کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع میوه‌ در بازار تهران


کد خبر : ۴۸۷۵سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱:۳۰۲۶۰۰ بازدید

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از کاهش قیمت میوه‌های زمستانه و نوبرانه‌ نسبت به سال‌های قبل خبر داد.

سید حسین مهاجران با بیان این‌که از آذر پارسال که میوه‌های زمستانی به بازار آمد سیب‌ها در میادین کیلویی 5000 تومان و در مغازه‌ها کیلویی 7000 تومان فروخته می‌شد افزود: اما در حال حاضر همان سیب‌ها با همان کیفیت در میادین 3500 تومان و در مغازه‌ها بین 4000 تا 5000 تومان به فروش می‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که قیمت میوه‌های زمستانی در بازار نصف شده است، گفت: در حال حاضر پرتقال نیز ارزان‌ترین قیمت خود را در طی پنج سال گذشته داشته و هیچ زمان تا این حد قیمت آن کاهش نیافته بود.مهاجران با اشاره به این‌که در حال حاضر قیمت پرتقال نسبت به قبل از عید نصف شده است، بیان کرد: در مورد میوه‌های نوبرانه‌ نیز باید بگویم که قیمت آن نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر است.

وی افزود: زردآلوی شیراز و کاشان در بازار توزیع شده که قیمت آن طی چهار سال قبل در کمترین مقدار خود قرار گرفته است.به گفته رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان، قیمت زردآلوی شیراز و کاشان که امروز کیلویی 12 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود در سال‌های قبل کیلویی 25 هزار تومان بوده است.مهاجران تصریح کرد: گوجه سبز‌هایی که کیلویی 25 هزار تومان به فروش می‌رسید الان بین 7000 تا 8000 تومان قیمت دارد.

وی با تاکید بر این‌که البته ممکن است طی چند روز آینده به دلیل سرمایه‌زدگی بار محصولات شهریار قیمت زردآلو کمی افزایش یابد، بیان کرد: ولی تا 15 روز دیگر که زردآلوی گرمسار به بازار می‌آید مجددا قیمت آن کاهش می‌یابد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان درباره‌ی کاهش قیمت سیب‌زمینی تصریح کرد: سیب‌زمینی بندرعباس و جیرفت در حال حاضر در بازار توزیع می‌شود که قیمت آن کیلویی 2300 تومان است. البته سیب‌زمینی گرگان نیز در بازار موجود است که به دلیل کیفیت پایین آن کیلویی هزار تومان به فروش می‌رسد.

مهاجران در پایان با تاکید بر این‌که تا پنج روز دیگر سیب‌زمینی باکیفیت در بازار هر کیلو کمتر از هزار تومان توزیع می‌شود، گفت: سیب‌زمینی باید برسد وگرنه سیاه می‌شود. این پنج روز هم که بگذرد سیب‌زمینی خوب با قیمت پایین به فروش می‌رسد.

در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب در بازار بین 2000 تا 5000 تومان، پرتقال بین 2000 تا 3500 تومان، کیوی بین 2000 تا 3500 تومان، لیموشیرین 3000 تومان، گوجه‌سبز بین 3000 تا 25 هزار تومان، زردآلو 8000 تومان، توت‌فرنگی بوته‌ای 8000 تومان، خیار و گوجه‌فرنگی 1500 تومان و هندوانه نیز کیلویی 800 تومان است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها