کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمار گمرک اشتباه بوده است ؟ + اصلاحیه


کد خبر : ۴۷۸۸چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳:۱۹۷۹۷۶ بازدید

در تازه‌ترین اشتباه رخ داده در آمار گمرک ایران در فروردین ماه امسال از سوی این سازمان اعلام شد که یک دستگاه خودروی هیوندای سانتافه به ارزش 204 هزار و 16 دلار از امارات و از طریق گمرک شهید باهنر وارد شده است.

 اعلام این رقم باعث شد تا هیوندای سانتافه به طرز عجیبی به عنوان گران‌ترین خودروی وارداتی کشور در فروردین ماه امسال معرفی شده و حتی بالاتر از خودروهایی مانند بنز و بی.ام.و قرار گیرد. این درحالی است که دیگر انواع هیوندای سانتافه وارداتی در فروردین ماه امسال ارزش‌هایی بین 20 تا 30 هزار دلار بیشتر نداشتند و اعلام ارزش بیش از 200 هزار دلاری برای این خودرو تعجب کارشناسان را برانگیخته است.

این در حالی است که گمرک ایران تنها مرجع رسمی اعلام آمار تجارت خارجی کشور محسوب می‌شود و کوچکترین اشتباهی در آمار اعلامی از سوی این سازمان می‌تواند بسیاری از تحلیل‌های کارشناسان و رسانه‌ها را زیر سوال ببرد.

در همین رابطه خبرنگار ما درباره دلیل اعلام چنین ارزش بالایی برای یک دستگاه هیوندای سانتافه وارداتی با گمرک ایران تماس گرفت که مسئول بخش آمار این سازمان گفت: قطعا اشتباهی در آمار گمرک ایران رخ داده و این اشتباه نیز ناشی از خطای در ثبت توسط صاحب کالا بوده است.

او با اشاره به اینکه درباره عدد یاد شده از گمرک شهید باهنر استعلام و مشخص شد اشتباهی در آمار رخ داده است، اظهار کرد: در همه جای دنیا اشتباه در آمار رخ می‌دهد اما این اشتباه باید حداکثر در حد دو درصد باشد و بیشتر از آن قابل قبول نیست.

وی گفت: خطای رخ داده در آمار گمرک ایران ناشی از خطای ثبتی بوده که به این شکل در آمار گمرک درج شده است.

وی افزود: در حال حاضر صاحبان کالا به صورت خوداظهاری ارزش کالای وارداتی خود را در گمرک ثبت می‌کنند که در این مورد خاص طبق بررسی ما صاحب کالا رقم اشتباهی را در گمرک به عنوان ارزش کالای خود به ثبت رسانده و در حقیقت ارزش اصلی خودروی مربوطه 20 هزار و 400 دلار بوده است.

او با اشاره به اینکه گمرک ایران پس از دریافت آمارهای ثبت شده از سوی صاحبان کالا آنها را کارشناسی می‌کند، افزود: به هر حال همواره درصدی از خطا در آمار گمرک قابل قبول است.

لازم به یادآوری است که پیش از این نیز چند بار در سایت گمرک نمونه این اشتباه‌ها رخ داده بود.

بر این اساس بنز S500 L ساخت 2013 مدل 2014 مشکلی چهار در هشت سیلندر با ارزش 177 هزار و 83 دلار گران‌قیمت‌ترین خودرو وارداتی ایران در نخستین ماه سال جاری بود. این خودرو نیز از امارات وارد ایران شد.

همچنین دو مدل خودرو مازراتی کواترو پورته شش سیلندر، سقف کشویی مدل 2014 با ارزش 134 هزار و 880 دلار به صورت مشترک رده دوم گران‌قیمت‌ترین خودروهای وارداتی ایران در فروردین امسال را به خود اختصاص دادند.

این سه مدل خودرو از گمرک‌های شهید باهنر و بندر نوشهر وارد ایران شدند.

رده‌های بعدی گران‌قیمت‌ترین خودروهای وارداتی ایران نیز به محصولاتی از قبیل بی‌.ام‌.و و بنز و تویوتا اختصاص یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها