کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برداشت غیرقانونی دولت برای اجرای هدفمندی


کد خبر : ۴۷۹۶پنجشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰:۲۱۳۰۴۲ بازدید

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی مثل گذشته است یعنی در تامین مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی از سایر منابع غیرقانونی قبلی برداشت می‌شود.

علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره تحلیل عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: گرچه قضاوت درباره عملکرد دولت زود است اما شرایط کشور نشان می‌دهد فضای آرامشی به وجود آمده و تورم به نحوی در حوزه اقتصاد متوقف شد. البته این کاهش قیمت بیشتر در مسکن است ولی سایر اقلام نه‌تنها کاهش نیافته بلکه مواد خوراکی و مصرفی افزایش قیمت هم داشته است.

تخلفات قانونی دولت

پورمختار درباره تخلفات دولت در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: در این مدت از بعد نظارت تخلفاتی را شاهد بودیم و شکایت‌هایی هم از عملکرد دولت رسیده؛ منتها در بعد تخلفات باید گفت تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مثل گذشته است. یعنی در تامین مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی که چیزی حدود 14 هزار میلیارد است، از سایر منابع برداشت می‌شود. یعنی از همان منابع غیرقانونی قبلی برداشت می‌شود. وی تخلف دیگر دولت یازدهم را توقف اجرای اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: متاسفانه بعد از جابه‌جایی مسؤول بخش مربوط به واگذاری‌ها، اجرای اصل 44 متوقف شده است. همچنین تخلف دیگر مربوط به زمین‌خواری‌هاست که هنوز به همان روال قبل ادامه دارد. گرچه در جلسه کمیسیون اصل 90 با وزرای ذی‌ربط و نشست خودم با معاون اول مشخص شد که انگیزه آنها بر جلوگیری از زمین‌خواری است ولی تا این موضوع اجرایی و ابلاغ شود و جلوی آن را بگیرند، کار از کار گذشته ولی خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی راجع به برخی پروژه‌های غیرقانونی خوب ورود کرد و بلافاصله دستور توقف این پروژه‌ها و رسیدگی به پرونده‌ آنها را اعلام کرد.

شکایت اشخاص حقوقی از عملکرد بانک‌ها به کمیسیون اصل 90 مجلس

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره شکایت‌های انجام شده از دولت خاطرنشان کرد: این شکایت‌ها نوعا از سوی اشخاص حقیقی است ولی درباره بانک‌ها و عملکردشان بیشتر از سوی اشخاص حقوقی شکایات صورت گرفته، مثل شرکت‌هایی که چه در قالب ارز و چه در قالب ریال، وام گرفته‌اند.  وی ادامه داد: قانونمداری دولت بویژه در ارائه بموقع لایحه بودجه سال 93 و قبول هر آن چیزی که مجلس به عنوان قانون تصویب می‌کند، حتی اگر برخلاف نظر دولت باشد، از وجوه مثبت کارکردهای دولت است. وی در ادامه تصریح کرد: البته در حوزه‌های دیگر عملکرد دولت دارای نقص است، مثلا در فعالیت‌های فرهنگی و نظارت بر این بخش ضعف وجود دارد بویژه در بعضی رسانه‌ها یا روزنامه‌ها و اشخاصی که در دوران پس از اصلاحات نمود قدرت نداشتند، فکر می‌کنند که دوباره فضای امروز همان سال‌های دوره اصلاحات است و در حال برهم زدن فضا هستند.

ارتباط وزرا و معاونان پارلمانی با مجلس بسیار ضعیف است

پورمختار افزود: یکی دیگر از اشکالات دولت این است که ارتباط اکثر وزرا و معاونان پارلمانی آنها با مجلس در طول این مدت بسیار ضعیف بوده است و این موضوع یکی از دلایلی است که نمایندگان نسبت به آن موضع دارند چون به خواسته آنها بی‌توجهی می‌شود. طبیعتا نمایندگان، منعکس‌کننده خواسته‌های موکلان خود یعنی مردم هستند اما متاسفانه تعداد ملاقات‌ها بسیار اندک است و حضور وزرا حتی معاونان امور مجلس آنها در مجلس کم است. وی با تاکید بر اینکه این حضورها نسبت به دولت قبل به طور محسوسی کاهش پیدا یافته، گفت: در هر جلسه علنی مجلس تنها در حد یک یا دو معاون می‌آیند که آن هم به خاطر طرح یا لایحه‌ای است که در دستورکار قرار دارد. اگرنه در حالت عادی این معاونان اصلا نمی‌آیند و همین موجب قطع ارتباط بین دولت و نمایندگان و اعتراض و بعضا سوال و نطق‌های اینچنینی شده است. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: از وقتی آقای انصاری به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منصوب شد، تعاملش با خود نمایندگان خوب است. حتی وی بیشتر از معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها در مجلس حضور دارند. اما نمایندگان با انصاری خیلی کار ندارند، چون وی با رئیس‌جمهور کار می‌کند. تقاضای نمایندگان این است که خود وزرا یا معاونانشان حضور داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها