کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

قوت گرفتن شایعه مذاکره خودروسازان آمریکایی و ایرانی

کدخبر:۴۷۷۵چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲:۳۸۶۸۱۹ بازدید

در روزهايي كه خودروسازان کشورمان به دنبال شركايي جديد برای همکاری در تولید خودرو هستند گويا خودروسازان آمريكايي گزینه‌ای محتمل در «جاده مخصوص» به نظر می رسند چه آنكه شايعه مذاكرات آنها با ايراني‌ها ...
قوت گرفتن شایعه مذاکره خودروسازان آمریکایی و ایرانی

 در روزهايي كه خودروسازان کشورمان به دنبال شركايي جديد برای همکاری در تولید خودرو هستند گويا خودروسازان آمريكايي گزینه‌ای محتمل در «جاده مخصوص» به نظر می رسند چه آنكه شايعه مذاكرات آنها با ايراني‌ها باز هم قوت گرفته است. پس از توافق هسته‌اي ژنو بود كه رسانه‌هاي اروپايي خبر از مذاكرات پنهان نمايندگان خودروسازي آمريكا با ايران دادند و حالا گويا دوباره مذاكراتي در حال انجام است.گفته می شود دو شرکت خودرو ساز آمریکایی تمایل به همکاری با همتایان ایرانی خود دارند.گرچه این خبر به طور رسمی از سوی دو طرف تایید نشده اما بعيد نيست شريك آينده خودروسازي ايران خودروسازانی از این کشور باشد. 

شریک جدید خودروسازی ایران؟


درحالی‌که مدت‌ها خبری از شایعات حضور خودروسازان آمریکایی در ایران نبود، دوباره این شایعه بر سر زبان‌ها افتاده و گفته می‌شود مذاکراتی میان نمايندگان دو طرف درحال انجام است.

به گفته منابع آگاه، برخی خودروسازان آمریکایی ظاهرا اقداماتی را در «جاده مخصوص» آغاز کرده و در حال انجام مذاکراتی با همتایان ایرانی خود هستند، هرچند هنوز خبری رسمی در این مورد منتشر نشده است. گفته می‌شود فورد و کرایسلر دو خودروساز آمریکایی هستند که برای حضور در ایران تمایل دارند و این در حالی است که پیش‌تر اخباری مبنی‌بر حضور جنرال موتورز (دیگر خودروساز بزرگ آمریکا) نيز در «جاده مخصوص» شنیده می‌شد.

البته تا به امروز نه فورد نه کرایسلر و نه جنرال موتورز هیچکدام خبری رسمی ازمذاکره با خودروسازان ایرانی منتشر نکرده‌اند و ایرانی‌ها نیز واکنش خاصی در این مورد نداشته‌اند. در واقع همین‌که هیچکدام از طرفین مذاکرات خود را نه تایید می‌کنند و نه تکذیب، خود بر قوت انجام مذاکره می‌افزاید و هیچ بعید نیست تا چندی دیگر اخباری رسمی در این مورد منتشر شود.

اما قوت گرفتن شایعه حضور خودروسازان آمریکایی درایران در حالی است که همزمان ایران خودرو نیز اعلام کرده می‌خواهد شریکی معتبر و غیر فرانسوی برای خود دست و پا کند. ایران خودرویی‌ها که به تازگی مذاکراتی مثبت را با پژو داشته و احتمالا تا چندی دیگر شراکتی دوباره را با هم آغاز خواهند کرد به‌دنبال شریکی غیر از پژو نیز می‌گردند و حالا برخی معتقدند شاید این «شریک» آمریکایی باشد. اگر به واقع چنین بوده و ایران‌خودرو با خودروسازان آمريكايي مذاکره کرده باشد باید باز هم منتظر واکنش «دلواپسان» بود چه آنکه حضور پژو را بر نمی‌تابند چه رسد به امثال جنرال موتورز و فورد. «دلواپسان» پیشتر دلواپسی خود را از شراکت دوباره ایران خودرو و پژو ابراز کرده‌اند و حالا اگر پای خودروسازان آمریکایی وسط بیاید قطعا واکنش تندتری را از آنها شاهد خواهیم بود. حالا این پرسش مطرح می‌شود که مخالفان پژو و خودروسازان آمریکایی به‌دنبال چه هستند؟ آیا «دلواپسی» آنها به خاطر گذشته پژو و مسائل سیاسی با آمریکایی‌ها است یا واقعا چیزی را در قرارداد و همکاری با فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها می‌بینند که کارشناسان و مذاکره‌کنندگان خودرویی نمی‌بینند؟

داستان پژو را که دیگر همه می‌دانند؛ شرکتی فرانسوی که طی دو دهه با ایران خودرو شراکت و همکاری داشت اما به‌دلیل خرید بخشی از سهامش توسط جنرال موتورز آمریکا رابطه‌اش را با ایران خودرو قطع کرد. این قطع ارتباط البته به ضرر هر دو طرف تمام شد چه آنکه ایران خودرو به مشکلات زیادی در تولید برخورد و تیراژش به شدت افت کرد و از آن سو پژو نیز بازاری بزرگ و بی‌دردسر را از دست داد.

دلیل اصلی رفتن پژو از ایران تحریم‌ها بود وگرنه این شرکت فرانسوی به هیچ وجه راضی به از دست دادن شریکی قانع مثل ایران‌خودرو و بازاری بزرگ مثل ایران نبود. طبعا ایران‌خودرو و نیز که سال‌ها با پژو کار کرده و سبد محصولاتش پر بود از خودروهاي این خودروسازفرانسوی، راضی به جدایی نبود چون سخت می‌توانست در شرایط تحریم شریک و همکاری مانند پژو پیدا کند. هر چه بود پژو و ایران خودرو با وجودی که تمایلی به قطع ارتباط نداشتند از یکدیگر جدا شدند تا هر دو روزهای سختی را بدون هم تجربه کنند. حالا بعد از دو سال این دو شرکت دوباره در کنار هم قرار گرفته‌اند تا به احتمال زیاد بار دیگر همکاری مشترک شان را آغازکنند. گفته می‌شود اوایل تابستان فصلی جدید در شراکت ایران خودرو و پژورقم خواهد خورد و این دو پس از دو سال و اندی باز هم در کنار هم زندگی تازه‌ای را آغاز خواهند کرد. این در حالی است که پژو هنوز نیامده با موجی از نگرانی از سوی «دلواپسان» روبه‌رو شده و آنها (دلواپسان) نگران همکاری دوباره این خودروساز فرانسوی با ایران خودرو هستند. از نظرآنها پژو باید تاوان رفتار گذشته‌اش را پس بدهد و در غیر این صورت نباید دوباره میهمان «جاده مخصوص» شود.

حالا هم اگرچه هنوز اخباری رسمی از مذاکرات خودروسازان آمریکایی با ایرانی‌ها منتشر نشده و به اصطلاح نه به بار است و نه به دار، اما بدون تردید اگر شایعه آمدن آمریکایی‌ها به «جاده مخصوص» به واقعیت تبدیل شود «دلواپسان» باز هم وارد میدان خواهند شد تا به بهانه‌های مختلف مانع ارتباط بزرگان صنعت خودرو دنیا با شرکت‌های خودروساز ایرانی شوند. 

داستان حضور آمریکایی‌ها در «جاده مخصوص» به اواخر سال گذشته برمی‌گردد؛ به روزهایی که فضای سیاسی و بین‌المللی علیه ایران کمی آرام شده و توافق هسته‌ای ژنو این فرصت را به خودروسازان ایرانی و خارجی داده بود تا مذاکراتی را برای همکاری و شراکت با یکدیگر انجام بدهند. همان روزها بود که روزنامه فرانسوی فیگارو در خبری مدعی شد نمایندگان بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا (جنرال موتورز) راهی ایران شده و پای میز مذاکره با ایران خودرویی‌ها نشسته‌اند. این خبر البته نه تا به امروز از طرف جنرال موتورز تایید شده و نه ایران خودرو اما با این حال قوت گرفتن شایعه حضور آمریکایی‌ها در ایران، ذهن خیلی‌ها را به این پرسش مشغول کرده که آیا شریک جدید بزرگ‌ترین خودروساز ایران آمریکایی است؟ 

اگرچه بسیاری از کارشناسان و مشتریان ایرانی قطعا از همکاری احتمالی ایران خودرو و سایپا با امثال جنرال موتورز و کرایسلر و فورد استقبال می‌کنند، اما بی‌شک «دلواپسان» نیز بیکار نخواهند نشست و همان‌طور که به پژو و مذاکراتش با ایران خودرو تاختند آمریکایی‌ها را نیز آماج حملات خود قرار خواهند داد. این درشرایطی است که باز هم باید از «دلواپسان» پرسید در شرایط فعلی حضور کدام خودروساز باب میلشان خواهد بود تا به رشد حداقلی در این صنعت برسیم؟با خودروسازان قدر یا چینی‌هایی که به‌تازگی خودروساز شده‌اند؟ اگر واقعا این‌گونه باشد و برخی به‌دنبال حضور چینی‌ها در ایران به جای شرکت‌های معتبر جهانی باشند باید به نوعی در انتظار عقب گرد این صنعت باشیم چه آنکه به اعتقاد بیشتر کارشناسان خودروسازان چینی به لحاظ فنی و تکنولوژیکی توان بازسازی صنعت خودرو کشور را ندارند. اگر هم مخالفان در کنار تکفیر امثال پژو و جنرال موتورز و ... به‌دنبال چینی‌ها نيز نیستند پس می‌خواهند خودروسازی ایران با کدام شریک و همکار خارجی رشد کرده و خود را به دانش فنی روز دنیا متصل کند؟

بسیاری ازکارشناسان معتقدند حالا که مواضع منفی غربی‌ها علیه ایران فروکش کرده و مذاکرات هسته‌ای توانسته راه را برای آشتی باز کند باید نهایت استفاده را از این فرصت تاریخی داشت و با انجام مذاکراتی البته تا حد امکان برد-برد، بزرگان خودروسازی دنیا را میهمان «جاده مخصوص» کرد. به اعتقاد آنها اینکه خودروسازان اروپایی و احتمالا آمریکایی‌ها به‌حضور در ایران تمایل دارند اتفاق بسیار مثبتی است و باید قدر آن را دانست نه اینکه با مخالفت‌هایی آنها را راند و راه پیشرفت و توسعه را بر صنعت خودرو ایران بست. چه بخواهیم و چه نخواهیم راهکار برون رفت خودروسازی ایران از چالش‌های کمی و کیفی‌اش همکاری با بزرگان خودروسازی دنیا است چه آنکه با تکیه بر چینی‌ها و امثال آنها امیدی به آینده «جاده مخصوص» نخواهد بود. حالا باید منتظر ماند و دید آیا شریک جدید ایران خودرویی‌ها واقعا یک آمریکایی است و اينكه این «آمریکایی» در چه سطحی با بزرگ‌ترین خودروساز ایران همکاری خواهد کرد؟ 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

حق: 1393/2/2400:57:13،
220
15
مطمعاً باشيد فرغون سازهاى ايران چين را ازدست نمى دهند چون به فكر جيبشان هستند
غضنفر: 1393/2/2407:14:45،
101
16
چرا باید همش این لگن سازای داخلی حکم واسطه و دلال رو بین یک خودروسازی معتبر خارجی و مردم ایران بازی کنن؟ باباجون این ماشینا رو بدون واسطه و دست خوردگی بیارین. حالا نوبت فورد و جنرال موتوره که مونتاژ بیارین و یه مدل رو دویست سال مونتاژ کنین و به گند بکشونید؟
كاوه: 1393/2/2408:30:32،
69
15
سالها انحصار ، فرغون سازها رو تبديل به هيولاهايي كرده كه با سودهاى كلان و سريع و خون مردم ايران در جاده ها تغذيه مي كنند
حسین: 1393/2/2408:32:18،
56
15
هر روز یه دروغ بزرگ ، البته بعضی ها خیلی خوشبینن !!!
dd: 1393/2/2408:49:07،
36
17
نه عزيزم اين خودروها قرار تو سبد كالاي مردم قرار بگيره و هر سه ماه يه دونه به سرپرست خانوارها بدهند
اميد: 1393/2/2408:58:35،
62
14
دلواپس دلواپسانم!
حسن: 1393/2/2409:03:49،
43
16
مگه سایپا لگن با اون پراید لگنش میزاره ماشین بهتری بیاد
سامان: 1393/2/2409:07:20،
54
14
خدا سایپا لگن و مدیران گاری و ایران فرغون را از روی زمین برداره
Zebel: 1393/2/2410:54:03،
25
50
مطمئن باشین اگه خودتونم یه بازار کاملاً انحصاری در اختیارتون بود عین همین فرغون سازا عمل میکردین!
البته میدونم بیشتریا میگن نه و ما با اونا فرق داریم. وقتی صحبت از پولای چند هزار میلیاردی!
Sali: 1393/2/2411:50:04،
26
15
انصافا بیایید اقتصاد و پیشرفت و اینده جوانانمونو فدایی سیاست نکنیم
جنرال یا فورد بیاد هم پیشرفت علمی میکنیم هم اقتصادی و هم درصد بیکاری جوانانایین میاد...
سيا: 1393/2/2612:12:34،
9
13
دوستان...اي كاش رابطه ي ما با چين در مورد خودرو و كلا واردات هر چيزي فقط اقتصادي بود،اونوقت يه همچين روزايي كلا ميشد قطعش كرد،اما متاسفانه ما سالهاست داريم به امسال چين و روسيه باج ميديم تا سايه ي شومشون رو سرمون باشه،در واقع از دست گربه به گرگ پناه برديم و خواه ناخواه رهايي ازش محاله...اين وسط گوشت قربونىِ سياست بازي مائيم...
ن: 1393/2/2400:58:59،
12
70
یکم نه ،زیادی مشکوکه
پای همرو کشیدن بیرون بعد خودشون میخوان بیان تو.
Ss: 1393/2/2408:10:44،
51
11
منظورت از هههممممهههه چينه؟ آخه كدوم ا....غي با اينا حاضر ميشه كار كنه بجز چين كه دشمن مردم و ايرانه؟!؟
علي: 1393/2/2408:17:42،
78
8
٤٠ سال پيش شركت هاى آمريكايي مثل جنرال موتور شريك تجارى خوبى براى شركت هاى ايرانى مثل پارس خودرو و ايران ناسيونال ( ويران خودرو فعلى) بودند تا جايي كه بهترين برندهاشون مثل كاديلاك رو با بهترين كيفت در ايران توليد ميكردند، در اون زمان كشورهاى مدعى مالكيت جزاير ايرانى هنوز خيابون هم نداشتند.حالا ببينيد اين موتناژكارها با شركاى چينيشون ته دره كيفيت و تكنولوژى هستند
مهدی: 1393/2/2408:56:09،
31
11
خوش به حال دیونه که همیشه خندونه !
رضا: 1393/2/2411:38:52،
49
14
دلواپسان فیلمی از مسعود ده نمکی بزودی در بهترین سینماهای ایران
ما: 1393/2/2422:56:59،
12
14
در پاسخ به مهدی: بله حرف حق تلخه چرا؟چون دوست داریم اینجوری فکر کنیم که امریکا ئیها بفکر ما هستند هیچ دشمنی با ما ندارن .کاش من هم مثل شما بالا رو رهن داده بودم و این قدر حرص نمیخوردم .
کاش من هم مثل خیلی ها حزب باد بودم.
ن: 1393/2/2423:02:45،
12
32
در پاسخ Ss
خودتو به خواب نزن منظور کیا، هیوندای، دوو، رنو، پژویی که 3 برابر قیمت واقعیش میخری.خواهشا یه ذره فقط یه ذره فکر کنید بهد اظهار نظر کنید .
pedar jepeto: 1393/2/2400:59:30،
44
57
باعث افتخاره...
ح: 1393/2/2408:18:18،
19
34
تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود .اگرم بیان با اون قیمتی که تو امریکاست نمی فروشن که نرخ خون باباشونه پس بدرک میخواد بیاد میخواد نیاد
راد: 1393/2/2401:00:36،
66
14
خودرو ساز ايران با خودرو ساز چين مثل دوقلوى به هم چسبيده ألبته از نوع ناقص الخلقة هستند و هيچ دكترى هم نمى تواند جد أيشان كند
Pay am : 1393/2/2401:05:01،
149
14
رابطه با خودرو سازى أمريكا ( موافق ) رابطه با خودرو ساز چينى ( مخالف )
پاى: 1393/2/2401:08:15،
54
14
ما كه مذاكرات سياسى ميكنيم بياييم مذاكرات خودرويى هم با أمريكا داشته باشيم
امید: 1393/2/2401:09:42،
61
15
امیدوارم آمریکاییها بیان
agha saman: 1393/2/2401:11:06،
69
46
چه فرقی به حال مردم میکنه؟...پژو، فورد یا هر چی...در هر حال 90 در صد مردم پول پرایدم ندارن...!
بدر: 1393/2/2401:11:19،
64
15
لااقل صنعت خودرو أمريكا خيلى بهتر از چين و رؤسيه است
پيمان: 1393/2/2407:27:26،
59
12
شك نكن دوست عزيز اول ماشين آمريكايي بعد آلماني ، ميدوني سر همين تحريم ها چين و عربها چقدر پولدار تر شدن ؟؟؟ آقاي روحاني حرف هاي خوبي داره ميزنه اين چند وقته ، خيلي ها به اسم مرگ بر آمريكا پولها خوردن.
دلواپس: 1393/2/2414:03:01،
24
18
پس ارزش ها چی میشه جواب خانواده های معزز چینی را کی می دهد. .ما هرگز زیر بار خفت سوار شدن به کادیلاک راحت و ایمن آمریکائی نخواهیم رفت و جانمان را با استفاده از خودروهای لگن داخلی کف دست می گیریم ودر جاده های ایران به همت سایپا و ایران خودرو به درجه رفیع شهادت دست می یابیم.ما از اینکه مردم راحتی و ایمنی را تجربه کنند واقعا وافعا دلواپسیم.
زونگولیوس: 1393/2/2401:15:56،
111
22
مرگ برخودروسازان چینی...درودبرخودروسازان اروپایی وآمریکایی

موافق غرب واروپا +

موافق چین وآسیا_
صدای مردم: 1393/2/2401:21:25،
84
16
دلواپسان،دلواپس منافعشون هستن که دقیقا 180 درجه مخالف منافع مردم هست!!
اگر خودرو سازان آمریکایی بیان جلو عالی میشه
به امید آن روز
بزن لایکو
کف گرگی: 1393/2/2401:32:01،
64
16
ما که نمیتونیم چوب بستنی درست کنیم چه برسه به ماشین .

ای کاش شرکایی مانند آمریکا داشته باشیم تا با سلامت مردم بازی نشود .

پراید امریکایی :)

مطمئنن هر کارخانه با امریکا همکاری کنه خودروهاش بیشتر به فروش میرسه .



simon: 1393/2/2401:33:16،
48
12
باسلام.امیدوارم این شایعه حقیقت بپیونده مردم ایران بتونند لذت رانندگی،امنیت ورفاه باخودروهای روز جهانوحس کنند.بماند که بعد از36سال تازه برگشتیم سر جای اولمون.
Z: 1393/2/2421:47:48،
19
11
ای کاش بر می گشتیم سر جای اولمان!!!
رسیدن به آن نقطه تا سالها آرزوی ما خواهد بود.
زال: 1393/2/2401:35:17،
39
13
واقعيت اين است كه خودرو سازى أمريكا جز بهترين هاست ولى حيف كه ما با چين فأميل شديم
علی: 1393/2/2401:48:37،
17
32
اونا هم بیان ماشیناشون 98% تو ایران بالای صد میلیون میشه

همون خر اولی
ایرانی با عشق: 1393/2/2401:49:00،
29
14
من که چشمم آب نمیخوره آقایون بذارند همچین اتفاقی بیفته، سایه آمریــــکا رو با تیر میزنند!
امیر حسینی: 1393/2/2401:54:06،
45
13
در آینده فورد موستانگ با موتور پیکان جز سبد محصولات ایران فرغون میشه.
على: 1393/2/2402:03:57،
22
10
شنيدن كى بود مانند ديدن
50: 1393/2/2402:43:38،
18
16
اصلا با هرجا قرار داد ببندن تا قیمت پایین نباشه فایده نداره
محمد: 1393/2/2402:45:35،
23
19
لطفا به تولید پراید ادامه بدین ماقدرت خریدهمین پراید رو هم نداریم
من: 1393/2/2404:18:11،
41
10
دلواپس دنبال منافع خودش است نه 70 میلیون ایرانی!
اگر خودرو سازان امریکایی فعالیت خود رو شروع کنند خودروهای چینی،هندی،کره ای و حتی اروپایی مانند آلفارومئو و رنو و.... باید دنبال غاز چرانی باشند و بس
سعید : 1393/2/2404:45:57،
94
21
به امید روزی که خط تولید فورد در ایران به بهره برداری برسه.
hamid: 1393/2/2407:31:32،
62
16
زنده باد آمریکا
محسن: 1393/2/2407:52:29،
33
11
با آرزوی ورود صنعت خودروسازی آمریکا به ایران
شاید مثل کره جنوبی یه تکونی صنعت خودرومون بخوره.
الهی آمین
اقتصاددان: 1393/2/2408:18:09،
30
77
امریکا دنبال منافع خودش هست دلش بحال مردم ایران نسوخته از اول انقلاب که دلار 7 تومنی را به 3500 تومان رسانده منافع زیادی از ایران برده جنس را میده به دبی بعد ایران میره میخره در این مبادله حاصل درآمد نفت از بین میره اینا همش بازیه مردم عادی فقط وسیله هستن باور کنید که امریکا و انگلیس و فرانسه همه دارن از این وضعیت ایران سود میبرن
بيسواد: 1393/2/2408:45:42،
42
11
آريكا دلار ٧ رو رسوند به ٣٥٠٠؟؟؟!!!! اسم خنده داري روي خودت گذاشتى، اگر يه روز از فرت ندارى مجبور شدى آگهي فروش كليه ات رو آماده كني! قبلش بلندتر بگو مرگ بر آمريكا
M: 1393/2/2411:24:10،
17
12

چه ربطی به امریکا داره که دلار 7 تومنی بشه 3500 تومن
علی: 1393/2/2414:24:16،
15
34
عزیز دل برادر پوند و ین و یورو و دینار و پزو و لیر و منات و یوان و ....همه شدن هزار برابر نه فقط دلار
مهدی: 1393/2/2415:37:40،
13
16
واقعا که اقتصاددان قهاری هستی. مدرک اقتصادتو از کدوم دانشگاه گرفتی ؟به مثبت منفی هات نگاه کنی جوابتو میگیری
پارسا 79: 1393/2/2408:24:07،
19
13
همتایان ایرانی!!!!!! این کجا و آن کجا؟؟؟؟
برزو: 1393/2/2408:34:37،
14
26
آمریکا اگه میتونست که جلو دلار خودشو میگرفت اینقدر بالا نره
حسين: 1393/2/2408:47:22،
14
63
با سلام نويسنده محترم انگار خيلي دوست دارد براي ورود غربيها كف بزند و نبايد كسي هم در اين مورد نگران باشد اما واقعيت اين است تا زماني كه ما به توان نيروي داخلي تكيه نكنيم در هيچ زمينه اي پيشرفت نخواهيم كرد ما حدود 50 سال است كه كارخانه خودرو سازي داريم وهميشه هم شريكهايمان غربيها بوده اند كدام تكنولوژي را در اختيار ما گذاشته اند كه هروقت ميروند اثاري از آن باقي نميماند به هر حال هركس به اميد همسايه نشست گرسنه ميخوابد
على: 1393/2/2409:09:28،
47
10
سلام،اگر روند رو به رشد ايران در ٥٠ سال اخير دچار سومديريت و چپاول نشده بود ما با توجه به منابع غنى انرژي و نيروي انسانى به مراتب خودكفا تر از كشور هايي مثل كره و تركيه و برزيل و مالزى و..... بوديم ، شما هم دوست من قول بده براى کشورهایی مثل چين و روسيه كمتر كف بزنى چون دروغگويي و خلف وعده اونها بع مراتب سياهتر از غربيهاست
آفرودر حرفه ای: 1393/2/2408:58:30،
17
11
دادا شولت بلیزر جدیدو که آمریکا داده به تایلند و مالزی تولید کنن رو از مبدا تایلندش که داداش چینیان بزارن اینا وارد بشه دیگه کرایسلر و کادیلاک پیش کش
کوکو: 1393/2/2409:08:21،
18
17
کلا ماشین آمریکایی تو این جاده ها تعجب میکنه.
امید: 1393/2/2409:10:27،
40
15
فقط این 5 کشور حرف برای گفتن دارند :
1-امریکا توی ثروت
2-روسیه توی قدرت
3-المان توی صنعت
4-انگلیس توی سیاست
5-ایران توی سرقت
یه دوست: 1393/2/2411:43:33،
31
13
فقط اگر شماره 2 رو نوشته بودی
2-روسیه توی رذالت

به نظرم خیلی بهتر بود
بنده خدا: 1393/2/2409:41:15،
22
12
قراره فورد موستانگ LX و ELX نیر در ایران تولید شود . با آپشنهایی مثل چراغ جلو . چراغ عقب . آینه بغل و فرمون هیدرولیک ...
مجيد: 1393/2/2410:44:32،
18
14
مقاله اي بر مبناي اما و اگر، شايد و كاش، و تحليلي تنها بر مبناي احتمالات و يه جريان دلواپس، اصلا جالب نبود. مقاله بايد حرف برا گفتن داشته باشه، ٣تا كامنت ديروز تا حالا گذاشتم همه سانسور شده، گفتم اينقدر ميزارم تا جواب بده، راستي نكنه نويسنده مقاله رو گذاشتين كامنت ها رو تاييد يا رد كنه؟ :-)
محسن: 1393/2/2411:08:50،
17
15
اين گروه حنجار گريز به اصطلاح دلواپسان تنها دلواپس و نگران دشمنان اين كشورند، كاملا روشن و واضحه كه دارن از طرف دشمنان تطميع ميشن تا شايد بتونن جلو پيشرف اين كشورو بگيرن، مثل خيلى از افراد شرسناسى كه جز دفاع از منافع صهيونيستها مأموريتى ندارند. البته يك عده ساده انگار هم ممكنه باهاشون همراه شن. تو هشت سال گذشته نمونش رو زياد ديديم. و البته نتيجش رو...
محمد: 1393/2/2411:35:39،
10
15
شک نکیند شریک غیر فرانسوی ایران خودرو چین است
چون سیبیل ایران خودرو اینطوری چرب تره
غیر از فروش به خدمات پس از فروش هم فکر میکنن قرار نیست یه ماشین بخرین و برین دنبال زندگیتون حالا حالا کارتون دارن
واقع بین: 1393/2/2412:18:09،
14
9
خوب حالا بیاد وقتی قراره قیمته شو خودروسازهای دولتی خودمون تععین کنند مسلما کمتر از100ملیون در نمیاد حالا چه نفعی برای اکثریت جامعه دارد
تا زمانیکه درامد وهزینه های مردم با یک معیار وواحد پولی یکسان براورد نشه نتیجه همینه وقدرت خرید مردم هم روز به روز کاهش خواهد یافت
ایرانی: 1393/2/2414:55:12،
15
12
نقی معمولی زن چینی گرفته ما با چین قوم و خویشیم. هیچ راهی نداره.
اسیماعیل: 1393/2/2419:52:48،
12
15
یه جورنشه (مث تسومخفیانه)خودروسازخارجی بیارن ونزارن جوانان مایادبگیرن.
اقتصاد و بهره وری: 1393/2/2423:29:51،
9
14
در حالیکه افزایش تورم در اقتصاد معلول عوامل مختلفی است ولی اقتصاد دانان نبود رشد بهره وری را یکی از عوامل اصلی تورم می دانند
زیرا تورم ناشی از افزایش مستمر در قیمت فروش محصولات یا خدمات است و چنین افزایشی غالباً ناشی از کمبود عرضه یا افزایش تقاضا است.
شاید ساده ترین راه ممکن جهت دستیابی به درآمد بیشتر برای عرضه کنندگان کالا یا خدمات انتقال بار بر دوش مصرف کنندگان است و لذا تولید کنندگان بجای افزایش بهره وری اقدام به افزایش قیمتها می کنند
بهره وری: 1393/2/2423:36:38،
10
33
که این افزایش قیمتها خود موجب افزایش هزینه های تولید و کاهش بهره وری میگردد.

نظریه شاخص بهره وری و انتخاب فعالیتهای کلیدی بر این مسئله تاکید میکند که با توجه به مشکل اساسی کشورهای در حال توسعه که پایین بودن نرخ رشد تولید است در انتخاب اولویتهای اقتصادی-صنعتی جهت سرمایه گذاری باید آن بخشهایی مورد توجه قرار گیرند که در استفاده از منابع تولید صرفه جو بوده و بیشترین رشد اقتصادی را ایجاد کنند حال آیا صنعت خودرو میتواند شامل این بخش شود؟؟؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
فروش خودروی ساینا اتوماتیک برای اولین‌بار تا چند روز دیگر - شهریور 96
تولید چند خودرو سواری در کشور متوقف شد
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما