کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی کامل و جامع گوشی هوشمند HTC One M8


کد خبر : ۴۸۰۴جمعه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴:۲۹۵۵۹۷ بازدید

سال گذشته، اچ‌تی‌سی با معرفی تلفن هوشمند One نشان داد که طراحی یک تلفن هوشمند تا چه حد می‌تواند دقیق و عالی باشد. کیفیت ساخت بالا، طراحی خیلی شیک و امکانات ...
بررسی کامل و جامع گوشی هوشمند HTC One M8بررسی کامل و جامع گوشی هوشمند HTC One M8

سال گذشته، اچ‌تی‌سی با معرفی تلفن هوشمند One نشان داد که طراحی یک تلفن هوشمند تا چه حد می‌تواند دقیق و عالی باشد. کیفیت ساخت بالا، طراحی خیلی شیک و امکانات مالتی‌مدیای نسل قبلی در نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی، یعنی One M8 نیز تکرار شده است. در M8 که در واقع بروزرسانی وان قبلی محسوب می‌شود، برخی از ایرادات مهم پرچمدار نسل قبل رفع شده است و حالا این محصول قوی‌تر، سریع‌تر، زیباتر و خوش‌ساخت‌تر از قبل شده است.

طراحی

بی شک اچ‌تی سی در زمینه طراحی ظاهری تلفن‌های پرچمدار خودش اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین‌ها است. M8 نیز مثل وان قبلی از بدنه آلومینیومی بسیار زیبایی بهره می‌برد تا وقتی آن را در دست می‌گیرید حس یک کالای با کیفیت و درجه یک، به شما منتقل شود. در نسخه جدید وان، خبری از لبه‌های پلی‌کربنات نیست و اچ‌تی‌سی لبه‌های دستگاه را با بدنه یکپارچه نموده تا بیش از ۹۰ درصد از سطح بدنه فلزی شود. دقت و ظرافت در بخش‌بخش این تلفن به خوبی قابل مشاهده است. هرچقدر بیشتر به لبه‌ها و بدنه‌ تلفن نگاه کنید بیشتر از آن خوشتان می‌آید.

در قسمت جلوی دستگاه علاوه بر نمایشگر 5 اینچی دو اسپیکر قدرتمند Boomsound نیز وجود دارد که حفره‌های مربوط به آن‌ها به شکل استادانه‌ای در بدنه ایجاد شده‌اند. هرچند اضافه کردن اسپیکرها در لبه‌های بالا و پایین دستگاه باعث افزایش حاشیه دور صفحه نمایش در این دو قسمت شده اما این موضوع موجب می‌شود تا همواره صدای اسپیکرها به خوبی شنیده شود. در اکثر تلفن‌های‌هوشمند حال حاضر، اسپیکرها در لبه‌ها یا پشت دستگاه جای می‌گیرند که در هنگام بازی یا استفاده از تلفن، دست کاربر بر روی دریچه خروجی اسپیکرها قرار می‌گیرد. اما این مشکل در اسپیکرهای وان به دلیل جای گرفتن آن‌ها در جلوی دستگاه به مراتب کمتر رخ خواهد داد. اچ‌تی‌سی یک چراغ LED را برای اطلاع‌رسانی کاربر از نوتیفیکیشن‌های جدید در داخل اسپیکر بالایی قرار داده که به زیبایی دستگاه کمک کرده است. اچ‌تی‌سی دوربین جلوی دستگاه را به 5 مگاپیکسل ارتقاء داده تا نظر مثبت افرادی که به عکاسی از خود علاقه دارند را به خود جلب کند. از طرف دیگر در M8 دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی خازنی نیست و آنها جای خود را به دکمه‌های لمسی روی صفحه نمایش داده‌اند.

در لبه‌های کناری دکمه‌های تغییر حجم صدا و درگاه حافظه خارجی و روی لبه بالایی که تنها بخش پلی کربناتی دستگاه به شمار می‌رود، دکمه پاور و سنسور اینفرارد وجود دارند.پشت دستگاه به خاطر استفاده از دو دوربین کمی از حالت شکیل و دلربای نسل اول خارج شده، اما همچنان زیبایی کلی دستگاه در سطح به مراتب بالاتری نسبت به رقبا است.وان ام 8 به وجود این که سایز آن نسبت به نسل قبل تغییر کرده همچنان از ارگونومی بسیار خوبی بهره می‌برد و دلیل آن نیز انحنای لبه‌ها و فرم کلی پشت دستگاه است. با این حال هنوز مشکل سُر بودن بدنه و بالا بودن امکان افتادن تلفن از دست وجود دارد. راه حل این موضوع هم استفاده از کاور هوشمند و فوق‌العاده جذاب Dot View است که اچ‌تی‌سی به شکل استادانه‌ای آن را طراحی کرده. در Dot View می‌توانید زمان، وضع هوا، متن‌های خبری، ایمیل و تماس تلفنی را بدون اینکه صفحه‌نمایش را لمس یا محافظ را باز کنید، مشاهده نمایید. محافظ مشبک جدید اچ‌تی‌سی قادر است به شکل زیبایی کاربر را از تماس جدید یا پیامک دریافت شده مطلع کند.

نمایشگر

اچ‌تی‌سی در نسل قبلی One از صفحه نمایش IPS LCD بسیار با کیفیتی بهره برد و در نسل جدید نیز همان رویه را ادامه داده و تنها سایز آن را به ۵ اینچ افزایش داده است. دقت نمایش رنگ‌ها در این صفحه نمایش بسیار خوب است و زاویه دید و کنتراست تصویر آن نیز قابل قبول به نظر می‌رسد. رنگ سیاه در این صفحه نمایش به اندازه AMOLEDها عمیق نیست اما قابل قبول است و از طرفی رنگ سفید آن فوق‌العاده طبیعی است.

سخت‌افزار

اچ‌تی‌سی در وان ام 8 علاوه بر استفاده از پردازنده و سخت‌افزار قوی‌تر، رابط کاربری سنس را نیز ساده‌تر و سبک‌تر کرده تا تجربه کاربری حتی ذره‌ای با تاخیر و لگ همراه نباشد. وان ام 8 یکی از روان‌ترین گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود و شما می‌توانید خیلی خیلی سریع به بخش‌های مختلف سیستم دسترسی داشته باشید.

استفاده از دکمه‌های لمسی روی صفحه مزایا و معایب خود را دارد ولی به نظر می‌رسد که استفاده از این نوع دکمه‌ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و اکثر تولیدکننده‌های هوشمند اندرویدی از دکمه‌های لمسی روی صفحه به جای دکمه‌های فیزیکی مستقل بهره می‌برند. مهم‌ترین مزیت استفاده از این دکمه‌ها آن است که روی بدنه فضای بیشتری به نمایشگر اختصاص داده می‌شود، اما نکته عجیب این است که اچ‌تی‌سی با وجود استفاده از دکمه‌های لمسی هنوز فضایی که در نسخه قبلی به دکمه‌های خازنی اختصاص داده بود را حفظ کرده و روی آن لوگوی HTC را حک کرده است. بنابراین اچ‌تی‌سی از مهم‌ترین مزیت دکمه‌های لمسی که تخصیص فضای بیشتر بدنه برای نمایشگر است، استفاده نکرده و این موضوع به نظر عجیب می‌رسد.

اسپیکرهای استریوی بوم‌ساوند وان نسخه قبل بین رقبا بی‌رقیب بود و اچ‌تی‌سی در نسخه جدیدآنها را بهبود بخشیده و به گفته خودش حجم صدای خروجی را ۲۵ درصد بیشتر کرده و گستره صوتی را هم بهبود داده است.هنوز اظهار نظر درباره باتری این دستگاه زود است، ولی بنا به بررسی‌های صورت گرفته و ادعاهای خود اچ‌تی‌سی باتری وان جدید نسبت به نسخه قبلی با بهبودهای چشمگیری روبرو بوده و یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

اچ‌تی‌سی وان جدید دو دوربین در پشت دارد. دوربین اصلی یک ۴ مگاپیکسلی اولتراپیکسل است که با اندکی بهبود نسبت به نسخه قبل همراه بوده است. فناوری اولتراپیکسل باعث می‌شود تا عملکرد دوربین در نور کم خیلی خوب باشد. قابلیت Duo Camera در واقع ترکیبی از یک دوربین اولتراپیکسل به همراه یک دوربین ثانویه برای ذخیره اطلاعات عمق تصویر است. Duo Camera همچون دوربین لایترو، امکان تغییر فوکوس بر روی بخش‌های مختلف تصویر، پس از تصویربرداری را می‌دهد. به کمک این قابلیت می‌توان اطلاعات جزیی یک صحنه را دریافت و امکان ارائه طیفی از افکت‌های خلاق و زیبا را فراهم کرد. این افکت‌ها به شما امکان می‌دهند بهتر از هر زمان دیگری تصاویر خود را ثبت کنید. اچ‌تی‌سی قابلیت تغییر فوکوس را UFocus می‌نامد و کاربر از طریق آن می‌تواند سوژه عکس را با بطور کامل از پس زمینه جدا کند یا افکت‌های خاصی را بر روی پس زمینه تصویر اعمال کند.

اچ‌تی‌سی در M8 همچنان نرم‌افزار خبر خوان BlinkFeed را حفظ نموده و این‌بار SDK‌ آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند نرم‌افزارهای خود را با آن سازگار کنند و به توسعه آن کمک کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها