کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لغو افزایش 4 درصدی تعرفه گمرکی کالاهای دیجیتال


کد خبر : ۴۸۱۸شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰:۲۶۴۲۳۶ بازدید

بخشنامه افزایش 4 درصدی تعرفه واردات اقلام آی‌تی لغو شد. پیش از این رئیس ‌مجمع واردات از توقف اجرای این بخشنامه، یک روز پس از ابلاغ آن خبر داده بود.

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ  بخشنامه‌ای جدید که 16 اردیبهشت ماه به تصویب رسیده  است، بخشنامه پیشین گمرک مبنی بر افزایش 4 درصدی تعرفه واردات کالاهای آی تی را لغو کرد.

بخشنامه جدید با  بررسی موضوع مصادیق اقلام دارای آثار یا استفاده فرهنگی ، بخشنامه شماره 21117/93/17298/113/945/73/45 مورخ 10/2/1393 این مرکز و فهرست (48) قلم کالاهای ضمیمه بخشنامه مزبور را لغو می‌کند.

بر اساس اعلام مرکز واردات گمرک، فهرست اقلام مشمول حکم تبصره (14) قانون بودجه سال 1393 کل کشور ، موضوع بند(5) بخشنامه شماره 257499/92/254316/113/945/73/580 مورخ 27/12/92 پس از نهایی شدن و ابلاغ از سوی سازمان توسعه تجارت ایران ، متعاقبا اعلام می‌شود.

در بخشنامه پیشین گمرک پیرامون وصول عوارض چهار درصد (4) تعرفه از واردات کالا و محصولاتی که به نوعی آثار یا استفاده فرهنگی دارند،  فهرست 48 قلم کالای آی‌تی  اعلام شده بود.

پیش از این محمد حسین برخوردار، رئیس مجمع واردات گفته بود: یکی از موارد مهم تبصره 14 قانون بودجه امسال آن است که دولت مکلف است  4 درصد  عوارض از کالاها و محصولات فرهنگی وارداتی دریافت کند، اما اینکه مصادیق این کالاها و محصولات مرتبط با موضوع فرهنگ چیست و چگونه مشخص می شود، موضوعی است که جای بحث و تفسیر دارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که ریاست محترم گمرک اجرای این بخشنامه را تا تعیین تکلیف مصادیق آن توسط هیات دولت متوقف کرده است.

این بخشنامه از زمان ابلاغ با مخالفت فعالان  بازار دیجیتال و کارشناسان حوزه آی‌تی مواجه شد چرا که معتقد بودند در تعیین مصادیق این قانون درست عمل نشده است.  آنها تاکید داشتند که ارتقاء مهارتهای جوانان و دسترسی ایشان در زمینه بهره برداری شایسته از تکنولوژی‌های روز دنیا جزء اولویت‌های اصلی دولتها قرار دارد  و حتی دانشجویان برخی کشورها از سوبسید اعطا شده توسط دولت برای خرید این کالاها بهره‌مند هستندو به هیچ وجه تحمیل هزینه مضاعف به جوانان کار منطقی و اصولی نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها