردارید ازین تبلیغات پوچ و بی اساس
همه میدونن که بعضی از ادما کارشون فقط تبلیغاته بی اساسه
یا بهتر بگم دلالی
بهروز: 1393/2/3021:39:06،
29
57
متاسف بمون حسابی...همین چین و کره تو امریکا تو صدر فروش ماشینن
بمانى: 1393/2/3022:15:41،
37
53
بنده هم براى امثال شما متاسف هستم كه آنچنان مسخ برند شده ايد كه حتى مجال به روز شدن هم به خودتان نميدهيد ، مگر ژاپن چه بوده جز يك دوچرخه ساز كه با مهندسى معكوس موتور بى ام دبليو ، رسيدند به اينجا كه قابل احترام هست ، همون راه را كره ايها انجام دادند با سرعت بيشتر و چينيها هم در همين مسير گام نهادند و بقول جيمز مى كه ميگه چينيها هم خودرو ساز شدند و حالا بايد به هنديها بنگريم ، بيدار شو عزيز...
حسن: 1393/2/3022:35:46،
48
32
سراتو قشنگه و خوبه ولی از کرولا بهتر نیست. اگه تویوتا شرکت با عظمتیه بخاطر اینه که کیفیتش بسیار بالاست و همه دنیا بهش اعتماد دارن. کاش ما ایرانیا هم روزی با احترام گذاشتن به پشتکار ژاپنیها و آلمانیا و آمریکاییا و .... راه اونا رو بریم و شایسته احترام بشیم. ایران خودرو و سایپا قابل احترام نیستند مادامی که به مشتریاشون احترام نمیذارن و ماشینای بی کیفیت رو با انحصارگرایی بلای جان مردم میکنن.
FULL H.D: 1393/2/3022:54:31،
23
51
سلام مهدی جان شبت بخیر
راجع به تویوتا در مرور زمان جواب پس دادس.
ولی کامل با نظرت موافقم که کره ای ها علی الخصوص ۲۰۰۶ به بعد رو فیس محصولاتشون خیلی کار کردن.
مدد...
sam: 1393/2/3100:05:48،
23
64
من امروز سراتو سوار شدم دیروز مزدا پریروز کرولا فردا هم النترا ''''''ولی ۳ روز پیش سوار ال ۹۰ شدم فهمیدم از همه اینها بهتره
مانی: 1393/2/3100:37:55،
41
34
من نمیدونم بعضی اقایون عوام فریب با اینکه میدونن ژاپن همیشه و همه جا حرف اولو میزنه ولی بازم دارن خودشونو میکشن که بگن کره ......هه....
من مطمعنم که شما جز پاید ماشین دیگه ای نداشتی و داری خودتو خالی میکنی
عیبی نداره ارزو میکنم بتونی ........
فورد: 1393/2/3108:20:25،
32
46
مانی جان

مطمئن نباش ، یکی از کسانی که به تو منفی داده من هستم که فورد سوارم ، اینقدر که تو مزدا مزدا میکنی والا ما از ماشینمون تعریف نمیکنیم ، بنده مزدا 6 داشتم فروختم چون واقعا خشک بود ، الان فورد فیوژن دارم با همون قیمت مزدا 6 ، بسیار متفاوت تر از صنظ راحتی و هندلینگ . حالا شما بیا از نیو مزدایی که تو ایران تولید میشه حمایت کورکورانه کن.در ضمن یادت باشه تو با ماشین ازدواج نمیکنی.
پاسخ به زیت: 1393/2/3100:41:01،
77
33
اقای زیت شما هرجا بحث ماشین میشه حتی بحثی که به ام جی ربطی نداره فوری میایی و ام جی رو تبلیغ میکنی دیگه خیلی ضایع شدی دیگه از ام جی دست بکش و برو یه ماشین جدید و بروزی رو تبلیغ کن اره بابا جان بخاطر خودت میگمااااا
پاسخ به zit: 1393/2/3100:47:19،
41
34
اقای....راست میگن چرا شما همیشه بی مقدمه از مزدا بد میگی و ام جی رو تعریف میکنی.عزیزم همه میدونن که خودتم عشق مزدا داری ولی چون بجز ماشینای لگن ایرانی ماشینی ندیدی ......
ان شا... مزدا رو بخری
zlt: 1393/2/3110:16:12،
20
45
شما فقط یک برتری مزدا 3 نسبت به ام جی 6 رو بگو تا من بهت یه مزدا 3 تیپ 3 مدل 91 با 50% تخفیف بدم شک نکن که این کارو می کنم
اگه فکر کردی بهمن خودرو داره با کیفیت ژاپنی مونتاژ می کنه سخت در اشتباهی تو همین سایت هم دیدی که زشت ترین ماشین انتخاب شد
من ام جی 6 رو تو ماشین های کلاس سی بهترین می دونم چون کلی تحقیق و بررسی کردم
عباس: 1393/2/3101:00:54،
33
44
ایران تنها نقطه ای از جهان است که کل مردمانش دریایی از اطلاعات هستند به عمق ۱ میلی متر
مجيد: 1393/2/3101:32:21،
16
48
بيخيال كرولا كجااين كجا دعا كنيد زمينم فروش بره يكي ميخرم باهاش بوز فاميلو ميزنم
m.r: 1393/2/3101:36:43،
27
69
تویوتا آشغاله
آریون2012 به 300 کیلومتر گیربکسش اومد پایین
پرادو 2012صفر گیربکسش اومد پایین
ژاپن فقط نیسانش خوبه
دقاع از Zlt: 1393/2/3108:09:54،
57
54
اگر دقت کنید میبینید که کسانی که مزدا 3 دارند سعی به تحقیر دیگران که ماشین های دیگه ای رو انتخاب کردند میکنند ، مسلما ایشان هم معایب ماشین مزدا راکه 206 استرچ شده هست را گوشزد میکنند . در ضمن اون آقای بمانی که میاد ام جی 6 و سراتو را مسخره میکنه باید بدونه که مزدا 3 کف گیر و خشک ،با عقب تنگ و آزار دهنده ، نه بدرد شهر میخوره و نه مسافرت خانوادگی.
پاسخ به فورد: 1393/2/3110:11:04،
45
60
اقای فورد شما برید فورده خیالیتونو سوار شین
ان شا... یه روزی بتونی از نزدیک مزدا رو لمس کنی
راحتی و هندلینگ مزدا تو جهان حرف اولو میزنه برو جانم برو
برو لگنتو سوار شو و دم از کلاس بالا بودن نزن توروخدا
و به دلالیتون ادامه بدین ان شا.. موفق میشی تو این شغل
حاااااامد: 1393/2/3110:20:10،
46
44
خداییش من نمیدونم بعضیا چطوری میان از کیفیت ژاپن بد میگن
خب یه دلیل بیشتر نداره اونم حسادت و نداشتن اطلاعات کافیه
درسته مزدا تو ایران مونتاژ میشه ولی هیچ وقت تو مونتاژش خیانت نمیکنن و حتی یه پیچشم ایرانی نیس اره جانم برید اطلاعات درست کسب کنید خوبه ها
پاسخ به zit: 1393/2/3110:32:06،
41
48
جانم برو برووومضحکه عام و خاص شدی
حداقل اسمتو عوض کن ندونن که بازم دلال ام جی اومده
هرچقدرم خودتو بکشی نمیتونی از مزدا بد بگی یعنی در این حد نیستی
در ضمن ام جی کیلویی چنده که حالا بخوام با مزدا مقایسش کنم
چینی اشغاله ختم کلام
ارزو دارم بتونی بوغ مزدا رو فقط یبار بزنی
zlt: 1393/2/3110:38:58،
36
85
کسی که سواری هر دورو تجربه میکنه دیگه نیازی به اطلاعات نداره
مزدا تو ژاپن هم تو دسته بهترین ها نیست و از تویوتا نیسان هوندا و ...
عقب تره ولی ام جی 6 از انگلیس که 90 سال داره ماشین میزنه و نیازی به تبلیغ
نداره چون تو نوع خودش بهترینه
دادا: 1393/2/3111:28:53،
35
45
بابا ام جي چينيه چينيه چينيه چرا نميخواين قبول كنيد وخودتون رو دارين گول ميزنيد(حالا چيني با كيفيت ولي چيني)
سانا: 1393/2/3110:40:14،
44
57
بدقیافه ترین ماشین ام جی=ماشین پیره مرداااا
خوشگلترین و جوون کش ترین ماشین فقط مزدااااااا
حالا برید هی بگید ام جی ههههههههه
turk oghlu: 1393/2/3111:53:24،
51
27
من نمیخوام با سلایق عمومی مخالفت کنما ولی ببخش کجای ام جی ماشین پیرمرداس عقبش جلوش داشبوردش یا اسمش واقعا که اصلا از ماشین چیزی نمیدونی.خواهشا دیگه نظر نده
پاسخ به فورد: 1393/2/3111:13:37،
23
55
فورد جان نکنه همون زیت هستی که دم از ام جی میزنه
ان شا... هم بتونی فورد سوار شی هم ام جی-ارزوی همه ی ایران جیپ هاس
عیبی نداره عزیز غصه نخور -ولی خداییش مزدا تری خیلی ترکوندت ااا نگو نمیدونیم یه مدت نیا ایران جیپ تا بتونی تصمیم بگیری دلالیه کدوم ماشینو بکنی-در ضمن اصلا نیازی به تبلیغات مزدا نیس چون ژااااااااااااااااااپنیه -نه چینی و کره اییییی
دارچین: 1393/2/3111:59:45،
41
39
من نمیدونم مزدا پرستا به چیه مزدا میبالن قبول دارم قیافش خوبه حرف نداره ولی قبول کنین سواری نداره دیگه کمک هاش که از تریلی ده چرخ هم سفت تره پشتشم که جادار نیست و کلا واسه پا پنج سانت جا هست که اصلا مسافرتی نیس.کاش هممون بدون تعصب فکر کنیم
zlt: 1393/2/3111:44:35،
45
41
عجیبه هیچ جای دنیا ماشین 17000 دلاری مزدا از ام جی 6 24000 بهتر نیست
حالا شما ها از چیه این جارو دستی خوشتون میاد خدا می دونه
تو بررسی مجله ماشین هم ام جی اول شد تو بهترین هندلینگ اول شد
تو ارزش پرداختی خرید از پورشه و بی ام و رتبش بهتر شد
ههر کسی لیاقت تک سواری و انگلیسی سواری رو نداره
راننده: 1393/2/3114:28:32،
26
31
فقط مزدا ٣ نيو
منصف: 1393/2/3114:30:25،
30
29
برو خوش باش با ام جي چيني!!
behrooz: 1393/3/419:46:41،
22
61
آقای zit من با نظر شما در مورد ام جی موافق بوده وثبت نام کردم
ben: 1393/3/2702:18:50،
26
24
سلام
این مقایسه ها کاملاً احساسیه
ظاهر ماشین برای من و شما سلیقه ایه هرکسی از چیزیی خوشش میاد بقيه رو تخریب میکنه
من 4سال مزدا3 داشتم، 4 ماه النترا2114 الانم سانتافه2114 ، به نظرم مقایسه شما اشتباهه، النترا1800 سراتو2000 هیچکس
فنی نظر نمیده، اینا هم کلاس نیستن، وقتی من سلیقم مثلا کرولا باشه شما هرچی بگید قدیمیو زشته من قبول میکنم؟ بجای بحث بچگانه از تجربه سواریو اطلاعات بگین بدرد مردم بخوره
ben: 1393/3/2702:31:49،
21
26
در جواب چینی پرستان عزیز
بجای مجله ماشین برید تخت گازو ببینید که چتور به ام جی و گیربگسش میخندید، میگفت حتما سبزی فروش طراحیش کرده، ام جی سالهاست تو انگلیس مرده، 100% چینیه، تو این کلاس نیست مقایسه میکنید
محمدرضا: 1393/5/1423:44:24،
18
30
فقط تویوتا کرولا . ما یه 2013 اسپرتشو داریم باور کنید باش 7000کیلومتر رفتیم هنوز در کاپوتشو باز نکردیم . از همه رقیباش بهتره
ایرج: 1393/6/1923:09:15،
15
11
جولیتا از همشون بهتره .نیمه فولش تقریبا یک قیمتن
pezhman: 1393/6/2210:47:16،
14
25
فقط ام جی و دیگر هیچ لطفا وقتی سوار نشدید نظر ندید
امیر: 1393/12/1320:23:23،
17
9
دوستان عزیز من سعی می کنم نظر خودمو بدون تعصب بگم
اول اینکه تویوتا برند اول جهانه و کرولا بیشترین فروش در دنیا رو داشته
دوم اینکه مزدا به صورت پکیج کامل وارد ایران میشه و فقط در ایران مونتاژ میشه ولی در کل من خیلی باهاش حال نمیکنم
سوم اینکه ام جي ماشین بسيار خوبی هست و در حد بالاتری نسبت به این خودرو ها قرار داره ولی متاسفانه در بازار ایران هنوز جا نیافتاده
چهارم اینکه اگه بخاي بري سراغ کره ای ها سراتو بهتر از النترا هست
امین: 1393/12/1600:55:19،
12
11
من پجو پارس دارم.میتونم کیا یا تویوتا یا هیوندا بخرم.ولی به نسبت زحمتی که برای پولم کشیدم ته دلم راضی نمیشه این ماشین ها رو دو برابر قیمت واقعی بخرم.به خدا دلم واسه پول و زحمتم میسوزه
محمد: 1394/1/123:51:22،
6
9
فقط مزدا.من 1 مزدا 323 دارم از فروردین 85 تا امروز که فروردین 94 هستبم فقط آلو روغن ریختم توش و لنت عوض کردم.خیلی خوبه هنوزم ازش خسته نشدم.من الانترا و سراتو رو سوار نشدم ولی فکر میکنم مزدا 3 از این دو تا بهتر باشه
P: 1394/2/1702:01:25،
18
7
نظرتون راجب نيسان قشقايي مونتاژ چي هس؟
ایرانی: 1394/3/316:34:32،
20
17
باسلام خدمت دوستان .
اول از همه به ام جی بازها عرض کنم که ایرانی باش و وجدانت رو قاضی کن و بعد تعریف کن. ام جی 120 تومن میدی فردا استارت نزده بیست تومن افت قیمتشه. تازه خیلیا هم مشکلاتی داشتن با بنزین که حتما سوپر باید باشه. یه ایراد بزرگه تو کشور ما افت ارزش خودرو در این حد و نبود بنزین سوپر. من نزدیک دو ساله نظرات در مورد ام جی رو میخونم ولی همش نریمان تعریف کرده نه کس دیگه ای.
سراتو نرمه و ایده ال سفر.
النترا داخلش شکیلتره با امکانات برابر. تو جاده های ما نرم بودن ماشین فک کنم مهمتر باشه برا بعضیا.
بنظر بنده که دو ساله در مورد اینا دارم تحقیق میکنم اونی که میره کرولا با امکانات صفر میخره برند زده هست نه آقای ایکس. خوب افت قیمت بنظر من تو مملکت ما ملاک خیلی مهمتری هست. تمامی ماشینای کره ای و ژاپنی افت تقریبا برابری دارن. بسته به بودجه و به دل نشستنتون انتخاب کنین.
محمدرضا: 1394/3/509:23:21،
22
21
سلام،من نظر اون دسته از دوستای طرفدار ماشین ژاپنی و قبول دارم خودم مزدا3 اتاق قدیم دارم پدرم تویوتا کرولا بخدا این ماشین ژاپنی باید انگار چه اتفاقی پیش بیاد.تا بره تعمیرگاه،ضمناً داماد ما یه سوناتا 2009 تیپ 10 از صفر دستش بود بیچاره شد با اینکه خیلی هم راه نمیرفت چندین بار خرجهای سنگین گذاشت رو دستش،تجربه داشتم و دیدم از نزدیک کره باید حالا حالاها بیاد تا مثل ژاپن.بشه تعصبی هم نمیگم حقبقت و گفتم.
پارسا: 1394/3/2913:14:44،
23
18
سلام خدمت همه دوستان عزیز و گرامی....

بنده بدون تعصب بگم که بین سه خودروی الانترا و سراتو و کرولا سرچ زیادی انجام دادم و به اون دسته از دوستانی که در مورد کرولا تعصب نشون میدن بگم که شما برید همون کرولای پر فروشی رو که تو کشورهایی اروپایی و آمریکایی برا ما بیارید ما هم میگیم کرولای ژاپنی بین این 3 تا بهتره...
دوستان کرولایی که توی اون کشورها عرضه میشه کلی آپشن داره اینو شک نکنید که اگه این کرولا توی اون کشورها ارائه بشه دیگه عنوان پرفروش از روش برداشته میشه...
در ضمن همین آپشنهای ناچیزی رو هم که کرولا تو ایران داره زحمت برو بچ وارد کننده خودمونه نه ژاپنیهای چشم بادومی...
همچنین بگم که کرولا دیگه توی ژاپن تولید نمیشه...

اما در مورد الانترا و سراتو بگم که حسی که در حال رانندگی در خودروی سراتو نسبت به الانترا به آدم دست میده از هر لحاظ بهتره ...
میثمم: 1394/7/2819:49:58،
13
9
وا قعا خیلی عالیه
اکبر: 1394/10/513:22:03،
14
8
دوستان الان 90 روزه سراتو ثبت نام کردیم هیچ خبری نیست کسی از دوسنان هست که ثبت نام کرده باشه؟؟؟؟؟
سروش: 1394/10/2500:48:34،
10
8
سلام. میتونم بپرسم چه نوع سراتویی؟ تولید سایپا یا وارداتی؟
امير: 1394/10/1603:42:14،
17
10
فقط سراتو
Emran: 1395/1/501:49:21،
15
9
دوستان به نظر من تعصب نشون دادن رو يه برند خيلي خنده داره چون فك ميكنم امروزه تنوع انتخاب خيلي زياد و گستردس به قول يكي از دوستان قرار نيس ازدواج كنيم حالا هر كي يه سليقه اي داره من خودم به علم اينكه ميدونم برند ژاپني خوبه هفته پيش با يه سراتو كوپه ٢٠١٥ حال كردم و الانم دارم حالشو ميبرم و خيلي دوسشم دارم .هر كي سنگ چيزي رو زياد به سينه ميزنه ازش چيزي گيرش مياد به يقين
داود: 1395/1/2301:30:13،
40
32
کیفیت و استاندارد خودرو در هر کشوری متفاوته ، مزدا 3 فروش جهانی خوبی داشته اما تو ایران بدترین کیفیت مونتاژ میشه
حتی بنز و بی ام وه هم تو ایران کیفیت کشورهای همسایه رو نداره چه برسه به کره و ژاپن
این آمارهای پرفروش که شما خبر میدی تو ایران کاملا متفاوته ..
گارانتی و خدمات پس از فروش ، مالیات سالیانه خودرو .... مصرف پایین و اصطحلاک کم در بین خریداران خارجی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به از ایرانیهاداره ... در صورتی در ایران ملاک خرید خودرو قدرت و زیبایی و امکانات بیشتره ...
حمید: 1395/4/2809:37:36،
23
19
سلام دوستان
من میخواستم توی این کلاس یک ماشین بخرم
گزینه هام کرولا،سراتو،الانترا و مزدا3 بود
در آخر سراتو گرفتم
اماچرا
کرولا ماشین بسیار خوبیه به خاطر قیمتش و طراحی داخلش و به گفته بعضی جوانپسند نبودن حذف شد
-----------------------------------------------------
الانترا را به خاطر این نخریدم که نسبت به سراتو ها در حالت دست دوم ، النترا خیلی بیشتر از سراتو افت کیفیت داشت
مثلا در مقایسه یک سراتو و الانترای 30 هزار به نظر من سراتو بهتر بود البته این میتونه به رانندگی هم مربوط باشه
از لحاظ آپشن هم سراتو به نظر من بهتر بود مثل دنده پشت فرمان و حافظه صندلی ، سنسور جلو
البته الانترا مانیتور بزرگ داره و گرمکن صندلیهاش بیشتره
از لحاظ موتور هم که ضعیف تره
-------------------------------------------------
ادامه مطلب در پست بعد

حمید: 1395/4/2813:53:20،
24
22
ادامه پست قبلی
----------------
مزدا 3 خیلی از لحاظ قیمت و شرایط فروش عالی بود
اما علیرغم کیفیت خوب قطعات ژاپنی (که در بعضی
سایتها خوندم یکم پایین اومده) به خاطر موارد زیر حذف شد
چندین سال هست که مزدا3 تولید میشه چون که من میخواستم چند سال ماشین را داشته باشم به نظرم خیلی تکراری و قدیمی میشد
کف مزدا 3 خیلی پایینه و امکان برخورد با سرعتگیر و پارکینگ را داره
عقب ماشین خیلی جای کمی داره
قطعاتش خیلی گرونه مخصوصا چراغ هاش اما با کیفیت
سیستم صوتیش هم باید عوض بشه
دوربین هم میخواد
---------
ادامه در پست بعد

حمید: 1395/4/2814:05:16،
29
20
ادامه پست قبل
--------------------
تجربه سراتو
من بعد از تحقیقات زیاد بالاخره سراتو را خریدم
بسیار از خریدم راضی بودم
موتور پر قدرتی داره و توی هر شرایطی جوابتون را میده و شتابش هم خوبه و بهتر از همه اینها ترمز های بسیار خوبی داره
طراحی داخلش خوبه و راننده محور
تا به حال کف ماشین به جایی گیر نکرده و راحت از سرعت گیر ها عبور میکنه
فضای عقبش برای دو نفر عالی هست و کلا صندلی های راحتی داره
اگر مانیتور 7 اینچی داشت واقعا عالی بود اما همین هم فعلا خوبه
کیفیت سواریش به گفته دوستانم از آزرا بهتره و نرمه
از لحاظ آپشن هم از هم سطح هاش بیشتر نباشه کمتر نیست
مموری صندلی، دنده پشت فرمان،کول باکس، سنسور نور و باران و ...
صندوق جادار و خوبی هم داره
یکم مصرف بنزینش بالاست چون موتورش 2000 هست
کامپیوتر ماشین مصرف را اکثرا روی 9.5 نشون میده
یکم هم جلوی ماشین دید کمی داره که سنسور پارک داره
موفق باشید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما