کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

اولین خودروی CVT مدیران خودرو در راه ایران

کدخبر:۴۷۶۰دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷:۴۶۱۵۰۵۹ بازدید

شرکت چری بعنوان شریک تجاری شرکت مدیران خودرو بزرگترین صادر کننده خودرو در میان برندهای مستقل چینی به خارج از مرزهای این کشور می باشد همچنین شرکت مدیران خودرو نیز به عنوان سومین تولید کننده ...
اولین خودروی CVT مدیران خودرو در راه ایران

 این دو شرکت در سال 2009 قرارداد همکاری مشترک امضاء نمودند که ماحصل این همکاری تولید خودروهای MVM 110 در کلاس A ، 315 هاچ بک و صندوق دار در کلاس B ، 530 در کلاس C وX33 در کلاس SUV است ، که در بازار ایران  نیز شناخته شده می باشد.

شرکت مدیران خودرو  در آینده ی نزدیک محصول جدید دیگری به نام " New x33 " با دو نوع گیربکس دنده ای واتوماتیک را وارد بازار خواهد نمود . نکته قابل توجه حضور نخستین شاسی بلند با قیمت مناسب و گیربکس CVT در بازار ایران است  .

امروزه داشتن گیربکس CVT برای خودروها به عنوان یک مزیت اصلی به حساب می آید ، پس جا دارد تا در ادامه به ذکر مزایای گیربکسهای CVT بپردازیم.

مصرف مناسب سوخت، شتاب قابل قبول و پایداری توان موتور، همیشه از مسائل مورد توجه خودروسازان و طراحان موتور بوده است. به همین دلیل صنعت خودروسازی همواره شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای متعدد از گوشه و کنار جهان است. اولین فاکتور مهم در دستیابی به اهداف اصلی یعنی مصرف سوخت پایین، شتاب بالا و پایداری توان موتور، اصلاح طراحی و به کارگیری مکانیزم بهینه در انتقال نیرو از موتور اتومبیل به چرخ‌ها است. از این‌رو طراحی دقیق جعبه‌دنده پس از نحوه کارکرد موتور اتومبیل و قدرت آن، از مهمترین شاخص‌های دستیابی به ایده‌آل‌های دنیای‌خودرو به شمار می‌رود. قبل از آشنایی با این نوع جعبه‌دنده‌ها لازم است مکانیزم کارکرد جعبه‌دنده های معمولی و اتوماتیک مورد بررسی قرار بگیرد و ببینیم چه مشکلاتی در آنها وجود دارد که از گیربکس CVT به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.هنگامی که خودرو در دنده یک قرار دارد به سرعت به حداکثر دور موتور می‌رسد و در این لحظه است که باید دنده عوض شود.

این رویه برای همه دنده‌ها تکرار می‌شود با این تفاوت که فاصله زمانی دستیابی به حداکثر توان موتور و تعویض دنده با دنده قبلی افزایش پیدا می‌کند اما در مقابل در هر دنده خودرو به سرعت بیشتری دست پیدا می کند.اولین مشکل در این مکانیزم کاهش و هدر رفتن نیروی موتور در فاصله تعویض هر دنده با دنده بعدی است. مساله بعدی مشکلاتی است که بر سر راه رسیدن به حداکثر گشتاور قرار دارد. هر موتور با توجه به نوع طراحی و قدرتی که دارد در یک دور موتور خاص حداکثر گشتاور و نیروی خود را تولید و به جعبه‌دنده و سپس به چرخ‌ها منتقل می‌کند. به همین دلیل در صورتی که راننده بخواهد از حداکثر توان موتور در دور بالا استفاده کند مصرف سوخت را افزایش می‌دهد و اگر بخواهد به صورت اقتصادی از توان موتور بهره بگیرد باید مرتب در حال تعویض دنده باشد.

موضوع دیگری که از مشکلات گیربکسهای معمولی به شمار می‌رود، محدود بودن تعداد دنده‌های آن است. حتماً برای شما پیش آمده است که احساس می‌کنید مثلاً بین دنده یک و دنده دو، جا برای یک دنده خالی است! دلیل این موضوع این است که سرعت و دور موتور در یک حالت خاص به نحوی است که برای یک دنده به اصطلاح سبک بوده و برای دنده قبلی سنگین.در نتیجه هر چه تعداد دنده‌ها بیشتر باشد دست راننده برای انتخاب دنده متناسب با سرعت و دور موتور بازتر است، اما اولاً چون جعبه‌دنده‌ها براساس چرخ دنده کار می‌کنند دارای محدودیت هستند و نمی‌توان از یک حد مشخص در آنها دنده تعبیه کرد، ثانیاً در صورتی که تعداد دنده‌ها زیاد باشد مشکلاتی نظیر هدر رفتن نیرو در فاصله زمانی تعویض‌دنده‌ها و عدم راحتی راننده را موجب می‌شود.در اینجا است که گیربکسهای اتوماتیک به عنوان راه‌ حل ارائه می‌شوند و به مرور تعداد دنده‌ها در آنها افزایش یافته است، تا آنجا که تا امروز جعبه‌دنده اتوماتیک با 9 دنده توسط شرکت ZF ساخته شده است .اما باز هم مشکل کاهش مصرف سوخت و افزایش پایداری توان موتور و هدر رفتن آن در تعویض دنده‌ها به قوت خود باقی است. علت اصلی این موضوع به فاصله زمانی تعویض دنده‌ها بازمی‌گردد که باعث افت و خیز نوسانی دور موتور شده و با ضربه‌ای که هنگام تعویض دنده در اتاق اتومبیل حس می‌شود قابل تشخیص است.

در صورتی که بتوان تعداد دنده‌ها را نامحدود در نظر گرفت می‌توان گفت که دامنه نوسانات دور موتور از هر دنده به دنده دیگر ثابت می‌ماند و خودرو در شرایط ایده‌ال حرکت می‌کند. در اینجاست که جعبه‌دنده‌هایی با مکانیزم انتقال نیروی پیوسته معرفی می‌شوند که در واقع فاقد چرخ‌دنده هستند و ضریب دنده در آنها با مفهوم دیگری عنوان می‌شود.از دیگر مزایای این جعبه‌‌دنده عدم ضربه‌زدن در هنگام تعویض دنده است. در این حالت میزان سوخت مصرفی ثابت می‌ماند و توان محرکه موتور هدر نمی‌رود. ساخت این جعبه‌دنده‌ها اقتصادی‌تر است، چرا که قطعات متحرک درون آن 25درصد کاهش یافته و عمر آن افزایش پیدا می‌کند. این موضوع همچنین باعث می‌شود روغنی که در این جعبه‌دنده استفاده می‌شود بیشتر کار کند و نیازی به تعویض زودهنگام وجود ندارد.برخی افراد بر این باورند که گیربکسهای CVT معایبی هم دارند. در درجه اول برخلاف اینکه هزینه تولید آن پایین است ولی هزینه تعمیر آن دست کمی از جعبه‌دنده‌های اتوماتیک معمولی ندارد. همچنین روغن مورد استفاده در آن نیز از نوع خاصی بوده که کمی گران است. البته این مساله با در نظر گرفتن زمان طولانی کارکرد روغن قابل توجیه است.

در این گیربکس ها معمولا دور موتور با رسیدن به یک مرز مشخص ثابت می ماند و پس از آن با تغییر نسبت در گیربکس، سرعت افزایش پیدا می کند در حالی که دور موتور ثابت است.از آنجایی که صدای موتور در اتومبیل‌هایی که از گیربکسهای CVT استفاده می‌کنند ثابت است، ممکن است برای رانندگانی که به افت و خیز صدای موتور در دورهای مختلف عادت کرد‌ه‌اند، کمی ناراحت‌کننده باشد . همچنین افزایش ضریب دنده هیچ نشانه‌ای برای فهم سرنشینان خودرو از این موضوع بر جای نمی‌گذارد و فقط سرعت خودرو با یک دور موتور ثابت افزایش پیدا می‌کند که این موضوع نیز می‌تواند حس غریبی برای راننده در پی داشته باشد.گیربکسهایCVTامروزی، مانند سایر جعبه‌دنده‌های اتوماتیک معمولی دارای آپشن‌های رانندگی در برف و رانندگی Sport هستند تا در شرایط مختلف ضریب دنده‌ها را با دور موتور اتومبیل تنظیم کنند .

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1393/2/2212:31:12،
106
53
ظاهرش از قبلی خیلی بهتر شده
محمد: 1393/2/2212:51:50،
78
65
امیدوارم ، با قیمت گذاری درست و پشتیبانی کامل، به بازار بفرستنش

طراحیش از x33 قبلی که واقعا خودرو زشت و واقعا بی کیفیتی بود بهتر و پسندیده تره

کیفیتش رو اما باید دید

و اینکه گیربکس cvt چینی ریسک بسیار بالایی داره ، چون چین در ساخت گیربکس های عادی هم اصلا موفق نبوده ، اینکه جای خود داره!!!!
سالار: 1393/2/2213:23:00،
59
29
فیسش در حد ماشینهای قدیمه
کاوه56: 1393/2/2214:06:45،
103
32
خر همون خره فقط پالونش یکم راه راه شده.
امید: 1393/2/2216:40:54،
55
22
اشغال قبلی چی بود که این چی باشه
مهدی ج: 1393/2/2218:46:03،
28
26
اون بغلیه(قرمزه) خیلی قشنگ تره
احد: 1393/2/2314:26:10،
21
19
Cvt يعني گيربكس اوتوماتيكش صفحه كلاج و چرخ دنده نداره ؟
چی چوو: 1393/2/2212:42:45،
82
26
اصن طراحیش در حد یک ماشین 2014 نیست .
شهاب: 1393/2/2217:33:40،
32
19
خوب ميخايد مثل مازراتي يا بنز و پورش باشه
ماشي درجه ٣ چينه ديگه چه توقعي داريد
امید: 1393/2/2314:59:55،
19
21
ما بعد 37 سال چی شدیم که شما در مورد این نظر اینجوری میدی نکنه چین رو با بنز و بی ام و مقایسه میکنی . نه برادر چین تازه کاره واسه شرع فوق العاده است
یاسین : 1393/2/2212:44:18،
49
24
ما که حق انتخاب نداریم هر چی بیارن مجبوریم ....... ولی ای کاش ......
حمید : 1393/2/2213:36:45،
44
20
ما اگر برای خودمان ارزشی قائل بودیم میفهمیدیم که مجبور نیستیم
فريبرز: 1393/2/2213:01:40،
75
50
قيمت خودرو را درست كنند من يكي شون را مي خرم مثلا در حد ده ميليون تومان
حامد: 1393/2/2213:40:20،
37
41

اگر ماشين ها رو به قيمت 4سال پيش هم بفروشن، پرايد ميشه 7 ميليون، پس اين چه جوري 10 ميليون؟
پیاده: 1393/2/2213:13:22،
32
62
کلا گفتم دور هم هستیم منفی بدید حال کنیم با هم
حسین: 1393/2/2213:17:59،
33
34
این که کپی نیسان قشقایی!!!!!!
ارمان: 1393/2/2213:18:02،
30
118
75 می ارزه
محمد: 1393/2/2213:52:41،
37
21
بازم خوبه .. گوشت که نیست چغندرم سالاره!!1
ناشناس : 1393/2/2214:31:04،
46
23
منظورت 7.5 ملیون بود؟
حامد: 1393/2/2213:23:50،
38
21
دنده ايش چي بود كه ديگه CVT شده.خوش به حال اونايي كه بخرن
سعید: 1393/2/2213:51:47،
29
22
کپی برداری از نیسان قشقایی
بهزاد: 1393/2/2216:25:34،
40
24
از بغل نگاه کنی همون x33است.
عین پراید خودمون فقط چراغاشو عوض کردن ...
در ضمن چین اصل و غلابی نداره. کلا یک بار مصرفن .!.
ارش: 1393/2/2220:55:31،
26
19
فک کنم شاسی و اتاقش تقریبا همون باشه
sh-p: 1393/2/2216:31:37،
23
16
این هموم ام وی ام ایکس 33 هست یه مقدار دیزاینش تغییر کرده نسبت به گذشته. به نظر من چیز جالبی نیست.
رضا: 1393/2/2219:12:14،
31
20
اگه چین حتی بتونه گیربکس CVT کپی کنه
من بابت هرچیکه درمورد چین گفتم طلب استغفار میکنم
غیرممکنه
احتمالا یه شرکت دیگه یی براش میزنه مثل Jatco
محمد: 1393/2/2220:37:28،
33
25
برادر گرامی ، گیربکس cvt از نظر ساختار بسیار ساده تر از گیربکس های دنده دستیه

چین داره جنگنده و فضا پیما میسازه ، به نظرت گیربکس cvt کار سختیه؟
mohsen: 1393/2/2222:03:24،
23
49
آقا رضا چین بزرگترین اقتصاد دنیارو داره //// حالا یه گیر بکس ساده این حرفارو نداره
محمد و محسن: 1393/2/2311:36:11،
29
20
ما هم بعضا یه سری تکنولوژی موشکی و فضایی داریم ، ولی آیا تونستیم یه ماشین حتی موتورش و 0 تا 100 بسازیم تا حالا ؟!!

بزرگترین اقتصاد دنیا میدونین بر چه اساسی حساب میشه ؟
نمیدونی مطمئنا ، اگه هم میدونستی فایده نداشت ، پول چه ربطی به تکنولوژی ساخت داره !!!

عربا خیلی ثروتمندن تکنولوژی یا حتی توان دامداریم ندارن !!


cvt یکی از پیچیده ترین سیستم گیربکس های موجوده ، یکی از بزرگترین عیباشم هم تعمیر به شدت مشکلشه !!

رضا: 1393/2/2321:49:47،
20
20
آقا mohsen گیربکس CVT خیلی پیچیدست
اگه فنی باشی متوجه میشی
چین گیربکس اتومات توربینی که آمریکاییها 65 سال پیش اختراع کردن رو نمیتونه درست وجسابی و بدون اشکال تولید کنه حالا بیاد سی وی تی بزنه!!!
ali: 1393/2/2219:26:01،
30
28
تو چینی ها جیلی از همه سره
عليرضا: 1393/2/2222:48:49،
27
15
اقا من سالي سه بار ميرم چين بخدا شايد هر دو يا سه روز يكبار بشه تو خيابون يه چري ديد خودشون ٨٠ درصد ماشين كره اي و ژاپني سوار ميشند اينارم ميفرستند واسه ما
احسان: 1393/2/2300:04:24،
23
19
اینکه همون فیس لیفت شده x33 هست.کلا شرکت چری چین که ما محصولاتش رو به اسم mvm میشناسیم سابقه خوبی توی کیفیت نداره
محمد: 1393/2/2300:57:40،
24
17
مورچه چیه که کله پاچش چی باشه....!!!!!! واقعا نمیدونم کسایی که به این فرغونا پول میدن چه فکری میکنن؟!!!! حتما اغده ی suv دارن که...........
احسان: 1393/2/2302:13:36،
25
16
عاغا تا جایی که من میدونم گیریبکس ساختن کاره بسیار پیچیده ایه،همونطور که دوستمون گفت شرکتای بزرگ گیریبکسشونو ژاپن میسازه اینا که جای خود دارن.میسازن ولی یه کپیه بی کیفیت.
همین x33 ورژن قبلی رو داشتم سر 20هزارتا گیریبکس به زوزه افتاد تا جایی که دسته دنده رو نگه میداشتم که صدا نده،یک ماه تو نمایندگی خوابید بعد از تعمیر دوباره همون آشو همون کاسه،قضاوت با خودتان. . .
عاقل باشید لطفا: 1393/2/2308:18:16،
18
19
مورچه چیه که فشار خونش چی باشه؟
yasha: 1393/2/2310:44:12،
26
17
الان ميگن 100 تومن !
افشین: 1393/2/2318:54:52،
20
20
لطفا عکسهای تیگوی جدید در دو مدل (5 و 3) را مشاهده کنید
این مدلی که عکسش رو ایرا جیب چاپ کرده تو سایت چری وجود نداره شاید اختصاصی برای مدیران خودرو فیس لیف کرده باشند .
بیژن: 1393/2/2322:47:00،
24
19
بقول معروف حسن آن گفتی عیبش هم بگو
گریبکس cvt اختراع نیسان بود و چیز خوبیه اما کیفیت ساخت بسیار مهمه چون هزینه و تخصص بالایی برای تعمیرش لازمه و در عین حال توانایی کندن ناگهانی ماشین رو نداره حالا فرض کن با یه ماشین شاسی بلند تو یه چاله بیفتی و نتونی بکنی و ازش بیای بیرون و ملت زیر گلگیرشو بگیرن و یا علی گویان درت بیارن. خداییش قیافه صاحب ماشین در اون حال دیدن داره.
احسان: 1393/2/2510:35:33،
46
18
اگه چین بتونه گیربکس cvt بدون اشکال تولید کنه ....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل