کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فقط 15 میلیون نفر شرایط دریافت یارانه را دارند


کد خبر : ۴۸۷۶سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲:۳۱۵۳۳۶ بازدید

رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: از نظر ما فقط 15 میلیون نفر در کشور شرایط دریافت یارانه نقدی را دارند و اصرار دولت برای پرداخت یارانه نقدی به همه مردم منطقی نیست.

اسدالله عسگراولادی ضمن ابراز نگرانی از احتمال افزایش نرخ تورم بیان کرد: دولت تصمیم دارد نرخ تورم را در سال جاری به 25 درصد برساند اما با سیاست‌هایی که درحال حاضر اتخاذ کرده بعید است به این هدف برسد.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه نقدی به شکل فعلی از سوی دولت به همه مردم باید هر چه سریع‌تر متوقف شود، وگرنه افزایش نقدینگی در بخش‌های غیر تولیدی تورم‌زا است.

عسگراولادی افزود: در فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها این نگرانی وجود دارد که نرخ تورم حتی به 30 درصد هم برسد.او خاطرنشان کرد: ما هر آنچه لازم بود برای بهبودهای اقتصاد کشور به دولت گفته‌ایم. حال این که دولت اصرار دارد به همه مردم یارانه دهد دیگر جای حرفی برای ما باقی نمی‌گذارد.

وی در پایان با بیان این‌که پرداخت یارانه نقدی به شکل فعلی باید در سال جاری متوقف شود گفت:‌ در غیر این صورت هدفگذاری‌ها برای کاهش نرخ تورم تا 25 درصد محقق نمی‌شود.

در آستانمه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و پس از درخواست دولت از مردم برای ثبت نام مجدد یارانه در فروردین ماه امسال حدود 73 میلیون سرپرست خانوار برای دریافت یارانه ثبت نام کردند و حدود دو میلیون و 400 سرپرست خانوار نیز انصراف دادند. با وجود این‌که دولت هشدار داده بود که ثبت‌نام کنندگانی که اطلاعات اقتصادی واقعی خود را درج نکنند جریمه خواهد کرد ولی بررسی صحت و سقم اطلاعات یارانه‌ای مردم هنوز به پایان نرسیده و تمامی 73 میلیون ثبت‌نام کننده، یارانه ماه اردیبهشت را دریافت کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها