کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تغییر در ابعاد رینگ و تایر خودرو ؛ خوب یا بد؟

کدخبر:۴۷۴۹یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵:۳۲۵۹۷۹۱ بازدید

تب تغییر در ابعاد رینگ و تایرهای خودرو مدتی است در ایران شایع شده است و نشانه های آن را می توان در انبوه خودروهای پارک شده در مقابل مغازه های فروش رینگ و تایر و البته در سطح شهرها دید. مالکین این خودرو ...
تغییر در ابعاد رینگ و تایر خودرو ؛ خوب یا بد؟

تب تغییر در ابعاد رینگ و تایرهای خودرو مدتی است در ایران شایع شده است و نشانه های آن را می توان در انبوه خودروهای پارک شده در مقابل مغازه های فروش رینگ و تایر و البته در سطح شهرها دید. مالکین این خودروها معتقدند با این تغییرات کارایی خودرو ارتقاء پیدا می کند اما در مقابل عده ای این تغییرات را غیراصولی و نامناسب می دانند. به همین دلیل در این گزارش به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا تغییر در ابعاد رینگ و تایر برای خودروهای مختلف و به ویژه خودروهای موجود در کشور مفید است و یا باید از آن صرف نظر کرد؟

مزایا؛ از زیبایی خودرو تا پیچیدن بهتر

قبل از اینکه به مشکلات ناشی از استفاده از رینگ های بزرگ تر بر روی خودرو بپردازیم بهتر است از مزایای این کار شروع کنیم تا حداقل آن هایی که اکنون رینگ های 18 اینچی و تایرهای پهن بر روی خودروهای خود نصب کرده اند دچار سرخوردگی نشوند!اولین عاملی که بسیاری را ترغیب به استفاده از رینگ های بزرگ تر می کند بدون شک زیباتر بودن این رینگ ها نسبت به گونه های استاندارد است که البته با کاهش ارتفاع خودرو زیباتر نیز می شود.

به این ترتیب خودرو (حتی اگر یک سدان ارزان قیمت باشد) نمای یک خودروی اسپرت را به خود می گیرد و این دقیقاً چیزی است که بسیاری از خریداران به دنبال آن هستند.استفاده از تایرهای پهن بدون شک نقش موثری در بهبود هندلینگ خودرو دارد و علت این امر هم به طور مستقیم به اصطکاک بالاتر این تایر با سطح آسفالت بازمی گردد. این مسأله در زمان پیچیدن معمولاً خود را به خوبی نشان می دهد و به همین دلیل است که خودروهای اسپرت از تایرهای پهن تر استفاده می کنند. وجود تایرهای پهن باعث بالاتر رفتن شتاب جانبی قابل تحمل توسط خودرو می شود که در خودروهای اسپرت خبر خوبی است. علاوه بر این، وجود یک تایر پهن در محور متحرک باعث می شود محور دیرتر به هرزگردی بیافتد چرا که به دلیل اصطکاک بیشتر تایر با آسفالت نسبت به تایرهایی با عرض کمتر، مقدار نیروی بیشتری پیش از هرزگردی به سطح زمین منتقل می شود و به همین دلیل استفاده از تایرهای عریض تر بر روی محور متحرک خودروهای اسپرت یکی از اصول تولید این خودروها است. در این زمینه البته باید در نظر گرفت جنس تایر نیز بسیار موثر است چرا که تایرهایی با چسبندگی بالا، حتی اگر عرض کمتری نسبت به تایرهای معمولی داشته باشند می توانند عملکرد بهتری را از خود نشان دهند و تمامی مقایسه های ما در این بخش بر این اصل استوار است که تایرها از نظر جنس مواد تشکیل دهنده یکسان هستند.تایرهای عریض تر می توانند مسافت ترمزگیری را نیز کوتاه کنند و این مسأله نیز یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب این تایرها در خودروهای اسپرت است و علت اصلی آن نیز بار دیگر به بالاتر بودن اصطکاک این تایرها با آسفالت نسبت به تایرهای معمولی بازمی گردد. البته در این زمینه نیز محدودیت هایی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت چرا که استفاده از رینگ های بزرگتر به معنی وزن بیشتر و تمایل بیشتر چرخ به دوران است که می تواند مسافت ترمزگیری را حتی افزایش دهد و به همین دلیل در این زمینه باید با احتیاط عمل کرد.متأسفانه مزایای استفاده از رینگ های با قطر بیشتر و تایرهای پهن تر چندان زیاد نیست و این دقیقاً جایی است که دردسرهای مالکین این خودروها آغاز می شود.

مشکلات و معایب

در مقابل مزایای گفته شده، مشکلاتی که به دنبال تغییر در ابعاد رینگ و تایر برای خودرو ایجاد می شود بسیار بیشتر است و به همین دلیل شاید بسیاری باید در تصمیم خود برای این تغییرات تجدیدنظر کنند.اولین مشکلی که با این تغییرات بروز می کند نه فنی، که مالی است! رینگ ها و تایرهای بزرگ گران قیمت تر هستند و خرید یک ست کامل آن ها می تواند هزینه بالایی را به دنبال داشته باشد. به علاوه با بالا رفتن سایز رینگ، معمولاً یافتن تایر مناسب برای آن مشکل تر می شود و قیمت هم افزایش پیدا می کند. ساخت این تایرها در اصول کلی تفاوتی با تایرهای سایز کوچک تر ندارد و قیمت بالاتر آن ها دلیل بر بهتر بودنشان نیست. آنچه این تایرها را گران قیمت تر از تایرهایی با سایز معمولی می کند، تعداد کمتر خریداران آن ها است و به همین دلیل شرکت های تولیدکننده این تایرها نیز هزینه های تولید را بر روی تعداد اندک تولید سرشکن می کنند که در نهایت حاصل آن تایرهایی گران قیمت تر است. به علاوه این تایرها به دلیل اندازه غیرمعمول، معمولاً تولیدکنندگان اندکی دارند و در زمان خرید، دست خریدار برای انتخاب در میان برندهای معتبر چندان باز نیست.

آن ها دلیل بر بهتر بودنشان نیست بلکه مسأله به تعدیل بر کاهش راحتی سرنشینان از دیگر مشکلاتی است که به دنبال تغییر در ابعاد رینگ و تایر رخ می دهد. رینگ های بزرگ تر معمولاً با تایرهای دیواره کوتاه همراه می شوند و دقیقاً همین موضوع است که راحتی سرنشینان را از میان می برد. تایرهای دیواره کوتاه توان جذب ضربات کمتری نسبت به تایرهایی با دیواره معمولی دارند و به همین دلیل بخش عمده ای از ضربات مسیر به سیستم تعلیق و از آنجا به اتاق خودرو منتقل می شود. به این ترتیب نه تنها سطح آسایش سرنشینان کم می شود، بلکه سیستم تعلیق خودرو نیز تحت فشار قرار می گیرد که لزوم تعمیرات دوره ای سریع تر را به دنبال دارد ضمن آنکه اتاق خودرو زودتر به صدا می افتد. رینگ هایی با قطر بیشتر (به جز انواع منیزیمی و اخیراً فیبرکربن که بسیار گران قیمت هستند) معمولاً سنگین تر از رینگ های عادی بوده و این مسأله نیز باعث کاهش توان سیستم تعلیق می شود. تمام وزن خودرو بر روی سیستم تعلیق قرار داد اما در این بین وزن رینگ و تایرها بر «روی» سیستم تعلیق نیست بلکه از آن «آویزان» شده است و به همین دلیل با بالا رفتن این وزن، توانایی سیستم تعلیق در نگه داشتن درست خودرو بر روی زمین کمتر می شود.شتابگیری خودرو نیز با استفاده از رینگ های بزرگ تر و سنگین تر تحت تأثیر منفی قرار می گیرد و به این ترتیب خودروهای با رینگ های بزرگ تر (و سنگین تر) شتاب گیری کندتری نسبت به خودرویی با رینگ های استاندارد دارند. مصرف سوخت نیز دیگر پارامتری است که استفاده از تایرهای بزرگ تر بر آن تأثیر منفی دارد. به نظر می رسد باید در تصمیم خود برای خرید یک ست رینگ و تایر بزرگ تجدیدنظر کنید اما این ها هنوز تمام مشکلات نیست. با استفاده از تایرهای پهن تر، فرمان خودرو سفت تر می شود که به دلیل اصطکاک بیشتر تایر با زمین، امری طبیعی است. شاید به نظر برسد در فرمان هایی با نیروی کمکی (هیدرولیک و یا برقی) بتوان از این مسأله صرف نظر کرد اما واقعیت آن است که حتی در این خودروها هم لزوم اعمال نیروی اضافه بر روی فرمان حس می شود ضمن آنکه این کار به معنی فشار بیشتر به سیستم فرمان و نیاز به تعمیرات دوره ای بیشتر است. علاوه بر این ها برگشت فرمان در این خودروها به سرعت خودروهای استاندارد نیست. تغییر در ابعاد رینگ و تایر در صورتی که قطر کلی را از حالت استاندارد خارج کند موجب اختلال در عملکرد نشانگر سرعت می شود چرا که در این زمان با هر بار چرخیدن چرخ، مسافت بیشتری طی می شود در حالی که این تعداد دوران چرخ را شمارش می کنند و با در نظر گرفتن قطر استاندارد، عدد مربوط به سرعت را نشان می دهد.

پا گنده ها در آزمون عملی

نشریه معتبر Car and Driver آمریکا، برای بررسی عملی تأثیر استفاده از رینگ های بزرگ تر و تایرهای عریض تر، آزمونی عملی را ترتیب داد که نتایج آن می تواند در تصمیم بسیاری از خریداران خودرو در تغییر سایز رینگ و تایر نقش داشته باشد.برای این منظور یک دستگاه فولکس واگن گلف 2010 با موتور 2.5 لیتری و گیربکس اتوماتیک انتخاب شد. رینگ استاندارد این خودرو 15 اینچی با تایرهای 195 است اما برای بررسی تأثیر تغییر در سایز رینگ و تایر، از رینگ های 16، 17، 18 و 19 اینچی بر روی آن استفاده و با هر رینگ، در آزمون های مختلفی شرکت کرد. 

جزییات نتایج به دست آمده نشان می دهد:

- با تغییر در سایز تایرها، شتاب خودرو کاهش پیدا می کند به گونه ای که با تایرهای 19 اینچی، شتاب سه دهم ثانیه کندتر از تایرهای 15 اینچی است.
- زمان طی مسافت یک چهارم مایل نیز با رینگ های بزرگ تر، اندکی بیشتر است.
- مسافت لازم برای توقف خودرو به میزان اندکی با افزایش سایز رینگ و استفاده از تایرهای پهن تر کم می شود. در این زمینه باید در نظر داشت وزن رینگ و تایرها با افزایش سایز، بیشتر شده است.
- مصرف سوخت خودرو با افزایش سایز رینگ بالاتر رفته است.
- شتاب جانبی خودرو با استفاده از رینگ های بزرگتر به میزان 0.05g بهبود یافته است.
- برای یکسانی در نتایج، تمامی تایرها از یک شرکت تأمین شده است و رینگ ها نیز (غیر از نمونه 15 اینچی که استاندارد بود) از یک تولیدکننده خریداری شده بود.

جمع بندی

با در نظر گرفتن تمام پارامترها خریدار باید دست به انتخاب دشواری بزند چرا که از یک سو زیبایی خودرو و البته توانایی بهتر در پیچیدن، در مقابل انبوه مشکلات و هزینه های افزایش سایز تایر قرار می گیرد.به عنوان یک جمع بندی، شاید بتوان افزایش یک سایز به تایر را با وجود مشکلات، قابل قبول ارزیابی کرد اما در مجموع برای بسیاری از خودروهای تولید داخل، تغییر بیش از یک سایز در ابعاد رینگ و تایر، تنها مشکلات مالک را افزایش می دهد و به همین دلیل توصیه می شود خودرو را از حالت استاندارد خارج نکنید.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

حق: 1393/2/2116:40:01،
145
33
فعلا كه ماشين نداريم ارزون بشه رينگو لاستيكم ميندازيم
عسل: 1393/2/2117:07:38،
91
27
خوبه ولی نه برای ماشینهای ایرانی.
بهرام: 1393/2/2117:24:32،
110
268
هیچ چیز اوریجنال کارخانه نمیشه. اگر خوب بود خود کارخانه میذاشت روش
شهرام: 1393/2/2117:44:02،
405
41
کارخونه اگه عقل داشت یه ماشینو ۲۰ سال تولید نمیکرد
رضاااا: 1393/2/2119:21:04،
181
31
خودروساز ایرونی واسه جیبش نمیذاره ... هر سری 5سانت از پهنای تایر کم میکنه کلی سود تو جیبشون میره
ماشین باز: 1393/2/2120:09:46،
106
32
دوستان عزیز بنظرم منظور بهرام از کارخونه مفهوم جهانی بود نه ایرانی.... یعنی سایز مورد نظر طراح در کشور مبدا سازنده خودرو
پایه یکم: 1393/2/2222:20:29،
59
32
منم کاملا با بهرام موافقم...
محمو: 1393/2/2315:34:37،
134
32
کارخانه های ماشین سازی ایرانی اگر راه داشتند همین لاستیکای اشغالم زیر ماشین نمینداختن میگفتن خودتون برید لاستیک بزارید
مجید: 1393/2/2511:52:53،
60
44
دوست من اینجوری نیست خودرو ساز برای هزینه کمتر از همجای خودرو داره میزنه از قطر بدنه تا امکانات جانبی دیگر ،کجای دنیا خودرو ساز میاد رینگ آلومینیوم ورداره وبجاش رینگ فولادی بزاره که خودرو سازهای داخلی ما دارن این کار میکنن.
ایمان: 1393/2/2117:27:15،
141
29
ایران خودرو سمندرو با آپشن رینگ فولادی میفروشه!!!
بعدش همون قالپاق که برای همه ماشین ها هست رو میزاره روش رفتم نمایندگی بهشون میگم از این به بعد سمند رو با آپشن بوق و فرمان و صندلی هم بفروشید
داماد: 1393/2/2222:22:52،
87
25
سمند ال ایکس رینگ آلومینیومی داشت..آنتن برقی داشت..بجای اینکه هر سال امکاناتش ارتقا پیدا کنه هر سال یه چیزش کم میشه
احمد: 1393/2/2117:37:36،
36
64
برای کسایی که همش زیر 100km میرن خوبه
َAdmin: 1393/2/2119:11:56،
69
20
اتفتقا برعکس خانومه"عسل"...ماشین های ایرانی نیاز به تغییر لاستیک دارند چون حداقل یک نمره باریک هستند.مثله پراید 206 سمند پرشیا و...
ماشین های خارجی استاندارد هستند. ضمنا کی گفته در ایران کارخونه ها درست عمل میکنند؟عمدا باریک و کوچیک میندازن چون در تعداده ده هزار به بالا که از کارخونه میخره شما سودشو حساب کن. خودش میدونه اکثره مردم عوض میکنن.
خودشم: 1393/2/2214:11:10،
30
52
برای تیبا چه سایزی خوبه؟
استاندارد: 1393/2/2122:02:19،
30
20
حساب کنید لامبورگینی با اون رینگ 20 اینچی فابریکی که داره
سمند: 1393/2/2122:13:24،
41
23
ببینم یک کاری میکنید سایپا پراید 171 با رینگ 17 از جنس پلاستیکو اختراع کنه .فکر کن... نه فکر نکن سال دیگه مبینی.
فرزاد: 1393/2/2201:04:38،
34
57
نویسنده مقاله کلا در مورد رینگ و لاستیک بوقه بوقه !
فرزاد: 1393/2/2220:36:03،
28
33
به نظرن شما هم یه جیزی تو مایه های

بوق کشتی ، بوق قطار هستی !!

به شیپور جنگم میخوری !!!
فرزاد: 1393/2/2300:22:40،
29
24
مگه شما مقاله رو نوشتی که ناراحت شدی؟ ضمنا اینجا کسی از اون گلف ها با رینگ 19 نداره و نیم ثانیه کاهش شتاب هم فقط واسه مسابقه خوبه.اینجا ماشینایی داریم که لاستیکشون هم از نظر اندازه هم از نظر کیفیت کمتر از استاندارد هستن با رینگهای خارج از رده فولادی که تو دست انداز های معمولی تاب بر میدارن و جلوی خنک تر شدن لنت ها رو میگیرن.
فرزاد: 1393/2/2300:22:53،
28
16
و ماشینایی که ارتفاعشون از دو برابر استاندارد هم بیشتره و هندلینگ خودرو رو در حد فاجعه پایین میاره.شما هم آرامش خودتو حفظ کن!شما بیشتر به شیپور جنگ میخوری با این نظرت پای نظر من که در مورد مقاله بوده نه درباره شما !
Piran: 1393/2/2201:19:31،
31
28
فقط كيفيت كه نميشه،به زيبايي هم فكر كنيد خو
ولی: 1393/2/2210:46:01،
22
21
همشون خوبن فقط استاندارد باشه
میلاد: 1393/2/2212:51:10،
25
35
رینگ واسه شهرای بزرگ خوبه شهرستانا چش میذارن ماشین ضایع میشه تا رفت امدتو کنترل میکنن
koorosh: 1393/2/2300:06:18،
28
48
فقط ارجینال خود ماشین... چیز دیگه ی اشتباهه
مهدی: 1393/3/1409:52:52،
19
57
به خوشگلیش می ارزه
REZA: 1393/3/1409:54:56،
20
25
مزایاش بد نیست می ارزه
reza: 1393/9/1916:44:35،
22
24
رینگ 14 بجای 13 روی پراید بذارم مشکلی نداره
reza: 1393/9/1916:50:39،
26
22
برای رینگ 14 چه لاستیکی بگیرم که برای پراید مناسب باشه...
رضا: 1393/9/1916:26:18،
20
21
پراید با رینگ 14 یعنی با یه سایز بزرگتر مشکلی داره....
احسان شفیعی: 1393/9/2107:53:31،
20
15
این برنامه دانلود کنید. اندروید
Tire whell guide
سایز مناسب و استاندارد باهاش انتخاب کنید.
هر کاری از روی اصول محاسبه انجام بگیره مشکلی پیش نمیاد.
فرزين: 1394/4/1320:33:58،
28
30
ميخوام زير سمندم رينگ پژو٤٠٥ بندازم به نظر شما مشكلي داره؟؟
اسماعيل: 1394/6/1608:51:08،
20
8
لاستيك پهن زياد مسئله ندارد ولي قطر زياد رينگ مسئله دارد چون وقتي رينگ بزرگتر ميشه پهنايه لاستيك از 65 به 50 يا 55 كم مي شود حداقل در خودروهاي داخلي خيلي خشك مي شود اصلا" ارزش خريد ندارد .
منصور : 1394/10/2700:31:54،
17
8
آخه ماشین آشغال ایران خودرو که سوار میشیم ، کیفیت آشعال آسفالت های ایران هم که همگی در جریان هستید ، با این همه حال جالبه که وقتی میبنند ماشین کمی ارتفاع زده شده و رینگ و لاستیک داره ماشینو میبرند پارکینگ ، یعنی جاهایی که به نفعشونه و سود داره قانون کاملا رعایت میشه !!
حسین: 1395/1/201:44:45،
17
11
205 55 16 این سایز رینگ ولاستیک واسه پارس تندر بزنم مناسبه بنظرتون
اا: 1395/2/217:36:00،
35
34
205/60/13 خوبه برای پی کی?? ربرای رینگ فابریک…???
رضا: 1395/2/1314:12:48،
42
34
دیگه اینقدر هم بی انصاف نباشیم، گروه پژو بد ماشینی نیستند. _ من هم پ پارس دارم هم یک اسپورتیج، با توجه با اختلاف قیمت کیفیتش فرق میکنه......
احمد: 1395/4/2712:48:34،
26
28
سلام.برای ماشین دنا کدام سایز تایر مناسبتره؟
۱۶_۶۰_۲۰۵
۱۶__۶۵_۱۹۵
۱۶_۵۵_۲۰۵
M-A: 1395/5/511:41:13،
25
31
سلام من نميدون مطالب با لا را چه كسي نوشه متاسفانه اين مطالب آميانه و كوچ بازازي و.. هست مثلان لاستيك پهن اصطهكاك را كم ميكنه نه زياد . چه سر پيچ چه روي برف چه روي باران هر چه خودرو سبكتر باشد پهن كردن لاستيك مرگ آور تر و ساير مطالب نيز خالي از اشكال نيست من دلم براي اونايي ميسوزه كه لاستيك پرايدشونا پهن ميكن و ميرن توجاده!!!!!
امیر: 1395/5/1020:49:31،
26
22
۲۰۵ ۵۵ ۱۶ برا دنا عالیه
بابک: 1395/5/1312:56:46،
31
19
رینگ اسپرت خیلی خوبه ولی خیلی برای ماشین استحلاک داره اما وقتی رینگ و لاستیک عوض میشه پاخوررررر ماشین عالی میشه فکرکنم دوستان منظور حرفمو بفهمن خخخخخ
شایان: 1395/6/622:02:47،
34
18
باسلام فکرکنم دورموتوربادورگیربکس ودربعضی خودروهاگاردن ودوردیفرانسیل بایدباسایزلاستیک استاندا ردرعایت بشه علاوه برمشکلات فرمان وسوخت وارتفاع خودرو سریعترخراب میشه
منصور : 1395/6/2912:05:54،
35
20
واقعا کارخونه های ایران بخاطر دزدی رینگ بزرگتر ولاستیکپهن تر نمیزارن . از همه جای اومبیل کم می کنند و میدزدن تا سود بیشتر به جیب بزنن . پژوه 206 فرانسه رو ببین و مال ایران رو هم ببین . همه امکاناتش رو کم کرده و دزدیده و از قیمت پژوه فرانسه گرونتر میفروشه . پش کارخانه ب ام دبلیو یا بنز یا تویوتا یا ماشینهای امریکایی چرا همشون رینگ با قطر بیشتر و لاستیک با دیواره کمتر و پهنتر رو تمام ماشیناشون میزارن ؟> . بنظرتون مهندسان امریکایی و اروپایی با اون همه قدمت و پیشرفت بی عقلن ؟ یا دزدان ایرانی که بخاطر جیبشون ازهمه چیه اتومبیل میدزدن ؟ بعدباچندتا نوشته از خود در اورده و دروغ درسایتها بخار دزدیهاشون میخان مردم رو توجیه کنند که فقط فابریک کارخونه به درد میخوه و دنیا اشتباه میکنه . قضاوت با خودتون .
کیارش: 1395/8/713:53:18،
11
13
برای خودروی رانا چه رینگو لاستیکی با چه ابعادی مناسبه لطفا درست راهنمای کنید؟؟؟
بی نشان: 1395/8/1100:02:45،
8
15
با اسپرت کردن خودرو بصورت رینگ و خوابیده اتوموبیل زیباتر میشه و محاسن بالا رو هم پیدا میکنه ولی با کم کردن ارتفاع خودرو مخالفم که هم کف خودرو به خیلی جاها میخوره و هم اتوموبیل بسیار خشک میشه و در ضمن زود به صدا میفته
farshad: 1395/10/202:50:13،
5
7
رینگ لاستیک حرف نداره من زیر سورن رینگ تایر17/45/205انداختم ارتفاع هم زدم ریگ لاژ هر تا طه آوردم پاین جلو هم فنر 206انداختم هم ماشینم ترم هم خوشکل چرت میگن خوشم میشه ميکوبه يافرمون سفت میشه خواستيدعس ميزارم
آرمان: 1395/10/1315:50:26،
8
9
من خودم دوساله که پارس دارم با رینگ 17 و لاستیک 215 بسیار عالی و خوبه و قدرت هندلینگ ماشین هم فوق العادست و چون رینگ ه هم سبک هست مصرف سوخت ماشین خیلی هم پایین اومدهو تا الان هم هیچ مشکلی برا جلوبندی و اتاق پیش نیومده
علی: 1395/11/402:02:51،
9
6
با سلام
من پارس دارم. رینگ 16 با لاستیک 205 انداختم. هیچ مشکلی ندارم.
محمد: 1395/11/1118:15:26،
6
8
سلام دوستان من x50 اتومات دارم خیلی کوچیکه میخام لاستیک هاشو عوض کنم رینگ 15 میخوره بنظرتون مشکلی داره که عوض کنم لطفا کمکم کنید
َانیما: 1396/1/2811:15:17،
2
2
قطر رینگ و لاستیک در دفتر چه راهنمای خودرو نوشته شده اگرغیر استاندارد بندازی ممکنه موقع دور زدن لاستیک به بدنه ماشین برخورد کنه و خطر واژگونی داره ولی اندازه واقعی رینگ لاستیک رو با دفتر چه راهنما پیدا و بزرگترین رینگ رو برای x50 انتخاب کن با فاق مناسب پیشنهادی در دفترچه راهنما البته منظور شما از کوچک بودن لاستیک سلیقه شماست یاکسی لاستیک فاریک را عوض کرده
محمدرضا: 1395/11/2816:50:38،
7
9
سلام ریو دارم رینگ ریو13 است همین رو 235 کنم یا205 یا رینگمو پانزده کنم؟مرسی
پژو : 1396/1/623:59:10،
3
4
۱۶ به بالا به درد نمی خوره
َانیما: 1396/1/2800:15:28،
5
2
پیشنهاد می کنم رینگ اسپرت به جای رینگ فولادی استفاده کنیداگر وضعیت مالی خوبی هم ندارید برای بالا بردن کیفیت در شتاب و کم شدن سوخت این کار را انجام بدید ولی سایز رینگ را تای جای ممکن بزرگترینش راانتخاب کنید مثال می زنم متوجه می شوید مثلا کوچکترین سایز رینگ کیاسراتو 195/65R15 است و رینگ متوسطش 205/55R16 و رینگ بزرگترش (فابریک)215/45R17 یعنی بهترین سایز تا سیستم تعلیق ماشین و شتاب و ...درست کار کند. به دو اعداد اول و دومی که بین شان خط مورب هست دقت کنید جمعشان 160 می شود شما می توانید با این فرمول رینگ مناسب برای وسیله خودانتخاب نمایید دررینگ بزرگ فاق لاستیک کوتاه می شود وانعطاف کمتر پس برای خودرو مناسب تر است چرا؟ مثالی می زنم همان طور که دوچرخه پر باد راندنش بهتر از دوچرخه ی کمباداست.خودرو بافاق بلند مثل دوچرخه پنچراست و فشار بیشتری به آن وارد می شود.موفق باشید
hadi: 1396/2/904:54:09،
2
2
کاش شرکتای داخل یه ذره به فکر مردم بودن تا جیب خودشون من پراید دارم رینگ ۱۵ انداختم روش لاستیکامم پهنتر از معموله خوابوندم روی لاستیک مشکل ارتفاعم ندارم رو دست انداز و...همین ۲،۳ روز پیشم تو جاده بودم باد پژوعه فلان قد کیلویی رو روی سرعت حدودأ ۸۰ ۹۰ تا خیلی راحت بازی میداد ولی من ۱۳۰ ۱۴۰ تا میرفتم هیچ مشکلی ام پیش نیومد نه تکونی نه انحراف مسیری و ...
مصطفی: 1396/2/2203:05:22،
1
1
سلام دوستان راهنمایی کنید خواهشا:: پژو 405 موتور 1800 یا همون موتور معمولی دارم رینگ دور 14 داره و لاستیک فابریک 175 و دور14 و ارتفاع 65 !!!!میخام رینگ 15 فابریک پژویی آلمینیومی طرح شهاب (همون طرح طلیبی خودمون کهالان کارخانه روی پارس و سمند میزاره)رینگ 15 و لاستیک خارجی کره ای اصل (هانکوک) 185 با ارتفاع 65 آیا برای ماشین مشکل داره یا نه....سوختش برام مهم نیست کم یا زیاد بشه...راهنمایی کنید؟؟؟ تشکر

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما