کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
ibshop
نیسان
تاپیک شاپ

رسیدگی به شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان در 20 روز

کدخبر:۴۸۱۷شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵:۲۲۹۴۸۸ بازدید

براساس دستورالعمل در حال تدوین شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو ملزم به رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مشتریان در مدت زمان حداکثر 20 روز هستند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مدت زمان حداکثر 20 روز را برای رسیدگی به شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است.

در ماده 25 بند مربوط به وظایف عرضه‌کنندگان خودرو در حوزه فروش در این دستورالعمل آمده است:"عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و وارداتی موظفند نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان را مستقر و اجرا کنند. در این نظام مدت زمان تعیین تکلیف شکایت مصرف‌کنندگان از زمان وصول آن نباید بیش از 20 روز به طول بینجامد".

تعیین فرصت 20 روزه برای رسیدگی به شکایت خودرویی مصرف‌کنندگان در حالی است که میزان نارضایتی خریداران ایرانی از شرایط فروش خودروهای داخلی و خارجی در کشور بالا است.

تاخیر در تحویل خودرو از بیشترین انتقادات مصرف‌کنندگان به شرایط فروش خودرو در کشور است ضمن آنکه هم‌اکنون برخی از شرکت‌های عرضه کننده خودرو به ویژه شرکت‌های واردکننده فاقد نظام رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان هستند.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
نگین خودرو

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
سکه ثامن
کلینیک دی
جار میزنم
تورآنتالیا