کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7


کد خبر : ۴۷۳۲شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳:۰۷۱۳۷۴۳ بازدید

كمتر از يك سال از توليد و طراحي گوشي محبوب شركت هواوي يعني Ascend P6 مي‌گذرد كه به تازگی اين برند موفق چيني قرار است غول جديد خود را با نام Ascend P7 روانه بازار كند.

كمتر از يك سال از توليد و طراحي گوشي محبوب شركت هواوي يعني Ascend P6 مي‌گذرد كه به تازگی اين برند موفق چيني قرار است غول جديد خود را با نام Ascend P7 روانه بازار كند. حال اين شركت كه جاي پاي‌ مطمئنی در حوزه ارتباطات دارد، در پي آن است كه با اين گوشي جايگاه خود را در عرصه گوشي‌هاي هوشمند نيز تقويت كند.

 شاید پیش از این، راهی که اکنون شرکت چینی هواوی در عرصه گوشی‌های هوشمند می‌رود، بسیاری از رقبا در آن قدم گذاشته‌اند که دلیل آن سخت و شدید بودن رقابت در این عرصه است. یکی از این رقبای مهم برای شرکت هواوی ـ صرف‌نظر از سامسونگ در آسیا ـ شرکت آمریکایی اپل است. اکنون هواوی با گوشی هوشمند جدید خود گویا قصد آن را دارد که ضربه‌ای سخت به رقبای خود وارد کند. 


هرچند جایگاه شرکتی مانند اپل و درواقع سابقه برند اپل از یک سو و قدرت این شرکت در تولید و طراحی گوشی‌ها و به شکل کلی ابزارهای هوشمند یک جایگاه بسیار قابل تقدیر و محترم است، شرکت هواوی نیز به سرعت توانسته است با دستگاه‌های خود جایگاهی در خور در میان مشتریان از یک طرف و ‌رقبا از سوی دیگر باز کند.

شايد انجام يك مقايسه بين گوشي هوشمند iPhone 5S و غول جديد هواوي كه گويا با آن می‌خواهد همه رقبا را شديدا وحشت‌زده كند، يعني Ascend P7 به مزاج عده‌اي از دوستداران اپل چندان خوش نيايد، ولی اين مقايسه، مقايسه‌ای فني است و نه چيزي فراتر از آن.
 

مقايسه اي بين iPhone 5S و غول جديد هواوي Ascend P7



آنچه در نگاه اول‌ به نظر مي‌ آيد اين است كه آيفون از لحاظ طراحي و زيبايي به نسبت به P7‌ خوش قيافه تر و خوش نگاه تر است، البته تا حدي. شركت هواوي با درايت، پاريس را نخستين محل براي فروش و رونمايي از گوشي جديدش برگزیده ‌كه دليل آن رابطه‌هاي خوبي است كه اين شركت در پاريس با صنعت مد دارد.

و اكنون Ascend P7‌ در مدت زمان اندكي از سر و صداي خود به عنوان يكي از شيك ترين گوشي هاي بازار مطرح شده است. اما هنوز هم ميتوان گفت كه آيفون با توجه به ظاهر ساده و شكيل خود همچنان جذاب تر از تلاش هاي هواوي به نظر مي‌رسد.
 

bqa9rnxelq98frwmxq.jpg

jqmfthd8eou5mf4b65us.jpg

ravo3j96d4fv7bqadl1.jpg


پس از طراحي آنچه بيش از همه توجه را به خود جلب مي‌كند، تفاوت اندازه صفحه نمايش در دو گوشي است. گوشي P7 در هر دو بعد طول و عرض از آيفون بزرگتر ‌و در عين حال، وزن آن نيز 12 گرم از رقيب خود بيشتر است؛ اما P7 ‌حدود یک ميلي‌متر از آيفون باريكتر است.اما جايي كه در آن P7 نه تنها آيفون بلكه بسياري ديگر از رقبا را سخت كنار مي‌زند، در وضوح صفحه نمايش آن است. قطعا وضوح تصوير 1920 X 1080 و تراكم پيكسل 441 ppi‌ در فضاي 5 اينچي اين گوشي به شدت از وضوح 1136 X 640 و تراكم 326 ppi در 4 اينچ آيفون سرآمدتر است.

همچنين اپل از پردازشگر A7 SoC‌ با قدرت 1.3 GHz بهره مي‌برد، در حالي كه P7 از پردازشگر كمتر شناخته شده Hisilicon Kirin 910T با قدرت 1.8 GHz استفاده كرده است. در خصوص باتري نيز بايد گفت كه باتري 2500 آمپري P7 كه ‌حدود چهارده ساعت مكالمه مداوم را پشتيباني مي‌كند، كمي بهتر از باتري 1500 آمپري آيفون با ده ساعت مكالمه مداوم است.همچنين در حالي كه آيفون در سه ظرفيت حافظه 16 و 32 و 64 گيگابايت عرضه ميشود P7 تنها با حافظه داخلي 16 گيگابايتي به بازار عرضه شده كه البته بر خلاف رقيب از كارت حافظه خارجي Micro SDپشتيباني مي‌كند. در حوزه رم نيز P7 با رم 2GB خود آيفون را با 1GB رم كنار زده است.در نهايت در خصوص عكاسي دو گوشي نيز مي‌توان گفت، ‌هواوي در گوشي خود با استفاده از دوربين 13 مگاپيكسلي اصلي و 8 مگاپيكسلي ثانوي، به شدت از آيفون با 8 مگاپيكسل دوربين اصلي و 1.2 مگاپيكسل دوربين ثانوي قوي‌تر وارد شده است.

در جدول زير به شكل مقايسه اي مي‌توانيد قابليت‌ها و مشخصات هر دو گوشي هوشمند را مقايسه كنيد:



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها